puuroa mikrossa

helistin.

oletteko tehneet normaalia kaurapuuroa korvikkeeseen mikrossa? Mietin, että pitäisi 2 minuuttia sitä puuroa siellä pitää, joten mitenhän tuo korvike reagoi.

Vai keitättäkö joka kerta kaurapuuron kattilassa ja sama ongelma kai tässäkin on korvikkeen suhteen? Meillä syö puuroa reilun desin verran, aina ei sitäkään. Tuntuu vähän hullulta alkaa kattilassa noin pientä määrää tekemään.

Niin, puuro pitää tehdä korvikkeeseen kun vauva ei sitä suostu juomaan kuin tosi vähän.

12

2596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuro äiti

En nyt ihan suoraan osaa auttaa ongelmaasi, mutta itse teen kaurapuuron veteen ja lämmitän mikrossa. Vettä laitan vähemmän kuin pitäisi, jolloin puurosta tulee todella paksua. Lämmityksen jälkeen ohennan puuroa korvikkeella. Korviketta menee yleensä noin desi puuroon. Meillä korvikemäärät ovat lisääntyneet juuri tällä tavalla.

• helistin.

"...teen kaurapuuron veteen ja lämmitän mikrossa..."
        Teet vissiin useamman annoksen kerralla?

• minuttia?

Teen korvikkeseen puuron, mutta ei minun tarvitse kuumentaa korviketta kuin n. 40 sekuntia ja puurohiutaleet sitten joukkoon. Minkälaisiahan puurohiutaleita sinulla onkaan...

• puuro äiti
        helistin. kirjoitti:

"...teen kaurapuuron veteen ja lämmitän mikrossa..."
        Teet vissiin useamman annoksen kerralla?

Teen siis nyt normaaliin elovena kaurahiutaleeseen, mutta aiemmin tein piltin kaurapuurojauheeseen ja teen vain yhden annoksen kerralla. Ei meilläkään juoda maitoa kuin n. 3dl päivässä, mutta tällä tavalla menee jo hieman enemmän :)

• ttttttttttt12345

Siis puuro pitää tehdä korvikkeeseen, kun vauva ei suostu juomaan sitä? Vai siis pitääkö tehdä?

No joo, itse olen tehnyt suoraan korvikkeeseen, muuten onnistunut hyvin, mutta tahtoo kiehua yli mun liian pienestä kulhosta (siksi hämmentelen useaan kertaan) Lopputulos on ihan hyvän oloinen puuro, tyttö ei vain huoli sitä :) Ainoastaan nuo Muksu-puurot on hänen mielestään tarpeeksi sileitä. Pitää pikkuhiljaa alkaa totuttamaan oikeaankin puuroon. Niin ja voithan tehdä suoraan veteenkin sen. Olen myös tehnyt puuroja valmiista puurojauheesta (lastenhyllystä) ja nekin mikrossa lämmitettyyn maitoon. Ovat tosi käteviä ja maistuvat paremmin, kuin ihan vaikka elovena kaurapuurohiutaleet.

• sddsads

"Siis puuro pitää tehdä korvikkeeseen, kun vauva ei suostu juomaan sitä? Vai siis pitääkö tehdä? "

meillä ainakin tehdään siksi, kun vauva juo korviketta ainoostaan 2-3 dl.

Osta piltin valmista kaurapuurojauhetta joka ei vaadi kuin nesteen lämmityksen sopivaksi. On siis kypsää jauhetta.

• ....

Jos pitää tehdä puuro maitoon niin tehkää veteen ja lisätkää valmiiseen puuroon korvikejauhetta! Näin vitamiinit pysyvät siinä.

• kys7yt

Teen nallen kaurahiutaleista(0,75dl) mikrossa korvikkeeseen(1,5dl), pidän 3min vajaalla teholla ja hyvä tulee.

• <><>

Mä annan kattilassa veteen keitettyä puuroa joka on löystetty korvikkeella silloin kun ehdin keittämään sitä koululaisillekin. Jos teen pelkästään vauvalle käytän valmiita puurojauheita jotka sekoitan korvikkeeseen.

• Muksupuurottelijat

tutteliin kattilassa. Mikrossa saan puurosta aina vaan karmeaa liisteriä. Kun vauva oli vielä ihan pieni puuron syöjä tein korvikkeeseen muksukaurapuuroa kun halusin olla ihan varma että sitä maitoa menee tarpeeksi. Nyt kun maitoa menee riittävästi ilman puuroakin teen puuron veteen, yleensä aamulla kaksi annosta ja illalla kun lämmitän sen jälkimmäisen niin lisään siihen korviketta koska muutenhan se on hurjan paksua tahmaa.

En tiedä miten korvike reagoi keittämiseen kattilassa tai mikrossa, siitä melkein toivoisi saatavan tietoa jostain. Ja sopiiko korvikkeeseen tehtyä puuroa lämmittää uudelleen jos tekee sen kaksi annosta kerralla..

• hennaliina

2rkl riisi tai kaurahiutaleita (esim)
      n.1dl korviketta
      kippo mikroon kunnes kiehuu, sekoita, mikro puolelle teholle (tai niin ettei tavara tule yli) 4 min
      ja homma toimii. hyvä jäähdytyskeino on ottaa jääkaappilämpöistä hedelmäsosetta ja sotkea sekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe