euuuun

kyprä..

ulko puolelta ostettu kypärä, onko se laillinen ja miten vakuutusyhtiöt suhtautuu jos mällää ja kypärä ole eu-leimoin tarkistettu, vaikka kypärä olisi hyvää merkkiä (ARAI) ja samoja myynnissä suomessa mutta hyväksyntä tarra puuttuu. tuleeko turha ostos? kiitos kuka tietää!

3

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hm

Suomessa vain E hyväksytty kypärä on laillinen. ...ja E merkitä täytyy löytyä kypärästä. (jos merkitä on poistettu, kypärä ei ole laillinen) Esim. Arai tekee kolmella eri kuorimallilla kypäriä ympäri maailman. Aasiaan menee eri kuorimalli, ameriikan maalle eri ja eurooppaan tulee eri kuorimalli. Joten Saksasta ostettu Arain kypärän on luultavasti E hyväksytty, mutta USA:sta ostettu ei. Joten, jos omaat perinteisen suomalaisen pään, suosittelen kypärän ostoa Euroopasta. Esim. ameriikan päät ovat soikeampi ja aasialaisten päät ovat pyöreämpiä kuin meidän. Kolaria en haluaisi ajaa, jos kypärästä ei löydy hyväksymis merkintää. Kypärä voi toimia kyllä kolaritilanteessa, mutta vakuutusyhtiö ei luultavasti ota mitään kantaa kypärän/pään vammoihin. Hyvällä säkää voi saada vielä sakot ei E-hyväksytystä kypärästä.
      Kypärä on halvin henkivakuutus, mitä voit saada itsellesi. Joten jos ostat kypärän valtuutetulta myyjältä, hän opastaa kypärän käytössä ja tietysti esim. Arailla on viiden vuoden takuu. Itse ainakin mielummin asioin takuu asioissa tutun myyjän kanssa, kuin yritän saada takuu juttuja setvittyä ympärimaailmaa.

• pompom...

juu kyllä tiedän että ei näissä hommissa kannata säästellä. mutta miten on kun näitä ei hyväksytjä kypäriä on etenkin näissä HD-llikkeissä myynnissä ja miten sen omavastuun, kuka maksaa myyjä vai käyttäjä jos kolahtaa, mielestäni nämähän pitäisi lailla kieltää vaikka tästä ei varmaan kaikki tykkää?

• vast.
        pompom... kirjoitti:

juu kyllä tiedän että ei näissä hommissa kannata säästellä. mutta miten on kun näitä ei hyväksytjä kypäriä on etenkin näissä HD-llikkeissä myynnissä ja miten sen omavastuun, kuka maksaa myyjä vai käyttäjä jos kolahtaa, mielestäni nämähän pitäisi lailla kieltää vaikka tästä ei varmaan kaikki tykkää?

Onhan se niin, että jokainen on itse vastuussa siitä mitä käyttää ja mitä pistää päähänsä.
        Voihan sitä myydä vaikka pask.. säkissä, mutta onko sitä pakko ostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe