mulla ois alkamassa omakotitalotyömaa. pistäkääpä pojat tarjouksia tulemaan tuntihinnoistanne. ja paikka on oulussa ois siinä parin viikon savotta ainaski,
pohjat
31
1624
Vastaukset
- kkmies
koneena 21tonninen.alvi päälle
- pari soittioa
Kyllä taas tarvitaan maajussia, lupasi tulla 27 eurolla hommiin. Kyllä on kaivuri firmat hinnotellu ittensä ulos näistä hommista!
- tukias spede
pari soittioa kirjoitti:
Kyllä taas tarvitaan maajussia, lupasi tulla 27 eurolla hommiin. Kyllä on kaivuri firmat hinnotellu ittensä ulos näistä hommista!
menee maajussilla ainaki kuúkausi tossa hommassa ku yrittää pohjia tehdä. eihän ne osaa ku lehmän paskaa lappaa niillä tukiaiskoneilla. ei niillä ole sitä ammattitaitoa.
- maaseudussa on tulev
tukias spede kirjoitti:
menee maajussilla ainaki kuúkausi tossa hommassa ku yrittää pohjia tehdä. eihän ne osaa ku lehmän paskaa lappaa niillä tukiaiskoneilla. ei niillä ole sitä ammattitaitoa.
Nykytraktoreihin saa jo pikkurahalla tehokkaita kulmakaivuulaitteita:
Siinä missä kaivinkonetta tuova lavetti on jumissa parin korttelin päässä, Jussi on jo kuorinut pintamaat tontin nurkkaan.
Sitten kun lavetti on saatu vekslattua tontin kohdalle ja naapuruston autot on siirretty pois ja postilaatikot on nurin, niin jussi on jo tehnyt talon peruskuopan etukuormaajalla ja muutama lasti on lähtenyt täyttömaaksi Jussin metsäautotielle.
Sillävälin kun paksu kaivinkonekuski on saapunut tontille, lämmittänyt koneen, ripotellut kauhojaan, tankannut, tupakoinut ja siirtänyt polttoiainesäiliötään pitkin tonttia, niin nopsa Jussi on jo peittämässä vesijohtoa.
Sama jatkuu loppuun asti ja nopsa jussi tekee kaiken tämän alle 40€/h. - matti65
maaseudussa on tulev kirjoitti:
Nykytraktoreihin saa jo pikkurahalla tehokkaita kulmakaivuulaitteita:
Siinä missä kaivinkonetta tuova lavetti on jumissa parin korttelin päässä, Jussi on jo kuorinut pintamaat tontin nurkkaan.
Sitten kun lavetti on saatu vekslattua tontin kohdalle ja naapuruston autot on siirretty pois ja postilaatikot on nurin, niin jussi on jo tehnyt talon peruskuopan etukuormaajalla ja muutama lasti on lähtenyt täyttömaaksi Jussin metsäautotielle.
Sillävälin kun paksu kaivinkonekuski on saapunut tontille, lämmittänyt koneen, ripotellut kauhojaan, tankannut, tupakoinut ja siirtänyt polttoiainesäiliötään pitkin tonttia, niin nopsa Jussi on jo peittämässä vesijohtoa.
Sama jatkuu loppuun asti ja nopsa jussi tekee kaiken tämän alle 40€/h.mulla jussi yritti viime kesänä täyttää ok-talon sokkelin. ei siitä tullu mitään. päivän katoin ja sit oli pakko laittaa pois. jussin hinta oli 33€/h sit otin kunnon kaivuri miehen ja hinta oli 55€ mut sillon rupes maa liikkuun.
- joooo niiiiin
mä oon saanut 4viikkoaki menemään 2 viikontyös.No oli pakko ku isäntä niin tinkas..
- doosani
25t Doosan kaikilla tarvittavilla lisälaitteilla 48€ alv. Tarvittaessa mittailen, laitan putket, kaivot ja tärytän.
- jaakko_mikkonen
laitakko puhelin numeron niin pirautan sulle?
- jaakko_mikkonen
jaakko_mikkonen kirjoitti:
laitakko puhelin numeron niin pirautan sulle?
mulla on omastakaa putkelaittajat ja mittamiehet/lapiomiehet että siinä on vain konehommat tiedossa. alkaa oleen kallis mies jos velotat koko koneen hinnan siitä mitä teet muita hommia.
- airfoil joka ei kirj
Kohtuu hinnalla näytäisi konetta saavan.
Mainitset perin viikon savotan olevan,, maksatko väliajastakin kun koko ajaksi ei riitä kaivamista?
Koska projektisi alkaa?- jaakko_mikkonen
ainaki omasta mielestä tuossa on koko ajaksi kaivamista. tuulee normaalin talon ja autotallin lisäksi maakellari, maalämpöputkea 800m ja massoja pitää vaihtaa 1.5m rakennusten alta sekä kulkureiteiltä. pihavaloille kaapelia n500m yhteensä. sekä kaikki putkihommat niin kyllä niissä aikaa vierähtää.
- lkjh
ainaki omasta mielestä tuossa on koko ajaksi kaivamista. tuulee normaalin talon ja autotallin lisäksi maakellari, maalämpöputkea 800m ja massoja pitää vaihtaa 1.5m rakennusten alta sekä kulkureiteiltä. pihavaloille kaapelia n500m yhteensä. sekä kaikki putkihommat niin kyllä niissä aikaa vierähtää.
johan tommoisia 2-3 tehdään viikossa
- (oo)
lkjh kirjoitti:
Jos koko työketju toimii juu, mutta usein on niitä odottelu jaksoja kun sorat on vasta matkalla tai putkari/sähkäri kytkee omiaan.
Lähistöllä on yksi työmaa missä 2 konetta kiinni hommassa, ovat olleet siellä toista viikkoa ja koneiden mittarit varmaan värähtäneet yhteensä kymmenisen tuntia. - Jyrämane
lkjh kirjoitti:
eihän 48 eur /h oo hinta eikä mikään, eihän sillä taho saaha putkimiestä töihin, semmosella hinnalla kyllä aivan sama tekeekö töitä mies vai kone. Rupiaa kyllä menemään hyväksikäytön puolelle jos vielä kalliina pidetään, täällä päin kyllä tuollaisten kommenttien antajat ohjataan kyllä muualle viisastelemaan.
- katteellinen
Jyrämane kirjoitti:
eihän 48 eur /h oo hinta eikä mikään, eihän sillä taho saaha putkimiestä töihin, semmosella hinnalla kyllä aivan sama tekeekö töitä mies vai kone. Rupiaa kyllä menemään hyväksikäytön puolelle jos vielä kalliina pidetään, täällä päin kyllä tuollaisten kommenttien antajat ohjataan kyllä muualle viisastelemaan.
soita kiiminginsoralle. näyttää olevan 43€/h 21t telaalustainen kone. sehän on jo ilmainen ainaki kunnan tarjouksissa
- outokuokka
katteellinen kirjoitti:
soita kiiminginsoralle. näyttää olevan 43€/h 21t telaalustainen kone. sehän on jo ilmainen ainaki kunnan tarjouksissa
Mitäs muuta Kiimingin sora saa mytyä siinä sivussa kunnalle? Tuolla hinnalla kone ei tuota vaikka kävisi vain tyhjäkäyntiä. Kumma pakkomielle joillakin päästä kunnan hommiin vaikka väkisin.
Nyt ymmärrän ajankulun.. joka tapauksessa näyttää sinulle olevan kohtuu hintaisia koneita tarjolla :)
Itse olen törmännyt semmoiseen ongelmaan, että talonrakentaja on ensikertalainen, harvoinhan niitä taloja nyt monia tekeekään, ellei ole sen alan urakoitsija. Kone tuodaan työmaalle ja sitten hieman ihmetellään mitä pitäisi tehdä.(talon paikkakin oh hieman vielä hakusessa) Paha alkaa neuvomaan, kun en itse mikään rakennusalan ammattilainen ole, lisäksi alkaa "säästäminen" eli pienennetään sorakerroksia, ym. (Meillä päin on sorat kaukana).
Pakko alkaa itse mitata ja asentamaan putkia jotta työmaa edistyisi ja pääsisi täyttöihin. Usein ei tuleva omistaja ole ajatellut sähkö eikä puhelin syöttöjä,, jotka on helpoin asentaa ennen kuin ensimmäistäkään harkkoa muuraa. Muurata ei ole vielä tarvinnut :DD
On ihana kun sattuu sellainen työmaa, jossa on kokeneet timpurit,, he selittää mistä kaivat, mikä on taso, miten paljon täytät. Kaikki ylimääräinen vastuu ja materiaalin tinkiminen jää muille :)))
Onnea tulevalle työmaalle :))- asidiasuasisahg
outokuokka kirjoitti:
Mitäs muuta Kiimingin sora saa mytyä siinä sivussa kunnalle? Tuolla hinnalla kone ei tuota vaikka kävisi vain tyhjäkäyntiä. Kumma pakkomielle joillakin päästä kunnan hommiin vaikka väkisin.
eikö ne kunnat joudu kilpailuttamaan kaiken. eli tuskin kiiminkiläiset saa myytyä yhtään mittää
- nääs...
airfoil kirjoitti:
Nyt ymmärrän ajankulun.. joka tapauksessa näyttää sinulle olevan kohtuu hintaisia koneita tarjolla :)
Itse olen törmännyt semmoiseen ongelmaan, että talonrakentaja on ensikertalainen, harvoinhan niitä taloja nyt monia tekeekään, ellei ole sen alan urakoitsija. Kone tuodaan työmaalle ja sitten hieman ihmetellään mitä pitäisi tehdä.(talon paikkakin oh hieman vielä hakusessa) Paha alkaa neuvomaan, kun en itse mikään rakennusalan ammattilainen ole, lisäksi alkaa "säästäminen" eli pienennetään sorakerroksia, ym. (Meillä päin on sorat kaukana).
Pakko alkaa itse mitata ja asentamaan putkia jotta työmaa edistyisi ja pääsisi täyttöihin. Usein ei tuleva omistaja ole ajatellut sähkö eikä puhelin syöttöjä,, jotka on helpoin asentaa ennen kuin ensimmäistäkään harkkoa muuraa. Muurata ei ole vielä tarvinnut :DD
On ihana kun sattuu sellainen työmaa, jossa on kokeneet timpurit,, he selittää mistä kaivat, mikä on taso, miten paljon täytät. Kaikki ylimääräinen vastuu ja materiaalin tinkiminen jää muille :)))
Onnea tulevalle työmaalle :))Juuri noinhan se monella omakoti työmaalla on, mutta sen verran pareeks tarttee laittaa että muuraamaan minäkään en ole joutunu, mutta yhden elementti sokkelin hitsannu kasaan kun työmaalla ei kukaan tunnustanu osaavansa hitsata ja sitte keksivät että kaivinkone miehethän osaa hitsata...?
- Kiimakimmo
nenää kaivamaan tontille. En riko mitään, homma ei etene eikä mene taaksepäin ja suotan murjasta parit vitsitkin matkalla. Perushinta o 90eur per h, - eu tukiaiset 60 eur ja kun kasvatan hamppua maillani niin päästään tuohon 15ecuun verollisella tunti. Jos oikein ison madon saan niin männään yhessä ongelle.
- Riittää
Jos ja kun työn teolla ei rikastu niin tekee homman niin et toimeen tulee. Ei mitään 100E taksoja tarvita vaikka on uudetkin koneet. Eikä sitä konetta tarvi 3 vuodessa kuolettaa! Eikä sen tarvi olla uusi kone... Aina vaan valitetaan kun akat ja koskaan ei mikään riitä ja aina tarvis olla suurempaa ja hienompaa, kele..
Hiljaa hyvä tulee jos ei tee liian hiljaa - Metalli mies
Riittää kirjoitti:
Jos ja kun työn teolla ei rikastu niin tekee homman niin et toimeen tulee. Ei mitään 100E taksoja tarvita vaikka on uudetkin koneet. Eikä sitä konetta tarvi 3 vuodessa kuolettaa! Eikä sen tarvi olla uusi kone... Aina vaan valitetaan kun akat ja koskaan ei mikään riitä ja aina tarvis olla suurempaa ja hienompaa, kele..
Hiljaa hyvä tulee jos ei tee liian hiljaaNiimpä sitten tuli tehtyä kun aikani kuuntelin konemiesten rutkutuksia hinnasta että ostin ennen talon aloittamista JCB lusikka haarukan ja oli ainakin omasta mielestä järkitemppu. En ollu ikinä kaivanut mutta olen väsänny kaikkea muuta niin ajattelin että ei se tuokaan luojantöitä ole, kone ei ole uusi ja kaunis mutta ei tarvinnu muuta kuin kaivuukauhaa hitsata. Ensi keväänä tasoittelen vielä mullat pihalle ja sitten myyn pois, kysyjiä on ollut jo nyt. Ite kaivelin vesikaivon, imeytyskentän ja ojat vesijohdolle ja pihavaloille samalla lähti muutoma kanto ja kivi. Jokaisella rakentajalla pitäis olla oma vekotin, se on silloin paikalla kun tarviaa ja etukauha on hyvä rakennusteline. Suosittelen kaikille, se on helppoo kuin heinänteko.
- jaakko_mikkonen
Metalli mies kirjoitti:
Niimpä sitten tuli tehtyä kun aikani kuuntelin konemiesten rutkutuksia hinnasta että ostin ennen talon aloittamista JCB lusikka haarukan ja oli ainakin omasta mielestä järkitemppu. En ollu ikinä kaivanut mutta olen väsänny kaikkea muuta niin ajattelin että ei se tuokaan luojantöitä ole, kone ei ole uusi ja kaunis mutta ei tarvinnu muuta kuin kaivuukauhaa hitsata. Ensi keväänä tasoittelen vielä mullat pihalle ja sitten myyn pois, kysyjiä on ollut jo nyt. Ite kaivelin vesikaivon, imeytyskentän ja ojat vesijohdolle ja pihavaloille samalla lähti muutoma kanto ja kivi. Jokaisella rakentajalla pitäis olla oma vekotin, se on silloin paikalla kun tarviaa ja etukauha on hyvä rakennusteline. Suosittelen kaikille, se on helppoo kuin heinänteko.
suositelkaa oulusta jotain hyviä kaivurimiehiä kun kaivurimiehet ainakaan itse laita yhteyystietojaan tänne. ens viikonlopulla pitäs kaivuut aloittaa
- Kaivurimies 464
suositelkaa oulusta jotain hyviä kaivurimiehiä kun kaivurimiehet ainakaan itse laita yhteyystietojaan tänne. ens viikonlopulla pitäs kaivuut aloittaa
Tampereen seudulla omakotitalojen pohjat tehdään urakalla sisältäen salaojat, sadevesiviemärit, SV-kaivot ja viemärin tarvittavat kaivut. Muutama yritys, joka on erikoistunut juuri ko töihin ja yksikin tekee n 100 pohjaa vuodessa. Eikö Oulusta löydy kokonaisurakalla tekijää? Se on mielestäni paras vaihtoehto kyseiseen työhön.
- jaakko_mikkonen
Kaivurimies 464 kirjoitti:
Tampereen seudulla omakotitalojen pohjat tehdään urakalla sisältäen salaojat, sadevesiviemärit, SV-kaivot ja viemärin tarvittavat kaivut. Muutama yritys, joka on erikoistunut juuri ko töihin ja yksikin tekee n 100 pohjaa vuodessa. Eikö Oulusta löydy kokonaisurakalla tekijää? Se on mielestäni paras vaihtoehto kyseiseen työhön.
ei näytä oululaisia maarakennusfirmoja kiinnostavan työt?
- täältä saitilta
ei näytä oululaisia maarakennusfirmoja kiinnostavan työt?
mitään töitä jaella,höpö höpö.jos tosissaan olet konetta vailla niin kysy oikiasta osotteesta.
- jaakko_mikkonen
täältä saitilta kirjoitti:
mitään töitä jaella,höpö höpö.jos tosissaan olet konetta vailla niin kysy oikiasta osotteesta.
mikä se oikea osoite sitten on?
- tedoo rosan
mikä se oikea osoite sitten on?
Paikkakunnalla tiedetään mistä löytyy, kattele vähän. Halvimmat hinnat herättää niin paljon kateutta, että loput saat selvittää itse. Voi olla että se ei tänä käväänä enää ehdi.
- duu do the kaivinkon
tedoo rosan kirjoitti:
Paikkakunnalla tiedetään mistä löytyy, kattele vähän. Halvimmat hinnat herättää niin paljon kateutta, että loput saat selvittää itse. Voi olla että se ei tänä käväänä enää ehdi.
onko se doosan sit aina halvin tuntihinnaltaan? entä missä hinnassa komatsut liikkuu tai volvot? onko pillarilla sit kova tuntihinta ku se on kallis ostaa? entä mikä on åkermannin tuntitaksa?
- Jyrämane
duu do the kaivinkon kirjoitti:
onko se doosan sit aina halvin tuntihinnaltaan? entä missä hinnassa komatsut liikkuu tai volvot? onko pillarilla sit kova tuntihinta ku se on kallis ostaa? entä mikä on åkermannin tuntitaksa?
on yleensä hinta/laatusuhteeltaan edullisin. Caterpillareita ei pysty ostaan kuin rahamiehet ne ei yleensä oo taksanpolkijoita. Åkermannit on nykyään harrastelijoiden koneita ;ikä painaa jo, halpoja mutta lopputulos voi olla kallis. Muut on sitten semmoista tasapaksuu seurakuntaa koittavat kehuu että miten hyviä hommia on taasen ollut tai tulossa.
- komatsumaan
Jyrämane kirjoitti:
on yleensä hinta/laatusuhteeltaan edullisin. Caterpillareita ei pysty ostaan kuin rahamiehet ne ei yleensä oo taksanpolkijoita. Åkermannit on nykyään harrastelijoiden koneita ;ikä painaa jo, halpoja mutta lopputulos voi olla kallis. Muut on sitten semmoista tasapaksuu seurakuntaa koittavat kehuu että miten hyviä hommia on taasen ollut tai tulossa.
no joko on jaakolla urakka alkanut? kerroppa mihin hintaan sait koneen tonkiin`?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793