Voiko Word 2007 ohjelmassa tehdä luettelemiani juttuja ja jos voi, neuvoisitko, kiiiiiiiiiiiiitos. Olen 100 kertaa yritellyt leikellä ja leikepöydällä hääräillä, lukea ohjeita ja jos jotain, en osaa, en älyä. Siis
haluaisin erinäisistä kuvistani tehdä semmottii niinku kollaasin tapaisia, joissa asettelisin kuvia limittäin, lomittain, päällekkäin.
- Miten esim. irrotan = leikkaan vaikkapa omasta kuvastani pään irti ja siirrän sen toisen henkilön pään paikalle?
- Voiko kuvia ja tekstipaloja sivulla siirrellä muutoin kuin niistä pikku neliöistä, siis voiko hiirellä raahata?
AH, onnellinen olisin jos selkokielellä joku osaisi pösilöä neuvoa.
Kuva kuvan päälle ???
6
5283
Vastaukset
- Jere_1965
Itse olen tehnyt käyttöohjeita tutuille käyttämällä Excel-taulukkolaskentaa koska siinä ei tarvitse määrätä kuvan/kuvakehyksen tyyppiä vaan voi suoraan tehdä seuraavaa:
-kuvien vapaa sijoittelu ja kääntö
-tekstit pitää itse tavuttaa ja rivien pituus samoin
-käytössä nuolia, palloja yms elementtejä
Löytyy lisää valikon kuva-toiminnosta ja nuo nuolet yms muistaakseni piirroelementeistä tms.
Sivujen hahmotus helpottuu kun laitat käyt tulostuksen esikatselussa ja palaatkin samantien takaisin, näytöllä pitäisi olla katkoviivat osoittamassa sivujen reunuksia
Tuohon kuvien osien irroitukseen kokeile Paint-ohjelmaa (löytyy Apuohjelmista) siellä vapaa rajaus irrottaa esim. kasvot kehystettyäsi ne mutta "liitä"-komento palauttaa kasvot joissa neliskulmainen kehys, en muista haittaako tuo kehys kun kuva liikutetaan haluttuun paikkaan...
Tässä näin ulkomuistista äkkiä jotain jos auttaisi....
Tuohon kuvan muokkaukseen varmastikin löytyy netistä/Microsoftilta ainakin taannoin löytyi joku kuvankäsittelyohjelma (en muista nimeä) mutta sillä itse irroitin monimutkaisiakin osia muusta kuvasta. Tuo Paint on kuitenkin hieman alkeellinen.
Myös joidenkin tavallisille käyttäjille suunnattujen lehtien sivuilta esim. Kotimikro.fi, voi saada imuroitua ilmaiseksi kuvankäsittelyohjelman.
Kyllä se apu jostakin löytyy.- Jere_1965
Tuo pään irroitus käy "leikkaa-liimaa" (cut-paste)-toiminnolla:
Paintissa:
Ota työkaluriviltä "vapaa valinta" ja kehystä pää
Muokkaa-toiminnosta: leikkaa tai CTRL-X näppikseltä
liitä takaisin: Muokkaa-toiminnosta liitä tai CTRL-V
Tsemppiä kokeiluihin! - TonttuTytteli
Jere_1965 kirjoitti:
Tuo pään irroitus käy "leikkaa-liimaa" (cut-paste)-toiminnolla:
Paintissa:
Ota työkaluriviltä "vapaa valinta" ja kehystä pää
Muokkaa-toiminnosta: leikkaa tai CTRL-X näppikseltä
liitä takaisin: Muokkaa-toiminnosta liitä tai CTRL-V
Tsemppiä kokeiluihin!Tuli muita juttuja tähän käsille, joten en ole ehtinyt kiittää enkä vielä neuvojasi omalle kykytasolleni testatakaan. KIITOS. On aina niin ihanaa, kun ihmiset jaksavat paneutua opastamaan.
- No stress
Tuo irroitus ja siirtely onnistuisi helpoimmin kuvankäsittelyyn tarkoitetulla ohjelmalla. Ilmaisena saatavana esim. Gimp
- TonttyTytteli
Kiitos sinullekin No stress.
Joo, meinasinkin kysymykseeni liittää kysymyksen, jotta voiko jollain kuvankäsittelyohjelmalla noita juttuja tehdä. Vaan en uskaltanut kysyä, kun luulin että minut täystolloksi katsotaan eikä vaivauduta neuvomaan ("Ei tuo tollo kuiteskaan älyä...") Ihan äskettäin asensi näet Wiisas Ystävä koneelleni Corel Paint Shop Pro'n ja myös Paint Net'in (siltä varalta, että koen tuon edellisen olevan minulle liian vaikean), mutta en ole niihin vielä paneutunut kovin tarkoin. Näissä ohjelmissa voin tätäkin pään irrottelua tehdä, niin kai sitten?
- Vitutttaaaaa
Ei toimi tuo pään irroitus. Windows tekee sen hölmön valkoisen laatikon taustaksi.
Eli ei toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126