Hiljaisuus on

eve.

Tässä talossa
asuu hiljaisuus

se on kaunis sana
melkein yhtä kaunis

kuin rakkaus

ikkunan takana
sininen hämärä

tuuli heittelee
kevyttä pakkaslunta
puiden oksilta

ja minä

yllätän sinut katselemasta
jonnekin kaukaisuuteen
silmissäsi tuhat unelmaa
tai ainakin sata
tai kenties vain yksi .

Jos tänään olisin
hempeällä tuulella
kertoisin sinulle, rakas

sisälläni uinuu vieläkin
se nuori leijona

päästäisinkö sen irti ?

Sinä pakenet terapiahuoneeseesi
autotalliin

ota minut unelmiisi, rakas

älä salli minun hautautua
näiden tilikirjojen
mustavalkoiseen maailmaan .

Tätäkö tämä on
hamaan vanhuuteen

kahden toisistaan eksyneen
aneeminen arki
päivästä päivään ja ...

ikkunan takana
uinuu sininen hämärä

Hiljaisuus on
kaunis sana
melkein yhtä kaunis kuin ...

rakkaus.

8

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Arkea,,, Syvää ja koskettavaa tekstinkulkua tässä aamussa!

      Kuinka ei toista tavoita enää vaikka onkin hipaisun päässä,,

      Näkymätön tunteidenlukko ja avain on piilossa..

      Pidin tästä! :)

      • eve.

        " Näkymätön tunteidenlukko ja avain on piilossa ", osuvasti sanottu !
        Kiitos MURUKULTA palautteestasi ja mukavaa päivän jatkoa !


    • Kiitos runostasi.

      Melankolinen, herkkä ja kaunis kokonaisuus
      josta voi lukea arjen harmauden ja rakkauden
      kaipuun. Hiljaisen toiveenkin se pitää sisällään
      ' älä anna minun hautautua ' jne.
      Miehet voivat tosiaankin hautautua autotalliin
      pohtimaan elämäänsä, me naiset puramme varmaan
      aika usein problematiikkaa kirjoittamalla.

      Hiljaisuus tosiaan ja rakkaus, ovat sanoina kauniita.
      Mutta sitä on myös liikuttava ja elämänmakuinen
      runosikin.

      Hämärän aamun tunnelmissa lukija sai hetken nauttia
      ajatuksistasi ja aaltoilevan hellästä tekstistäsi.

      • eve.

        Niin, miehet voivat hautautua autotalliin pohtimaan elämäänsä ja me naiset sitten ...
        jotkut kirjoittavat ja jotkut tekevät jotakin muuta.

        Kiitos palautteestasi ja hyvää päivän jatkoa ! :)


    • Moikka

      Koskettavan hiljainen runo, arkipäivästä ja kahdesta eksyneestä ajan hermolle sopiva teos.
      Hiljaisuus vain meitä ympyröi, sininen hämärä siintää silmiemme alla.
      kaunis hirveän herkkä, pidin

      kiitos eve

      Ter kobo

      • eve.

        Sininen hämärä on rauhoittavaa ja hiljaisuudessa voi kuunnella omia ajatuksiaan .
        Kiva, että jotakin sait tästä runosesta . Kiitos palautteestasi ja mukavaa päivän jatkoa !


    • jussi hates jazz

      kaunis sana ja runo minun makuuni ;)

      • eve.

        Kiitos lyhyestä ja ytimekkäästä palautteestasi ! Mukavaa päivän jatkoa ! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe