Mikä on lyhyin/pisin aika kauanko Webastoa/Eberiä olisi hyvä pitää päällä aina kun sen käynnistää?
Alla uuni tuore Diesel Toyota. :-)
Ja siinä on se nappi, mistä lämmittimen saa päälle ja pois. (eli itse pitää huolehtia käyttöaika)
Mulla ei ole ennen ollut tuota polttoaineella toimivaan lämmitintä.
Vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos.
Webaston käyttö
16
22732
Vastaukset
- 9876543445
käyttö aikaa en osaa puolestasi määrittää.mutta se voin neuvoa että jos käytät eberiä 20min sinun pitäisi ajaa yhtä pitkä aika lämmityksen jälkeen.eli jos lämmität puoli tuntia ajat sen jälkeen puoli tuntia.näin akku pysyy kondiksessa ja eberi\webasto toimii.
- Helo kiuas
aina vähintään. Sillä varmistat, että lämmitin pelittää jatkossakin. Kesäisinkin olisi hyvä käyttää ainakin kerran kuukaudessa. Tekee kuulemma hyvää lämppärin toimivuudelle.
- volvovee...
lämmitysaika määräytyy automaattisesti ulkolämpötilan mukaan. Maksimiaika 50 min. Eli samaa maks. aikaa paukkupakkasella kannattaa varmaankin käyttää myös toyotassa.
- toitojaksi
käyvä naapurin volvosta aina kattomasa mikä oikia aika on???
- kauko 1km teoriassa
Kolmen minuutin jälkeen on täysi teho päällä lämmittimessä ja siitä n 12min on ihan riittävä aika. 20min on maksimi. Sy lyhyisiin aikoihin on aika selvä. Esim webasto/eber vaikkapa oma 5.2kw tehoinen siis 5200w ja auton normi nestelämmitin 550w eli 1h lohkolmääitintä on n siis lämpötehoa 550w ja 12min 5.2kw polttoainalämmitintä on 1000w eli vastaa 2h lohkolämmitintä.
Oma ajastin itsellä katkaisee 20min kohdilla itsensä pois jo päältä.
Kone on aina normi lämin siinä vaiheessa tai hiukka ennen jo.
Ongelmia tulee jos katkaisee esim 5 min jälkeen pois päältä jolloin poltin nokeaa itsensä eli aina kuumaksi sitten vasta sammutus. Kaukosäädöllä oleva webasto on ainoa oikea.....
Jossain koneessa voi olla ehkä pidempi aika että lämpiää varmasti eli ajatelkaa asia. - Reisca
Lähteekö se nykyään napista painamalla käyntiin? Sammuksissakin ?
Oho ja mulle myytiin kaukostartti, että voi käyttää esilämmitykseen.
Onko sulla sähkölämmitys sitten kylmäkäynnistyksiä varten?- kauko 1km teoriassa
Lähtee tulille liekin kuva napista joka on siis kellokytkimessä ja napilla kaukosäätimellä jossa kuittaus vilkahdus että kone toimii. En halua mitään tekstiviesti räpellyksiä ne on hankalia.KOn elähtee käyntiin kunhan autossa on akku kiinni, ei riippuvainen sen hetkisestä tilasta eihän sillä muuten mitään tekisi. Sähkölämmittin? autossa on siis 5200W webasto jolla auto lämpiää missä vain,esim kylmä ilma ja kaupan jonossa painan nappia autolle saavuttaessa kone ja koppi on lämpimiä. Koppihan jäähtyy nopeaa pakkasilla mutta ei kun on nappi webasto 5.2kw ei kannat pelleillä pienten kanssa esim 4.3kw itse harkitsen auton vaihdossa ensi vuonna isompaakin ihan huvin vuoksi. Webastosta en luovu autoissa niin voi se ola jonkin muunkin merkkinen minulla vain on ollut aina webastoja.
- kpg1
Perusvarusteinen lämmitin toimii vain, kun moottori on jo käynnissä. Ite lämmitän sähköllä moottorin ja ajon alussa 15 min ebrillä, jonka jälkeen moottorin omalämpö riittää jo 30 asteen pakkasessakin. On tullut testattua viimepäivinä :-)
- Ensin lämpöä ja käyn
kpg1 kirjoitti:
Perusvarusteinen lämmitin toimii vain, kun moottori on jo käynnissä. Ite lämmitän sähköllä moottorin ja ajon alussa 15 min ebrillä, jonka jälkeen moottorin omalämpö riittää jo 30 asteen pakkasessakin. On tullut testattua viimepäivinä :-)
tuo että pitää ensin käynnistää kylmä kone ja sitten lämmittää kun 3 minuuttia kylmä kone käy.kestäähän se nykyauto sen aika hyvin. Kaikesta huolimatta järjetön .
- Reisca
kpg1 kirjoitti:
Perusvarusteinen lämmitin toimii vain, kun moottori on jo käynnissä. Ite lämmitän sähköllä moottorin ja ajon alussa 15 min ebrillä, jonka jälkeen moottorin omalämpö riittää jo 30 asteen pakkasessakin. On tullut testattua viimepäivinä :-)
Juuri ensihuollossa käyneenä juttelin janoisesta koneesta.
Kertoivat, että ebernappi joka on kojelaudassa ration alla saa(pitää) olla pohjassa koko ajan ajossa näillä pakkasilla, ellei ole niin moottori käy kylmäkäynnistysoletuksella eli varveja on runsaasti joten öliyä kuluu.
7,5 oli nyt viimeinen mittaus-se on liikaa.
Itellä on telestart kaukostartti ja toimii helevatan hyvin ainakin 26,risat pakkasessa. Puoli tuntia päällä.
Tankki mahdollisimman täynnä ja riittävästi ajoa latautumiseen. Laitoin nyt ylläpitolaturin varmuuden vuoksi vielä vahtimaan akkua, maksaa viiskuuskymppiä.
Telestarttia kannattaa harkita, niin saa nakata piuhat hevon kuuseen. - lohkolämppärillä
Reisca kirjoitti:
Juuri ensihuollossa käyneenä juttelin janoisesta koneesta.
Kertoivat, että ebernappi joka on kojelaudassa ration alla saa(pitää) olla pohjassa koko ajan ajossa näillä pakkasilla, ellei ole niin moottori käy kylmäkäynnistysoletuksella eli varveja on runsaasti joten öliyä kuluu.
7,5 oli nyt viimeinen mittaus-se on liikaa.
Itellä on telestart kaukostartti ja toimii helevatan hyvin ainakin 26,risat pakkasessa. Puoli tuntia päällä.
Tankki mahdollisimman täynnä ja riittävästi ajoa latautumiseen. Laitoin nyt ylläpitolaturin varmuuden vuoksi vielä vahtimaan akkua, maksaa viiskuuskymppiä.
Telestarttia kannattaa harkita, niin saa nakata piuhat hevon kuuseen.toiotiin vepaston tai vastaavan niin se täytyy olla aina päällänsä, eihän se pahvilaatikko pysy lämpimänä muutenkaan, notski vielä alle niin parempi. Mutta toisaalta se tinasaviklöntti, mitä toiotistit kutsuu moottoriksi, niin sitä savea ei kannata hirveästi polttaa, murenee vielä.
- -Jaska-
Reisca kirjoitti:
Juuri ensihuollossa käyneenä juttelin janoisesta koneesta.
Kertoivat, että ebernappi joka on kojelaudassa ration alla saa(pitää) olla pohjassa koko ajan ajossa näillä pakkasilla, ellei ole niin moottori käy kylmäkäynnistysoletuksella eli varveja on runsaasti joten öliyä kuluu.
7,5 oli nyt viimeinen mittaus-se on liikaa.
Itellä on telestart kaukostartti ja toimii helevatan hyvin ainakin 26,risat pakkasessa. Puoli tuntia päällä.
Tankki mahdollisimman täynnä ja riittävästi ajoa latautumiseen. Laitoin nyt ylläpitolaturin varmuuden vuoksi vielä vahtimaan akkua, maksaa viiskuuskymppiä.
Telestarttia kannattaa harkita, niin saa nakata piuhat hevon kuuseen.Tosiaan kojelaudassa on nappi (PWR HEAT) josta eberin saa päälle ja pois ainoastaan moottorin käydessä. Lisävaruusteena siihen saa kellolla tai kaukokäynnistyksellä olevan setin osia, jolloin se eberi lämmittää auton sisätilat ja moottorin. Plussana uudemmassa mallissa on kesälle tarkoitettu tuuletus toimito. Eli auton saa tuuletettua viileäksi etukäteen ennen kuin menee autoon.
Tilasinki tuon setin kellolla ja samalla kysyin Toyotan merkkihuollosta, kuinka kauan pitäisi vähintään eberiä käyttää kun sen päälle laittaa. Vastaus oli, että vähintään 20min.
Toyotassani on siis valmiiksi asennettu eberi, mutta kellosarjaksi tulee kuitenkin webasto. - Reisca
-Jaska- kirjoitti:
Tosiaan kojelaudassa on nappi (PWR HEAT) josta eberin saa päälle ja pois ainoastaan moottorin käydessä. Lisävaruusteena siihen saa kellolla tai kaukokäynnistyksellä olevan setin osia, jolloin se eberi lämmittää auton sisätilat ja moottorin. Plussana uudemmassa mallissa on kesälle tarkoitettu tuuletus toimito. Eli auton saa tuuletettua viileäksi etukäteen ennen kuin menee autoon.
Tilasinki tuon setin kellolla ja samalla kysyin Toyotan merkkihuollosta, kuinka kauan pitäisi vähintään eberiä käyttää kun sen päälle laittaa. Vastaus oli, että vähintään 20min.
Toyotassani on siis valmiiksi asennettu eberi, mutta kellosarjaksi tulee kuitenkin webasto.ainakin dieselavensiksissa on vakiona eber. Lisälaitteet sitten kukkaron mukaan.
Tuo eberi ilman kelloa tai telestarttia ovvähä niinku vitutoon huara.
Sähkölämmitys on niin onnetonta, että pitää olla tuntitolkulla päällä ennekö vaikutusta. - Toyota-miäs
Reisca kirjoitti:
ainakin dieselavensiksissa on vakiona eber. Lisälaitteet sitten kukkaron mukaan.
Tuo eberi ilman kelloa tai telestarttia ovvähä niinku vitutoon huara.
Sähkölämmitys on niin onnetonta, että pitää olla tuntitolkulla päällä ennekö vaikutusta.löytyy ainakin diesel Avensiksesta ja Versosta.
Eberi on siis tarkoitettu lisälämmön tuottoon moottorin käydessä.
Nyky dieselit eivät käy niin lämpöisenä (hyötysuhde parantunut), että suomen talvioloissa moottorin hukkalämpö riittäisi lämmittämään sisätilaa.
Pikkupakkasilla moottorin hukkalämpö vielä riittää, mutta -10C tai enemmän niin eberiä jo tarvii.
Ja erikseen on siis saatavana eberiin lisävarusteena kello tai kaukokäynnistys. Jolloin auton sisätilan ja moottorin saa etukäteen lämmitettyä.
Itsellä on autossa lohkolämmitin (se tehoton säteilylämmitin 300W) ja sisäpistoke sisälämppäri akkulaturi.
Lisäksi olen ottanut kellon tuohon eberiin.
Töissä ja kotona lämmitän sähköllä, mutta muualla (esim harrastamassa ollessa) käytän huolettomasti eberiä kellolla. Koska akku on aina täynnä tuon akkulaturin ansiosta, vaikka ajaisikin lyhyempää matkaa. - ebers
Toyota-miäs kirjoitti:
löytyy ainakin diesel Avensiksesta ja Versosta.
Eberi on siis tarkoitettu lisälämmön tuottoon moottorin käydessä.
Nyky dieselit eivät käy niin lämpöisenä (hyötysuhde parantunut), että suomen talvioloissa moottorin hukkalämpö riittäisi lämmittämään sisätilaa.
Pikkupakkasilla moottorin hukkalämpö vielä riittää, mutta -10C tai enemmän niin eberiä jo tarvii.
Ja erikseen on siis saatavana eberiin lisävarusteena kello tai kaukokäynnistys. Jolloin auton sisätilan ja moottorin saa etukäteen lämmitettyä.
Itsellä on autossa lohkolämmitin (se tehoton säteilylämmitin 300W) ja sisäpistoke sisälämppäri akkulaturi.
Lisäksi olen ottanut kellon tuohon eberiin.
Töissä ja kotona lämmitän sähköllä, mutta muualla (esim harrastamassa ollessa) käytän huolettomasti eberiä kellolla. Koska akku on aina täynnä tuon akkulaturin ansiosta, vaikka ajaisikin lyhyempää matkaa.mikähän eberi mulla on -07 facelift avessa malli farmari 2.2 130kw ?
- Anonyymi
ebers kirjoitti:
mikähän eberi mulla on -07 facelift avessa malli farmari 2.2 130kw ?
Kaatopaikalta löydetty vitsilämmitin. Skoda käyttää samaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185183MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152694- 102194
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5841987Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1201704Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691299Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31068Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028