kristinuskoa pidetään pakanallisena harhaoppina?
Minusta tuntuu siltä että tulevaisuudessa
13
171
Vastaukset
- enoleateisti
Olen samaa mieltä! Kristinusko on kaikkein vinksahtanein uskonnoista. Samaan pussiin joutaa islaminusko ja juutalaisuus!
- niinkuin te ateistit
Usko on hullutusta sellaisesta, jolla ei ole uskoa itsellään.
- Threemoles
Niin monet on ihmisten tunnot ja luulot nykyään. Toisaalta on hieman outoa että niin moni kuolee sangen tietämättömänä kaikesta vieläkin. Tosin, ei sitäkään sinänsä syynä pidetä juuri mihinkään, kuten ei tyhjän toimittamistakaan, johon näyttää kuluvan joidenkin kaikki aika.
- Kuiperus
Mistä kaikesta tietämättömänä ihmisen ei pitäisi kuolla?
Kysymyksessä lienee raamattu eikö?
Mitä ihmisten olisi pitänyt tietää ja uskoa ennen raamattua?
Ko.kirjan historia ihmisiin verrattuna on säälittävän lyhyt,tuliko Jumalalle lapsus? - niin että tiedät nyt
Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa, olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin. - Threemoles
Kuiperus kirjoitti:
Mistä kaikesta tietämättömänä ihmisen ei pitäisi kuolla?
Kysymyksessä lienee raamattu eikö?
Mitä ihmisten olisi pitänyt tietää ja uskoa ennen raamattua?
Ko.kirjan historia ihmisiin verrattuna on säälittävän lyhyt,tuliko Jumalalle lapsus?Kyllä olisi huonoa mennä sanomaan lukutaidottomille vielä nykyäänkin jotta he kaikki kuolevat tietämättöminä sen vuoksi kun eivät osanneet lukea Tanakh:ia, tooraa. Eihän se ole lapsus jos jonkun lähettää ihmiskunnan itse itselleen synnyttämiä vääriä käsityksiä oikomaan. Huomioi sinäkin ajoissa jotta nimenomaan ihmiset itse luomiensa tekojumalien kanssa ne valtaa pitää maan päällä melkein aina hampaat irvvessä ja suu vaahdossa.
- Threemoles
niin että tiedät nyt kirjoitti:
Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa, olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin.Jospa rakas taivaallinen Isä toimisikin siten kuin esität, mutta kun ei toimi. Hän saattaa lopun sille jonka aikoinaan saattoi alulle. Kristus kiteytti tuon sanoihin jotenkin näin: MInä olen alfa ja omega, eikä ilman minua yhtäkään olisi. Huomioi sana pari minä olen, sillä ajettiin yli juutalaisten käsitykset ja sitten alfa ja omega jolla ylitettiin kreikkalaisten käsitykset ja sitten ilman minua ei yhtäkään olisi jolla lanattiin tasaiseksi roomalaiset käsitykset ja tuolla kaikella kaikki muut vanhat käsitykset jumalista ja heidän palvojistaan. Ilman minua ei lintukaan laulaisi! Ilmoittaa Luojamme, taivaallinen Isä asettaen samalla määräyksen jonka kautta kaikki saatetaan viimeiselle tuomiolle yhtä aikaan. Sillä sehän on oikeudenmukaista ja todellisen vanhurskauden osoitus. Se jota papit, rabit, saarnamiehet, imaamit, piispat, noitatohtorit, paavit, poppamiehet ja muut gurut sekä muut ovat selittäneet, ovat heidän omia selityksiään. Taivaallinen Isä ei siis ole pikkumainen ja turhamainen näpertelijä ja tyhjän hokija. Hän on hän yksin joka saa kuukkelinkin uhuilemaan.
Meinaatko, että tulee joku voimakkaampi hihhulismi tai hengellisyys, joka saa kristinuskon hurmoksellisuuden ja pelottelumetodit vaikuttamaan lapsellisilta?
Vai tarkoitatko, että ihmiskunta alkaisi nauttia elämästä kokonaan ilman uskontohuumeita?- vanhaisäntä.
se tuli mieleeni jälkeenpäin. Islam on voimakkaassa nousussa, siinä on jopa suuren sodan vaara länsimaisen maailman ja islamilaisen maailman kesken. Ja sen sodan jälkeen jos vielä tulee sotia niin aseina on kepit ja kivinuijat.
Yksi pelastus uskontojen ikeestä (ettei vain vähäksi aikaa) olisi iso geologinen luonnonmullistus jossa kartat muuttuisivat täysin ja yli 90% ihmiskunnasta tuhoutuisi. Luonto pesisi kasvonsa ja siinä sivussa ihmiskunnan.
Minkälaisesta jumalasta sitten tapellaan, kenpä tietäis. - vanhaisäntä.
vanhaisäntä. kirjoitti:
se tuli mieleeni jälkeenpäin. Islam on voimakkaassa nousussa, siinä on jopa suuren sodan vaara länsimaisen maailman ja islamilaisen maailman kesken. Ja sen sodan jälkeen jos vielä tulee sotia niin aseina on kepit ja kivinuijat.
Yksi pelastus uskontojen ikeestä (ettei vain vähäksi aikaa) olisi iso geologinen luonnonmullistus jossa kartat muuttuisivat täysin ja yli 90% ihmiskunnasta tuhoutuisi. Luonto pesisi kasvonsa ja siinä sivussa ihmiskunnan.
Minkälaisesta jumalasta sitten tapellaan, kenpä tietäis.toivotaan että ihmiskunta pääsisi ainakin kiihkouskonnollisuudesta fundamentalismista.
- sen tiedät nyt myös
Minä, Johannes, olen kaiken tämän kuullut ja nähnyt. Kuultuani ja nähtyäni sen minä heittäydyin kasvoilleni kumartaakseni enkeliä, joka oli sen minulle näyttänyt. Mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja profeetat, sinun veljesi, ja kaikki ne, jotka ottavat varteen tämän kirjan sanat. Jumalaa sinun tulee kumartaa!"
Sitten minulle sanottiin: "Älä sulje sinetillä tämän kirjan ennussanoja, sillä hetki on lähellä. Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
- vain todistaa
kristinuskon olevan oikeassa, koska tällaisten mielipiteitten yleistymisestä raamattukin puhuu.
Uskova voi vain hymyillä partaansa, kun näkee ennustusten toteutuvan ympärillään. - Oikeasti onnellinen
toivottavasti. Mutta uskovaiset tuntuvat pitävän silmillään lappuja, jotka estävät näkemästä totuutta - sehän veisi koko elämältä pohjan, kun on kaiken tukenut Raamatun sanaan. Jos kukaan väittää muuta, niin copypastetaan Raamatusta tekstinpaloja, aivan kuin työnnettäisiin sormet korviin, kuten pienenä. "Enkuulenkuulenkuule!" Edes tuollaista mahdollisuutta ei jakseta miettiä tosissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2325807Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.394658KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa104266Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on123011Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1182964Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,732443Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1212396Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1891648- 461629
Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:231286