Mistä DVD-rom?

Eh moh

Oon varmaan lapsellinen, mutta haluan noudattaa seuraavaa kaavaa: Menen liikkeeseen, ostan DVD-rom-aseman, maksan sen rahalla, kävelen pois tyytyväisenä. Saako nykyään enää mistään SISÄISIÄ DVD-rom-asemia? Mulle ei ole väliä, onko siinä poltto-ominaisuus, tuskin tuun ominaisuutta koskaan hyväkseni käyttämään.

Oon nyt löytänyt Clas Ohlsonilta ja Gigantista yhden vaihtoehdon kumpaisestakin, mutta niistä molemmista pitää maksaa 40 euroa - mikä toki ei ole suunnaton summa, mutta aika naurettava ottaen huomioon netin vaihtoehtoihin, jotka ei postimaksuineenkaan tule edes puoliksi tuota hintaa.

Ja haussa ovat siis nimenomaan sisäiset asemat liikkeistä, joita on saatavilla ympäri Suomea. Verkkokauppa.comissa olisi, mutta ovat kaikki outletit aika kaukana.

8

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh heh

Saa sekä polttavia että pelkästään lukeviakin dvd-asemia. Eihän ne sisäiset dvd-asemat ole mihinkään kadonneet, sisäisiä löytyy niin täyskorkeina kuin slimeinä läppäriversioinakin ja kumpaakin löytyy niin PATA kuin SATA liitännälläkin. Ei kun mars vaan lähimpään tietokonekauppaan tai netissä vaikka Tietoasemalle tai Verkkokauppa.comiin (tai kyllä muutkin liikkeet netissä myy).

Sen sijaan cd-asemat alkaa olla jo katoavaa kansanperinnettä, niitä jostain liikkeistä voi vielä löytyä mutta kyllä aika harvassa enää. Tosin eihän se haittaa kun dvd-asemat osaa lukea ja polttaa myös cd-levyjäkin.

• heh heh

että täyskorkealla tarkoitan tietenkin normaalia pöytäkoneeseen sopivaa, vaikka oikeampi termi olisi ehkä puolikorkea (nimittäin aikoinaan täyskorkealla tarkoitettiin sellaista jyhkeää levysemaa joita oli IBM PC/XT:ssä eli pinotaan kaksi kappaletta normaaleja pöytäpc:n asemia päällekkäin niin saadaan "täyskorkea") mutta kun eihän noita alkuperäisiä täyskorkeita museotarvikkeita myydä missään niin voidaan kai normaalista pöytäpc:n dvd-asemasta puhua täyskorkeana. :)

• kylläole

yhdessäkään tietokonekaupassa käynyt kun jokaisessa on
      noita myytävänä useaakin merkkiä.

• Eh moh

Nimenomaan fyysisiä liikkeitä ja mieluiten ketjuissa. Tietokoneliikkeissä olen avuton paska.

• kylläole
        Eh moh kirjoitti:

Nimenomaan fyysisiä liikkeitä ja mieluiten ketjuissa. Tietokoneliikkeissä olen avuton paska.

tarkoitan tietokonekaupalla ihan fyysistä rakennusta jossa on
        portaat ja ulko-ovi ja ihan lihaa ja verta oleva myyjä palvelemassa.

• osaa auttaa, mutta
        kylläole kirjoitti:

tarkoitan tietokonekaupalla ihan fyysistä rakennusta jossa on
        portaat ja ulko-ovi ja ihan lihaa ja verta oleva myyjä palvelemassa.

Kylläpä ne nyt vittuilla osaa ihan asialliseen kysymykseen. Suomijuntit... :'D

• heh heh
        osaa auttaa, mutta kirjoitti:

Kylläpä ne nyt vittuilla osaa ihan asialliseen kysymykseen. Suomijuntit... :'D

on vittuillut? Asiallisia neuvoja on täällä annettu ja kyllä JOKAISESSA "fyysisessä" tietokonekaupassa on sisäisiä dvd-asemia. Jos jossain ei ole niin sit kannattaa haistattaa pitkät sellaselle kaupalle.

Eli taitaapi ainoa vittuilija ja suomijuntti olla siinä sun ruumiissas!

• ...
        heh heh kirjoitti:

on vittuillut? Asiallisia neuvoja on täällä annettu ja kyllä JOKAISESSA "fyysisessä" tietokonekaupassa on sisäisiä dvd-asemia. Jos jossain ei ole niin sit kannattaa haistattaa pitkät sellaselle kaupalle.

Eli taitaapi ainoa vittuilija ja suomijuntti olla siinä sun ruumiissas!

...argumentti perustelee itsensä näin selvästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      257
      15231
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10156
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9381
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7109
    5. 182
      6547
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6238
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5622
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4816
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      26
      1828
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      151
      1707
    Aihe