Mitä mieltä häkistä

15+2=17

Mitä mieltä tästä häkistä?

Mielestäni upea ja halpakin vielä. Tuon kokoiset häkit maksaa yleensä noin satasen. Taidanpa tilata tuon. Onneksi saa tuon hyödyttömän ritilän irti..

Mahtuuko tuohon häkkiin kaksi undua? Varmistaisin sen vielä. Häkin luukku olisi lähes aina auki joten pääsisi tietenkin vapaaksi huoneeseen.

10

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Ööh, niin mistä häkistä....?

      • 4+3=7

      • -M-
        4+3=7 kirjoitti:

        Hups, linkki unohtui.. tyhmä minä.

        http://www.zooplus.fi/shop/linnut/hakit/undulaatin/143172

        Näköjään alennuskin loppui tässä välissä, kun tilasin niin maksoi 46€

        No kuvan perusteella kyllä ihan asiallinen minimihäkki, käytössä sitten selviää saako tuolla hinnalla laatuakin vielä... Orsia ainakin pitää laittaa joku kunnollinenkin noiden muovihärpättimien lisäksi/tilalle ja vesipullo ja ehkä joku kuppikin lisää. Ja valo tietty kans...


      • 4+1=5
        -M- kirjoitti:

        No kuvan perusteella kyllä ihan asiallinen minimihäkki, käytössä sitten selviää saako tuolla hinnalla laatuakin vielä... Orsia ainakin pitää laittaa joku kunnollinenkin noiden muovihärpättimien lisäksi/tilalle ja vesipullo ja ehkä joku kuppikin lisää. Ja valo tietty kans...

        Tottakai laitan häkkiin kunnolliset orret. Tälläkin hetkellä on aviaariossa ja muissa pienemmissä häkeissä ihan luonnosta hankittuja oksia. En ole ihan vihreä näissä lintu asioissa, halusin vain mielipiteitä kyseisestä häkistä.

        Ensimmäinen kerta vain kun olen näinkin pientä häkkiä hankkimassa erääseen tarkoitukseen johon se sopii täydellisesti.

        Tietenkin lisään siihen kupit sun muut.. tyhmänäkö pidät? Omistan kuule undujakin isompia ja eksoottisempia tipuja joten äläpäs siinä rupee..


      • -M-
        4+1=5 kirjoitti:

        Tottakai laitan häkkiin kunnolliset orret. Tälläkin hetkellä on aviaariossa ja muissa pienemmissä häkeissä ihan luonnosta hankittuja oksia. En ole ihan vihreä näissä lintu asioissa, halusin vain mielipiteitä kyseisestä häkistä.

        Ensimmäinen kerta vain kun olen näinkin pientä häkkiä hankkimassa erääseen tarkoitukseen johon se sopii täydellisesti.

        Tietenkin lisään siihen kupit sun muut.. tyhmänäkö pidät? Omistan kuule undujakin isompia ja eksoottisempia tipuja joten äläpäs siinä rupee..

        No kas, mistäs minä aloitusviestin perusteella tiedän sinun ikääsi ja kokemustasoasi, parempi varmistaa, etenkin kun kokeneemmat ei yleensä enää näitä "mahtuuko" -kysymyksiä kysele... Ja lukee näitä vastauksia mahdollisesti moni muukin jolla se tietotaito ei ole samalla tasolla, hyvä niitäkin muistaa. : )


      • 10+7=17
        -M- kirjoitti:

        No kas, mistäs minä aloitusviestin perusteella tiedän sinun ikääsi ja kokemustasoasi, parempi varmistaa, etenkin kun kokeneemmat ei yleensä enää näitä "mahtuuko" -kysymyksiä kysele... Ja lukee näitä vastauksia mahdollisesti moni muukin jolla se tietotaito ei ole samalla tasolla, hyvä niitäkin muistaa. : )

        "etenkin kun kokeneemmat ei yleensä enää näitä "mahtuuko" -kysymyksiä kysele..."

        voi luoja.. minähän sanoin että tämä on ensimmäinen kerta kun pienempää häkkiä olen hankkimassa, enkä ollut varma mahtuuko mutta sainpa siihen_asiallisen vastauksen_toisaalta. Olen aina omistanut itse tehtyjä häkkejä ja niistä olen varma että usempikin mahtuu. Kaupasta ostetut/tilatut häkit ei ole minun makuuni mutta nyt vain oli pakko sellainen hankkia.
        Eipä taida kyllä suomi24 palstalta saada vastauksia kysymyksiin. Sen olen todennut useammalta palstalta kun olen neuvoja kysynyt.

        "Kokeneet" ei aina tiedä kaikkea joten lakkaampa kyselemästä typeriä kun en "kokeneena" saa kysellä mitään. Sinä varmasti tiedät kaiken linnuista, onneksi olkoon.


    • 14+14=28

      Aivan upea häkki on! :) Piti jostain kumman syystä ilmoittaa. Ainakin voin suositella kyseisen nettikauoan tuotteita, tilailin sieltä siis muutakin kuin tuon häkin. Eli suosittelen :)

      • Lakipykälät

        Tuon häkin pinta-ala ei riitä edes yhdelle undulaatille eläinsuojelulain minimiasetusten mukaan. Tuon häkin pinta-ala on 0,285 neliöä kun yksin undulaatti tarvitsisi 0,31 neliöä.


      • 22.
        Lakipykälät kirjoitti:

        Tuon häkin pinta-ala ei riitä edes yhdelle undulaatille eläinsuojelulain minimiasetusten mukaan. Tuon häkin pinta-ala on 0,285 neliöä kun yksin undulaatti tarvitsisi 0,31 neliöä.

        Riittää se jos pääsee päivittäin vapaaksi lentämään.


      • -M-
        22. kirjoitti:

        Riittää se jos pääsee päivittäin vapaaksi lentämään.

        Jos luukku on tosiaan lähes koko ajan auki niin tokihan tukikohdaksi ja ruokailupisteeksi pienempikin häkki riittää. Muutenkin tuo on jo sen verran lähellä suositeltua minimikokoa (3-4 senttiä lisää pituutta tai leveyttä niin ollaan jo siinä minimimitassa) että kyllä minä jo suht hyvällä omallatunnolla tuossa sitä unduparia pitäisin. Isompi toki aina kannattaa olla enemmän häkissä pysyvillä jos suinkin tilaa riittää.

        Siihen minimihäkkiin muuten saisi suositusten mukaan laittaa 7 undulaattia tai 10 peippoa, mikä ei kyllä lemmikkien mukavuuden kannalta enää mitenkään päin järkevä luku ole kuin korkeintaan ihan tilapäiseen säilytykseen, eli ei niitä MMM:n taulukoitakaan kannata ihan sokeasti ilman omaa harkintaa lukea... Jenkkien/brittien 2 neliöjalkaa/pari (eli noin 30x30cm/nokka) on ihan järkevä nyrkkisääntö miettiessä montako pikkutipua häkkiin maksimissaan vakituisesti mahtuu kunhan se ensin on ne minimimitat täyttävä. Toki ottaen aina huomioon sen lentoajan. Jos tirpat saavat koko ajan liikkua vapaasti ei siihen syömiseen ja nukkumiseen isoa häkkiä tarvita. Jos häkissä joutuu viettämään paljon aikaa eikä säännöllistä lennätystä syystä tai toisesta tehdä, saisi häkki olla vähintään metrin-parin mittainen ja suositellut minimit jäävät aivan liian pieniksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe