sarjakuvanovellit

scarabaeus

Hei!
Laitoin tuonne Kirjailijanalut palstalle jo aiemmin, mutta siellä ei ole tullut yhtään vastausta, joten täältä varmaankin saan muutaman vastauksen.
-
Siis… ajattelin näin keväänkorvilla, että olisi kiva piirustaa

novellisarjakuvaläpyskä.

Oikeastaan olen vähän kehitellytkin jo kässärialkua,
joten laittakaa tähän sellaisia sarjakuvia, jotka mielestänne minunkin on luettava.
-
Siis hyvä tarina ja hyvin piirretty. Taidepläjäys.
-
Saa olla minkämaalaisia hyvänsä, mutta tietysti sellaisia joita voisin vilkaista joko kirjastossa tai kaupoissa. Pääasia, että ovat käsikirjoitukseltaan Teidän mielestänne huippua.
Esim. Corto Malteset, Ankardot, Blacksadit on luettu, mutta
en ole oikeastaan lukenut mitään maailmalla ilmestyneitä uusimpia,
joten laittakaa mieluusti ihan uusia,
sellaisia 2-3 vuoden sisällä ilmestyneitä.Esimerkillisen hyviä, joista voisin saada inspiraatiota omaan tekemiseeni. Minulla on kyllä hieman kokemusta ja oma tyylini, joten en ole matkimassa vaan kehittelemässä yhtä unelmaani saada aikaiseksi sarjakuvanovelli.

6

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Tarkoitatko siis "Graphic Novel", joka suomennettuna olisi pikemminkin sarjakuvaromaani?

      Makuasioistahan ei voi kiistellä. Ja hyvin piirreetykin voi tarkoittaa monenmoista asiaa - tyylejä kun paljon ja riippuu ihan piirtäjästä miten aihetta käsittelee.

      Siis kamaahan on ihan vietävästi...

      Joululomilla tuli itse luettua melko uutukainen Lewis Trondheimin piirtämä "Bourbon Island 1730"

      Lukemista odottaa uutuus: "Kiki - Montparnassen kuningatar"

      • scarabaeus

        Kiitos nopeasta vastauksesta!
        ... varmaankin siis sarjakuvaromaani.
        Kiitos vinkeistä. Tuo Kiki oli hesarissa ja ajattelinkin sitä jossain vilkaista.
        Tiedän että on vietävästi sarjakuvia, joista minä en tiedä, joten siksi kyselenkin että mitä olisi hyvä etsiä kun kirjakaupoissa tai kirjastossa käyn. Kun aika vaikea on muuten löytää ja tuhraantuu aikaa.

        Vielä muutama vinkki uusista niin olen tyytyväinen, voin viikonloppuna etsiskellä ja juttuni etenee...


      • scarabaeus
        scarabaeus kirjoitti:

        Kiitos nopeasta vastauksesta!
        ... varmaankin siis sarjakuvaromaani.
        Kiitos vinkeistä. Tuo Kiki oli hesarissa ja ajattelinkin sitä jossain vilkaista.
        Tiedän että on vietävästi sarjakuvia, joista minä en tiedä, joten siksi kyselenkin että mitä olisi hyvä etsiä kun kirjakaupoissa tai kirjastossa käyn. Kun aika vaikea on muuten löytää ja tuhraantuu aikaa.

        Vielä muutama vinkki uusista niin olen tyytyväinen, voin viikonloppuna etsiskellä ja juttuni etenee...

        ... sitten usein käy,
        että
        jutut etenee...........


      • scarabaeus
        scarabaeus kirjoitti:

        ... sitten usein käy,
        että
        jutut etenee...........

        Kätyriopisto........... !


      • scarbaeus
        scarabaeus kirjoitti:

        Kätyriopisto........... !

        ... Kätyriopistolla voisitte käydä vilkaisemassa,
        siellä on aika mittavasti jo piirroksia ja minäkin pähkäilen näissä tussi- sun muissa töhertelyissä aivan mitta täynnä.
        Te jotka piirtelette enemmänkin, niin voisitte kyllä kertoilla millaisilla
        teknisillä vempaimilla

        saa hyvää jälkeä aikaan. Olen nyt vähän liikaakin tykästynyt enemmänkin värjäilemiseen kuin tässä sarjakuvaromaanini vaiheessa olisi tähdellistä, mutta haluaisin kyllä tutustua siihenkin maailmaan jossa nykyiset sarjakuvapiirtelijät tekevät ne "rahaopuksensa"
        elikkäs netistä lueskellut että
        Ameriikassa nämä nettisarjakuvapiirustelijat tienaavat

        dollareita !

        Onko Suomessa lainkaan tällaista rahankeruuta nettisarjakuvilla ja jos on niin mitkä on ?


      • scarabaeus
        scarbaeus kirjoitti:

        ... Kätyriopistolla voisitte käydä vilkaisemassa,
        siellä on aika mittavasti jo piirroksia ja minäkin pähkäilen näissä tussi- sun muissa töhertelyissä aivan mitta täynnä.
        Te jotka piirtelette enemmänkin, niin voisitte kyllä kertoilla millaisilla
        teknisillä vempaimilla

        saa hyvää jälkeä aikaan. Olen nyt vähän liikaakin tykästynyt enemmänkin värjäilemiseen kuin tässä sarjakuvaromaanini vaiheessa olisi tähdellistä, mutta haluaisin kyllä tutustua siihenkin maailmaan jossa nykyiset sarjakuvapiirtelijät tekevät ne "rahaopuksensa"
        elikkäs netistä lueskellut että
        Ameriikassa nämä nettisarjakuvapiirustelijat tienaavat

        dollareita !

        Onko Suomessa lainkaan tällaista rahankeruuta nettisarjakuvilla ja jos on niin mitkä on ?

        .... kun olette laittaneet

        sarjakuvanäyttelyyn

        piirroksianne, niin kuinka tarkkaan on hyvä suojata alkuperäiset ?

        Siis tarkoitan, että onko yleensä edes mieltä laittaa alkuperäisiä seinälle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe