Hei,olisin kysynyt,onko jollain naisena täällä kokemusta virtsarakon tähystystutkimuksesta?En oikeen löytänyt muuta osastoa johonka tämän kysymyksen laittanut olisin,kuin tämä naistentaudit,vaikkei virtsarakontulehdus kai naistentauti varsinaisesti olekaan.
No,minulla on nyt ollut se vaivana jo melkein vuoden.3 antibioottikuuria takana ja kaksi estokuuria.Ei vain anna periksi.
Nyt joudun seuraavaksi tähystykseen.Sananakin se on aika karmiva.Nyt kyselisinkin,olisiko jollain kerrottavaa kokemuksen rintaäänellä ko.operaatiosta? Ei kuulemma kestä kauan,mutta onko kovinkin kivulias? Olisin kiitollinen kertomuksista.Kiitos jo etukäteen.Hyvää kevättä kaikille!=)
Virtsarakon tähystys
9
18926
Vastaukset
- Henna
Heissan!
ei hätiä ei tee kipeää kuolettavat siitä aukon kohdalta ja sitten sellainen pitkäputki jossa kamera,se sinne sisään . Siellä näkyy rakkuloita niinkuin pitää ollakkin .Sitten täytetään virtsarakko vedellä ja se sitten otetaan ja tutkitaan josta kuulemma näkee hyvin tarkkaan mikä pöpö siellä kummittelee,että ei kun sinne tutkimukseen vaan......- Pakko kai mennä
Kiitos Henna valaisevasta vastauksesta.=)
Kyllä tuolla netissä jotakin tietoa tuosta toimenpiteestä löytyi,mutta ei se vastaa kokemustason tietoa.Tää oli hieno kuulla,ei epäilytä enää yhtään.Toivottavasti munkin ongelma siellä selkiää.Tympii jo lääkkeiden syönti pikkuhiljaa.Kiitti vielä!=)Aurinkoista kevättä sinulle!
- yksilöinä
Moi, yleisesti ottaen tähystys sujuu varmasti hyvin, minä olin poikkeus, sattui kovasti ja varsinkin jälkituskat olivat kovat. En pystynyt mm. pissaamaan, kun vasta n. 15h päästä operaatiosta, sekin oli sitten kyynelten ja veren tahrima toimitus. Itse en ikinä enää mene tähystykseen kuin nukutuksessa. Mutta kuten sanoin, sen ei olisi pitänyt olla mitenkään tuskallinen operaatio. Tsemppiä sinulle ja kaikki menee varmasti hyvin!
- tänään olin tähystyksessä
Olin juuri virsarakon tähystyksessä ja voin sanoa että yhtään ei sattunut ja toimenpide ei kestänyt kuin muutaman minuutin. Jännitin kyllä tosi paljon, mutta ihan turhaan.Sehän tehdään geelipuudutuksessa, joten eihän se voi sattua.
- enni
Olin tähystyksessä, eikä sattunut ollenkaan! Ihan turhaan jännitin.Puudutusgeeli on yhtä tehokas kuin piikkikin! Kesti abaut 5min. Virtsarakon tähystys on yks pienimmistä operaatioista. Turha edes jännittää, saatikka pelätä.
- imm
Olen menossa huomenna sairaalaan virtsarakon tähystykseen, joka tehdään nukutuksessa.
Tähystys yritettiin ensin tehdä geelipuudutuksessa, mutta minulla se ainakin sattui niin paljon, etten voinut pysyä paikallani, vaan tutkimus oli pakko keskeyttää.
Kerron tämän siksi, että tietäisitte: kaikille se ei onnistu yhtä helposti. - Miksuliini
imm kirjoitti:
Olen menossa huomenna sairaalaan virtsarakon tähystykseen, joka tehdään nukutuksessa.
Tähystys yritettiin ensin tehdä geelipuudutuksessa, mutta minulla se ainakin sattui niin paljon, etten voinut pysyä paikallani, vaan tutkimus oli pakko keskeyttää.
Kerron tämän siksi, että tietäisitte: kaikille se ei onnistu yhtä helposti.Onko teillä löytynyt mitään noissa tähystyksissä? Yksityisellä maksaa monta sataa ja pelkään, että on yhtä tyhjän kanssa...
- kystootti
Miksuliini kirjoitti:
Onko teillä löytynyt mitään noissa tähystyksissä? Yksityisellä maksaa monta sataa ja pelkään, että on yhtä tyhjän kanssa...
Minä sain lähetteen kystoskopiaan sen vuoksi että jotain paksuuntumaa löytyi virtsarakosta, mitähän lie. Joten varmaa on että sen pitäisi nyt kystoskopian avulla selvitä, mikä paksuuntuma on laadultaan. Uä kun on kivuton niin parempi näin päin, ensin sillä tutkitaan ja sitten kystoskopiaan.
- hempukka23
Minulle on tehty virtsarkon tähystys/venytys monta kertaa. Taas edessä 15.8.2012 Päksissä. Täysin kivuton toimenpide ja minulle tehty joka kerta kevyessä nukutuksessa. Minulla on todettu krooninen virtsarakon tulehdus mihin tuo on
toistaiseksi ainoa hoitokeino. Hyvin se taas mee. t. Jatta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2636366Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne573004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä662804- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651465- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o261372Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351321Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091027