Nyt on vanhat fisserin hiihtokengät vaihtovärissä. Hiihdetty vain viisi talvea, vajaa kymppitonni. Liekö jalka vanhemmiten muuttunut kun painaa sisäreunalta sen verran että uusia tekis mieli. Onko kokemuksia malleista Alpinalta tai Madshusilta. Pitäisi löytää sopivan leveä lesti että kärki ei karkaa kauas. Sovitin Salomonin ja Fisserin malleja mutta ei sopineet. Kengät saa maksaa jos ne vaan on sopivat. Tarkoitan sitä että jos jollakin on kokemusta esim. kilpamallin kengistä jotka ovat hintavammat niin ei hinta ole haittona.
Hiihtokenkä
13
8689
Vastaukset
- MotoMono
Oli mono oli mopo,
oli mopomono, mono, mono,
oli motomono, mono, mono,
oli mopomono fisserin,
osta fisserin vaan! - Matukat
Madshus Nano clc pertsakengät hommasin täksi talveksi. Lesti on mielestäni aika normaalin levyinen. Kilpakengäksi lämmin. Kantapäihin ei ole tullut rakkoja, vaikka kuinka löysälle jättäisin narut. Tyytyväinen olen ollut.
- SNNNS
Ainakin vanhemmassa Rossarin mallissa on mielestäni varsin leveä lesti.
- mie vaan
Että olet kokeillut salomonit joten varmaan olet kokeillut myös ne kalleimmat mallit, s-labit.
Mä oon aina olettanu että mun jalka on leveä mutta oon kyllä löytäny salomonin malleista yleensä sopivan. Eli perinteisen kenkänä on juuri s-lab.
Toivotan onnea etsintöihin ja kun löydät sopivan niin laitapa tänne tietoa mihin päädyit niin moni muukin voi saada hyvän vinkin. - monopeli
selvinnyt että kumpia kenkiä tarkoitetaan. Itselläni on Madshusin Hyper SKC luistelumonot jotka ovat ainakin minun koipeeni olleet hyvät. Perinteisen monot ovat Rossignol X3 joka lienee muutaman vuoden takainen malli, joka käy myös hyvin jalkaan. Tuntuu, että tuossa Rossignolissa on hieman leveämpi lesti. Rossignolissa oli uutena hieman heikot pikalukot jotka löystyivät helposti. Vaihdoin ne johonkin toisiin ja sen jälkeen ovat pysyneet hyvin kireällä. Madshusissa on solmittavat nauhat, jotenkin pidän siitä systeemistä enemmän.
- SNNNS
Löysin halvalla itselleni Madshusin Hyper SKC:t pari viikkoa sitten. Niissä on tosiaan aika leveä lesti, vähän liiankin leveä minulle (jalkaani menee jopa Salomonin kapea harmaa kilpamono muutaman vuoden takaa), mutta hyvältä muuten Madshusit tuntuvat. Eiköhän Rossignol Xium uusinkin malli ole leveä. Onko muuten jollain kokemusta Karhun monoista?
- VikkeN
Etsinnässä siis luistelumono. Kiitokset vinkeistä. Minullakin on sellainen kutina että Matukalta voisi löytyä sopiva. Ei vaan tahdo löytyä täältä pohjoisesta. Oulusta ja Rovaniemeltä olen suunnilleen liikkeet katsellut. Sovitin juuri tänään tsekkiläistä monoa jonka nimi ei nyt tule millään mieleen. Oli mukavan tuntuinen jalkaan mutta en rohjennut vielä ostaa. Ainakin minulle uusi tuotemerkki ja tähän mennessä paras. Hinta 249 netto. Voishan ne tilatakin netin kautta mutta näyttää olevan minun jalkaan sopiva numero 42-43.
- Matukat
VikkeN kirjoitti:
Etsinnässä siis luistelumono. Kiitokset vinkeistä. Minullakin on sellainen kutina että Matukalta voisi löytyä sopiva. Ei vaan tahdo löytyä täältä pohjoisesta. Oulusta ja Rovaniemeltä olen suunnilleen liikkeet katsellut. Sovitin juuri tänään tsekkiläistä monoa jonka nimi ei nyt tule millään mieleen. Oli mukavan tuntuinen jalkaan mutta en rohjennut vielä ostaa. Ainakin minulle uusi tuotemerkki ja tähän mennessä paras. Hinta 249 netto. Voishan ne tilatakin netin kautta mutta näyttää olevan minun jalkaan sopiva numero 42-43.
Oulussa ei todellakaan ole hajuakaan matukoista. Muhokselta ainakin löytyy.
- sns/nnn
Matukat kirjoitti:
Oulussa ei todellakaan ole hajuakaan matukoista. Muhokselta ainakin löytyy.
Pitäisköhän niden uusien monojen sopia sun vanhoihin siteisiin....meinaan vaan että jos pitää niin se jo määrää kääntymään tiettyyn merkkiin tai siis pohjaan!?
- VikkeN
sns/nnn kirjoitti:
Pitäisköhän niden uusien monojen sopia sun vanhoihin siteisiin....meinaan vaan että jos pitää niin se jo määrää kääntymään tiettyyn merkkiin tai siis pohjaan!?
Olen myös suunnittelemassa samalla suksihankintaa ja silloin voisin muuttaa myös sidetyyppiä. Se tsekkiläinen merkki oli muuten Botas, ja ei todellakaan ihan botaskaa. Missä liikkeessä Muhoksella, saane senverran mainostaa. Harvassa ovat nimittäin kaupat.
- R;lahti
VikkeN kirjoitti:
Olen myös suunnittelemassa samalla suksihankintaa ja silloin voisin muuttaa myös sidetyyppiä. Se tsekkiläinen merkki oli muuten Botas, ja ei todellakaan ihan botaskaa. Missä liikkeessä Muhoksella, saane senverran mainostaa. Harvassa ovat nimittäin kaupat.
Sinulla on luultavasti sns side vanhassa ficher monossa. Itse ostin Madhus Nano clc monot ja vaihdoin siteet nnn systeemiin,koska sns monoja ei lyötynyt minulle sopivia.Madhus sopii jalkaani kuin valettu kaikkien muiden monojen kanssa on ollut ongelmia.
- muhos
VikkeN kirjoitti:
Sport in -kauppa Muhoksella myy matukoita, siinä suunnilleen kylän keskivaiheilla, pääväylän pohjoisreunalla
- Matukat
Sport In Muhoksella kannattaa vierailla välineasioissa. Asiantunteva henkilöstö. Liike myös limingassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257037Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451305Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291118- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49885Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96846Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753