Miksi en tilaa Meidän Mökki-lehteä?

No, siksi että

Pisti taas tänään sapettamaan, kun avasin meidänmökki-lehdeltä tulleen mainoskirjeen.
Sitä mainostetaan muunmuassa seuraavin lausein:

"Nykyisin halutaan hyvin varusteltuja kakkoskoteja ja lomapaikkoja, koska moni kaipaa kiireisen elämän vastapainoksi rentouttavaa vapaa-aikaa. Kynttilänvalo ja kantovesi tuskin riittävät mukavuuksiksi varsinkaan lapsiperheissä...Lämmitetyillä mökeillä vietetän monet talviset viikonvaihteet ja juhlapyhät".

No, tämähän on vain oma ajatusmaailmani, ettei mökin tarvitse olla kaikilla mukavuuksilla varustettu, vaikka lapsiperhe mekin olemme. Olisi mökkilehti saanut pysyä mökkilehtenä ilman uudistusta, olisimme mekin edelleen tilaajia. Nyt on ihan sama, lukeeko jotain nykystailaajan trendisisustuslehteä, ei eroa meidän mökki-lehdestä juurikaan.

54

7167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OKHX

      ... myös minä olen entinen tilaaja. Ja sellaisena näillä näkymin pysynkin.

      Ja meitä on paljon!

      • hanna nn

        Nojoo. Onneksi on vaihtoehtoja. Itse en myöskään Meidän Mökistä perusta, mutta enemmin jotain vähän yleisempää, jossa on myös mökkijuttuja. Googletin listaa:

        http://www.mokit.org/mokkilehdet/

        Valikoimaa on!


    • Mikko....

      Itseäni ärsyttää vielä luksusmökkien esittelyjä paljon enemmän kaikenlaiset viherpiipertelyt ja askartelu- ja ruokaohjeet. Olisi vain paljon enemmän juttuja ja esittelujä tavallisten ihmisten mökeistä ja etenkin niissä tehdyistä remonteista ja rakenteluista.

      • lkjhg21

        Ihmeellinen strategiavalinta julkaisijalta. Ihan tavallisen mökintallaajan juttuja minäkin kaipaisin. Mökin lämmittämisestä, laitureista, energiasta, aurinkopaneeleista, akuista, testejä aggrekaateista, otsalampuista, öljylampuista yms. yms. tavallisista mökkeilyn arkipäiväisistä asioista. Vähän tietysti esittelyitä uutuustuotteista, mutta muuten ihan arkipäivän asioita. talvisin esim lämmittämiseen, takkoihin tai lisälämmittimiin liittyviä ja kesäisin vaikka remontoimiseen ja liittyviä aiheita.

        En ole tilaaja, yleensä katson irtonumeroista, olisiko niissä mitään mielenkiintoista - harvoin on. Jos on, niin ostan.

        Luksusmökit, valkoiset pitsiliinat ja julkkisten 20 000 euron laiturihankkeet eivät pidemmän päälle jaksa oikein kiinnostaa tavallista kuluttajaa.

        En minäkään muuten kaipaa mökiltäni omakotitalon mukavuuksia. Yksi omakotitalo riittää!


    • kadonnut kauas

      Tavis mökkeilystä no eipä tuota tarvitse tilata kun sen noin 5v sitten lopetin kun alkoi enemmän olemaan kippo ja kuppi esittelyjä samaan katekoriaan kuin "Tekniikka Merkonomeille" mitenkään heitä haukkumatta mutta liian teennäistä touhua.

      • voipasenvoivoi

        Niin no, tuotteiden esittelemisestä artikkelin muodossa saa parhaat fyffet.

        Lehden vikahan se on kun rakennusmääräykset kiristyy ja talviasuttavat mökit yleistyy. Monelle ulko vc ja telkkarin puuttuminen on mielenterveydelle liian suuri järkytys.

        Sähköttömät mökkeilijät kuuluu vapaasti Suomennettuna vähemmän varakkaaseen väestöryhmään. Tarkoittaa käytännön tasolla että lähin jakelumuuntamo on aivan liian kaukana. Kuka sitä nyt peruslämpöä mökillä kaipaisi tai esim. jääkaappia?


      • vonpat-ti
        voipasenvoivoi kirjoitti:

        Niin no, tuotteiden esittelemisestä artikkelin muodossa saa parhaat fyffet.

        Lehden vikahan se on kun rakennusmääräykset kiristyy ja talviasuttavat mökit yleistyy. Monelle ulko vc ja telkkarin puuttuminen on mielenterveydelle liian suuri järkytys.

        Sähköttömät mökkeilijät kuuluu vapaasti Suomennettuna vähemmän varakkaaseen väestöryhmään. Tarkoittaa käytännön tasolla että lähin jakelumuuntamo on aivan liian kaukana. Kuka sitä nyt peruslämpöä mökillä kaipaisi tai esim. jääkaappia?

        "Sähköttömät mökkeilijät kuuluu vapaasti Suomennettuna vähemmän varakkaaseen väestöryhmään. Tarkoittaa käytännön tasolla että lähin jakelumuuntamo on aivan liian kaukana. Kuka sitä nyt peruslämpöä mökillä kaipaisi tai esim. jääkaappia?"

        Juuh, kyllähän sitä aika köyhä pitää olla, jos ei ole varaa mökkiin, jossa on sähköt :)
        Itse näkisin sen vähemmän varakkaan ryhmän olevan niitä, joilla siihen "vaatimattomaankaan" mökkiin ei tule ikinä mahdollisuutta...vaikka eihän se mökki nyt itsestään selvyys mistään varakkuudesta kuitenkaan ole, kukin tyylillään.
        Monelle mökki on tosiaankin mökki, eikä kakkosasunto, jossa pitää olla ympäri vuoden peruslämpö päällä. Kesämökkikaudellahan siitä peruslämmöstä ei pitäisi olla ongelmia, vaikka suomen kesät toisinaan on mitä ne on.


      • völjari
        vonpat-ti kirjoitti:

        "Sähköttömät mökkeilijät kuuluu vapaasti Suomennettuna vähemmän varakkaaseen väestöryhmään. Tarkoittaa käytännön tasolla että lähin jakelumuuntamo on aivan liian kaukana. Kuka sitä nyt peruslämpöä mökillä kaipaisi tai esim. jääkaappia?"

        Juuh, kyllähän sitä aika köyhä pitää olla, jos ei ole varaa mökkiin, jossa on sähköt :)
        Itse näkisin sen vähemmän varakkaan ryhmän olevan niitä, joilla siihen "vaatimattomaankaan" mökkiin ei tule ikinä mahdollisuutta...vaikka eihän se mökki nyt itsestään selvyys mistään varakkuudesta kuitenkaan ole, kukin tyylillään.
        Monelle mökki on tosiaankin mökki, eikä kakkosasunto, jossa pitää olla ympäri vuoden peruslämpö päällä. Kesämökkikaudellahan siitä peruslämmöstä ei pitäisi olla ongelmia, vaikka suomen kesät toisinaan on mitä ne on.

        Mielenkiintoista, miten joillakin tulee aina paine heittää tämä varallisuuskysymys tähän(kin). Ilmeisen "inhottava" on siis pienellä budjetilla hartiapankkiin mökkinsä kasaan raapinut. Ei stailausta, ei disainausta, ei mitään mitä ei kermakakkulehtien sivuilla ole esitetty. Eikä edes sähköä. Ilmeisen pelottavaa monelle.

        Minulla on pieni ja vaatimaton mökki, "vapaa-ajan miljööni" muodostuu muutamista kolmen tuuman hirrestä tehdystä aitanomaisesta rakennelmasta ja tuvasta sekä vähän paksumpaa tavaraa olevasta saunasta (jonka kerrosala on 6.7m2). Käyttöaika on aidosti vain kesällä. Sähköt on, kauan kyllä oltiin ilman. Järvi on aivan onneton, 50 m saa kävellä rannasta jotta polvet kastuu. Kaivossa on kohtalaisesti vettä, siinä ei ole bakteereita mutta permanganaattiluku ja mangaani on korkealla (värjää pyykit, astiat ja hampaat). Paikka on velaton. Ollaan tykätty vaimon kanssa paikasta kamalasti ja sitä mukaa kun jälkipolvi on ohittanut 20v rajapyykin, nekin ovat alkaneet pitää paikasta. Kesällä ollaan yleensä kuukausi yhtä soittoa.

        Kaikkea mahdollista olisin laittanut jos olisi ollut varaa! Vaan kun ei ole ollut.


      • hulkkonen.
        völjari kirjoitti:

        Mielenkiintoista, miten joillakin tulee aina paine heittää tämä varallisuuskysymys tähän(kin). Ilmeisen "inhottava" on siis pienellä budjetilla hartiapankkiin mökkinsä kasaan raapinut. Ei stailausta, ei disainausta, ei mitään mitä ei kermakakkulehtien sivuilla ole esitetty. Eikä edes sähköä. Ilmeisen pelottavaa monelle.

        Minulla on pieni ja vaatimaton mökki, "vapaa-ajan miljööni" muodostuu muutamista kolmen tuuman hirrestä tehdystä aitanomaisesta rakennelmasta ja tuvasta sekä vähän paksumpaa tavaraa olevasta saunasta (jonka kerrosala on 6.7m2). Käyttöaika on aidosti vain kesällä. Sähköt on, kauan kyllä oltiin ilman. Järvi on aivan onneton, 50 m saa kävellä rannasta jotta polvet kastuu. Kaivossa on kohtalaisesti vettä, siinä ei ole bakteereita mutta permanganaattiluku ja mangaani on korkealla (värjää pyykit, astiat ja hampaat). Paikka on velaton. Ollaan tykätty vaimon kanssa paikasta kamalasti ja sitä mukaa kun jälkipolvi on ohittanut 20v rajapyykin, nekin ovat alkaneet pitää paikasta. Kesällä ollaan yleensä kuukausi yhtä soittoa.

        Kaikkea mahdollista olisin laittanut jos olisi ollut varaa! Vaan kun ei ole ollut.

        V..u mitä avautumista. Eikö teillä ole kotona ketään kelle puhua ???

        Ketjun otsikko hiukka viittaisi siihen mistä Meidän Mökki-lehdessä haluttaisiin lukea, eikä siitä mistä rahamäärästä kelläkin on huono omatunto tai kateus ja kuinka sitä pitää perustella, selitellä ja muutenkin tilittää...

        "Miksi en tilaa Meidän Mökki-lehteä?"
        "No, siksi että..."
        Just tänään tuli MeidänMökiltä kuoressa kasa paperia josta ei erkkikään ota selvää missä niistä on tarjous ja mitä se pitää sisällään. Kauhee kasa arpajaisia yms. Ja tuollainenko sonta menee kaupaksi ? En ikinä tilaa jos kuoressa on tuota ylimääräistä roskaa mukana.

        Mielestäni itse tuotteessa on tuo alussa mainittu ongelma: Kaikki tietävät että kuka tahansa saa rahalla tilattua mökilleen metrin paksua hirttä, työmiehiä ja järveen 100m2 laiturihirvityksen.
        Ketä kiinnostaa?!?!?
        Kertokaa mitä voi tehdä edullisestri, mieluummin itse, joku idea tai juttu josta niitä ideoita herää lukijoille. Itse olen vanhoista MM-lehdistä katsellut kaiken maailman kukkapurkkitelineitä joita olen sitten koonnut jo harmaantuneesta 'jäte'laudasta muijalle ja edelleen ovat pystyssä kivasti patinoituneina. Sellaista varmaan suurin osa lukijoista haluaa.....olettaisin....

        Ei design-huvilan pöydällä ole MeidänMökki-lehtiä, turha luulo. Ellei sitten kannessa komeile kuva omasta huvilasta...


      • M
        vonpat-ti kirjoitti:

        "Sähköttömät mökkeilijät kuuluu vapaasti Suomennettuna vähemmän varakkaaseen väestöryhmään. Tarkoittaa käytännön tasolla että lähin jakelumuuntamo on aivan liian kaukana. Kuka sitä nyt peruslämpöä mökillä kaipaisi tai esim. jääkaappia?"

        Juuh, kyllähän sitä aika köyhä pitää olla, jos ei ole varaa mökkiin, jossa on sähköt :)
        Itse näkisin sen vähemmän varakkaan ryhmän olevan niitä, joilla siihen "vaatimattomaankaan" mökkiin ei tule ikinä mahdollisuutta...vaikka eihän se mökki nyt itsestään selvyys mistään varakkuudesta kuitenkaan ole, kukin tyylillään.
        Monelle mökki on tosiaankin mökki, eikä kakkosasunto, jossa pitää olla ympäri vuoden peruslämpö päällä. Kesämökkikaudellahan siitä peruslämmöstä ei pitäisi olla ongelmia, vaikka suomen kesät toisinaan on mitä ne on.

        Joskus huvittaa nämä jutut...
        Itsellä mökki, jossa ei ole sähköä, eikä mitään peruslämpöä. Mökki on hirrestä tehty, lähimpään sähkökaappiin tontin rajalla on matkaa 30m.
        Hirsimökki ei tarvitse välttämättä mitään peruslämpöjä, toimii ihan hyvin ilmankin.
        Sähkökin mökissä toki on ,toimii aurinkokennoilla.
        Kyseessä on siis mökki, ei mikään kopio asunnosta, jossa muuten asun.
        Niin ja nyt ei ole kyse siitä, etteikö varaa olisi, kyse on valinnasta, ei pakosta.
        Lapissa olevassa loma-asunnossa on sitten kylläkin sähköt sun muut.


      • ,,,,
        M kirjoitti:

        Joskus huvittaa nämä jutut...
        Itsellä mökki, jossa ei ole sähköä, eikä mitään peruslämpöä. Mökki on hirrestä tehty, lähimpään sähkökaappiin tontin rajalla on matkaa 30m.
        Hirsimökki ei tarvitse välttämättä mitään peruslämpöjä, toimii ihan hyvin ilmankin.
        Sähkökin mökissä toki on ,toimii aurinkokennoilla.
        Kyseessä on siis mökki, ei mikään kopio asunnosta, jossa muuten asun.
        Niin ja nyt ei ole kyse siitä, etteikö varaa olisi, kyse on valinnasta, ei pakosta.
        Lapissa olevassa loma-asunnossa on sitten kylläkin sähköt sun muut.

        Joskus huvittaa..

        Valintoja: Ei sähköjä, tosin aurinkokennot toki löytyy mutta ei sähköjä. Kyse on valinnoista?? Aurinkokennot sähkön tuottamiseksi on mutta ei sähköä? Onko se valintakysymys että käyttää sähköä silloin kun sitä saa, eikä silloin kun sitä tarvitsee? Kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa, kyse on valinnasta, ei pakosta. Ihme selittelyä..
        Mun kesäpaikalla ei ole sähköjä koska ei ole varaa hevon kuusesta vedätyttää kaapeleita. Kyse on rahasta ei valinnasta.

        Peruslämpö on ihan jees jos on vesiputkia ja rakenteet ei tarvitse ylimääräistä kosteutta. Viikonloppuna on mukavampi mennä lämpimään mökkiin perjantai-iltana. Voihan sitä toki istua pilkkihaalarit niskassa mökkiä lämmittäen sen sijaan että saunoisi tms.

        Valintoja ja faktoja.


      • ????!!!!
        ,,,, kirjoitti:

        Joskus huvittaa..

        Valintoja: Ei sähköjä, tosin aurinkokennot toki löytyy mutta ei sähköjä. Kyse on valinnoista?? Aurinkokennot sähkön tuottamiseksi on mutta ei sähköä? Onko se valintakysymys että käyttää sähköä silloin kun sitä saa, eikä silloin kun sitä tarvitsee? Kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa, kyse on valinnasta, ei pakosta. Ihme selittelyä..
        Mun kesäpaikalla ei ole sähköjä koska ei ole varaa hevon kuusesta vedätyttää kaapeleita. Kyse on rahasta ei valinnasta.

        Peruslämpö on ihan jees jos on vesiputkia ja rakenteet ei tarvitse ylimääräistä kosteutta. Viikonloppuna on mukavampi mennä lämpimään mökkiin perjantai-iltana. Voihan sitä toki istua pilkkihaalarit niskassa mökkiä lämmittäen sen sijaan että saunoisi tms.

        Valintoja ja faktoja.

        Valinnanvapaus itsekkin joskus miettinyt onko mökkeilyssä järkeä mutta rentouttavan viikonlopun jälkeen saa kyllä siihen vastauksen.

        Jonkun Luxus on toiselle Karuaolemista.

        Eiä noista "sisiustuslehdistä" ole minun lukemiseksi mutta ilmeisesti niitä silti luetaan ja tilataan , itse olen niitä joskus kirjastossa selannut ja enempi tuoteesittelyjä ja mainoksia ja jokainen uutuus on välttämättömyys.


      • sama.
        ,,,, kirjoitti:

        Joskus huvittaa..

        Valintoja: Ei sähköjä, tosin aurinkokennot toki löytyy mutta ei sähköjä. Kyse on valinnoista?? Aurinkokennot sähkön tuottamiseksi on mutta ei sähköä? Onko se valintakysymys että käyttää sähköä silloin kun sitä saa, eikä silloin kun sitä tarvitsee? Kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa, kyse on valinnasta, ei pakosta. Ihme selittelyä..
        Mun kesäpaikalla ei ole sähköjä koska ei ole varaa hevon kuusesta vedätyttää kaapeleita. Kyse on rahasta ei valinnasta.

        Peruslämpö on ihan jees jos on vesiputkia ja rakenteet ei tarvitse ylimääräistä kosteutta. Viikonloppuna on mukavampi mennä lämpimään mökkiin perjantai-iltana. Voihan sitä toki istua pilkkihaalarit niskassa mökkiä lämmittäen sen sijaan että saunoisi tms.

        Valintoja ja faktoja.

        Nimenomaan valinnasta kyse, mahdollisuus kun olisi tehdä toisinkin, sitä sanotaan valinnaksi.
        Ja sen verran vielä, että kun asun järven rannalla ok- talossa, ei mökille tarvitse lähteä joka kelissä.
        Ja , jos ei tekstistä ilmennyt tarpeeksi selvästi, niin VERKKOSÄHKÖÄ mökillä ei ole, vain aurinkopaneeleilla tuotettu sähkö, tämä tarkennuksena.


      • ProVillage
        hulkkonen. kirjoitti:

        V..u mitä avautumista. Eikö teillä ole kotona ketään kelle puhua ???

        Ketjun otsikko hiukka viittaisi siihen mistä Meidän Mökki-lehdessä haluttaisiin lukea, eikä siitä mistä rahamäärästä kelläkin on huono omatunto tai kateus ja kuinka sitä pitää perustella, selitellä ja muutenkin tilittää...

        "Miksi en tilaa Meidän Mökki-lehteä?"
        "No, siksi että..."
        Just tänään tuli MeidänMökiltä kuoressa kasa paperia josta ei erkkikään ota selvää missä niistä on tarjous ja mitä se pitää sisällään. Kauhee kasa arpajaisia yms. Ja tuollainenko sonta menee kaupaksi ? En ikinä tilaa jos kuoressa on tuota ylimääräistä roskaa mukana.

        Mielestäni itse tuotteessa on tuo alussa mainittu ongelma: Kaikki tietävät että kuka tahansa saa rahalla tilattua mökilleen metrin paksua hirttä, työmiehiä ja järveen 100m2 laiturihirvityksen.
        Ketä kiinnostaa?!?!?
        Kertokaa mitä voi tehdä edullisestri, mieluummin itse, joku idea tai juttu josta niitä ideoita herää lukijoille. Itse olen vanhoista MM-lehdistä katsellut kaiken maailman kukkapurkkitelineitä joita olen sitten koonnut jo harmaantuneesta 'jäte'laudasta muijalle ja edelleen ovat pystyssä kivasti patinoituneina. Sellaista varmaan suurin osa lukijoista haluaa.....olettaisin....

        Ei design-huvilan pöydällä ole MeidänMökki-lehtiä, turha luulo. Ellei sitten kannessa komeile kuva omasta huvilasta...

        Kato täältä. Kirjoittelen ihan ilmatteeks' mitä voi ite tehdä ja kaveri piirtää kuvia. Kaiken saa ottaa käyttöönsä, kuvat on copyleftejä, eli paa vaikka Hesariin.
        Sitä mukaan kun saadaan hommia kokeiltua, pannaan piirrustukset ja 3D-kuvat ilmatteeks' nettiin.
        Esim. tukkivannesaha olis' tarkoitus tehdä ens' kesäl'.
        Eikä maksa paljoo mitään. Siellä on myös linkkejä jo toimiviin tukkivannesahoihin; youtube ja sellast.

        Juu, kunhan sahaillaan, aletaan tekeen taloo maansisään. Maksaa tollaset alta 10.000 €kee mut' duunia on ihan älyttömästi. Siis ekaks sahataan, siten pannan kuivumaan, muurataan muurit, liimatan palkit ja siitä se lähtee.
        Kato täältä:
        http://provillage.wordpress.com

        Kysele nii' mä vastaan.


        Henry


      • tohtorisetä
        ProVillage kirjoitti:

        Kato täältä. Kirjoittelen ihan ilmatteeks' mitä voi ite tehdä ja kaveri piirtää kuvia. Kaiken saa ottaa käyttöönsä, kuvat on copyleftejä, eli paa vaikka Hesariin.
        Sitä mukaan kun saadaan hommia kokeiltua, pannaan piirrustukset ja 3D-kuvat ilmatteeks' nettiin.
        Esim. tukkivannesaha olis' tarkoitus tehdä ens' kesäl'.
        Eikä maksa paljoo mitään. Siellä on myös linkkejä jo toimiviin tukkivannesahoihin; youtube ja sellast.

        Juu, kunhan sahaillaan, aletaan tekeen taloo maansisään. Maksaa tollaset alta 10.000 €kee mut' duunia on ihan älyttömästi. Siis ekaks sahataan, siten pannan kuivumaan, muurataan muurit, liimatan palkit ja siitä se lähtee.
        Kato täältä:
        http://provillage.wordpress.com

        Kysele nii' mä vastaan.


        Henry

        Pillerit lopussa ?

        Soita niin kirjoitan reseptin...


      • ProVillage
        tohtorisetä kirjoitti:

        Pillerit lopussa ?

        Soita niin kirjoitan reseptin...

        No mihinköhän se tohtori viittaa?


        Henry


    • miten lie??????

      että ketä mahtaisi kiinnostaa lukea lehdestä halon hakkuuta tahi veden järvestä kantamisesta, nyrkkipyykkaamisesta puhumattakaan. Ei siihen lehtiä tarvita.


      En ole nykyisen lehden tilaaja, enkä edes irtonumeron ostaja.....

      • moby dick

        Mieluummin lukisin noita mainitsemiasikin juttuja, kuin katselisin lehdestä, kuinka siellä on valkoista sohvaa rivissä ja niiiin hienoja rosterikeittiökoneita...


      • OKHX

        ... mainitsemasi olisivat ihan hyviä aiheita. Ja toki paljon muitakin olisi. Nimenomaan kaikki mökkeilyyn liittyvät asiat. Pitäisi muistaa, että mökki ja koti ovat kaksi eri asiaa .


    • entinen kestotilaaja

      Itse lopetin myös kestotilauksen ja pääsyynä oli se, että hävittivät täysin varoittamatta "sivu-uudistuksessaan" vanhojen Meidän mökki lehtien lukumahdollisuuden netin digilehti arkistosta.
      Tuo oli kestotilaajien etu, ja syy miksi lehden aikoinaan kestotilasin.

      Niistä löytyi monta hyvää juttua ja ohjetta. Nyt kun lehdet on mökillä huussilukemisena, eikä lehtiä näe enää verkosta, niin milläs talvella niitä ihmettelet sitten kaupungissa. Ja jos lehteä ei itsellä ole, pitäisi se kirjastosta tms käydä etsimässä jos joku mielenkiintoinen juttu olisi.
      Olisivat edes vaikka tehneet noista digilehdistä cd:n ja antaneet lahjaksi jonkun numeron välissä. Nyt hävisivät kuin pieru saharaan ja kukaan ei niistä hyötynyt mitään.

      Myös mökki lehden keskustelupalsta oli ihan OK ja sitä seurasin. Sekin lopetettiin uudistuksessa.

      Minua ei myöskään kiinnosta nuo sisustusvinkit ja piilomainokset tyyliin: kuvassa VAIN 500 euroa maksava sen ja sen firman ryijy aseteltuna lahoille tikapuille jutussa, joka yrittää kertoa oleskelusta mökillä talvella.

      Lueskelin pari vuotta vanhoja mökkilehtiä, ja niissä lehteä markkinoitiin nimenomaan tuolla digilehti arkistolla sekä keskustelupalstalla ja niitä pidettiin lehden vahvuuksina.
      Liekö sitten päätoimittaja jossain välissä vaihtunut tai jotain, kun nyt on kaikki toisin.
      No, kukin omalla tyylillään. Toivotan lehdelle hyvää jatkoa valitsemallaan tiellä. Säästänpähän jatkossa senkin hinnan johonkin oleellisempaan.

      • Rak.äijä

        Totta kait lehti seuraa kehityksen mukana että lehti myy edelleen. Rak.ammattilaisena suurin osa uusista ns. kakkoskodeista on varustelutasoltaan vähintään samalla tasolla kuin normi asuntokin. Monesti löytyy jopa kaikenlaista pientä extraa. On ulkona kesäkeittiötä ja peseytymipuolelta löytyy mitä suurempia kokonaisuuksia. Moni asuu vaatimattomasti ydinkeskustan kerrostalossa ja mökkiin on panostettu senkin edestä. Varustelutason minimissään pitää sisällään sähköt, sisä wc:n, suihkun yms.
        Totta on että huvittaa siinä vaiheessa kun "mökille" kannetaan valmisnurmikkorullia tms. Pihasuunnittelijan ohjeiden mukaisesti luonnollisesti. Jokatapauksessa pääpaino on ns. luksusasunnoissa huvilarakentamisen puolellakin.
        Itse suosin huomattavasti vaatimattomampaa "tyyliä". Ammatin puolesta mökkirakentaminen ei juurikaan eroa omakotitalorakentamisesta. Mestat on vain böndellä. Siihen on menty enkä ymmärrä miksi pitää morkata rahaihmisten mökkejä jos itsellä ei oles iihen varaa tai ei kiinnosta korkea varustelutaso?


      • böndepena
        Rak.äijä kirjoitti:

        Totta kait lehti seuraa kehityksen mukana että lehti myy edelleen. Rak.ammattilaisena suurin osa uusista ns. kakkoskodeista on varustelutasoltaan vähintään samalla tasolla kuin normi asuntokin. Monesti löytyy jopa kaikenlaista pientä extraa. On ulkona kesäkeittiötä ja peseytymipuolelta löytyy mitä suurempia kokonaisuuksia. Moni asuu vaatimattomasti ydinkeskustan kerrostalossa ja mökkiin on panostettu senkin edestä. Varustelutason minimissään pitää sisällään sähköt, sisä wc:n, suihkun yms.
        Totta on että huvittaa siinä vaiheessa kun "mökille" kannetaan valmisnurmikkorullia tms. Pihasuunnittelijan ohjeiden mukaisesti luonnollisesti. Jokatapauksessa pääpaino on ns. luksusasunnoissa huvilarakentamisen puolellakin.
        Itse suosin huomattavasti vaatimattomampaa "tyyliä". Ammatin puolesta mökkirakentaminen ei juurikaan eroa omakotitalorakentamisesta. Mestat on vain böndellä. Siihen on menty enkä ymmärrä miksi pitää morkata rahaihmisten mökkejä jos itsellä ei oles iihen varaa tai ei kiinnosta korkea varustelutaso?

        Vastasit jo itse kysymykseesi.
        Mökkeily on oleskelemista Mökillä, ei kakkosasunnolla tai vapaa-ajanasunnolla, miten sitä toista omakotitaloa sitten haluaakaan nimittää.


    • Tuokkonen2

      Juu, totta! Mökki on mökki, talo on talo. Lehti saisi vaihtaa nimensä!

      Jotkut teistä ottavat tähän esille rahakysymyksen. Osalla meistä se todellakin vaikuttaa paljon mökkeilyyn.
      Mutta myös hyvin monet ovat tehneet valinnan, että mökillä eletään perusasioden äärellä, eikä tarvita vempaimia ja viihdyttimiä.

      Julkkisten tai rikkaiden "mökkien" esittelyissä on toisinaan jotain kiinnostavaa tai itselle sovellettavaa. Valitettavan harvoin. Eivät ne jutut kiinnosta.

      Likimain kaikki harrastavat mökillä rakentelua ja rakenteiden korjailua, hyöty- ja koristepuutarhaa sekä kalastusta, sienestystä ja marjastusta. Siinä olisi oikealle mökkilehdelle sisältöä.

      Myös jatkuvasti muuttuvista rakennus- ja ympäristönsuojelumääräyksistä informoimista yleistajuisella tavalla voitaneen pitää mökkilehden asiallisena aiheena.

      • hardass

        "Rak.ammattilaisena suurin osa uusista ns. kakkoskodeista on varustelutasoltaan vähintään samalla tasolla kuin normi asuntokin"

        Ja paljonkohan niitä uusia kakkoskoteja on verrattuna perinteisiin kesämökkeihin ? Eikä siis nekään mielestäsi kaikki, vaan 'suurin osa' sinun näkemistäsi...

        Eli jos suurta lukijakuntaa tavoiteltaisiin.... Ja juuri siis niitä jotka paskahuussiinsa tms tuon lehden haluaisivat. Niillä toisilla on on sitten buduaarin nurkalla kiiltäväkantinen "Hem&Kök"....

        Halohakkuu, vedenkanto, hyöty-kalastus&marjastus&sienestys (siinä suomalaisilla oppimista!), pikku perämoottorit, lasten uimajutut, saunat..... Ei ne jutunaiheet köyhiltä kesken lopu ja ehkäpä jotkut parempiosaisetkin joskus harrastavat mökeillään tuollaisia ?


      • mikko...
        hardass kirjoitti:

        "Rak.ammattilaisena suurin osa uusista ns. kakkoskodeista on varustelutasoltaan vähintään samalla tasolla kuin normi asuntokin"

        Ja paljonkohan niitä uusia kakkoskoteja on verrattuna perinteisiin kesämökkeihin ? Eikä siis nekään mielestäsi kaikki, vaan 'suurin osa' sinun näkemistäsi...

        Eli jos suurta lukijakuntaa tavoiteltaisiin.... Ja juuri siis niitä jotka paskahuussiinsa tms tuon lehden haluaisivat. Niillä toisilla on on sitten buduaarin nurkalla kiiltäväkantinen "Hem&Kök"....

        Halohakkuu, vedenkanto, hyöty-kalastus&marjastus&sienestys (siinä suomalaisilla oppimista!), pikku perämoottorit, lasten uimajutut, saunat..... Ei ne jutunaiheet köyhiltä kesken lopu ja ehkäpä jotkut parempiosaisetkin joskus harrastavat mökeillään tuollaisia ?

        Aika harva tuntuu näissä viesteissä kaipaavan niitä juttuja, joissa esitellään vanhojen mökkien remontteja. Lopputuloshan voi olla jo ihan luksustasoa, mutta ainakin minua kiinnostaa juuri sellaiset jutut, missä vanha mökki on uusittu nykyaikaan. Hienot uudismökit eivät kiinnosta.


      • tr2
        hardass kirjoitti:

        "Rak.ammattilaisena suurin osa uusista ns. kakkoskodeista on varustelutasoltaan vähintään samalla tasolla kuin normi asuntokin"

        Ja paljonkohan niitä uusia kakkoskoteja on verrattuna perinteisiin kesämökkeihin ? Eikä siis nekään mielestäsi kaikki, vaan 'suurin osa' sinun näkemistäsi...

        Eli jos suurta lukijakuntaa tavoiteltaisiin.... Ja juuri siis niitä jotka paskahuussiinsa tms tuon lehden haluaisivat. Niillä toisilla on on sitten buduaarin nurkalla kiiltäväkantinen "Hem&Kök"....

        Halohakkuu, vedenkanto, hyöty-kalastus&marjastus&sienestys (siinä suomalaisilla oppimista!), pikku perämoottorit, lasten uimajutut, saunat..... Ei ne jutunaiheet köyhiltä kesken lopu ja ehkäpä jotkut parempiosaisetkin joskus harrastavat mökeillään tuollaisia ?

        Näkemistäni vai tekemistäni? Rakennusmääräyksiä tiukennetaan koko ajan ja näkyy myös huvilarakentamisen puolella.

        Köyhille teen pieniä mökkipahaisia ja varakkaammalle väestönosalle linnoja. Näin se menee.

        Halot tilataan ja vesi tulee verkosta "Rikkaille". Hyötykalastus? Kissille särki vai ahvenpotut itselle?
        Parempi ja huonompiosaisten tekemisiä en ole tarkkaillut. Köyhät varmaan soutaa romanttisesti ja rikas painaa jahdilla ohi. Tai jahti on pelkästään laiturilla rapujuhlia varten ja näyttäähän se hienolta naapurin jollan rinnalla.
        Jos närästää ettei ole meidän mökki lehden kaltaisiin huviloihin, mikset ole tyytyväinen mökkipahasees?


      • Mikko..,
        tr2 kirjoitti:

        Näkemistäni vai tekemistäni? Rakennusmääräyksiä tiukennetaan koko ajan ja näkyy myös huvilarakentamisen puolella.

        Köyhille teen pieniä mökkipahaisia ja varakkaammalle väestönosalle linnoja. Näin se menee.

        Halot tilataan ja vesi tulee verkosta "Rikkaille". Hyötykalastus? Kissille särki vai ahvenpotut itselle?
        Parempi ja huonompiosaisten tekemisiä en ole tarkkaillut. Köyhät varmaan soutaa romanttisesti ja rikas painaa jahdilla ohi. Tai jahti on pelkästään laiturilla rapujuhlia varten ja näyttäähän se hienolta naapurin jollan rinnalla.
        Jos närästää ettei ole meidän mökki lehden kaltaisiin huviloihin, mikset ole tyytyväinen mökkipahasees?

        Nostan tän jutun ylös kun tässä alettiin taas paasaamaan mitä tahansa muita juttuja. TÄSSÄ KYSYTTIIN MITÄ HALUTAAN MEIDÄN MÖKKI -LEHDELTÄ? Itse kaipaan niitä vanhojen mökkien remontti-juttuja, energiavinkkejä, eristysasioita, grillinmuuraus-juttuja, laiturin- ja terassinrakenteluja jne...


      • Realismi hukassa
        Mikko.., kirjoitti:

        Nostan tän jutun ylös kun tässä alettiin taas paasaamaan mitä tahansa muita juttuja. TÄSSÄ KYSYTTIIN MITÄ HALUTAAN MEIDÄN MÖKKI -LEHDELTÄ? Itse kaipaan niitä vanhojen mökkien remontti-juttuja, energiavinkkejä, eristysasioita, grillinmuuraus-juttuja, laiturin- ja terassinrakenteluja jne...

        Liikaa keksitään sitä "pyörää uudelleen" ja jokaisen uutuustuotteen takana on sata varmasti raaka markkinointi johon on vain lehdenkin hypättävä mukaan.

        Itselläni Mökki on terapiapaikka ja eikä karkaa vaikka joku kohta repsottaa hyvänä esim. eräs tuttava jätti ulkoseinälaudoituksesta yhden laudan alapäästä pitkäksi noin 5cm ja jos joku vieras erehtyi sitä ihmettelemään sai vastauksen että liiteristä löytyy saha jos se häiritsee, kiva kiusa H-moilasille.

        En tilaa enään 5v tuli ja hyvin pärjännyt ilmankin jo 3v.


      • Kirves&mies
        Mikko.., kirjoitti:

        Nostan tän jutun ylös kun tässä alettiin taas paasaamaan mitä tahansa muita juttuja. TÄSSÄ KYSYTTIIN MITÄ HALUTAAN MEIDÄN MÖKKI -LEHDELTÄ? Itse kaipaan niitä vanhojen mökkien remontti-juttuja, energiavinkkejä, eristysasioita, grillinmuuraus-juttuja, laiturin- ja terassinrakenteluja jne...

        Montako kertaa ne samat grillinmuurausohjeet sitten pitäisi ilmestyä? Aihepiiri on kuitenkin niin pieni ja rajattu. Itse jätin irtonumeroiden ostamisen kun juttujen pääpaino meni keski-ikäisten askartelupiirin puolelle ja raksajutut jäi pois. Sisustuslehti trendipelleilyineen.
        Aluksi kyseinen lehti tuli ostettua jos siellä oli mielenkiintoisia rakennusprojekteja tai esittelyjä. Erilaisten ja erikokoisten saunojen tai saunamökkien vertaileminen toisiinsa oli kovasti mielenkiintoista. Mielenkiinto loppu kun kaikki jutut käsitteli höylähirsirakentamista tai vastaavaa. Ei todellakaan kiinnosta.
        Aikaa on kulunut ja oma tietotaso ja osaaminen ihan eri levelillä. Meidän mökki tyyppisiä lehtiä en enää lue.


      • tietysti nainen
        Kirves&mies kirjoitti:

        Montako kertaa ne samat grillinmuurausohjeet sitten pitäisi ilmestyä? Aihepiiri on kuitenkin niin pieni ja rajattu. Itse jätin irtonumeroiden ostamisen kun juttujen pääpaino meni keski-ikäisten askartelupiirin puolelle ja raksajutut jäi pois. Sisustuslehti trendipelleilyineen.
        Aluksi kyseinen lehti tuli ostettua jos siellä oli mielenkiintoisia rakennusprojekteja tai esittelyjä. Erilaisten ja erikokoisten saunojen tai saunamökkien vertaileminen toisiinsa oli kovasti mielenkiintoista. Mielenkiinto loppu kun kaikki jutut käsitteli höylähirsirakentamista tai vastaavaa. Ei todellakaan kiinnosta.
        Aikaa on kulunut ja oma tietotaso ja osaaminen ihan eri levelillä. Meidän mökki tyyppisiä lehtiä en enää lue.

        Tykkään uudesta ja uudentyylisestä Mökki-lehdestä. Minun tarpeisiini siinä on ihan tarpeeksi ns. perusmökkijuttuja eli korjaamista yms. Sisustusjutuista tykkään kaikkein eniten, ja jos olisi pelkästään mökkeihin liittyvä sisustuslehti, tilaisin oitis. Lantliv ajaa nyt tätä asiaa = ) Eikä se, että on kiinnostunut siitä, miltä mökki näyttää, tarkoita mitään ökymökkiä. Meillä lautarakenteinen 50-luvun 40-neliöinen mökki, mutta viihtyisä.


      • suosittelen
        Kirves&mies kirjoitti:

        Montako kertaa ne samat grillinmuurausohjeet sitten pitäisi ilmestyä? Aihepiiri on kuitenkin niin pieni ja rajattu. Itse jätin irtonumeroiden ostamisen kun juttujen pääpaino meni keski-ikäisten askartelupiirin puolelle ja raksajutut jäi pois. Sisustuslehti trendipelleilyineen.
        Aluksi kyseinen lehti tuli ostettua jos siellä oli mielenkiintoisia rakennusprojekteja tai esittelyjä. Erilaisten ja erikokoisten saunojen tai saunamökkien vertaileminen toisiinsa oli kovasti mielenkiintoista. Mielenkiinto loppu kun kaikki jutut käsitteli höylähirsirakentamista tai vastaavaa. Ei todellakaan kiinnosta.
        Aikaa on kulunut ja oma tietotaso ja osaaminen ihan eri levelillä. Meidän mökki tyyppisiä lehtiä en enää lue.

        Minulle tulee Country Life. Kokeilen ja suosittelen.

        "Topics

        The magazine covers the pleasures and joys of rural life, as well as the concerns of rural people. It is primarily concerned with rural communities and their environments as well as the concerns of country dwellers and landowners and has a diverse readership which, although mainly UK based is also international. Much of its success has historically been built on its coverage of country houses, architecture and gardening. The first several dozen pages of each issue are devoted to colour advertisements for upmarket residential property, which are one of the best known attractions of the magazine, and popular with everyone from the super rich looking for a country house or estate and those who can only aspire to own such a property.
        The pursuits and interests covered include hunting, shooting, farming, equestrian news and gardening and there are regular news and opinion pieces as well as a firm engagement with rural politics. There are reviews of books, food and wine, art and architecture (also many offers) and antiques and crafts. Illustrative material includes the Tottering-by-Gently cartoon by Annie Tempest. The property section claims to have more prime agents than anywhere else." (esittely Wikissä).

        On mukava lueskella Suomen korvessa jaerilaisia ideoitakin löytyy.


      • sahaisin sen
        Realismi hukassa kirjoitti:

        Liikaa keksitään sitä "pyörää uudelleen" ja jokaisen uutuustuotteen takana on sata varmasti raaka markkinointi johon on vain lehdenkin hypättävä mukaan.

        Itselläni Mökki on terapiapaikka ja eikä karkaa vaikka joku kohta repsottaa hyvänä esim. eräs tuttava jätti ulkoseinälaudoituksesta yhden laudan alapäästä pitkäksi noin 5cm ja jos joku vieras erehtyi sitä ihmettelemään sai vastauksen että liiteristä löytyy saha jos se häiritsee, kiva kiusa H-moilasille.

        En tilaa enään 5v tuli ja hyvin pärjännyt ilmankin jo 3v.

        Jos joku on niin suurpiirteinen tai piittaamaton että katsoo törröttävää seinälautaa vuosikauden, ja sillä kiusoittelee vieraita, niin kyllä moisen kommentin jälkeen kävisin liiterillä ja sahaisin tuommoisen irvihampaan pois. Joku roti se pitää olla lepsuudellakin.

        Selvennykseksi tietysti pitää todeta että ne tuttavat joiden mökillä käydään ovat niin hyviä ystäviä että zoukit ja totisellakin naamalla tehdyt vastavedot tehdään luottamusalueen sisällä.
        Kun ei enää jaksa tehä tuunia vaan tulee tultua työkoneelta 24-palstalle ja vielä tämmöisiä kirjoitettua, niin se on merkki siitä että nyt pitää lähteä viikonlopun viettoon!


    • sdfgdfsdfg

      mökkihöperöiden suurimman ongelman. Ykköskodissa ei voi viettää rentouttavaa vapaa-aikaa. Täysipäinen sijoittaakin ykköskotiin, jotta siellä voisi viettää rentouttavaa vapaa-aikaa.

      • täyspäinen joo

        Ykköskotiinsa kun ei voi sijoittaa määräänsä enempää. Sitäpaitsi kaikilla ei ole mahdollisuutta hankkia sitä ykköskotia järven rannalta rantasaunoineen, ilman lähinaapureita ja toisaalta ilman turhanpäiväisiä viihdelaitteita ja muita mukavuuksia (vakituisessa kodissa nämä mukavuudet ja viihdelaitteet nimittäin ovat kokolailla pakollisia, jos meinaa viihtyä, mökillä elämä ilman niitä on juhlaa).
        On myös todettu, niin itse kuin jotkin tutkimuksetkin, että on hyvä lähteä kotoansakin välillä pois, niin elämänlaatu paranee. Hieman sama juttu kuin henkilöllä, jonka tietokone on makuuhuoneessa, niin kun se kone on nukkumaan mennessäkin näkösällä, mieleen tulevat työjutut väkisinkin, siis jos sattuu sellaista työtä tekemään, missä konetta tarvitaan.
        Näitä asioita ei tietenkään voi ymmärtää, jos ei ole "mökkihöperö".


      • Herranjeesus

        Aika pönttö kommentti. Pointtihan on just se että kun siihen ja sen mukavuuteen on sijoitettu niin paljon. Mukavuuksista tinkiminen ja alkeellisemmin eläminen on niin kutsuttua vaihtelua.
        Sopiva määrä askeettisuutta tekee silloin tällöin hyvää itse kullekin. Koko tälle länsimaiselle ökyihmiskunnalle. Kuinka paljon vähemmällä voikaan ihminen hyvin tulla toimeen.


      • siunaajavarjele
        Herranjeesus kirjoitti:

        Aika pönttö kommentti. Pointtihan on just se että kun siihen ja sen mukavuuteen on sijoitettu niin paljon. Mukavuuksista tinkiminen ja alkeellisemmin eläminen on niin kutsuttua vaihtelua.
        Sopiva määrä askeettisuutta tekee silloin tällöin hyvää itse kullekin. Koko tälle länsimaiselle ökyihmiskunnalle. Kuinka paljon vähemmällä voikaan ihminen hyvin tulla toimeen.

        Kuinka paljon vähemmältä kuulostaisi suoli24 keskustelupalstalla p###n jauhamisen lopettaminen läppärin välityksellä..

        Mitä väliä minkälainen mökki kenelläkin on? Ne on AINA sellaisia mihin varallisuustaso riittää. Kaikki muu on p###apuhetta.


      • .
        siunaajavarjele kirjoitti:

        Kuinka paljon vähemmältä kuulostaisi suoli24 keskustelupalstalla p###n jauhamisen lopettaminen läppärin välityksellä..

        Mitä väliä minkälainen mökki kenelläkin on? Ne on AINA sellaisia mihin varallisuustaso riittää. Kaikki muu on p###apuhetta.

        "Mitä väliä minkälainen mökki kenelläkin on? Ne on AINA sellaisia mihin varallisuustaso riittää"

        Joillakin voi olla varaa rakentaa mökki vaikkapa kultahrkoista, mutta tarve on hirsimökille ja sen se hommaa. Laittaa aurinkopaneli sähköt ja kantoveden, kun se on sitä mökkielämää.


      • Turhaa höpinää turha
        . kirjoitti:

        "Mitä väliä minkälainen mökki kenelläkin on? Ne on AINA sellaisia mihin varallisuustaso riittää"

        Joillakin voi olla varaa rakentaa mökki vaikkapa kultahrkoista, mutta tarve on hirsimökille ja sen se hommaa. Laittaa aurinkopaneli sähköt ja kantoveden, kun se on sitä mökkielämää.

        Kaikkia kommentteja en edes lukenut. Itse petyin lehden antiin. Oletan että kustantaja joutuu miettimään jatkossa ilmoittajien (rahoittajien) suhtautumista, lukijat sen ovat jo selkeästi osoittaneet! Turhaa tämä kommentointi tällä palstalla on.
        Tilauspohjaisen lehden levikki on suhteessa lehden lukuarvoon, jonka myös lehden ilmoittajat huomioivat. Ko. lehden tulevaisuus vaikuttaa todella huonolta. Herää kysymys, tarvitaanko tämäntyyppistä julkaisua näin pienellä markkina-alueella?


    • jo riitti--

      Meidän Mökki lehti on mennyt aivan höpöksi. Eliittilehtiä on tarpeeksi markkinoilla: Meidän Talo, Talo&Koti, Koti ja Keittiö, Glorian Koti, ym....
      En lue enää Meidän Mökki lehteä.

    • Minä vain

      Olen samaa mieltä,että eliitti lehdeksi meni. peruin lehden sen takia koska meidän mökki ei tarvi lehdissä esiteltyjä kalustuksia ym. muuta lumeluuria.
      Olemme nyt muuttaneet mökille vakituisesti asumaan. Sähköt on mutta vesi on kantamisessa. Pulsaattorikone pelaa kesällä. mutta talvella pyykkäys muualla.
      En oikein ole sisäistänyt sitä miksi joillekin ehkä on mökki näytön paikka mutta meille se oli aiemmin rentoutus ja hyvän olon paikka mutta nyt koti enkä edelleenkään tarvi tuntea että tämä olisi huonekaluliikkeen mainos koska viihdymme juuri näin vaki- asuntona. Jos koskaan niin nyt tämä on todellinen koti ja nautimme elämästä täällä vaikkei kaikkia mukavuuksia olekaan.

    • ergtbrtgert

      Samaa mieltä täällä, lehti ei ole enää mikään mökkilehti vaan kaupallinen julkaisu ja liian modernia tyyliä esittävä ollakseen mökkilehti. Nykyään paljon parempi on mielestäni Maalla-lehti, enemmän ns. mökkeilyä koskevia juttuja eikä liian tyylikästä ajatellen sitä perinteistä mökkeilyä.

      • minä vain

        Kertoisitko kun en ole kuullutkaan Maaltalehdestä?


    • mutteripurkki

      Kannattaisikohan vaihtaa päätoimittajaksi vaihteeksi mies,niin ehkä sisältökin siitä huomattavasti paranisi( mies ei mitään teuvo lomaneita).

    • en osta minäkään

      Kaikki nuo mökki, meidän talo, teidän talo... lehdet on käytännössä pelkkiä mainoksia. talotehtaiden, hirsimökkikauppiaiden, huonekalu- ja sisustusliikkeiden ilmaisia mainoskanavia. toki maksettuja mainoksia lehti on täynnään.

      unelmamökeillä pyörii äijää kuin pipoa ja dumpperit siirtelevät kiviä ja maamassoja paikasta toiseen. kukaan ei kerro mitä tuo kaikki lysti maksaa, sekaan lyödään joku vanha romu kirpparilta malliksi -sisustaa voi myös edullisesti.

      • mökin rakentaja 2012

        Minä olen MM lehden kestotilaaja jonkun vuoden ajalta. Olen aina pitänyt tästä lehdestä mutta nyt on tilaus vakavasti peruutusuhan alla.

        Parasta lehdessä on ollut nimen omaan vapaa-ajan asumiseen liittyvien sisustuskuvien julkaiseminen. Niistä saa ideoita ja ne poikkeavat parhaimmillaan selvästi vakituiseen asumiseen tarkoitettujen kiinteistöjen esittelyyn keskittyvien lehtien sisällöstä. Hienoa on myös katsoa eri vuosikymmenten tyylien eroja ja teknisiä ratkaisuja.

        Erityisen kiinnostavia ovat nykyajassa olevat jutut joissa mökit vastaavat tämän hetken vaatimustasoa. Näitä vaan on omasta mielestäni liian vähän. Parhaimmillaan taisi olla 2 uutta mökkiä ja monessa lehdessä ei ole välttämättä yhtään uutta mökkiä esittelyssä.


    • Mutteripurkki

      Kuka arvostaa mitäkin, mutta jos julkaisun nimi on meidän mökki niin kuvittelisin,että nimenomaan mökeistä olisi juttuja eikä kalliista luxushuviloista viimeisten sisuatustrendien kera. Sisustuslehtiä voi tilata erikseen.

    • mökki-ukko

      Kuinka luulette jonkun city-tumpelon pärjäävän mökillä, jossa pitää oikeasti tehdä jotakin. Juuri heidänlaisilleen on tarkoitettu nuo kakkoskodit kaikkine mukavuuksineen.

    • city-city

      Sempä takia ne city-tumpelot voisivatkin pysyä siellä cityssään.

    • mökin rakentaja 2012

      Sankkaan kuusimetsään raivasin saunamökin paikan ja mökkeilin 7m2 huoneessa 5 vuotta. Ei mukavuuksia paitsi sähkö.

      Nyt tulee päämökki kaikilla varusteilla. Eivät kaikki, ei ehkä edes moni ns luksusmökin asuttajasta ole aloittaneet luksusmökistä vaan takana voi olla pitkä historia ja monta arvovalintaa. Tästä syystä mahdollisimman monipuolinen MM lehtikin olisi hyvä. Uusia mökkejä unohtamatta.

      ex city-tumpelo.

      • Mökillä

        Hei,
        kuinka joku aikakausilehti voi ihmisiä noin paljon ärsyttää? Itse olen tilannut Meidän Mökkiä ensi numerosta lähtien ja tilaan jatkosakin. Minusta lehti on ihan mukava- viihdyttävä lehti. Joskus lehdessä one enemmän tylsiä juttuja ja joskus mukavampia, so what?
        Onneksi lehden tilaaminen on ihan vapaaehtoista!
        Nautitaan nyt vaan kaikki omilla mökeillämme, joko mukavuuksin tai ilman. Kukin tekee sen tyylillään ja omalla tavallaan. Älkää antako kateudelle pikkusormea tai muuten... Ei muuta kuin kesää ja hyttysiä odotellessa:).


      • Mökillä
        Mökillä kirjoitti:

        Hei,
        kuinka joku aikakausilehti voi ihmisiä noin paljon ärsyttää? Itse olen tilannut Meidän Mökkiä ensi numerosta lähtien ja tilaan jatkosakin. Minusta lehti on ihan mukava- viihdyttävä lehti. Joskus lehdessä one enemmän tylsiä juttuja ja joskus mukavampia, so what?
        Onneksi lehden tilaaminen on ihan vapaaehtoista!
        Nautitaan nyt vaan kaikki omilla mökeillämme, joko mukavuuksin tai ilman. Kukin tekee sen tyylillään ja omalla tavallaan. Älkää antako kateudelle pikkusormea tai muuten... Ei muuta kuin kesää ja hyttysiä odotellessa:).

        ja edelliseen. anteeksi kirjoitusvirheet... ei joku vaan jokin piti laittamani.


    • mutteripurkki

      Tätähän tässä ketjussa on paljon kaivattukin monipuolisuutta, eikä pelkästään uusia tai muuten prameita sisustusratkaisuja. Sitäpaitsi mökkeilyyn kuuluu hyvin paljon muutakin kuin se mökki ja sen sisustaminen, eli lisää lehtiä vuodessa tai paksumpia painoksia jotta mökkeilystä voitaisiin saataisiin laajaalaisempia lukuhetkiä kaikille lukijoille. Parannettavaa olis paljonkin!!!!!

    • SyöPettynyttäMiestä

      Tyyppiesimerkki:
      Meidän mökki: Kiuasvertailu:
      "On olemassa puu ja sähkökiukaita. Puukiukaaksi voi valita joko kerta- tai jatkuvalämmitteisen. "

      Tässä asiasisältö, vertailutulema sekä piste. Voiko tuon tehdä vielä vasemmammalla kädellä? Ei näin, kiitos.

    • Anonyymi

      Terve! Asia on juuri näin,lehti on enenemissä määrin trendi-ihmisille suunnattu,mökki on mökki eikä mikään hulppea kakkoskoti,joka nykyisin on varustuksiltaan hienompi kuin varsinainen koti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3794
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1871
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1414
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      910
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      880
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe