"ä Rajala Pro Shop tarjoaa lisäksi korvausta vastaan (kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan) 2 vuoden jatkoturvan myymilleen *canon fotolaitteille (jäljempänä mainittu)."
"Takuu koskee valmistus- ja materiaalivirhettä. ei koske luonnollista kulumaa, pudotusvauriota eikä väärästä käytöstä aiheutuvia vikoja."
Siis hetkonen.. Myydään 3 vuoden turvaa, vaikka kyseessä on todellisuudessa vain 2 vuoden lisäturva. Yksi vuosi menee päällekkäin canonin oman vuoden mittaisin takuun kanssa.
Sitten seuraava asia. Rajalan tarjoama takuu koskee valmistu ja materiaalivirheitä. Siis hetkonen... Nehän ovat jo muutenkin kuluttajansuojalain mukaan valmistajan virhevastuun alla. Vaikka takuu olisikin yksi vuosi, on takuun jälkeen virhevastuun piirissä valmistus- ja materiaalivirheet.
Siis mitä tämän Rajalan Pro turva tarjoaa? Kevennystä rahapussiin? Haiskahtaa aika vahvasti ihmisten rahastukselta, jotka eivät tunne valmistajan virhevastuita.
RAJALA PRO TURVA 3 VUOTTA (objektiiveille)
4
922
Vastaukset
- Simo1
Nämä lisäturvat ovat yleensä en sanoisi rahastusta vaan erittäin kannattavaa liiketoimintaa. Monissa tapauksissa tavalliset vakuutuksetkin korvaisivat vahingot ja tuon lisäksi jopa sen pudotusvahingon.
Ellei kyse ole tyyppiviasta tai erittäin selkeästä valmistus- tai materilaaliviasta, niin takuun jälkeen omistaja on näyttövelvollinen, että hajoaminen ei ole oma syy. Takuuaikana takuun myöntäjä on näyttövelvollinen. Eli korvaustapauksessa ei kuluttajan tarvitse itse osoittaa mitään, vaan takuunmyöntäjän on korvaukselta välttyäkseen osoitettava, että käyttäjä on todistettavasti esimerkiksi pudottanut kameran.
Tuolle kolmen vuoden takuulle ei vielä voi paljoa antaa erityisarvoa. Toista olisi jos samaan hintaan takuun voisi laajentaa sinne 6-8 vuoteen asti. Se lisäisi ihan hyvin laitteen jälleenmyntiarvoakin. - pyh pyh
olin ostamassa gigantista ihan digipokkaria vaan, ensimmäistäni, ja sitten alkoi se vakuutuksen ''pakkomyynti''. siitä olis tullu kameralle tuplahinta, jos sellasen olisin siihen päälle ottanut.
en muutenkaan ole mikään tohelo, joka huolimattomuuttaan rikkoisi laitteita. myyjä hermostui kun ei saanut myytyä turvaansa, jäi provikat hällä saamatta ilmeisesti. minäkin hermostuin moisesta pakkomyynnistä sen verran et jäi sit se kamerakin ostamatta kyseisestä liikkeestä. - EntinenTyöntekijä
Yrityksen esimiehille tarkoitetussa oppaassa kehotetaan ottamaan tuoreempi kuitti kassajärjestelmästä toisesta (samasta) laitteesta jos "Pro-turva"-laite lähtee huoltoon.
Myös vaihtolaitteissa "korjautetaan" viat tällä tavalla.
Nykyään kaikki kuittikopiot hoitaa keskusvarasto.
Mika Lilja tietänee asiasta parhaiten?
Petos? Muutkin kuin kuluttajat ostavat objektiiveja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996