Mistä DVD-rom?

Eh moh

Oon varmaan lapsellinen, mutta haluan noudattaa seuraavaa kaavaa: Menen liikkeeseen, ostan DVD-rom-aseman, maksan sen rahalla, kävelen pois tyytyväisenä. Saako nykyään enää mistään SISÄISIÄ DVD-rom-asemia? Mulle ei ole väliä, onko siinä poltto-ominaisuus, tuskin tuun ominaisuutta koskaan hyväkseni käyttämään.

Oon nyt löytänyt Clas Ohlsonilta ja Gigantista yhden vaihtoehdon kumpaisestakin, mutta niistä molemmista pitää maksaa 40 euroa - mikä toki ei ole suunnaton summa, mutta aika naurettava ottaen huomioon netin vaihtoehtoihin, jotka ei postimaksuineenkaan tule edes puoliksi tuota hintaa.

Ja haussa ovat siis nimenomaan sisäiset asemat liikkeistä, joita on saatavilla ympäri Suomea. Verkkokauppa.comissa olisi, mutta ovat kaikki outletit aika kaukana.

8

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh heh

Saa sekä polttavia että pelkästään lukeviakin dvd-asemia. Eihän ne sisäiset dvd-asemat ole mihinkään kadonneet, sisäisiä löytyy niin täyskorkeina kuin slimeinä läppäriversioinakin ja kumpaakin löytyy niin PATA kuin SATA liitännälläkin. Ei kun mars vaan lähimpään tietokonekauppaan tai netissä vaikka Tietoasemalle tai Verkkokauppa.comiin (tai kyllä muutkin liikkeet netissä myy).

Sen sijaan cd-asemat alkaa olla jo katoavaa kansanperinnettä, niitä jostain liikkeistä voi vielä löytyä mutta kyllä aika harvassa enää. Tosin eihän se haittaa kun dvd-asemat osaa lukea ja polttaa myös cd-levyjäkin.

• heh heh

että täyskorkealla tarkoitan tietenkin normaalia pöytäkoneeseen sopivaa, vaikka oikeampi termi olisi ehkä puolikorkea (nimittäin aikoinaan täyskorkealla tarkoitettiin sellaista jyhkeää levysemaa joita oli IBM PC/XT:ssä eli pinotaan kaksi kappaletta normaaleja pöytäpc:n asemia päällekkäin niin saadaan "täyskorkea") mutta kun eihän noita alkuperäisiä täyskorkeita museotarvikkeita myydä missään niin voidaan kai normaalista pöytäpc:n dvd-asemasta puhua täyskorkeana. :)

• kylläole

yhdessäkään tietokonekaupassa käynyt kun jokaisessa on
      noita myytävänä useaakin merkkiä.

• Eh moh

Nimenomaan fyysisiä liikkeitä ja mieluiten ketjuissa. Tietokoneliikkeissä olen avuton paska.

• kylläole
        Eh moh kirjoitti:

Nimenomaan fyysisiä liikkeitä ja mieluiten ketjuissa. Tietokoneliikkeissä olen avuton paska.

tarkoitan tietokonekaupalla ihan fyysistä rakennusta jossa on
        portaat ja ulko-ovi ja ihan lihaa ja verta oleva myyjä palvelemassa.

• osaa auttaa, mutta
        kylläole kirjoitti:

tarkoitan tietokonekaupalla ihan fyysistä rakennusta jossa on
        portaat ja ulko-ovi ja ihan lihaa ja verta oleva myyjä palvelemassa.

Kylläpä ne nyt vittuilla osaa ihan asialliseen kysymykseen. Suomijuntit... :'D

• heh heh
        osaa auttaa, mutta kirjoitti:

Kylläpä ne nyt vittuilla osaa ihan asialliseen kysymykseen. Suomijuntit... :'D

on vittuillut? Asiallisia neuvoja on täällä annettu ja kyllä JOKAISESSA "fyysisessä" tietokonekaupassa on sisäisiä dvd-asemia. Jos jossain ei ole niin sit kannattaa haistattaa pitkät sellaselle kaupalle.

Eli taitaapi ainoa vittuilija ja suomijuntti olla siinä sun ruumiissas!

• ...
        heh heh kirjoitti:

on vittuillut? Asiallisia neuvoja on täällä annettu ja kyllä JOKAISESSA "fyysisessä" tietokonekaupassa on sisäisiä dvd-asemia. Jos jossain ei ole niin sit kannattaa haistattaa pitkät sellaselle kaupalle.

Eli taitaapi ainoa vittuilija ja suomijuntti olla siinä sun ruumiissas!

...argumentti perustelee itsensä näin selvästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3339
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      19
      2584
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      56
      1663
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1326
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1292
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      975
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe