Mitä ETUA?????

zilezze

Mitä etua on siitä, jos lukee itsensä esim. maisterivalinnan kautta tradenomista KTM:si?

Avautuuko miljoonia uusia mahdollisuuksia entiselle tradelle? Mikä on se juttu, joka tradenomin ajaa jatkamaan opiskeluja? Toivo paremmasta palkasta, helpommin saada töitä?

Kertokaa, selittäkää jne.. mistä on kyse?

5

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdf

      No juurikin nuo mahdollisuudet saada haastavia töitä joista maksetaan hyvin. Tradenomin koulutuksella ei ole mahdollisuuksia esim. KHT-tutkintoon, vaan pitää olla juurikin KTM.

      Toinen syy siihen, miksi juuri minä luin KTM:ksi oli se, että en viihtynyt työssäni ja koska KTM:ksi opiskelu kestää vain pari vuotta, niin olipa oiva tilaisuus lähteä surkeasta duunista opiskelemaan tietäen, että ei kuitenkaan ole vielä kovin vanha kun valmistuu.

      En todellakaan (varsinkaan tässä talouden tilanteessa) usko että helpommin saan töitä KTM:nä.

      • KTM2010

        Itse aloin opiskelemaan tradenomista eteenpäin maisteriohjelmassa sen takia, että halusin päästä eteenpäin uralla ja toisaalta myös halusin opiskella lisää sitä alaa, joka tosissaan kiinnostaa. Haluan myös paremman palkan tulevaisuudessa (tiedän, että ei välttämättä korreloi koulutuksen kanssa) ja lisää mahdollisuuksia. Tällä hetkellä ei ole myöskään poissuljettua, että jonain päivänä jatkan eteenpäin esim. väitöskirjan parissa. Sitä ennen haluan kuitenkin lisää kunnon työkokemusta ja mahdollisesti hankkia lapsia.

        Olen huomannut, että on ollut ihan oikea päätös ja vaikka opinnot ovat olleet rankat (tällä hetkellä gradu valmistumassa), niin olen todella tyytyväinen valintaani. Saa nähdä, että miten se maksaa itsensä rahallisesti takaisin, mutta henkisesti se ainakin on maksanut jo nyt.


    • kaskaree

      Itse olin yksinkertaisesti niin tympääntynyt silloiseen työhöni, että en muuta keksinyt kuin lähteä lukemaan KTM:ksi. Houkutteli etenkin kun opiskelut voi täysipäiväisesti hoitaa kahdessa vuodessa.

      Tein töissä hommia vailla selkeää määriteltyä työnkuvaa (eli kaiken mitä joku käski tehdä) ja toivon, että KTM-tutkinto tuo vähän enemmän arvostusta. Tosin, taisi olla vika ihan työpaikassani, että pidettiin apinana apinan hommissa..Siellä ei johdolta arvostusta saaneet kuin johto itse ja johdon assistentit.

      Olen juuri valmistumassa ja kesätyöt ovat tiedossa, mutta niitä "koulutusta vastaavia", eli ns. vähän haastavampia hommia ei ole. Mutta alan hommia kuitenkin. Enkä tässä talouden tilanteessa usko niitä KTM-tutkintoa edellyttäviä hommia ihan pian saavanikaan, mutta kun talous kohenee, niin minun papereillani ja alan kokemuksella minulla pitäsi olla suht hyvät mahdollisuudet aloittaa uraa "oikeissa" hommissa.

      Ja täytyy sanoa, että olen jo vuosia sitten (ennen amk-tutkintoa) haaveillut joskus lukevani KTM:ksi. Ja nyt se toteutui. Olen siis toteuttanut yhden haaveeni.

      • T

        Aloitin maisteriopinnoissa tammikuussa. Itselläni IT-tradenomilla, oli kaksi etua aloittaa maisteriopinnot. Ensiksi, kun aloittaa hyvillä perusteilla, saa pidettyä ansiosidonnaisen päivärahan eikä elintason ja motivaation tarvitse laskea. Toisekseen, pääsin päivittämään ohjelmointikurssilla 5 vuotta vanhat ohjelmointikielen taidot, ala kun on mennyt nopeasti eteenpäin. Nyt sain koulutusta ilmaiseksi, kurssit maksaisivat satoja euroja. Suurimmassa osassa hakeamistani paikoista painotetaan ohjelmointikielen uutta osaamista. Pääsin päivittämään ohjelmointitaitoni ja hain samalla töitä. Nyt olen töissä enkä voisi tehdä tätä työtäni ilman päivitettyä ohjelmointikielen tietämystä.


      • T
        T kirjoitti:

        Aloitin maisteriopinnoissa tammikuussa. Itselläni IT-tradenomilla, oli kaksi etua aloittaa maisteriopinnot. Ensiksi, kun aloittaa hyvillä perusteilla, saa pidettyä ansiosidonnaisen päivärahan eikä elintason ja motivaation tarvitse laskea. Toisekseen, pääsin päivittämään ohjelmointikurssilla 5 vuotta vanhat ohjelmointikielen taidot, ala kun on mennyt nopeasti eteenpäin. Nyt sain koulutusta ilmaiseksi, kurssit maksaisivat satoja euroja. Suurimmassa osassa hakeamistani paikoista painotetaan ohjelmointikielen uutta osaamista. Pääsin päivittämään ohjelmointitaitoni ja hain samalla töitä. Nyt olen töissä enkä voisi tehdä tätä työtäni ilman päivitettyä ohjelmointikielen tietämystä.

        Ja Jatkan edelleen yliopistolla. Jos haluaa haasteita ja koettaa ylittää itsensä, niin voipi kokeilla työn lomassa opiskelua. Tenttiin lukiessa pitää muistaa pitää ajatukset koossa töissä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe