Varpunen?

KKK--

12

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvariitikko

      Kuvasi oli jotenkin tärähtänyt niin ei oikein varmaksi osaa mennä sanomaan. Muuten otoksesi oli hyvä. Sommittelu ja kuvakulma ihan kohdallaan.

      • tärähtäneeltä

        Ei näytä tärähtäneeltä, vaan suttuoptiikalla kuvatulta.


      • KKK--
        tärähtäneeltä kirjoitti:

        Ei näytä tärähtäneeltä, vaan suttuoptiikalla kuvatulta.

        canon ef 70-300mm 4-5.6 is usm on suttu?

        sisältä kuvattu (laseja välissä) 100% cropattu ja harmaa sää :D
        joo en "puolustele" enempää, tähän putkeen on nyt tyytyminen.


      • suttu...
        KKK-- kirjoitti:

        canon ef 70-300mm 4-5.6 is usm on suttu?

        sisältä kuvattu (laseja välissä) 100% cropattu ja harmaa sää :D
        joo en "puolustele" enempää, tähän putkeen on nyt tyytyminen.

        Kokonaisuus on suttua.


      • kuvariitikko
        tärähtäneeltä kirjoitti:

        Ei näytä tärähtäneeltä, vaan suttuoptiikalla kuvatulta.

        Itse riitikko kun olen, näen mielessäni kuvaajan tarkoitushakuisuuden. Kuvaaja mitä ilmeisimminkin halusi kuvan kautta viestittää tietynlaista taiteellista otetta itse kuvan sommitteluun ja lopputulokseen. Jokainen meistä pystyy ottamaan teräviä kuvia varpusista vai mitä urpiaisia ne nyt ovatkaan. Kun liikutaan herkän koskettavissa kuvatuotoksissa, silloin tarvitaankin jo taiteellisuutta ja herkkää laukaisusormea.


      • KKK--
        kuvariitikko kirjoitti:

        Itse riitikko kun olen, näen mielessäni kuvaajan tarkoitushakuisuuden. Kuvaaja mitä ilmeisimminkin halusi kuvan kautta viestittää tietynlaista taiteellista otetta itse kuvan sommitteluun ja lopputulokseen. Jokainen meistä pystyy ottamaan teräviä kuvia varpusista vai mitä urpiaisia ne nyt ovatkaan. Kun liikutaan herkän koskettavissa kuvatuotoksissa, silloin tarvitaankin jo taiteellisuutta ja herkkää laukaisusormea.

        tarkoitus oli ottaa kuva kohteesta ja selvittää mikä lintu siellä kaukana puussa tönöttää. Jos tarkkoja kuvia haluaa niin pitäisi päästä lähemmäksi piilokojulla tai muuten. Viestin tarkoitushan olikin selvittää mikä lintu on kyseessä :)


    • Keketsy

      No eiköhän tuo ole kuitenkin urpiainen

      • pp

        Urpiainenhan se siellä.


    • dad32f

      Tarkennus ei taida olla täysin linnussa ja kuvattu täydellä aukolla? Kokeile tiputtaa aukko F8.

      Objektiivihan on ihan ok, mutta 300mm päässä pehmeä täydellä aukolla.

      • KKK--

        Täydellä aukolla kuvattu, kokeilen ensikerralla 8:lla. Tiedän että tällä objektiivilla ei tule parasta jälkeä 300mm:ssa ja pyrin ottamaan 200-250mm, tämä kuva on otettu 260mm 1/160 2/3


    • nämä typerät

      kuvat ja kysymykset.
      Tässä ote tuon aijaa.comin käyttöehdoista ;)

      Kysymys: Kuinka kauan kuva säilyy ennen kuin se poistetaan?
      Vastaus: Kuva säilyy lataushetkestä lukien vähintään kuusi viikkoa ja käytännössä niin kauan kuin kuvaa katsotaan palvelustamme. Joka kerta, kun kuvaa on katsottu sivustoltamme, kuvan poistohetki siirtyy kuusi viikoa eteenpäin.

      Siis kun linkittää tänne jonkun kuvan, ja joku tomppeli käy sen katsomassa, niin saa 6 viikkoa lisäaikaa.

    • Mummeli vain

      urpiainen on lintusi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe