Omistan vanhan tiilitakan. Keltasta tiiltä vieläpä. Monta vuotta olen suunnitellut sen maalausta.
Kaupassa suosittelivat harmonylla maalaamista,saisi sävytettyä vaikka minkä väriseksi. Pysyvyyttä eivät osanneet varmaksi sanoa. Onko kokemuksia et pysyykö maali ja pysyykö sävy edes jotenkuten samanmoisena.Takan pinta on kuumimmillaan sellanen et kättä ei oikein kärsi. Varsinaisissa lämpömaaleissa ei sopivia sävyjä.
Takan maalaus?
14
19602
Vastaukset
- asfsdad
Ollaan maalattu muutama vuosi sitten mökin punatiilinen leivinuuni tavallisella yli jääneellä seinämaalilla valkoiseksi, eikä ole ollut mitään ongelmia asian suhteen. Hyvin on väri pysynyt.
- 1212121212121
on se ongelma. Tuo seinämaali alkaa tuoksahtelemaan liian kuumaksi kun uunin lämmittää. Itse olen muutamia leivareita maalannut muistaakseni pestolla tai mikä se patterimaali nyt k-raudassa olikaan. Tosin siitä sävytyksestä en tiedä. Edelleenkin kun uunin hohkamaan laittaa niin pientä tuoksua siitä maalista irtoaa.....
- asfsdad
1212121212121 kirjoitti:
on se ongelma. Tuo seinämaali alkaa tuoksahtelemaan liian kuumaksi kun uunin lämmittää. Itse olen muutamia leivareita maalannut muistaakseni pestolla tai mikä se patterimaali nyt k-raudassa olikaan. Tosin siitä sävytyksestä en tiedä. Edelleenkin kun uunin hohkamaan laittaa niin pientä tuoksua siitä maalista irtoaa.....
Eipä ole meillä se seinämaali tuoksuja aiheuttanut. Mistä lie johtuu.
- kokeille
jollakin tasoitteella. Ainakin saisit tiilikuvion pois ja pystyisit tekemään "kynttilätasoja" takan runkoon. Työnnä hieman isompi vaihtoehto mutta ulkonäkö muuttuu tosi paljon.
- savi paras
ei kestä tasoite jos ei oo kuorta muurattu erikseen,,,,
- Jorpakon valtias
superlateksi, saat sellaisen sävyn kun haluat.
- helposti ja
Eikä rapise pois jos haluat tasasemmat pinnat ettei tiilet loista läpi niin saneerauslaastilla tasota sileäksi ja antiikkilaasti päälle voi leikitellä kuvioilla sun muilla esim varpuluudalla tai lumiharjalla.
Helppo korjata tummentumat esim noet sun muut kun uutta vain päälle eikä tarvitse pelätä palamista ja haisemista.
Hengittävä materiaali.- Tirkkonen.
Mekin olemme viime kesänä maalanneet valkoisella seinämaalilla takkamme valkeaksi, eikä ainakaan yhden talven kokemuksella (n. 7-8 kertaa mökkeilty talven aikana) ole mitään ongelmia asian suhteen ilmennyt. Ei siitä mitään käryjä ole tullut ja ihan hyvin on maali pysynyt siistinä.
- muovia
Tirkkonen. kirjoitti:
Mekin olemme viime kesänä maalanneet valkoisella seinämaalilla takkamme valkeaksi, eikä ainakaan yhden talven kokemuksella (n. 7-8 kertaa mökkeilty talven aikana) ole mitään ongelmia asian suhteen ilmennyt. Ei siitä mitään käryjä ole tullut ja ihan hyvin on maali pysynyt siistinä.
Mistä näitä tee se itse miehiä löytyy no kivahan sitä on 10euron remonttia joskus korjata 1000 eurolla eli halpa ei ole hyvää juuri erään takan rälläköinnyt säästömaaleista puhtaaksi ja Antiikkilaasti ja oikaisut siihen.
Katsoppas onhan niitä värillisiä alustamassoja ja hyvin toimii (varma vinkki) - Juntti maalta
muovia kirjoitti:
Mistä näitä tee se itse miehiä löytyy no kivahan sitä on 10euron remonttia joskus korjata 1000 eurolla eli halpa ei ole hyvää juuri erään takan rälläköinnyt säästömaaleista puhtaaksi ja Antiikkilaasti ja oikaisut siihen.
Katsoppas onhan niitä värillisiä alustamassoja ja hyvin toimii (varma vinkki)No aina myös näitä "ammattilaisia" tai ainakin keskustelupalstalla sellaisena esiintyviä löytyy vaikka kuinka. Myös meillä on perus-lateksilla maalattu leivinuuni ja n. 6 vuoden aikana ei ole mitään muuta tarvinnut tehdä kuin etu-yläosa maalata pariin kertaan uudelleen että olisi silmälle esteettisemmän näköinen. Aina se leivinuunikin sen verran savua joskus pölläyttää, että tummuu se luukun yläpuoli. Mutta eipä ole tälläkään "tee-se-itse-miehellä" asian suhteen ongelmia ollut. Eli en ota asiaan kantaa sen enempää kuin että jos itselläni ja näköjään joillain muillakin vastaajista on se perus valkoinen lateksi hyvin siinä uunissa toiminut, niin en ymmmärrä miksi se joillekin muille ongelmia aiheuttaisi.
- jasssmin
Tikkurilalta on tullut ilmeisesti uudenlainen muuri-maali, joka https://kodinplaza.fi/ mukaan kestäisi lämpöä vähän paremmin. Tavallisella seinämaalilla on omat riskinsä, mutta tähän vaikuttaa myös paljon minkälainen takka on kyseessä.
- Anonyymi
Juntti maalta kirjoitti:
No aina myös näitä "ammattilaisia" tai ainakin keskustelupalstalla sellaisena esiintyviä löytyy vaikka kuinka. Myös meillä on perus-lateksilla maalattu leivinuuni ja n. 6 vuoden aikana ei ole mitään muuta tarvinnut tehdä kuin etu-yläosa maalata pariin kertaan uudelleen että olisi silmälle esteettisemmän näköinen. Aina se leivinuunikin sen verran savua joskus pölläyttää, että tummuu se luukun yläpuoli. Mutta eipä ole tälläkään "tee-se-itse-miehellä" asian suhteen ongelmia ollut. Eli en ota asiaan kantaa sen enempää kuin että jos itselläni ja näköjään joillain muillakin vastaajista on se perus valkoinen lateksi hyvin siinä uunissa toiminut, niin en ymmmärrä miksi se joillekin muille ongelmia aiheuttaisi.
Ei ikinä takkaa valkoiseksi!
- RAKENNUSTARKASTAJAri
SEKOITA ÖLJYÄ JA LATEKSIA NIIN SAAT SEKOITUKSEN JOKA KESTÄÄ KUUMUUTTA JA NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ.
- Anonyymi
Vertailin takan asennuksen hinnat, ehdot, takuut ja arvostelut kodinplazassa. Mikä parasta www.kodinplaza.fi/ on täysin kotimainen tarjouspyyntöpalvelu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569