Qashqain etupää pakkasella?

Qrutisee

Näillä kovilla pakkasilla on toista vuotta vanhan ja 65tkm ajetun Qashqain etupää alkanut rutisemaan.

Rutina (ja melko kova sellainen) kuuluu kun autolla kääntyy vähän jyrkemmin (ihan sama kumpaan suuntaan) ja on samalla veto päällä. Vapaalla rullatessa ääntä ei kuulu joten ei voi olla ainakaan lokasuojiin kertynyt jää syynä. Siksi toisekseen kun autolla on ajettu vähän aikaa ja "saatu paikat lämpimiksi", niin rutinat loppuu.

Onko mulla tullut vastaan moista ja onko tietoa mistä johtuu?

53

8991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qrutisee

      Viimeinen rivi piti siis olla

      Onko muilla...

      Johan minä tiedän että mulla on tullut vastaan ja syytä en tiedä

    • Olisiko

      Nosta etupää ylös käännä pyörät kaikki minkä kääntyy ja pyöritä pyöriä, katsele ja kuuntele, jos vaikka tulisi vetonivelestä, siltä ainakin vaikuttaa. Siinä autossa on taakuu. Mene merkkilikkeeseen ja vaadi korjaus takuuseen, kun ovat ensin tutkineet, että missä on vika.

      • LefaX

        Samaa täällä ja nimenomaan veto päällä. Pikagallupissa kolmen muun QQ-kuskin kesken osoitti että samaa vikaa muillakin. Oma menee huomenna huoltoon, ilmoittelen mikä oli diagnoosi.


      • Qassu
        LefaX kirjoitti:

        Samaa täällä ja nimenomaan veto päällä. Pikagallupissa kolmen muun QQ-kuskin kesken osoitti että samaa vikaa muillakin. Oma menee huomenna huoltoon, ilmoittelen mikä oli diagnoosi.

        Sama vika täällä...olen epäillyt jään muodostumista johonkin omutuiseen paikkaan; toivottavasti saat tietoa tarkemmin


      • Qrutisee
        LefaX kirjoitti:

        Samaa täällä ja nimenomaan veto päällä. Pikagallupissa kolmen muun QQ-kuskin kesken osoitti että samaa vikaa muillakin. Oma menee huomenna huoltoon, ilmoittelen mikä oli diagnoosi.

        Mulla on nimittäin tiistaina aika huoltoon ja ajattelin että säästääpi aikaa jos jollakulla on jo tiedossa mistä rutinat johtuu.
        Kaikista eniten vi..ttaa jos tiistaina ei ole pakkasta ja keula on ihan hiljaa. Taas saa "hullun leiman" otsaansa kun on "tyyppi joka kuulee ääniä".


      • LefaX
        Qrutisee kirjoitti:

        Mulla on nimittäin tiistaina aika huoltoon ja ajattelin että säästääpi aikaa jos jollakulla on jo tiedossa mistä rutinat johtuu.
        Kaikista eniten vi..ttaa jos tiistaina ei ole pakkasta ja keula on ihan hiljaa. Taas saa "hullun leiman" otsaansa kun on "tyyppi joka kuulee ääniä".

        Huollossa käytiin ja syynä oli kuulemma pakoputken ja kardaanitunnelin välinen suojapelti joka oli irti.
        Aika outoa jos kaikilla on tuo syynä rutinaan. Rutina kuitenkin loppui mutta niin loppui kovat pakkasetkin joten lopullista varmuutta korjauksen onnistumisesta ei saada.


      • Qassu
        Qrutisee kirjoitti:

        Mulla on nimittäin tiistaina aika huoltoon ja ajattelin että säästääpi aikaa jos jollakulla on jo tiedossa mistä rutinat johtuu.
        Kaikista eniten vi..ttaa jos tiistaina ei ole pakkasta ja keula on ihan hiljaa. Taas saa "hullun leiman" otsaansa kun on "tyyppi joka kuulee ääniä".

        Äänet totisesti hävisivät kun lauhtui. Voisikon jonnekin paakkuuntua lunta/jäätä, joka lauhtuessa sulaa. Mulla piti eniten tätä...sanoisin kurinaa, joka jollain tavalla muistuttaa abs rutinoita vasemmalle kääntyessä ja aivan liikkeelle lähtiessä. Et ole siis hullu, sillä minäkin kuulen ääniä ilman lääkitystä


      • nissa
        Qassu kirjoitti:

        Äänet totisesti hävisivät kun lauhtui. Voisikon jonnekin paakkuuntua lunta/jäätä, joka lauhtuessa sulaa. Mulla piti eniten tätä...sanoisin kurinaa, joka jollain tavalla muistuttaa abs rutinoita vasemmalle kääntyessä ja aivan liikkeelle lähtiessä. Et ole siis hullu, sillä minäkin kuulen ääniä ilman lääkitystä

        vetonivel rutisee joka säällä,en jaksa uskoa


      • kestää
        nissa kirjoitti:

        vetonivel rutisee joka säällä,en jaksa uskoa

        Kuka käskee ostaa uuden mallin? Siinä kyllä saa varautua vaikka mihin. 3 vuotta vanha X-trail eikä paljon rutise eikä pauku.


      • Manimanii
        kestää kirjoitti:

        Kuka käskee ostaa uuden mallin? Siinä kyllä saa varautua vaikka mihin. 3 vuotta vanha X-trail eikä paljon rutise eikä pauku.

        Raha se käskee ostamaan aina uuden mallin, eri asia jos sattuu olemaan köyhä, otan osaa.


      • APu72
        LefaX kirjoitti:

        Samaa täällä ja nimenomaan veto päällä. Pikagallupissa kolmen muun QQ-kuskin kesken osoitti että samaa vikaa muillakin. Oma menee huomenna huoltoon, ilmoittelen mikä oli diagnoosi.

        Sama vika täällä. -25 C pakkasta tänään 4.2.2012 ja vaimon -09 Qashqai 1.5 dci rohisee vasemmalle kääntyessä. Liekö liian jäykät rasvat vetovivelellä, vai tuleeko rohina jarruista jos luistonesto yrittää hillitä sutivampaa pyörää?


      • gassuguski
        APu72 kirjoitti:

        Sama vika täällä. -25 C pakkasta tänään 4.2.2012 ja vaimon -09 Qashqai 1.5 dci rohisee vasemmalle kääntyessä. Liekö liian jäykät rasvat vetovivelellä, vai tuleeko rohina jarruista jos luistonesto yrittää hillitä sutivampaa pyörää?

        rohinaa on täälläkin ja vasemmalle käännyttäessä. Auto ei edes vuotta ole täyttänyt. 1.6 bensa.


    • Mshi

      Minun 07 mallinen 45000 ajettu rutisee juuri edellä kuvatulla tavalla, ääni on samantyyppinen kuin ajovakautusjärjestelmän antama rutina. Ääni kuuluu vain kovalla yli 15 asteen pakkasella. Tällä viikolla auto käy kutsuhuollossa tarkistettavana.

      • Qrutisee

        Juurikin tuo sama "ajonvakautusmainen" rutina.

        Mulla oli jo varattu aika huoltoon jonka sitten peruin edellisenä päivänä kun keli oli lauhtumaan päin ja tiesin että rutina lakkaa kun pakkasta ei ole reippaasti. Totesivat sielläkin että hankala "vikaa" on paikantaa jos ääni ei kuulu.
        Huollossa (Konalan Autokeskus) väittivät etteivät ole kuulleet moisesta viasta, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen kun täälläkin jo useampi kaveri tunnistanut saman "ongelman".

        Ehkä asiasta ei pidä huolestua, mutta yleensä jos autosta kuuluu ylimärräisiä ääniä on se merkki jostain viasta. Varmaankin siellä vaan pakkasella joku metalliosa kutistuu sen verran että elektroniikka kuvittelee tien olevan liukas kun itseasiassa jossain kohtaa akselistoa on "klappia"...

        Olis kumminkin kiva jos nimimerkki Mshi laittaisi tänne päivityksen sen jälkeen kun auto on käynyt huollossa.


      • QQ + V70
        Qrutisee kirjoitti:

        Juurikin tuo sama "ajonvakautusmainen" rutina.

        Mulla oli jo varattu aika huoltoon jonka sitten peruin edellisenä päivänä kun keli oli lauhtumaan päin ja tiesin että rutina lakkaa kun pakkasta ei ole reippaasti. Totesivat sielläkin että hankala "vikaa" on paikantaa jos ääni ei kuulu.
        Huollossa (Konalan Autokeskus) väittivät etteivät ole kuulleet moisesta viasta, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen kun täälläkin jo useampi kaveri tunnistanut saman "ongelman".

        Ehkä asiasta ei pidä huolestua, mutta yleensä jos autosta kuuluu ylimärräisiä ääniä on se merkki jostain viasta. Varmaankin siellä vaan pakkasella joku metalliosa kutistuu sen verran että elektroniikka kuvittelee tien olevan liukas kun itseasiassa jossain kohtaa akselistoa on "klappia"...

        Olis kumminkin kiva jos nimimerkki Mshi laittaisi tänne päivityksen sen jälkeen kun auto on käynyt huollossa.

        Meillä kakkosautona uutena hankittu 4wd 2.0 bensa QQ. Auto on kolmatta talvea siis ajossa ja säilytettään pihalla. Ei ole ollut ongelmia. Hiljattain tuli takaisinkutsu jonkun ohjauspyörän ruuvin takia..samalla vaihdettiin takaiskarit pienn satunnaisen kolinan takia.
        -jo seitsämäs nissani vuodesta 1987-


      • mainitsematta..
        QQ + V70 kirjoitti:

        Meillä kakkosautona uutena hankittu 4wd 2.0 bensa QQ. Auto on kolmatta talvea siis ajossa ja säilytettään pihalla. Ei ole ollut ongelmia. Hiljattain tuli takaisinkutsu jonkun ohjauspyörän ruuvin takia..samalla vaihdettiin takaiskarit pienn satunnaisen kolinan takia.
        -jo seitsämäs nissani vuodesta 1987-

        Ykkös autona meillä on Lada Samara vm 2000.


      • Qrutisee
        QQ + V70 kirjoitti:

        Meillä kakkosautona uutena hankittu 4wd 2.0 bensa QQ. Auto on kolmatta talvea siis ajossa ja säilytettään pihalla. Ei ole ollut ongelmia. Hiljattain tuli takaisinkutsu jonkun ohjauspyörän ruuvin takia..samalla vaihdettiin takaiskarit pienn satunnaisen kolinan takia.
        -jo seitsämäs nissani vuodesta 1987-

        Oliskohan niin että kyseinen rutina on vain etuvetoisten ongelma...
        Oma on 2008, 2l bensa etuvedolla.


      • Qrutisee
        Qrutisee kirjoitti:

        Juurikin tuo sama "ajonvakautusmainen" rutina.

        Mulla oli jo varattu aika huoltoon jonka sitten peruin edellisenä päivänä kun keli oli lauhtumaan päin ja tiesin että rutina lakkaa kun pakkasta ei ole reippaasti. Totesivat sielläkin että hankala "vikaa" on paikantaa jos ääni ei kuulu.
        Huollossa (Konalan Autokeskus) väittivät etteivät ole kuulleet moisesta viasta, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen kun täälläkin jo useampi kaveri tunnistanut saman "ongelman".

        Ehkä asiasta ei pidä huolestua, mutta yleensä jos autosta kuuluu ylimärräisiä ääniä on se merkki jostain viasta. Varmaankin siellä vaan pakkasella joku metalliosa kutistuu sen verran että elektroniikka kuvittelee tien olevan liukas kun itseasiassa jossain kohtaa akselistoa on "klappia"...

        Olis kumminkin kiva jos nimimerkki Mshi laittaisi tänne päivityksen sen jälkeen kun auto on käynyt huollossa.

        ...pakkasta aamulla. Vanha tuttu rutina toivotti hyvää huomenta kun lähdin töihin ajelemaan.
        Ei se kyllä tosin kauaa kestä, muutamat ensimmäiset jyrkemmät mutkat/risteykset ja muutaman kilometrin ajon jälkeen ei rutise enää.


      • 30-06
        Qrutisee kirjoitti:

        ...pakkasta aamulla. Vanha tuttu rutina toivotti hyvää huomenta kun lähdin töihin ajelemaan.
        Ei se kyllä tosin kauaa kestä, muutamat ensimmäiset jyrkemmät mutkat/risteykset ja muutaman kilometrin ajon jälkeen ei rutise enää.

        Pakkasta on ollu Oulun korkeudella ihan riittävästi Joulusta lähtien "testaukseen" ja juuri samat rohinat kun menee yli 15 asteen pakkasen puolelle ja häviää kun kilometrejä tulee 2-3, eli ns "lämpiää"
        Oletteko kokeilleet samaan rohinan aikaan painasta kaasua liukkaalla alustalla oikein kunnolla? Itse olen pannut merkille aivan kuin ESP ei olisi ollenkaan reagoinut, vaan sutii niin hemmetisti.

        Eniten v...taa se, että huolto = Pörhö, ei millään tavalla reagoi koko asiaan. Eihän p.. kle asia noin voi olla. Jos auto on tehty safari olosuhteisiin ja siinä ei ole edes kattoa ja tuodaan pohjolan pakkasiin voipi odottaa oglemia ja rutinoita mutta ei näissä kassuissa.

        Erittäin hyvä jotta näistä k-palstoilla jutustellaan. Aina kun ensin epäilee omia korvienväliä ylimääräisistä äänistä.


      • reistailee
        30-06 kirjoitti:

        Pakkasta on ollu Oulun korkeudella ihan riittävästi Joulusta lähtien "testaukseen" ja juuri samat rohinat kun menee yli 15 asteen pakkasen puolelle ja häviää kun kilometrejä tulee 2-3, eli ns "lämpiää"
        Oletteko kokeilleet samaan rohinan aikaan painasta kaasua liukkaalla alustalla oikein kunnolla? Itse olen pannut merkille aivan kuin ESP ei olisi ollenkaan reagoinut, vaan sutii niin hemmetisti.

        Eniten v...taa se, että huolto = Pörhö, ei millään tavalla reagoi koko asiaan. Eihän p.. kle asia noin voi olla. Jos auto on tehty safari olosuhteisiin ja siinä ei ole edes kattoa ja tuodaan pohjolan pakkasiin voipi odottaa oglemia ja rutinoita mutta ei näissä kassuissa.

        Erittäin hyvä jotta näistä k-palstoilla jutustellaan. Aina kun ensin epäilee omia korvienväliä ylimääräisistä äänistä.

        joo mulla pitää kans -08 mallin 1.6:ssa pakkasten aikaan.
        ääni alkoi vasta tänä talvena, viime talvena ei mitään, eikä rutina lopu, vaikka esp on pois päältä, mutta luistonestohan on silti siitä huolimatta päällä??? että liittyiskö siihen jotenkin.
        en ole vielä korjaamolla käyttänyt sen vian takia, mutta muitten kylläkin...


      • q
        reistailee kirjoitti:

        joo mulla pitää kans -08 mallin 1.6:ssa pakkasten aikaan.
        ääni alkoi vasta tänä talvena, viime talvena ei mitään, eikä rutina lopu, vaikka esp on pois päältä, mutta luistonestohan on silti siitä huolimatta päällä??? että liittyiskö siihen jotenkin.
        en ole vielä korjaamolla käyttänyt sen vian takia, mutta muitten kylläkin...

        Ei luistonesto ole päällä jos painat esp:n pois päältä (ainakaan omassa autossani). Valo vain vilkkuu kun renkaat alkaa sutimaan.


      • 4333333333333
        q kirjoitti:

        Ei luistonesto ole päällä jos painat esp:n pois päältä (ainakaan omassa autossani). Valo vain vilkkuu kun renkaat alkaa sutimaan.

        Melkoinen älypää tuo edellinen.


      • uus veli
        4333333333333 kirjoitti:

        Melkoinen älypää tuo edellinen.

        kysymys qq 07. täälläkun näyttää olevan qq omistajia paikalla niin kysytääs, eli onko takaiskarit paskana? eli montuissa kopisee vietävästi, mutta tehot iskareissa tallella? entäs jos on qashqain tyyppivika takaiskarit, niin mistä kohti ne iskarit sitten hajoaa?? tosiaan tehot tallella ja muuteskin ehyen näköiset. mutta jos joku viittis vastata..


      • qq-08
        uus veli kirjoitti:

        kysymys qq 07. täälläkun näyttää olevan qq omistajia paikalla niin kysytääs, eli onko takaiskarit paskana? eli montuissa kopisee vietävästi, mutta tehot iskareissa tallella? entäs jos on qashqain tyyppivika takaiskarit, niin mistä kohti ne iskarit sitten hajoaa?? tosiaan tehot tallella ja muuteskin ehyen näköiset. mutta jos joku viittis vastata..

        qq tyyppi vika takaiskarit rikki,iskarin alapään puslat rikki vaihdetaan yleensä takuuseen.


      • Ihan ok qq
        uus veli kirjoitti:

        kysymys qq 07. täälläkun näyttää olevan qq omistajia paikalla niin kysytääs, eli onko takaiskarit paskana? eli montuissa kopisee vietävästi, mutta tehot iskareissa tallella? entäs jos on qashqain tyyppivika takaiskarit, niin mistä kohti ne iskarit sitten hajoaa?? tosiaan tehot tallella ja muuteskin ehyen näköiset. mutta jos joku viittis vastata..

        Takaiskareissa valmistusvika ja kumi/muovipuslat irtoaa.Vaihdetaan takuuna.Ja mulla ainakin kestivät uudet viimetalven pakkaset eikä ainakaan vielä kolise.70000 mittarissa 09 1.5d mittarissa. Ja ei sitten muita vikoja ainakaan vielä ollu!!!


    • asseri007

      etupään rutinasta on tullut maahantuojalta kirje joka merkkikorjaamoon. vaihdetaan rasva akseliin nissanin kustannuksella.

      • jmhg ukyukt

        Et lukenu sitten kirjettä loppuun akselirasvaa vaihdetaan vain, jos omistajan vaimo tuo auton.


    • se siitä

      Etupäästä kuului rutinaa ja kas kumma kun laakerit oli mennyt. Auto 07 ajettu 50 tkm.
      Remontti n 1000€ per pyörä kun abs-anturia ei saada ehjänä irti ja lisäkustannus siitä n 350€.
      Takuuaika meni umpeen vuoden vaihteessa. Ei ihan halpa lysti ja "onnellisia" on muitakin
      vai onko?

      • mhgtrcytc

        Kai tämän tiesit, kun ostit Nissanin?


      • LefaX
        mhgtrcytc kirjoitti:

        Kai tämän tiesit, kun ostit Nissanin?

        Viime keväänä huollossa vaihdettiin heidän kertoman mukaan vetoakselien rasvat notkeampiin mutta kyllä sama rutina jatkuu tämänkin vuoden pakkasissa.


      • qq
        LefaX kirjoitti:

        Viime keväänä huollossa vaihdettiin heidän kertoman mukaan vetoakselien rasvat notkeampiin mutta kyllä sama rutina jatkuu tämänkin vuoden pakkasissa.

        Saman ongelman kanssa olen paininut. Tuntuu siltä, että yksi valtuutettu paikallinen liike, niin kuin maahantuojakaan ei ota ongelmaa tosissaan.

        Autoani on tutkittu näistä etupään pakkas äänistä jo talvella 09-10 ja korjattu kahdesti talvella 10-11. Nyt takuu loppui ja maahantuoja ilmoittaa että eivät hoida asiaa enää takuuseen.

        Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja heiltä ilmoitettiin yksiselitteisesti että vika kuuluu edelleen takuun piiriin jos siitä on takuuaikana reklamoitu.

        Kehotan muitakin saman ongelman kanssa painivien olemaan yhteydessä kuluttajaneuvojaan jos saadaan asiaa paremmin eteenpäin kun on useampi esimerkki.

        Sähköinen lomake löytyy täältä: https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_aloitus.aspx

        Olen myös ollut suoraan maahantuojaan yhteydessä tällaiseen osoitteeseen:
        [email protected]

        Pistäkää viestiä myös Nissanille.

        Omituisinta tässä on se että minulle ilmoitetaan että autoni on lähes ainoa jossa tällainen vika???


      • pahasti tökkii
        qq kirjoitti:

        Saman ongelman kanssa olen paininut. Tuntuu siltä, että yksi valtuutettu paikallinen liike, niin kuin maahantuojakaan ei ota ongelmaa tosissaan.

        Autoani on tutkittu näistä etupään pakkas äänistä jo talvella 09-10 ja korjattu kahdesti talvella 10-11. Nyt takuu loppui ja maahantuoja ilmoittaa että eivät hoida asiaa enää takuuseen.

        Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja heiltä ilmoitettiin yksiselitteisesti että vika kuuluu edelleen takuun piiriin jos siitä on takuuaikana reklamoitu.

        Kehotan muitakin saman ongelman kanssa painivien olemaan yhteydessä kuluttajaneuvojaan jos saadaan asiaa paremmin eteenpäin kun on useampi esimerkki.

        Sähköinen lomake löytyy täältä: https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_aloitus.aspx

        Olen myös ollut suoraan maahantuojaan yhteydessä tällaiseen osoitteeseen:
        [email protected]

        Pistäkää viestiä myös Nissanille.

        Omituisinta tässä on se että minulle ilmoitetaan että autoni on lähes ainoa jossa tällainen vika???

        Naurettavaa, että väitetään että sinun tapauksesi on ainoa. Mikseivät lue vaikka qasqain omaa nettikeskustelupalstaa. Siellä on kasapäin samoja kokemuksia.

        Nyt näillä viimekertaisilla kovilla pakkasilla ilmaantui sama rutina myös minun autoon. Oli aivan sama käänsikö vasemmalle vai oikealla. Aivan selvästi on tällainen tyyppivika, jota eivät suostu myöntämään siis kääntävät sen ominaisuudeksi. Samoin on ohjauspyörästä kuuluva hankaava ääni pakkasella käännettäessä.

        Autoni ei ole edes vuotta vanha ja aion kirjauttaa nämä ongelmat ensimmäisen huollon yhteydessä kohta puolin. Viat on korjattava.

        1.6 bensa kassussa on muuten aivan ihmeellinen lämmityslaite. Kuumaa ei tule juurikaan kovilla pakkasila. Jos jätät kovalla pakkasella auton tyhjäkäynnille ajon jälkeen niin moottorinlämpö laskee vasemmalle tappiin. Siis moottori ei jaksa pitää peruslämpöä yllä tyhjäkäynnillä. Sama ilmiö on kun ajat hissukseen kaupunkiajoa. Vasta kun nopeus nousee yli 60km/h ja ajat tasaisesti niin lämmöt nousee moottorissa normaaliksi.

        Lauhemmilla keleillä taas lämppäri puskee ensin reilusti yli asetetun lämpötilan. On joko vähennettä vaatetta tai sitten kääntää lämpötilan asetus lo tai 16c asteeseen, että viilenee eli niinkuin toimit manuaali ilmastoinnin kanssa. Mikä se tällainen automaattinen ilmastointilaite on kun ei tule sitä lämpöä mitä on "tilattu".

        Lisäksi on ollut käynnistysongelma, joka onkin jo toinen juttu.


    • Hassu juttu

      Se on kai qq:n ominaisuus ei vika. Ensimmäisistä lähtien sama rutina on jatkunut. Niihin on vaihdettu vetonivelien rasvoja / vetoniveliä / palloniveliä / joustintuen yläpään laakereita ...... . Aina vaan rutisee kylmällä. Mikä lie se totuus on ?

    • kovaa ajoa vaan

      totuus liittynee esp;n optojen lukuvikaan pakkasella kun pinnat on kuurassa. ESP toppailee jarruja niin tiheään tahtiin että kuuluu rutinana. Kun antaa rutista muutaman mutkan niin kaikki on ok.

    • jussi23344

      maahanuoja vaihtaa rasvat johonkin osaan kun pyytää, veloituksetta. rasva ei kestä suomen pakkasta...mutta suhtautuvat asiaan nihkeästi vaikka maahantuojalta on tullut merkkihuoltoihin kirje. ilmeisesti korvaus on laskettu niin minimiin ettei kiinnosta jos on rahakkaampaa työtä tarjolla...

    • nisukki

      Onkohan maahantuojalta tullut ohje Nissan myyjille ettei asiakas ole koskaan oikeassa. Sellaisen käsityksen sain kun luin ketjun läpi. Minuakin on kohdeltu Nissan huollossa kuin halpaa makkaraa kun olen kysellyt onko takaiskarit hajalla. En nimittäin usko että menee ekasta katsastuksesta läpi näillä kolinoilla.

      Kas kun itsellä ei ole rutissut etupää kovillakaan pakkasilla. Malli on 1.6 Visia vm. 2009. Muita pikkuharmituksia senkin edestä, esim. lämppäristä, turvavyöhälyttimestä, penkkien väsähtämisestä, alhaalle jäävästä takaluukusta, luistavasta kytkimestä ym. pikkuvioista.

      Mullekin on huollossa sanottu ettei näitä vaivoja ole muut qassujen omistajat ilmoittaneet.

    • Qrutisee

      Nostetaanpas vanha ketju ylöspäin - oli taas aamulla sen verran vilpoinen että tuoreemmat etuveto QQ:n omistajat ovat saattaneet joutua tutustumaan tähän "pakkasrutinaan".

      Mulla on jo komas QQ joka rutisee enkä jaksa siitä enää murehtia.

      Tästä viimeisimmästä QQ2:sta meni tosin toinen vetonivel vaihtoon jo 17tkm:n jälkeen. Tosin tuo vaihto tuli niin äkkiä sen perään kun vaihtovat ne "grafiitti vaseliinit" vetoniveliin, joten epäilenpä että jäi siis sen projektin yhteydessä huoltomiehiltä osat kiristämättä ja vetonivel hajosi sen vuoksi.

    • väävä vassu

      Grafiitti-vaseliini ei kestä alkuunkaan kierroksia eikä pakkasta.
      Se on kuuman paikan vassu.

      • kestää kestää

        kalsium-sylfonaatti vassu on oikeaa


    • Qqo7dci

      Saman rutinan olen tänä talvena löytänyt ja tosiaan muutaman mutkan jälkeen häviää? Onkos tähän löytynyt mitään yksiselittäistä vikaa tai toimivaa korjausta?

      Auton ostin autosalvasta viime keväänä ja se on 07 1.5DcI ajettu noin 80 tkm ja nyt jo vaihdettu turbon ilmaputki, levyt ja palat ja sokerina pohjalla ilmastoinnin kompressori joka oli edullinen 1600€

    • kun natajaa

      väärää vassua

    • tai maahantuojalle

      Ilmoita heti merkkihuoltoon etupään pakkaskitinästä.

      • rutinaville

        Mitäs ne tekee?


    • merkkihuolto tietää

      Ainakin takuuaikana pyytävät viemään merkkihuoltoon, jolloin vetonivelvaseliini vaihdetaan talvivaseliiniin.
      Maahantuoja korvaaa.

      kato viestiketjua yllä.

      vassu esim: K-Nate Extreme

      • kassuttelija

        Havaitsin qassussani etupää rutinan ja napsunnan liikkeelle lähdettäessä, n. 15 asteen pakkasilla ensi kertaa tänä talvena. Ostin autoon viime keväänä jolloin ei ollut pakkasia.
        Tarkistin vaimoni kanssa rutinan syytä, auton ollessa käynnissä vaimo käänsi ratin ääriasentoon ja käänteli sitä hieman samalla. Etupyörän ollessa linkussa havaitsin iskarin suojamuovin liikkuvan rattia käännettäessä ja napsuminen tuli selvästi siitä.
        Sitten ajaessani suojatietöyssyyn yli 15 asteen pakkasella etupäästä, etypyörän suunnasta kuuluu rutinaa. Ilmeisesti nuo muovit iskareissa rusahtelevat pakkasella. Liekö nuo muovisuojat irti ?
        Täytyy seurailla tilannetta.


    • säätöä riittää

      Vaimosi rutajaa.
      Qassun vetonivelet kärsivät kovalla pakkasella väärästä vaseliinista ja
      kylmyys johtuu pakollisesta kesätermostaatista.

      Ilmoittakaa maahantuojalle.

    • Rutinoffi

      Ostin kans syksyllä kassun ja huomasin saman rutinan pakkasilla. Merkkihuolto tunsi vian ja vein auton myyjän piikkiin karlaan ja vaseliinit akseleihin. Mutta nyt taas sama rutina. Olkoot.Ei jaksa enää murehtia tuosta. Auto siis 1.6 vm 2011.

      • takapotkuinen

        Vetoakselin nivelet alkaa yleensä rutisee kun kurvaaa kaffeelle jyrkästi!


      • TalvirasvaEiKitaja

        Vetonivelissä on vakiona kesävaseliini.
        Kannattaa vaihdattaa huollossa arctic laatuun laakeriradvat.


    • Greisii

      Käykö keuhko vai tummeli rasva.

    • Anonyymi

      Kakka laatua nissan, toyotas ei narise kuin akka ja anoppi!😅🤣😂😭

    • Anonyymi

      2022 ja Kassukan etupää naksuttaa reippaissa pakkasissa. Olin jo varaamassa aikaa vetariremppaan kunnes kävin täältä kurkkaamassa. Huomenna lauhtuu ja jos naksutus lakkaa niin antaapa olla. Lauhalla kelillä kuuluu pehmeämpi napsutus /jumpsutus ja pakkasilla kunnon kalkatus. Onneksi katsastus keskellä kesää. Suunnitelmissa vaihtaa Sitikan C5:een - se ei voi olla huonompi.

      • Anonyymi

        .. ja niin loppui rutina, kalkatus ja epäterveet ääntelyt kun kelit lämpes. Säästyipä satku jos toinenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe