RAJALA PRO TURVA 3 VUOTTA (objektiiveille)

Rajalan turva?

"ä Rajala Pro Shop tarjoaa lisäksi korvausta vastaan (kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan) 2 vuoden jatkoturvan myymilleen *canon fotolaitteille (jäljempänä mainittu)."

"Takuu koskee valmistus- ja materiaalivirhettä. ei koske luonnollista kulumaa, pudotusvauriota eikä väärästä käytöstä aiheutuvia vikoja."

Siis hetkonen.. Myydään 3 vuoden turvaa, vaikka kyseessä on todellisuudessa vain 2 vuoden lisäturva. Yksi vuosi menee päällekkäin canonin oman vuoden mittaisin takuun kanssa.

Sitten seuraava asia. Rajalan tarjoama takuu koskee valmistu ja materiaalivirheitä. Siis hetkonen... Nehän ovat jo muutenkin kuluttajansuojalain mukaan valmistajan virhevastuun alla. Vaikka takuu olisikin yksi vuosi, on takuun jälkeen virhevastuun piirissä valmistus- ja materiaalivirheet.

Siis mitä tämän Rajalan Pro turva tarjoaa? Kevennystä rahapussiin? Haiskahtaa aika vahvasti ihmisten rahastukselta, jotka eivät tunne valmistajan virhevastuita.

4

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simo1

Nämä lisäturvat ovat yleensä en sanoisi rahastusta vaan erittäin kannattavaa liiketoimintaa. Monissa tapauksissa tavalliset vakuutuksetkin korvaisivat vahingot ja tuon lisäksi jopa sen pudotusvahingon.

Ellei kyse ole tyyppiviasta tai erittäin selkeästä valmistus- tai materilaaliviasta, niin takuun jälkeen omistaja on näyttövelvollinen, että hajoaminen ei ole oma syy. Takuuaikana takuun myöntäjä on näyttövelvollinen. Eli korvaustapauksessa ei kuluttajan tarvitse itse osoittaa mitään, vaan takuunmyöntäjän on korvaukselta välttyäkseen osoitettava, että käyttäjä on todistettavasti esimerkiksi pudottanut kameran.

Tuolle kolmen vuoden takuulle ei vielä voi paljoa antaa erityisarvoa. Toista olisi jos samaan hintaan takuun voisi laajentaa sinne 6-8 vuoteen asti. Se lisäisi ihan hyvin laitteen jälleenmyntiarvoakin.

• pyh pyh

olin ostamassa gigantista ihan digipokkaria vaan, ensimmäistäni, ja sitten alkoi se vakuutuksen ''pakkomyynti''. siitä olis tullu kameralle tuplahinta, jos sellasen olisin siihen päälle ottanut.
      en muutenkaan ole mikään tohelo, joka huolimattomuuttaan rikkoisi laitteita. myyjä hermostui kun ei saanut myytyä turvaansa, jäi provikat hällä saamatta ilmeisesti. minäkin hermostuin moisesta pakkomyynnistä sen verran et jäi sit se kamerakin ostamatta kyseisestä liikkeestä.

• EntinenTyöntekijä

Yrityksen esimiehille tarkoitetussa oppaassa kehotetaan ottamaan tuoreempi kuitti kassajärjestelmästä toisesta (samasta) laitteesta jos "Pro-turva"-laite lähtee huoltoon.
      Myös vaihtolaitteissa "korjautetaan" viat tällä tavalla.
      Nykyään kaikki kuittikopiot hoitaa keskusvarasto.
      Mika Lilja tietänee asiasta parhaiten?

Petos?

• Muutkin kuin kuluttajat ostavat objektiiveja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8316
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4518
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4088
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      51
      3365
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3106
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2546
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2139
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2003
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1996
    Aihe