Olemme muuttamassa kevättalvella Vantaalle ja ja hakeneet olemme nyt katselleet vuokra-asuntoja Vantaalta. Minkälaista aluetta Varisto on lähinnä lapsiperheen näkökulmasta ja voiko lähteä turvallisin mielin esim. koiraa käyttämään ulkona illalla yhdeksältä =) ? Tähän mennessä olemme saaneet yhden asuntotarjouksen, vvo:lta, Martinkyläntie 64. Kaikenlaisia kokemuksia olisi kiva kuulla =)
Vantaan Varisto asuinalueena?
9
7428
Vastaukset
- ...
...kutakuinkin kaikkialla muualla paitsi juna-asemien lähistöllä viikonloppuina, ja jossain Itä-Vantaan perukoilla kuten Koivukylässä yleisemminkin. Varistossa ei taida olla baarin baaria, joten siinä mielessä alue on turvallista, ja varmasti muutenkin. Toisessa päässä Varistoa, siis ei siellä Martinkyläntien varressa, on suhteellisen paljon somaleita, mutta en usko että he ovat sen vaarallisempia aikka jollekulle saattavatkin olla epätoivottuja naapureita.
- lambaannah
Martinkyläntiellä on tosi rauhallista. Siellä ei ole mikään kauppa tai muukaan auki myöhään. Mäkki on auki koko yön, mutta se on toisella puolella Vihdintietä, joten sekään ei häiritse. Siinä lähellä on kaksi koirapuistoa, Hämeenkylän ja Variston puistot. Molemmat todella mukavia. Hämeenkylän puisto on juuri remontoitu täysin.
Mukavaa aluetta lapsiperheelle!:) Bussit kulkevat hyvin ja niillä pääsee nopeasti virastoihin tai terveysasemalle myyrmäkeen. Tai omalla autollakin tietysti. Suosittelen kyllä muuttamaan sinne!:) - remonttia luvassa
Onpa tuolla tullut aikanaan asuttua. Alue on todella vihreä kesäisin ja rauhallinen. Mutta palvelut ovat surkeat. Eihän siellä ole enää vuosikausiin ollut kauppaa, postia eikä edes kioskia. No, ei sitten ole häiriöitäkään, kun ei ole baareja eikä nakkikiskalla tappelevia. Myös leikkipuistot päästettiin välillä täysin rappiolle. Nyt niitä on paikkailtu, mutta edelleen alue on tarkoitettu vain vaippaikäisille pilteille. Murrosikäiset on unohdettu tyystin.
Eikä niitä bussiyhteuyksiäkään kannata hirveästi kehua. Riippuu toki siitä, millä laidalla aluetta asuu. Koillisnurkalta on kilometri lähimmälle pysäkille.
Taloissa on ihan hyviä pohjaratkaisuja... mutta se 70-luvn rakennustekniikka ovat vielä "juosten kustuja", kun on tietty painanut messut päälle. Toki siellä on myös vanhempaa & uudempaa tuotantoa.- Seljankukka
millaista on uudisalue Seljankukka Ulkoniityntiellä ja sen lähistöllä? Olemme sieltä katselleen kotia.:)
- -
Hei! Kyselisin että valitsitteko kodiksenne Martinkyläntie 64:n?
- Kaikkeaseluojaonluonut
Älä ikinä parkkeeraa autoa ko. parkkipaikalle, ellei sinulla ole maksettua paikkaa.... Paikallinen taiteilija laittaa autosi tuulilasin pyyhkimen alle elmukelmuun paketoidun taideteoksen.....
Kertokaa minulle, kuka on ollut asialla.... Käyn henkilökohtaisesti kiittämässä hienosta piirroksesta, joka ilmeisesti kuvaa pysäköintikielto merkkiä. Voin jopa käydä ostamassa
vastapäisestä Sinellin myymälästä lisää väriliituja, että voisi piirrellä kyttäyksen lomassa...... Mutta jos nyt on sen verran kiinnostunut ketä pihalla liikkuu, kun nyt ei ole omaa elämää, suosittelisin seuraavia linkkejä.......
http://kyttääjät.net/images/tarkkailulomake.pdf
http://kyttääjät.net/images/pysakointilomake.pdf
Helpottaa seurantaa huomattavasti, kannattaa lähetellä Juhalle Martinlaakson huoltoon vähintään kerran päivässä.....- ehta_sossunelätti
Voiiii äidin pikku lellikkiä. Opintotuet on käytetty autonromuun, mutta omaan parkkipaikkaan ei ole varaa. Pitäisihän siitä pulittaa kymppi kuussa. Kauhea ajatuskin - jää monta olutta juomatta tällöin!
Joten ressukka yritti loisia parkeeraamalla naapurin paikalle. Koska saahan sitä tarpeeseen ottaa. Vrt. kaupasta saa pölliä tupakkaa yms. jos on rahasta pulaa!
- KivaaKunOnMukavaa
"""Onpa tuolla tullut aikanaan asuttua. Alue on todella vihreä kesäisin ja rauhallinen. Mutta palvelut ovat surkeat. Eihän siellä ole enää vuosikausiin ollut kauppaa, postia eikä edes kioskia. No, ei sitten ole häiriöitäkään, kun ei ole baareja eikä nakkikiskalla tappelevia. Myös leikkipuistot päästettiin välillä täysin rappiolle. Nyt niitä on paikkailtu, mutta edelleen alue on tarkoitettu vain vaippaikäisille pilteille. Murrosikäiset on unohdettu tyystin.""" Lähinnä naurattaa tuo em.
kommentti... Nykytila on hieman muuta.....
No tuohon voisin lisätä, että somaleita en siellä asuessani nähnyt yhtäkään, mutta tunnelma on...
Kuin Lasnamäessä Tallinnassa, tosin kusi ei haise rappukäytävässä, kun nyt on kyse luhtitalosta : ).
Luhtitaloissahan on paikallisten asukkaiden mielestä jätehuolto on hoidettu todella näppärästi, heittää vaan kaiteen yli roskapussit pihalle. Suurin osa asunnoista on vuokrattu eestiläisille keikkatyöläisille ja meno on sen mukaista. Jos haluat valvoa yösi, kuuntelemalla kännisten örinää, eestiksi/ venäjäksi, paikka on kuin tehty sinua varten.- Nykyinenvaristolainen
No empä voi yhtyä edelliseen kommentoijaan. Olen asunut aika monta vuotta Varistossa ilman mitään häiriötä. Pimeällä uskaltaa liikkua eikä mölyä ole, saati roskia.. haluaisimpa nähdä missä olet tuollaiset kokemukset saanut??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569