matkaoppaalla ei sovittuja tyotunteja!eika vapaapaivia!!!

turkkiturkki

matkaoppaan tyosopimuksessa lukee nain:
-tyoaikoja ei ole sovittu. (eli paivassa 10-16 h normaalia) tyota on tehtava kun firma sita haluaa..
-yksi vapaapaiva viikossa PYRITAAN jarjestamaan oppaalle mutta siita ei anneta takuita...
-Firma voi koska tahansa lahettaa oppaan mihin tahansa muuhun kohteeseen/kaupunkiin ilman mitaan ennakkoilmoitusta
-jos opas huonontaa firman imagoa voidaan opas heti irtisanoa (lihominen ja akne voivat olla syy erottamiselle ?)

tama on eraan firman (jossa mina olin oppaana) tyosopimuksesta...

onko tama normaalia ???

7

795

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ronya85

kuulostaa aika hurjalta..mahtoiko olla detur..päättelin vain siitä kun olet nimimerkillä turkkiturkki ja detur turkkilainen firma..muuten deturia mitenkään dissaamatta :)

• turkkiturkki

Ei ole Detur.. Detur kuulostaa ihan ok:lta. Tuo kyseinen firma, josta kirjoitin, on kylla myos Turkissa... Ja noita sopimussaantoja on monta sivua, vaikealla englannilla kirjoitettuna (niin kaikki oppaat eivat varamsti edes ymmarra mihin nimensa laittavat).

• ronya85
        turkkiturkki kirjoitti:

Ei ole Detur.. Detur kuulostaa ihan ok:lta. Tuo kyseinen firma, josta kirjoitin, on kylla myos Turkissa... Ja noita sopimussaantoja on monta sivua, vaikealla englannilla kirjoitettuna (niin kaikki oppaat eivat varamsti edes ymmarra mihin nimensa laittavat).

Toivottavasti ei finnmatkat koska olen heille hakemassa oppaaksi! :D

• turkkiturkki
        ronya85 kirjoitti:

Toivottavasti ei finnmatkat koska olen heille hakemassa oppaaksi! :D

sieltakin olen kuullut parempaa... eli don t worry

• No-Guide

Matkaoppaat -ohjelmaa katsellessa ei voi kuin ihmetellä, kuinka lihavia Deturin oppaat ovat. Heidän täytyy syödä todella paljon, koska liikkuvasta työstä huolimatta massaa kertyy ruhoon.

• ?

aika matkaoppaidenkin ruveta ajamaan asiotaan nykypäviän tasolle kuten muillakin aloilla. Eikö joka työhön pitäisi kuulua myös vapaata välillä? Vaikuttaa kyllä varmaan työn laatuunkin jos viikkotolkulla teetetään työtä ilman vapaita ja vielä ala-arvoisella palkalla. Mihin liittoon oikein kuulutte kun nuon huonosti ovat asioitanne ajaneet ? LAKON PAIKKA !!!!

• Ent. opas 10 v

Palvelualojen ammattiliitto on yrittänyt tehdä jotain asian hyväksi noin kyymmenen vuoden ajan mutta koska kyseessä on ulkomailla työskentelevä kohderyhmä jolla on alhainen palkkataso (pienet jäsenmaksut) niin liiton intressi on minimaalistakin pienempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1087
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      23
      1069
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      842
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      615
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      609
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      38
      562
    Aihe