Mietiskelin vain, kun ei oikeen meinaa olla mitään kiinnostavaa paikkaa minne menisin ysin jälkeen, joten ajattelin että oppisopimus ois hyvä vaihtoehto koska siinä saa palkkaa joten varmasti olisin innokkaampi lähtemään töihin ja saamaan rahaa myös oppimaan kun vain kouluun istumaan. On siis ollu vaikeuksia keksiä minne mennä ysin jälkeen, ja tätä sitte ajattelin... Meinaan vaan että mitä mun kannattaisi tehä tai pitäisi? Kannattaako alkaa nyt jo ettimään ensi syksyksi ja eteenpäin paikkaa oppisopimuksella? Onkohan mahollista päästä isompiin kauppoihin, citymarket jne? Kiitos kiitos jos jotkut voivat vähä selväntää ... :)
Oppisopimuksella ysin jälkeen
2
877
Vastaukset
- klafjoi
Itse olen käynyt tuon saman jutun läpi ja voin sanoa että mene kouluun. Ihan totta, kannattaa aikankin hakea kouluihin ettet jää ihan kotia vaan, oppisopimuspaikkaa on tosi vaikeeta saada. Olen nyt viimeiset 5 vuotta hakenut aktiivisesti mutta en ole päässyt. Tai riippu tietysti mille alalle oot ajatellut, mol.fi siulla on monesti oppisopimuspaikkoja esim. laitoshuoltajaksi.. Itse olen hakenut kampaajaksi, kosmetologiksi, merkonomiksi, lähihoitajaksi jne.. Ja nyt kun melkeen koko tämän viisi vuotta olen ollut työttömänä (lukuunottamatta muutamia harjoittelupaikkoja) niin on melko varmaa etten pääse minnekkään kunnon työpaikkaan, siksi hainkin juuri lähihoitajakoulutukseen. Toisekseen kun sulla ei sitten ole ammattia niin et myös saa paljon paskaakaan rahaa mistään.. Mutta jos nyt kuitenkin päätät että et mene kouluun opiskelemaan niin ala jo nyt ihmeessä hakea oppisopimuspaikkoja. Avoimia hakemuksia vaan kaikkiin mahdollisiin firmoihin.. Niin ja isommat kaupat mm. just citymarketti ei ota, ne kouluttaa vaan omaa henkilökuntaansa oppisopimuksella, eli jos pääset töihin sinne ensin niin sitten ehkä.. Ja yleensä nuorempien on tosi vaikee päästä.. Ja sori tämä ärsyttävän kuuloinen ja epäselvästi kirjoitettu teksti, mutta on kiire ja halusin kertoa sulle oman kokemukseni tästä :) kannattaa myös tutustuu muuten oppisopimus.nettiin.. http://oppisopimus.net/html/valityspalvelu.html
- Aikuisopiskelija
Oppisopimuksella opiskelu on rankkaa! Työpäivien lisäksi sinun on suoritettava tietyt teoriajaksot koulussa, ja etätehtäviä on ainakin minulla paljon, joten vapaa-aikaa ei juuri jää. Omassa koulussani teoriaopetus järjestetään iltaisin, joten toisinaan huhkin päivän ensin töissä ja menen illaksi kouluun.
Valitsisin ehdottomasti päiväopiskelun, jos se vain rahallisesti olisi mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133634
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931014
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993