Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Moskovaan helposti ja halvalla

Minä vain

Heipä hei. Osaisikohan joku neuvoa miten olisi mahdollista päästä Moskovaan helposti ja halvalla. Olen käynyt Moskovassa ja joka kerta matkustanut junalla hankkinut viisumin matkatoimiston kautta, aika kallis paketti n. 300-310e.
Poikaystäväni asuu Moskovassa ja sinne olisi tarkoitus mennä useamminkin, mutta rahatilanne kun ei ole niin loistava että voisi laittaa moisen summan siihen joka kuukausi. Poikaystäni itse liikkuu Moskovasta Pietariin junalla ja Pietarista Helsinkiin bussilla tai matka-autolla, mikä on hirmu halpa. Mitä mieltä olette uskaltaako itse yrittää moista tekniikkaa, että lähtee venäläisellä bussilla suomesta Pietariin ja jatkaa junalla Moskovaan? Onko joku mahdollisesti tehnyt samaa ja miten se on onnistunut? Miten saisi viisumin ilman matkatoimiston apua? Matkatoimiston kautta maksaa niin mielettömästi ja jos hakee suoraan suurlähetystöstä niin tarvitsee kai kutsun? Kertokaa joku ihana íhminen, miten pääsisin useammin ja halvemmalla budjetilla käymään rakkaani luona. Vaikeaa on odotella monta kuukautta, että taas on mahdollisuus tavata. Kertokaa mielipiteitä ja onko joku samassa pinteessä, että rakas rajan toisella puolella? Helpompaahan se olisi jos poikaystävä esim asuisi Pietarissa, olisi helppo käydä vaikka viikonloppuna helposti ja halvalla. :)

15

1508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      vuosiviisumi matkatoimistosta. Tulee ainakin halvemmaksi kuin kertaviisumi.

      • Minä Vain

        Kiitos tiedosta! )) Mistä matkatoimistosta olisi helpointa hakea vuosiviisumia? Itse olen hakenut ja ottanut myös matkan Areasta, mutta aika tyyris paketti on kyseessä. Osaatko ehdottaa jotain muuta?


      • harasoo
        Minä Vain kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! )) Mistä matkatoimistosta olisi helpointa hakea vuosiviisumia? Itse olen hakenut ja ottanut myös matkan Areasta, mutta aika tyyris paketti on kyseessä. Osaatko ehdottaa jotain muuta?

        Vaikka en samassa tilanteessa olekaan niin kyllä se matkatoimiston vuosiviisumi lienee helpoin. Kerran olen konsulaatista hankkinut moisen ja kolme reissua se teetti ja hermot meni. Että ei se täältä Lahden liepeiltä niin edulliseksikaan tullut.
        Netistä firmoja löytyy. Olen itse käyttänyt matkamajuri kouvola, balt tur helsinki, lähialuematkat helsinki. Muitakin on.
        Ystävättäreni on matkustanut pikkubusseilla onko se jotain kamppia, niiltä main, Pietariin, jotain 25e/matka. Varmaan ihan ok, tuskin kukaan matkalle jää.
        Itse tekisin juuri niin että pikkubussilla Pietariin ja sitten siitä junalla Moskovaan. Bussikuski tai se rahastaja kertoo aikataulun ym miten ja mistä takaisin.


      • epätietoinen..
        harasoo kirjoitti:

        Vaikka en samassa tilanteessa olekaan niin kyllä se matkatoimiston vuosiviisumi lienee helpoin. Kerran olen konsulaatista hankkinut moisen ja kolme reissua se teetti ja hermot meni. Että ei se täältä Lahden liepeiltä niin edulliseksikaan tullut.
        Netistä firmoja löytyy. Olen itse käyttänyt matkamajuri kouvola, balt tur helsinki, lähialuematkat helsinki. Muitakin on.
        Ystävättäreni on matkustanut pikkubusseilla onko se jotain kamppia, niiltä main, Pietariin, jotain 25e/matka. Varmaan ihan ok, tuskin kukaan matkalle jää.
        Itse tekisin juuri niin että pikkubussilla Pietariin ja sitten siitä junalla Moskovaan. Bussikuski tai se rahastaja kertoo aikataulun ym miten ja mistä takaisin.

        Kiitos hei tiedosta! Osaatkohan yhtään enempää kertoa tästä pikkubussista? Olisin hyvin kiinnostunut kokeilemaan moista. Mutta onko siinä mahdollisuus, että lentää pihalle kesken matkan? Luin jostain, että kyseiset "marsut" eivät olisi laillisia? Ymmärrän kyllä miksi, mutta tosiaan en haluaisi ottaa riskiä jos siitä voi seurata jotain pahempaa. En tiedä olisiko se sen arvoista, vaikka 15-20e olisikin halvempi normaaliin Kampin matkaan verrattuna.


      • rus rus
        epätietoinen.. kirjoitti:

        Kiitos hei tiedosta! Osaatkohan yhtään enempää kertoa tästä pikkubussista? Olisin hyvin kiinnostunut kokeilemaan moista. Mutta onko siinä mahdollisuus, että lentää pihalle kesken matkan? Luin jostain, että kyseiset "marsut" eivät olisi laillisia? Ymmärrän kyllä miksi, mutta tosiaan en haluaisi ottaa riskiä jos siitä voi seurata jotain pahempaa. En tiedä olisiko se sen arvoista, vaikka 15-20e olisikin halvempi normaaliin Kampin matkaan verrattuna.

        Hei!

        Minulla on myös venäläinen mies, joka asui Moskovassa (nykyään toistaiseksi Suomessa), ja matkat taitoin/taitan joka kerta venäläisellä marshutkalla Helsingistä Pietariin, ja venäläisellä junalla Pietarista Moskovaan. Se on ehdottomasti halvin vaihtoehto. Nuo marshutkat lähtevät joka päivä 11 aikaan tennispalatsin edestä, ja ovat illalla 7-8 aikaan Pietarissa. Ei siellä ikinä mitään ongelmia ole ollut, eikä ketään kyydistä jätetty! Marshutkat on päivästä/kuskista/tinkimistaidosta riippuen 10-25 e/suunta. 25 e olen maksanut joulun ja uuden vuoden aikaan.

        rzd.ru, niin sieltä löytyykin junat Pietari-Moskova, ja sivulta voi myös ostaa lippuja. Noita junia menee melko usein, itse menen yleensä kymmenen aikaan. Junalippu maksaa 600 ruplaa, eli HALPA. Ja siis platskartissa, eli makuuvaunussa, saa nukkua yön yli. Aamulla kuuden aikaan perillä Moskovassa. Näin sitä matkustetaan halvalla ;) Ei ole noissa junissakaan ikinä mitään ongelmia ollut. Miliisit siellä on järjestystä pitämässä.


      • niin paljon
        rus rus kirjoitti:

        Hei!

        Minulla on myös venäläinen mies, joka asui Moskovassa (nykyään toistaiseksi Suomessa), ja matkat taitoin/taitan joka kerta venäläisellä marshutkalla Helsingistä Pietariin, ja venäläisellä junalla Pietarista Moskovaan. Se on ehdottomasti halvin vaihtoehto. Nuo marshutkat lähtevät joka päivä 11 aikaan tennispalatsin edestä, ja ovat illalla 7-8 aikaan Pietarissa. Ei siellä ikinä mitään ongelmia ole ollut, eikä ketään kyydistä jätetty! Marshutkat on päivästä/kuskista/tinkimistaidosta riippuen 10-25 e/suunta. 25 e olen maksanut joulun ja uuden vuoden aikaan.

        rzd.ru, niin sieltä löytyykin junat Pietari-Moskova, ja sivulta voi myös ostaa lippuja. Noita junia menee melko usein, itse menen yleensä kymmenen aikaan. Junalippu maksaa 600 ruplaa, eli HALPA. Ja siis platskartissa, eli makuuvaunussa, saa nukkua yön yli. Aamulla kuuden aikaan perillä Moskovassa. Näin sitä matkustetaan halvalla ;) Ei ole noissa junissakaan ikinä mitään ongelmia ollut. Miliisit siellä on järjestystä pitämässä.

        Aivan ihana kuulla, kiitos tiedosta. Itseäni jännittää, varsinkin lähteä yksin. Viekö marsu minut juna-asemalle asti? En tiedä miten muuten pääsisin ja pelkäänkin että eksyn matkalla. Kannattaako ostaa liput netin kautta vai vasta sieltä? Olen kyllä itse menossa sillä pikajunalla millä pääsee Moskovaan 3-4 tunnissa. :)) Pääsen vielä nopeammin rakkaan syliin ;) Toivon myös itse, että jonain kauniina päivänä asutaan samassa maassa, tekisi paljon helpommaksi. Olet onnekas!!
        Mukavaa illanjatkoa.


      • rus rus
        niin paljon kirjoitti:

        Aivan ihana kuulla, kiitos tiedosta. Itseäni jännittää, varsinkin lähteä yksin. Viekö marsu minut juna-asemalle asti? En tiedä miten muuten pääsisin ja pelkäänkin että eksyn matkalla. Kannattaako ostaa liput netin kautta vai vasta sieltä? Olen kyllä itse menossa sillä pikajunalla millä pääsee Moskovaan 3-4 tunnissa. :)) Pääsen vielä nopeammin rakkaan syliin ;) Toivon myös itse, että jonain kauniina päivänä asutaan samassa maassa, tekisi paljon helpommaksi. Olet onnekas!!
        Mukavaa illanjatkoa.

        Marshutka vie juurikin sille juna-asemalle asti, mistä lähtee juna Moskovaan. Joten et voi eksyä! Jos sinulla on aikaa ennen junan lähtöä, niin lähistöllä on kahvilaa, ruokakauppaa ja Nevski, jolla voi tietty kävellä ja kierrellä ennen lähtöä. Mielestäni tuo alue on helposti hahmotettavissa, joten tuskin eksyt! Tuo 3-4 tunnin juna muuten vaan on huomattavasti kalliimpi kuin hitaampi juna, hinta varmaankin noin kolminkertainen. Liput kannattaa ehdottomasti ostaa netistä, koska usein on niin, ettei lippuja enää ole jäljellä (paitsi ehkä jotain luksus-lippuja), jos ne menee juuri ennen junan lähtöä ostamaan. Eli Moskovaan Helsingistä pääset noin 30 eurolla, jos olet valmis vähän joustamaan tuossa matkustusajassa.

        Me muuten tapailtiin mieheni kanssa puolitoista vuotta samaan tyyliin kun tekin nyt. Nyt ollaan asuttu kaksi ja puoli vuotta täällä Suomessa, ja Venäjälle olisi tarkoitus muuttaa heti kun valmistun yliopistosta :) Suosittelen teillekin Venäjällä asumista!


      • :)
        rus rus kirjoitti:

        Marshutka vie juurikin sille juna-asemalle asti, mistä lähtee juna Moskovaan. Joten et voi eksyä! Jos sinulla on aikaa ennen junan lähtöä, niin lähistöllä on kahvilaa, ruokakauppaa ja Nevski, jolla voi tietty kävellä ja kierrellä ennen lähtöä. Mielestäni tuo alue on helposti hahmotettavissa, joten tuskin eksyt! Tuo 3-4 tunnin juna muuten vaan on huomattavasti kalliimpi kuin hitaampi juna, hinta varmaankin noin kolminkertainen. Liput kannattaa ehdottomasti ostaa netistä, koska usein on niin, ettei lippuja enää ole jäljellä (paitsi ehkä jotain luksus-lippuja), jos ne menee juuri ennen junan lähtöä ostamaan. Eli Moskovaan Helsingistä pääset noin 30 eurolla, jos olet valmis vähän joustamaan tuossa matkustusajassa.

        Me muuten tapailtiin mieheni kanssa puolitoista vuotta samaan tyyliin kun tekin nyt. Nyt ollaan asuttu kaksi ja puoli vuotta täällä Suomessa, ja Venäjälle olisi tarkoitus muuttaa heti kun valmistun yliopistosta :) Suosittelen teillekin Venäjällä asumista!

        Hyvä kuulla, että se ei ole sen vaikeampaa. Joo täytyy sitten mennä sillä matkustus junalla, halvempaa niin. :) Meilläkin tulee kohta puolitoista vuotta täyteen. Minulla myös suunnitelmissa venäjälle muutto sitten kun olen opiskellut ensin. Vielä en ole päässyt opiskelemaan, mutta tarkoitus on nyt hakea ja toivottavasti poikaystäväni joka jo valmistunut tulisi asumaan suomeen kanssani siksi aikaa kun itse opiskelen. Se olisi unelmieni täyttymys. Nyt juuri etsimme hänelle kesätöitä täksi kesäksi, että voisimme olla kauemmin yhdessä.
        Ihanaa kuulla, että joku ollut samassa tilanteessa ja silti olette yhdessä ja asiat todella toimii näin yhdessä asumisen kannalta. Toivotan teille paljon onnea ja tiedä vaikka joskus törmätään venäjän suunnalla ;)) Oikein mukavaa päivänjatkoa sinulle ja kiitos paljon tiedosta.


      • yksi kysymys
        :) kirjoitti:

        Hyvä kuulla, että se ei ole sen vaikeampaa. Joo täytyy sitten mennä sillä matkustus junalla, halvempaa niin. :) Meilläkin tulee kohta puolitoista vuotta täyteen. Minulla myös suunnitelmissa venäjälle muutto sitten kun olen opiskellut ensin. Vielä en ole päässyt opiskelemaan, mutta tarkoitus on nyt hakea ja toivottavasti poikaystäväni joka jo valmistunut tulisi asumaan suomeen kanssani siksi aikaa kun itse opiskelen. Se olisi unelmieni täyttymys. Nyt juuri etsimme hänelle kesätöitä täksi kesäksi, että voisimme olla kauemmin yhdessä.
        Ihanaa kuulla, että joku ollut samassa tilanteessa ja silti olette yhdessä ja asiat todella toimii näin yhdessä asumisen kannalta. Toivotan teille paljon onnea ja tiedä vaikka joskus törmätään venäjän suunnalla ;)) Oikein mukavaa päivänjatkoa sinulle ja kiitos paljon tiedosta.

        Voisitkohan auttaa mua löytämään oikean sivun. Menin mainitsemallesi sivulle, josta saa ostettua lipun pietarista moskovaan ja muistan poikaystävänikin käyttäneen juuri kyseistä sivua. Yritin englanniksi etsiä, mutta en löydä mitään sivua aikatauluista ja lipun ostosta.. Pystyisitköhän auttaa minua löytämään oikean sivun? :))


      • Moskovaan lähtijä
        yksi kysymys kirjoitti:

        Voisitkohan auttaa mua löytämään oikean sivun. Menin mainitsemallesi sivulle, josta saa ostettua lipun pietarista moskovaan ja muistan poikaystävänikin käyttäneen juuri kyseistä sivua. Yritin englanniksi etsiä, mutta en löydä mitään sivua aikatauluista ja lipun ostosta.. Pystyisitköhän auttaa minua löytämään oikean sivun? :))

        Itse teimme juuri noin, eli kun mies oli valmistautunut, tuli hän asumaan luokseni Suomeen. Mutta valmistautukaa siihen, että mies mitä todennäköisemmin ei tule Suomesta työtä löytämään, joten suosittelen Suomea vain tilapäisratkaisuna, niin kuin se meilläkin on. Työn saanti ei todellakaan ole helppoa venäläiselle, etenkään venäläiselle miehelle... Sitä paitsi Moskovassa alkaa olla jo korkeampi elintaso kuin Suomessa, ja huomattavasti paremmat mahdollisuudet työmarkkinoilla.

        Tuo sivu on valitettavasti vain venäjäksi, ja jos et osaa venäjää, on lipun ostaminen hankalaa. Pyydä vaikkapa miehesi ostamaan se puolestasi. Nykyään homma toimii ihan niin, että kun lipun on ostanut sähköisesti, ei tarvitse muuta kuin passi näyttää rautatieasemalla, niin printtaavat lipun sinulle. Onnea matkaan! :)


    • Lover!!!

      Miulla sama juttu, kävin sortavalassa ja sieltä löyty ihana poikakaveri!; D
      Sinne on halpa mennä onneksi tosin kuin moskovaan, juuri esim.moskovaan, tulee kalliimmaksi...

      • moskovaan

        Mukava kuulla! :)) Miten yleensä liikut sinne?


    • 24

      Muistaakseni sen kautta saa viisumeja alennuksen kanssa. Ellen muista ihan väärin.

    • halvin tapa

      Kun viisumi on olemassa niin mene liftaamalla jonnekin rajanylityspaikalle (Vaalimaa, Nuijamaa, Imatra) ja katso sieltä rekkapuolelta Moskovan rekkareissa oleva. Kysy paikka repsikan puolelle ja niin pääset Moskovaan - ei se sen hankalampaa ole.

    • Moi.Lappeenrannassa vuoden viisumi maksaa80e.juna halvimmillaan 73.40 Vainikkala-Moskova.Tolstoi juna lähtee 21.34 perillä 08.25.halvin hintaluokka on LK2/4 hengen makuupaikka.Kallein 154.40 1LK/1hengen makuusoppi.T.JUHA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe