Hei!
Laitoin tuonne Kirjailijanalut palstalle jo aiemmin, mutta siellä ei ole tullut yhtään vastausta, joten täältä varmaankin saan muutaman vastauksen.
-
Siis… ajattelin näin keväänkorvilla, että olisi kiva piirustaa
novellisarjakuvaläpyskä.
Oikeastaan olen vähän kehitellytkin jo kässärialkua,
joten laittakaa tähän sellaisia sarjakuvia, jotka mielestänne minunkin on luettava.
-
Siis hyvä tarina ja hyvin piirretty. Taidepläjäys.
-
Saa olla minkämaalaisia hyvänsä, mutta tietysti sellaisia joita voisin vilkaista joko kirjastossa tai kaupoissa. Pääasia, että ovat käsikirjoitukseltaan Teidän mielestänne huippua.
Esim. Corto Malteset, Ankardot, Blacksadit on luettu, mutta
en ole oikeastaan lukenut mitään maailmalla ilmestyneitä uusimpia,
joten laittakaa mieluusti ihan uusia,
sellaisia 2-3 vuoden sisällä ilmestyneitä.Esimerkillisen hyviä, joista voisin saada inspiraatiota omaan tekemiseeni. Minulla on kyllä hieman kokemusta ja oma tyylini, joten en ole matkimassa vaan kehittelemässä yhtä unelmaani saada aikaiseksi sarjakuvanovelli.
sarjakuvanovellit
6
1063
Vastaukset
- .....
Tarkoitatko siis "Graphic Novel", joka suomennettuna olisi pikemminkin sarjakuvaromaani?
Makuasioistahan ei voi kiistellä. Ja hyvin piirreetykin voi tarkoittaa monenmoista asiaa - tyylejä kun paljon ja riippuu ihan piirtäjästä miten aihetta käsittelee.
Siis kamaahan on ihan vietävästi...
Joululomilla tuli itse luettua melko uutukainen Lewis Trondheimin piirtämä "Bourbon Island 1730"
Lukemista odottaa uutuus: "Kiki - Montparnassen kuningatar"- scarabaeus
Kiitos nopeasta vastauksesta!
... varmaankin siis sarjakuvaromaani.
Kiitos vinkeistä. Tuo Kiki oli hesarissa ja ajattelinkin sitä jossain vilkaista.
Tiedän että on vietävästi sarjakuvia, joista minä en tiedä, joten siksi kyselenkin että mitä olisi hyvä etsiä kun kirjakaupoissa tai kirjastossa käyn. Kun aika vaikea on muuten löytää ja tuhraantuu aikaa.
Vielä muutama vinkki uusista niin olen tyytyväinen, voin viikonloppuna etsiskellä ja juttuni etenee... - scarabaeus
scarabaeus kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta!
... varmaankin siis sarjakuvaromaani.
Kiitos vinkeistä. Tuo Kiki oli hesarissa ja ajattelinkin sitä jossain vilkaista.
Tiedän että on vietävästi sarjakuvia, joista minä en tiedä, joten siksi kyselenkin että mitä olisi hyvä etsiä kun kirjakaupoissa tai kirjastossa käyn. Kun aika vaikea on muuten löytää ja tuhraantuu aikaa.
Vielä muutama vinkki uusista niin olen tyytyväinen, voin viikonloppuna etsiskellä ja juttuni etenee...... sitten usein käy,
että
jutut etenee........... - scarabaeus
scarabaeus kirjoitti:
... sitten usein käy,
että
jutut etenee...........Kätyriopisto........... !
- scarbaeus
scarabaeus kirjoitti:
Kätyriopisto........... !
... Kätyriopistolla voisitte käydä vilkaisemassa,
siellä on aika mittavasti jo piirroksia ja minäkin pähkäilen näissä tussi- sun muissa töhertelyissä aivan mitta täynnä.
Te jotka piirtelette enemmänkin, niin voisitte kyllä kertoilla millaisilla
teknisillä vempaimilla
saa hyvää jälkeä aikaan. Olen nyt vähän liikaakin tykästynyt enemmänkin värjäilemiseen kuin tässä sarjakuvaromaanini vaiheessa olisi tähdellistä, mutta haluaisin kyllä tutustua siihenkin maailmaan jossa nykyiset sarjakuvapiirtelijät tekevät ne "rahaopuksensa"
elikkäs netistä lueskellut että
Ameriikassa nämä nettisarjakuvapiirustelijat tienaavat
dollareita !
Onko Suomessa lainkaan tällaista rahankeruuta nettisarjakuvilla ja jos on niin mitkä on ? - scarabaeus
scarbaeus kirjoitti:
... Kätyriopistolla voisitte käydä vilkaisemassa,
siellä on aika mittavasti jo piirroksia ja minäkin pähkäilen näissä tussi- sun muissa töhertelyissä aivan mitta täynnä.
Te jotka piirtelette enemmänkin, niin voisitte kyllä kertoilla millaisilla
teknisillä vempaimilla
saa hyvää jälkeä aikaan. Olen nyt vähän liikaakin tykästynyt enemmänkin värjäilemiseen kuin tässä sarjakuvaromaanini vaiheessa olisi tähdellistä, mutta haluaisin kyllä tutustua siihenkin maailmaan jossa nykyiset sarjakuvapiirtelijät tekevät ne "rahaopuksensa"
elikkäs netistä lueskellut että
Ameriikassa nämä nettisarjakuvapiirustelijat tienaavat
dollareita !
Onko Suomessa lainkaan tällaista rahankeruuta nettisarjakuvilla ja jos on niin mitkä on ?.... kun olette laittaneet
sarjakuvanäyttelyyn
piirroksianne, niin kuinka tarkkaan on hyvä suojata alkuperäiset ?
Siis tarkoitan, että onko yleensä edes mieltä laittaa alkuperäisiä seinälle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279