Minkälaista hattua vaiko myssyä käytät näin pakkasilla? Ennen talvisin sekä naiset että miehet (lapsetkin) käyttivät erilaisia aitoja turkishattuja talvella - nyt niitä harvemmin näkee. Joku päivä sitten presidenttimme oli haastattelussa modernisoitu koivistolaishattu päässään. - Itse käytän kudottua villamyssyä, joka lämmittää mukavasti korviakin. Ilahduttaa, kun nuoretkin paljon pitävät kudottuja ja virkattuja villamyssyjä näin kovilla pakkasilla.
Hatut vai myssyt?
17
1119
Vastaukset
- 16+1
itelläni on erilaisia neule myssyjä
olen itse tehnyt ja ostettuja.
tänä aamuna oli pakkasta täällä pohjois-savossa-27c
nyt 22c
keittelin hernekeittoa jasoin janyt kahvit tässä tätä naputellessani.
aurinko kauniisti paistaa koko luonto kauneimmillaan puut kui morsiushuntu yllään.
hyvää pakkaspäivän jatkoa täältä p- savosta. - Trastuize.
Aito sus.
- Pirre*
ei ne oikein istu päähäni :((
Ostin yhen sellaisen huovutetun myssyn, vai hattuko lie, - sitä olen joskus pitänyt lenkillä päässäni. Autolla liikkuessa joko pelkässä tukassa tai korvaläpillä - hiihtäessä mössä. - auto...
Hissillä lämpimään autohalliin, kaupoissa asioin vain missä on autohalli. Joten en tarvitse, voisin villatakissa mennä.
Kaikissa takeissani on huppu, ja autossa kaulaliina ja käsineet, varalla. Taitaa olla korvaläpätkin. ja nikita päässä!
- huput juttu
Minulla on karvahattu (sininen), kaunis, naisellinen, korvaläpällinenkin ja nauhat leuan alta, niin että istuu hyvin. Mutta eipä ole tullut pidettyä montaa kertaa.
Sitten on viininpunainen huopalierihattu. Siihen pitäisi mun tehdä puuvillasta huvi sisälle, joka tulee korvien yli ja sit sidotaan leuan alta, ei pysy muuten päässä kun tuulee. Ja mä tykkään, että korvan on suojattu kylmältä. Kerran pidetty, kun ei ole tullut laitettua sitä huivia siihen, se pitää ommella kiini hattuun.
On irrallinen huppu viininpunainen, aitoa pehmeää nahkaa ja karvareunus hupussa, ja pitkät korville kunnolla laskeutuvat ulokkeet. Ei ole tullut pidettyä montaa kertaa.
Ja sitten talvitakissa on lämmin huppu jossa karvareunus, pehmeää aitoa karvaa. Tämä on se mun juttuni, tätä tulee pidettyä.
Pipot eivät ole mun lajiani- arlen
On meikäläisen juttu.Mielestäni ei pipo istu päähäni.Helppo vetää takin huppu,jossa karvareunus ja lämmittää ihan tarpeeksi,vaikka kävellen liikun,ei autoa.
- 1947
arlen kirjoitti:
On meikäläisen juttu.Mielestäni ei pipo istu päähäni.Helppo vetää takin huppu,jossa karvareunus ja lämmittää ihan tarpeeksi,vaikka kävellen liikun,ei autoa.
Huppujuttu minäkin. Sykerö estää pipot tai hatut. Vanha huivihattu jäi lähes käyttämättömäksi. Korvasuojatkin on, mutta enpä ole oppinut käyttämään niitäkään. Autossa olen ilman mitään, hiukset on niin paksut, että on kuin hattu päässä...
Yhteen hellehattuun olen tehnyt aukon sykerölle. Korvat säästyy palamiselta
Mieheni on jo pitänyt aikoinaan ostettua koivistolaista. Kaljulle hyvä lämmike. Sopiikin erittäin hyvin hänelle. Ilmojen hiukankin lämmettyä hän pitää mieluummin pipoa. Ja kesäksi on hiuksetkin taas.
- päässä----.-.
Ehkä ei asiaan kuulu, mutta minulle on aivan sama mitä ihmisillä on päässä, erityisesti on Ranskassa huolta mitä naisilla on päässä.
Ei ajatus loukata aloittajaa.- made in Finland
Käytän pakkasilla ja tuulensuojana lämmintä kudottua villamyssyä ja kietoudun samasta materiaalista tehtyyn kaulahuiviin. Takuulla on lämmin, eikä palella.
- *mixmaxi*
made in Finland kirjoitti:
Käytän pakkasilla ja tuulensuojana lämmintä kudottua villamyssyä ja kietoudun samasta materiaalista tehtyyn kaulahuiviin. Takuulla on lämmin, eikä palella.
ostin hiljattain neulepäähineen, jossa on löysähkö kuminauha reunassa, se vetää pipon kivasti korville ja kaulahuivi samasta langasta vähän ruosteen/ punaisenväriset. Tykkäsin hirveesti niistä, maksoivatkin melkein 40e on ne kuitenkin hyvän näköiset. En koskaan aiemmin ole raatsinut näin kalliita ostaa.
En oo hattuihminen, kirppikseltä joskus ostan halvalla keinoturkis hattuja eurolla, parilla ja pesen ne pesukoneessa. Joskus niitäkin käytän koiraa ulkoiluttaessa, sekä hupullinen takki on ehdoton pipon seuraksi ja muutenkin huppu on erittäin käytännöllinen syksy/ talvikeleillä ulkona liikuttaessa.
Lapsena ollessa käytettiin hattuja joita minullekin hankittiin joka talvi, pipoja ei tainnut olla, niistä meni tuuli läpi, eikä olleet ulkoillessa kovin käteviä. Muistan hämeessä olleen lumiset talvet ja pakkasia miltei joka vuosi.
- myssytön
untuvatakissani on huppu ja aito karvareunus. Huppu on kätevä ja suojaa niskaa kylmältä. Sitten käytän sellaista pantaa, joka peittää korvat.
Myssyistä ja piposta en oikein tykkää, hiukset litistyy ja tulee "sähköiseksi" sen alla, vaik kuin olis villalangasta kudottu. Tyylinsäja tarpeensa kullakin.- pipopääxxx
Hattua en käytä en ole mielestäni hattutyyppiä. Ja silloin pitäisi koko vaatetus olla sen mukainen.
Ennen tyydyin talvella hupulliseen takkiin. Nyt myönnän, että ikää on tullut ja pää palelee.
Hiukset litistyvät ja tulevat sähköiseksi pipon alla. Mutta mitäs teet. Koiran kanssa ulkoilen neljästi päivässä, lisäksi lapsenlapsen nouto reissut yms. Laitan hiukset ponnarille ja pipon päähän ja eikun menoksi. Permiksiä en muutenkaan harrasta, parturille lähden kun pipokausi on ohi. - Fridanna
pipopääxxx kirjoitti:
Hattua en käytä en ole mielestäni hattutyyppiä. Ja silloin pitäisi koko vaatetus olla sen mukainen.
Ennen tyydyin talvella hupulliseen takkiin. Nyt myönnän, että ikää on tullut ja pää palelee.
Hiukset litistyvät ja tulevat sähköiseksi pipon alla. Mutta mitäs teet. Koiran kanssa ulkoilen neljästi päivässä, lisäksi lapsenlapsen nouto reissut yms. Laitan hiukset ponnarille ja pipon päähän ja eikun menoksi. Permiksiä en muutenkaan harrasta, parturille lähden kun pipokausi on ohi.Harmi, ettei ole yhtään valokuvaa päälläni olleista ulkovaatteista 6o-luvulla, sillä silloin olivat huopahatut lähes jokaisen naisen päässä. Sitä oltiin niin hienoa naista 20:n ikäisinä:))
Nyt en omista kuin yhden mustan huopaisen lierihatun, jossa on korvasuojat. Hattua olen tosin käyttänyt joskus reilut 10 vuotta sitten.
Kudottuja ja huovutettuja myssyjä käytän aivan niin kuin te muutkin kanssasisaret. Parasta on kuitenkin takin huppu ja ikääntymisen myötä mielellään laitan myssyn sen alle ainakin tällaisilla pakkasilla kuin tämän tammikuun aikana. Lämpö on kuitenkin parempi kuin painuneet hiukset. - *Kukkahame*
Fridanna kirjoitti:
Harmi, ettei ole yhtään valokuvaa päälläni olleista ulkovaatteista 6o-luvulla, sillä silloin olivat huopahatut lähes jokaisen naisen päässä. Sitä oltiin niin hienoa naista 20:n ikäisinä:))
Nyt en omista kuin yhden mustan huopaisen lierihatun, jossa on korvasuojat. Hattua olen tosin käyttänyt joskus reilut 10 vuotta sitten.
Kudottuja ja huovutettuja myssyjä käytän aivan niin kuin te muutkin kanssasisaret. Parasta on kuitenkin takin huppu ja ikääntymisen myötä mielellään laitan myssyn sen alle ainakin tällaisilla pakkasilla kuin tämän tammikuun aikana. Lämpö on kuitenkin parempi kuin painuneet hiukset.En tiedä onko hattu vai myssy, pantteripilkullista fleeseä mukavasti lämmittävä korvia hyvin suojaavat lierit joita voi muokata sään mukaan.
Pakkohankinta tämä oli, enkä kadu.
Oli aikainen kevät ja toritapahtuma, päätä paleli ja särki oli pakko jotain saada suojaksi, olin lupautunut siellä muikkuaterialle ja sen torireissun muistan kyllä.
Minäkin luulin ettei minulle sovi mitkään hatut, mutta -60 luvulla oli kesälläkin Jacqueline 'pillerirasia'.
- 1943
löytyy. Esim. pipo ja huppu, yhdistelmänä lämmin. Hiihtäessä ja ulkoillessa vain pipo. Yleensä villakangaslippis ja tarvittaessa turkiskorvasuojukset. On myös veikeä huopahattu. Hautajaisissa hattu, talvella ja kesällä eri.
- beessi
noin luontojaan. Eniten käytän kuitenkin barettia. Aika usein huivia ja tilanteen mukaan muutakin, mutta ei koskaan pipoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171