Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuva kuvan päälle ???

TonttuTytteli

Voiko Word 2007 ohjelmassa tehdä luettelemiani juttuja ja jos voi, neuvoisitko, kiiiiiiiiiiiiitos. Olen 100 kertaa yritellyt leikellä ja leikepöydällä hääräillä, lukea ohjeita ja jos jotain, en osaa, en älyä. Siis

haluaisin erinäisistä kuvistani tehdä semmottii niinku kollaasin tapaisia, joissa asettelisin kuvia limittäin, lomittain, päällekkäin.

- Miten esim. irrotan = leikkaan vaikkapa omasta kuvastani pään irti ja siirrän sen toisen henkilön pään paikalle?
- Voiko kuvia ja tekstipaloja sivulla siirrellä muutoin kuin niistä pikku neliöistä, siis voiko hiirellä raahata?

AH, onnellinen olisin jos selkokielellä joku osaisi pösilöä neuvoa.

6

4842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jere_1965

      Itse olen tehnyt käyttöohjeita tutuille käyttämällä Excel-taulukkolaskentaa koska siinä ei tarvitse määrätä kuvan/kuvakehyksen tyyppiä vaan voi suoraan tehdä seuraavaa:
      -kuvien vapaa sijoittelu ja kääntö
      -tekstit pitää itse tavuttaa ja rivien pituus samoin
      -käytössä nuolia, palloja yms elementtejä

      Löytyy lisää valikon kuva-toiminnosta ja nuo nuolet yms muistaakseni piirroelementeistä tms.

      Sivujen hahmotus helpottuu kun laitat käyt tulostuksen esikatselussa ja palaatkin samantien takaisin, näytöllä pitäisi olla katkoviivat osoittamassa sivujen reunuksia

      Tuohon kuvien osien irroitukseen kokeile Paint-ohjelmaa (löytyy Apuohjelmista) siellä vapaa rajaus irrottaa esim. kasvot kehystettyäsi ne mutta "liitä"-komento palauttaa kasvot joissa neliskulmainen kehys, en muista haittaako tuo kehys kun kuva liikutetaan haluttuun paikkaan...

      Tässä näin ulkomuistista äkkiä jotain jos auttaisi....
      Tuohon kuvan muokkaukseen varmastikin löytyy netistä/Microsoftilta ainakin taannoin löytyi joku kuvankäsittelyohjelma (en muista nimeä) mutta sillä itse irroitin monimutkaisiakin osia muusta kuvasta. Tuo Paint on kuitenkin hieman alkeellinen.
      Myös joidenkin tavallisille käyttäjille suunnattujen lehtien sivuilta esim. Kotimikro.fi, voi saada imuroitua ilmaiseksi kuvankäsittelyohjelman.
      Kyllä se apu jostakin löytyy.

      • Jere_1965

        Tuo pään irroitus käy "leikkaa-liimaa" (cut-paste)-toiminnolla:
        Paintissa:
        Ota työkaluriviltä "vapaa valinta" ja kehystä pää
        Muokkaa-toiminnosta: leikkaa tai CTRL-X näppikseltä
        liitä takaisin: Muokkaa-toiminnosta liitä tai CTRL-V

        Tsemppiä kokeiluihin!


      • TonttuTytteli
        Jere_1965 kirjoitti:

        Tuo pään irroitus käy "leikkaa-liimaa" (cut-paste)-toiminnolla:
        Paintissa:
        Ota työkaluriviltä "vapaa valinta" ja kehystä pää
        Muokkaa-toiminnosta: leikkaa tai CTRL-X näppikseltä
        liitä takaisin: Muokkaa-toiminnosta liitä tai CTRL-V

        Tsemppiä kokeiluihin!

        Tuli muita juttuja tähän käsille, joten en ole ehtinyt kiittää enkä vielä neuvojasi omalle kykytasolleni testatakaan. KIITOS. On aina niin ihanaa, kun ihmiset jaksavat paneutua opastamaan.


    • No stress

      Tuo irroitus ja siirtely onnistuisi helpoimmin kuvankäsittelyyn tarkoitetulla ohjelmalla. Ilmaisena saatavana esim. Gimp

      • TonttyTytteli

        Kiitos sinullekin No stress.
        Joo, meinasinkin kysymykseeni liittää kysymyksen, jotta voiko jollain kuvankäsittelyohjelmalla noita juttuja tehdä. Vaan en uskaltanut kysyä, kun luulin että minut täystolloksi katsotaan eikä vaivauduta neuvomaan ("Ei tuo tollo kuiteskaan älyä...") Ihan äskettäin asensi näet Wiisas Ystävä koneelleni Corel Paint Shop Pro'n ja myös Paint Net'in (siltä varalta, että koen tuon edellisen olevan minulle liian vaikean), mutta en ole niihin vielä paneutunut kovin tarkoin. Näissä ohjelmissa voin tätäkin pään irrottelua tehdä, niin kai sitten?


    • Vitutttaaaaa

      Ei toimi tuo pään irroitus. Windows tekee sen hölmön valkoisen laatikon taustaksi.
      Eli ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe