Kristinusko on hyvä asia

NahkaVasara

Pitkän linjan ateistina olen tullut siihen johtopäätökseen, että kristinusko on hyvä asia. Jaa miksikö? No siksi että ainoastaan korkeamman voiman pelko saa tietynlaiset ihmiset arvostamaan ja kunnioittamaan kanssaihmistä. Jos tämä usko (lue: Herran pelko) tältä ihmisryhmältä puuttuisi, olisi tällä suora vaikutus varkauksien, pahoinpitelyjen, murhien ja raiskauksien lisääntymiseen. Kristinuskolla on siis koossa pitävä voima. Kun se päivä koittaa, että voidaan todistaa tämä korkeampi voima höpöhöpöksi, on Telluksella piru irti.

Itse kykenen arvostamaan ja rakastamaan kanssaeläjiä ilman pelkoa helvetistä ja loppuiän kärsimyksestä. Valitettavasti kaikki eivät siihen pysty. Onneksi on kristinusko joka pitää nämä ihmiset nuhteessa.

Täältä tähän,

NahkaVasara

14

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen pastori Dan Barker sanoi:

"Kulkisimmeko me ilman "Mooseksen lakia" ympäriinsä kuin pienet jumalat, varastaen, raiskaten ja verta vuodattaen milloin tahansa tuntisimme turhamaisuutemme tulleen loukatuksi?"

http://www.vihrearouva.net/usko/barker1.html

Vankilathan pullistelee kristityistä, ateistien sijaan.

• mieti kaksi kertaa

Ensinnäkin: Vankiloissa on ihmisiä, niissä ei ole mitään eläimiä, yleensä ateistisia kovan elämän läpikäyneitä ihmisiä. Kyllä Jumala joskus antaa uskon vankilassakin olevalle ihmiselle, ja siellä on omia Jumalanpalveluksiakin, joihin saavat vapaaehtoiset osallistua. Monet uskoon tulevat ihmiset hämmästyttävät niitä muita, joilla ei itsellään ole uskoa, koska usko on hullutusta sellaisesta jolla ei ole uskoa itsellään.

• mieti ainaki sata ke
        mieti kaksi kertaa kirjoitti:

Ensinnäkin: Vankiloissa on ihmisiä, niissä ei ole mitään eläimiä, yleensä ateistisia kovan elämän läpikäyneitä ihmisiä. Kyllä Jumala joskus antaa uskon vankilassakin olevalle ihmiselle, ja siellä on omia Jumalanpalveluksiakin, joihin saavat vapaaehtoiset osallistua. Monet uskoon tulevat ihmiset hämmästyttävät niitä muita, joilla ei itsellään ole uskoa, koska usko on hullutusta sellaisesta jolla ei ole uskoa itsellään.

Vankiloissa on varmasti enemmistö uskovaisia.

• ...

Olisipa kiva tavata kristitty joka arvostaa ja kunnioittaa kanssaihmisiä. Ei ainakaan tällä palstalla ole juuri sellaisia näkynyt.

• lopeta pilkkaamisesi

Jos olen ymmärtänyt oikein, yrität parhaasi mukaan pilkata ja mustamaalata uskovaisia, joten itselleni tulee epäilys että olisiko sinusta oikeasti kiva tavata sellainen uskovainen, joka arvostaa ja kunnioittaa kanssaihmisiä. Tekstisihän on jo vähän naurettavaa! Yleensähän uskovaiset yrittävät elää uskonsa mukaisesti, ja juuri ovat ainakin ystävällisiä, jollei muuta sen kummempaa. Mutta sinä haluaisit uskossa olevan kiinni keskustelemaan, että pääsisit aloittamaan joutavanpäiväisen riitelemisen, josta ei ole kenellekkään mitään hyötyä.

• ...
        lopeta pilkkaamisesi kirjoitti:

Jos olen ymmärtänyt oikein, yrität parhaasi mukaan pilkata ja mustamaalata uskovaisia, joten itselleni tulee epäilys että olisiko sinusta oikeasti kiva tavata sellainen uskovainen, joka arvostaa ja kunnioittaa kanssaihmisiä. Tekstisihän on jo vähän naurettavaa! Yleensähän uskovaiset yrittävät elää uskonsa mukaisesti, ja juuri ovat ainakin ystävällisiä, jollei muuta sen kummempaa. Mutta sinä haluaisit uskossa olevan kiinni keskustelemaan, että pääsisit aloittamaan joutavanpäiväisen riitelemisen, josta ei ole kenellekkään mitään hyötyä.

Ennen kuin löysin tämän palstan uskovaisineen, minulla oli varsin neutraali kuva uskovaisista. Nyt olen ymmärtänyt, että monet heistä ovat täydellisen sekaisin ja moraalisesti he ovat irvikuva "kristillisten arvojen" ihanteesta.

Ehkäpä vain pahimmat tapaukset eksyvät tälle palstalle, näin toivon.

• ... kirjoitti:

Ennen kuin löysin tämän palstan uskovaisineen, minulla oli varsin neutraali kuva uskovaisista. Nyt olen ymmärtänyt, että monet heistä ovat täydellisen sekaisin ja moraalisesti he ovat irvikuva "kristillisten arvojen" ihanteesta.

Ehkäpä vain pahimmat tapaukset eksyvät tälle palstalle, näin toivon.

Tämän palstan seuraaminen on muuttanut minunkin kuvani uskovaisista täysin. Aiemmin mielessäni oli kuva jonkinlaisesta kiltistä ja ystävällisestä ihmisestä, joka noudattaa tiukasti moraalisääntöjä. Ihmisestä jonka kanssa ei välttämättä edes halua väitellä uskonasioista.

Täällä onkin yllättäen tullut vastaan monia suvaitsemattomia ja tietämättömyydellään suorastaan ylpeileviä ihmisiä, joilla käännyttämistarkoitus pyhittää kaikki keinot. Ja jotka ovat valmiita puolustamaan lasten joukkomurhia, solvaamaan muita ihmisiä nimettömästi ja sitten karkaamaan paikalta.

Se on ollut surullista huomata.

• Kuk regus susej

Savonarola on kertonut, että ainoastaan helvetin-pelko saa hänet käyttäytymään ihmisiksi ja tekemään hyvää (mitä se hyvä sitten saviksen mielestä onkaan).

• mitäse muille kuuluu

Onko tällainen "selän takana" puhuminen sinulle tavallista arkipäivää? Taidat oikeasti olla sitten melko yksinäinen ja ehkä katkerakin ihminen?

• Kuk regus susej
        mitäse muille kuuluu kirjoitti:

Onko tällainen "selän takana" puhuminen sinulle tavallista arkipäivää? Taidat oikeasti olla sitten melko yksinäinen ja ehkä katkerakin ihminen?

Niin, tämähän on julkista keskustelua, miten saat sen väännettyä selän takana puhumiseksi?

Mikä on sarvihotko, oletko keksinyt senkin itse, kuten olet jumalasi?

"Taidat oikeasti olla sitten melko yksinäinen ja ehkä katkerakin ihminen?"
        Taidat oikeasti olla niin vajaa kuin miltä vaikutat.

• Olly

Tai ei kysytäkään, krisselit tappoivat kaikki tasmanialaiset viimeiseen mieheen.

Mutta jos olisivat jättäneet yhdenkin henkiin...

No, eivät jättäneet.

• Se on kyllä tosi että uskovaiset eivät pelkästään kaipaa nuorassa taluttamista vaan myös tarvitsevat sitä.

Tuo on tietenkin yleistys.
      Oikeasti joillakin uskovaisilla on moraaliarvot ihan luonnostaan kunnossa.
      Sellaisista uskovaisista saa ihan asiallisen ateistin.

• Kylän äijä.

Olen samaa mieltä NahkaVasaran kanssa. On se ainakin hyvä jos herran pelko pitää hullut kurissa.

• sippadii

et edes lyhyen linjan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      133
      4705
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      70
      3310
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      105
      3185
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      39
      2631
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      28
      2312
    6. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      113
      1608
    7. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      49
      1136
    8. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      339
      1127
    9. 49
      872
    10. Mitä luulet mies

Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin
      Ikävä
      55
      691
    Aihe