Oppisopimuksella ysin jälkeen

mietiskelijä2

Mietiskelin vain, kun ei oikeen meinaa olla mitään kiinnostavaa paikkaa minne menisin ysin jälkeen, joten ajattelin että oppisopimus ois hyvä vaihtoehto koska siinä saa palkkaa joten varmasti olisin innokkaampi lähtemään töihin ja saamaan rahaa myös oppimaan kun vain kouluun istumaan. On siis ollu vaikeuksia keksiä minne mennä ysin jälkeen, ja tätä sitte ajattelin... Meinaan vaan että mitä mun kannattaisi tehä tai pitäisi? Kannattaako alkaa nyt jo ettimään ensi syksyksi ja eteenpäin paikkaa oppisopimuksella? Onkohan mahollista päästä isompiin kauppoihin, citymarket jne? Kiitos kiitos jos jotkut voivat vähä selväntää ... :)

2

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klafjoi

Itse olen käynyt tuon saman jutun läpi ja voin sanoa että mene kouluun. Ihan totta, kannattaa aikankin hakea kouluihin ettet jää ihan kotia vaan, oppisopimuspaikkaa on tosi vaikeeta saada. Olen nyt viimeiset 5 vuotta hakenut aktiivisesti mutta en ole päässyt. Tai riippu tietysti mille alalle oot ajatellut, mol.fi siulla on monesti oppisopimuspaikkoja esim. laitoshuoltajaksi.. Itse olen hakenut kampaajaksi, kosmetologiksi, merkonomiksi, lähihoitajaksi jne.. Ja nyt kun melkeen koko tämän viisi vuotta olen ollut työttömänä (lukuunottamatta muutamia harjoittelupaikkoja) niin on melko varmaa etten pääse minnekkään kunnon työpaikkaan, siksi hainkin juuri lähihoitajakoulutukseen. Toisekseen kun sulla ei sitten ole ammattia niin et myös saa paljon paskaakaan rahaa mistään.. Mutta jos nyt kuitenkin päätät että et mene kouluun opiskelemaan niin ala jo nyt ihmeessä hakea oppisopimuspaikkoja. Avoimia hakemuksia vaan kaikkiin mahdollisiin firmoihin.. Niin ja isommat kaupat mm. just citymarketti ei ota, ne kouluttaa vaan omaa henkilökuntaansa oppisopimuksella, eli jos pääset töihin sinne ensin niin sitten ehkä.. Ja yleensä nuorempien on tosi vaikee päästä.. Ja sori tämä ärsyttävän kuuloinen ja epäselvästi kirjoitettu teksti, mutta on kiire ja halusin kertoa sulle oman kokemukseni tästä :) kannattaa myös tutustuu muuten oppisopimus.nettiin.. http://oppisopimus.net/html/valityspalvelu.html

• Aikuisopiskelija

Oppisopimuksella opiskelu on rankkaa! Työpäivien lisäksi sinun on suoritettava tietyt teoriajaksot koulussa, ja etätehtäviä on ainakin minulla paljon, joten vapaa-aikaa ei juuri jää. Omassa koulussani teoriaopetus järjestetään iltaisin, joten toisinaan huhkin päivän ensin töissä ja menen illaksi kouluun.

Valitsisin ehdottomasti päiväopiskelun, jos se vain rahallisesti olisi mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2284
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1204
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      85
      1042
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      962
    5. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      924
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      893
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      128
      888
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      803
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      793
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe