Ruoka

Käpö86

Olen syöttämyt kultaikalleni royal caninin ruokaa ja nyt ajattelin vaihtaa kaupan ruokaan,esim bedigree adult?onko haittaa?onko nuo ruuat hyviä kun on kuitenkin
tarkoitettu kaikenkokoisille koirille?kertokaa

6

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farkku

      Pedigree? Sehän on huonoa ruokaa! Sanoisinko koskaan, en ole kyllä varma.

      Royal Canin ei ole hyvää koiranruokaa. Pedigree on vielä huonompaa.

      Mikset vaihtaisi kertaheitolla parempaan, esimerkiksi Franks Pro Goldiin? Se sopii useimmille noutajille. Muita hyviä ruoka ovat mm. Mastery, Ziwipeak ja Canindae.

      • Huupertti

        Mikä sinä farkku olet suureen ääneen sanomaan mikä ruoka on hyvää ja mikä ei? Mistä sinä tiedät, oletko syönyt?
        Omien koirien kokemuksella minäkin voin sanoa, että Franks Pro on surkeaa ulosteen tekoainetta jolle koirat parin kuukauden jälkeen kääntävät selkänsä. Royal Cani oli todella hyvää, mutta turhan kallista. Canidae oli hyvää koirien mielestä, mutta sen saaminen on tuskaista kun Eu- säätelee maahantuontia. Jahti&Vahti on hinta-laatusuhteeltaan oikeanlainen.
        Olen kasvattanut kultaisen 16,5 vuotiaaksi lähikaupan sertillä ja koira oli turkiltaan ja kunnoltaan erinomaisessa kunnossa. Myös mustinmurkinalla saa koiran turkin kiiltämään ilman mitään ongelmia ja kyllä maistuu koiralle vaikka ihmisen nenä ei siedäkään, mutta kuka uskaltaa piireissä tunnustaa syöttävänsä koiranmakkaraa, siitähän joutuu eläinrääkkäyksestä käräjille.
        Suurimmat ongelmat koiranruuissa ovat meidän ihmisten mielikuvat ja luulot. Yleinen käsitys on että hinta määrää laadun. Tuo Royal on hyvä esimerkki miten merkki maksaa!
        Ruokavalioita vaihtamalla koira tottuu erilaisiin ruokiin. Yksipuolinen ruokinta saa aikaan niitä ongelmia, luulen ma...


      • ................
        Huupertti kirjoitti:

        Mikä sinä farkku olet suureen ääneen sanomaan mikä ruoka on hyvää ja mikä ei? Mistä sinä tiedät, oletko syönyt?
        Omien koirien kokemuksella minäkin voin sanoa, että Franks Pro on surkeaa ulosteen tekoainetta jolle koirat parin kuukauden jälkeen kääntävät selkänsä. Royal Cani oli todella hyvää, mutta turhan kallista. Canidae oli hyvää koirien mielestä, mutta sen saaminen on tuskaista kun Eu- säätelee maahantuontia. Jahti&Vahti on hinta-laatusuhteeltaan oikeanlainen.
        Olen kasvattanut kultaisen 16,5 vuotiaaksi lähikaupan sertillä ja koira oli turkiltaan ja kunnoltaan erinomaisessa kunnossa. Myös mustinmurkinalla saa koiran turkin kiiltämään ilman mitään ongelmia ja kyllä maistuu koiralle vaikka ihmisen nenä ei siedäkään, mutta kuka uskaltaa piireissä tunnustaa syöttävänsä koiranmakkaraa, siitähän joutuu eläinrääkkäyksestä käräjille.
        Suurimmat ongelmat koiranruuissa ovat meidän ihmisten mielikuvat ja luulot. Yleinen käsitys on että hinta määrää laadun. Tuo Royal on hyvä esimerkki miten merkki maksaa!
        Ruokavalioita vaihtamalla koira tottuu erilaisiin ruokiin. Yksipuolinen ruokinta saa aikaan niitä ongelmia, luulen ma...

        Kunhan ruuassa ei ole liikaa vehnää niin se on hyvä.


    • Golden..,

      syö melkolailla samaa ruokaa kuin me. Toki järki päässä mausteiden kanssa. Lisäksi on kupissa tähän "ihmisten ruokaan" sekoitettuina välillä mitä sattuu papuja. Vällillä Pro Gold, välillä Bedigree Adult ym. Vatsa toimii, turkki näyttää hyvältä ja koira on terve. Tämä ruokavalio jo vuosia ja hyvin menee. Koira 5v.

      • farkku

        varmasti joskus tulee ongelmia. Kotiruoka ei riitä pelkästään koiran ravinnoksi, vaan sen on saatava laadukasta ruokaa!

        ps. Pedigree kirjoitetaan kovalla p:llä, eli b:llä.


      • Zelda-
        farkku kirjoitti:

        varmasti joskus tulee ongelmia. Kotiruoka ei riitä pelkästään koiran ravinnoksi, vaan sen on saatava laadukasta ruokaa!

        ps. Pedigree kirjoitetaan kovalla p:llä, eli b:llä.

        Farkku kommentoi ihan asiallisia Pedigreestä. Ei tarvitse olla itse syönyt sitä kunhan on vain järkeä ja ymmärrystä vilkaista tuoteselostetta. Koira on lihansyntiin painottunut elikko ja pedigreessä on "lihaa" vaivaiset 4% (Sekin sulkaa, nikkaa, jalkaa, nahkaa...) Ja Loput viljaa ja lisäaineita. Kai sen nyt järkikin sanoo että semmosessa riemunkirjavassa mössössä on muutakin ku lihaa?
        Jahti&Vahti on hyvää ja edullista, saa yleensä esim Agri-marketista, netistä löytyy varmaan muut jälleenmyyjät. Markettiruuista HauHau on ihan järkevää myös. Lihaa 30% eikä lisäaineita.

        Järki käteen ja tuoteselosteita lukemaan, ja kattokaa että ekana lukee liha ja jos siinä prosentteja lukee, ni yli 15%.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe