still got the blues

jussi hates jazz

Kylmä rintama
kapea rajavyöhyke
kulkee ohitseni
kaataen jäätävää
vettä halulleni
supistaen säröille
miesvoimani
huurteisen kohmelon

Hyytävä hymy
ihmisen kasvot
poissaolo ilman
selitystä
tämäkö sen
aiheutti
kipristyksen kasvoilla
sammutti palon
joka aiemmin
punoitti posket
ja nyt vain
jätti hiiltyneet
savuvanat

Hieron rauhaa
vaikka
astiasto on jo
menetetty ja
suuttumuksen puuskan
muuri halkeamilla
mutta
taistelen ja
kokoan sen ehjäksi
erilaiseksi ja lakkaan
tallaamasta
välinpitämättömästi

Kyynisyyden peruskurssissa
helppoja temppuja
ei ole
ja kuitenkin
eheyttämällä muurin
rikoin koskemattomuuden
uskaltauduin pidemälle
kuin lihanhimoinen kannibaali
keittäessään
ihmissuhde
terapiaansa

Käteni rinnoillasi
hyväilevät käteni
ylpeillä rinnoillasi
kohtaavat
hillittömän suuttumuksesi
ja sanansaattaja
julistaa
viluna iholla
rauha on rauennut
olemme jälleen
kylmässä sodassa
sodassa, jossa
rintamasi on epävakaa
milteinpä
saavuttamaton

Rauhanehdot ovat kovat
joudun nauttimaan
jäätävää bluesia ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4O_YMLDvvnw

7

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Bluesissa mitään vikaa, vähiten 'still got the blues' :D
      Jäätävää vesi virtaa läpi runosi ja se ei taas ole mukavaa
      nikita ja rukkaset piti munkii hakee..Toisin sullekii
      sillä odottavan aika on tunnetusti pitkä ja paljon ehtii
      runoja virrata sillä aikaa ennen kuin rauha lämpenee..
      *hoilaa toivotaantoivotaa*

      Jussin laatua aina viimeiseen muzaggi-naatintoon asti! :)

      Myrskyrintama se on kuulemma tänekin joku tilannut,
      iltapvällä pitäis kutitella jo varpaita *nostaa jo kaulusta'
      mutta eteenpäin sano...juuh..Murukulta lumessa ja vilkuttaa! :)

      • jussi hates jazz

        aamu tv:ssä kun, rovaniemellä puhalteli vaakasuoraan ja puuskissa jopa 30m/s, vois olla sekin jäätävää ;)

        jäätävää ei ollut palautteesi vaan suorastaan lämpimän murukasta, kiitos ;)


    • Copo

      a blues
      in my shoes,
      but not the jazz
      because
      that
      I don't understand.

      Peace

      • jussi hates jazz

    • olen minä ennenkin lukenut kylmistä rintamista,
      jäätävistä katseista ja hyytävistä hymyistä.
      Rauhan sovittelusta, suuttumuksista ja sovuista.

      Mutta tässä on jotain hyytävän hienoa,
      tunnelmia laidasta laitaan ja sanojen taidokasta
      käyttöä - wau jälleen kerran.

      Myönnän Sulle tässä ja nyt palkinnon,
      palkinnon yhdestä kiinnostavimpien tekstien
      luojasta ja miehen tuntojen tulkinnoista.

      Et pysty koskettamaan sitä, mutta toivottavasti se
      hyväilee sydäntäsi.

      Kiittää lukunautinnosta hän.

      • jussi hates jazz

        saada palkinto ;)

        tiekkö, mä luulin tähän päivään, et hetki jolloin miehellä on kaikki kohdallaan on

        http://www.riemurasia.net/jylppy/64264/Kun_kaikki_on_kohdallaan

        mutt hei ei se niin oo, voin kokemuksesta sanoa, että parasta on, kun yrittää parhaansa ehkä jopa onnistuu ja toinen huomaa ja antaa positiivisen palutteen niin se vasta hivelee, sanonko mitä ;)

        me kaikki tarvitsemme palutetta ja jostain syystä sitä yleensä saa vasta muistopuheissa ;)

        kiitos linda, se ei pelkästään hyväile vaan lämmittää...suorastaan korventaaaaaaaaaah ;)


    • lady in black

      ei ole ehkä sopiva vastaus mutta tähän tapaan:

      toisella puolella todellisuutta
      aamunvalo on kova
      särkee väsyneitä ajatuksia,
      unien puolella maailma
      hämäryyden hetki on lempeä
      sinne on helppo vaeltaa

      toiselle meistä todellisuus on totta
      toinen jää toiselle puolelle todellisuutta
      varjojen maahan kuuluva

      toisella puolella todellisuutta
      on aina toinen todellisuus
      välissään paikka jolla ei ole nimeä

      toiselle meistä ei kumpikaan
      todellisuus ole totta
      toisella puolella todellisuutta on kumpikin meistä

      kiitos sulle taas kauniista sanoista jussukka!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe