Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nielurisa leikkaus

exKuorsaaja

poisti kovaäänisen kuorsaamiseni. Menin valittamaan siitä arvauskeskukseen joka lähetti eteenpäin korva lekurille ( joo ihmettelin itsekkin mutta ne operoi nieluja ) joka varasi ajan kirurgiselta puolelta. Leikattiin kuukautta myöhemmin nukutuksessa ja pari vk kesti parantua. Ongelma poistui!! :) Olisi vain pitänyt mennä aiemmin jos olisi tajunnut... mutta eihän se kuorsaus itseäni haitannut mutta kun tyttöystävä valitti kuorsaamisestani joka yö niin pakko oli sitten lopulta hoitaa homma. Samalla poistui myös jatkuva yskä ja nenän vuotaminen...

12

3716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuor"saaja

      tuostapa hääty ottaa opiksi

    • näinkin voi olla

      Hyvä, että sulla auttoi. Itsellä nielurisat ja kitarisat on poistettu jo lapsuudessa...

      Kuorsaus on tullut vasta sen jälkeen !

      • exKuorsaaja

        Tupakointi, kahvi ja olut pahensivat asiaa. Jos ei muuten kuorsannut niin takuuvarma keino kuorsata oli nauttia jotain mainitsemistani... :) jostain syystä parempi puoliskoni tahtoi kieltää multa noi kaikki =D


      • happo67
        exKuorsaaja kirjoitti:

        Tupakointi, kahvi ja olut pahensivat asiaa. Jos ei muuten kuorsannut niin takuuvarma keino kuorsata oli nauttia jotain mainitsemistani... :) jostain syystä parempi puoliskoni tahtoi kieltää multa noi kaikki =D

        Mitäs mun pitäisi tehdä? Nukun avovaimostani kahden välioven takana ja hän herää aamuöisin aina potkimaan ja valittamaan että koko talo tärisee.
        Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.


      • Yx-patu
        happo67 kirjoitti:

        Mitäs mun pitäisi tehdä? Nukun avovaimostani kahden välioven takana ja hän herää aamuöisin aina potkimaan ja valittamaan että koko talo tärisee.
        Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.

        Laihduta se auttaa. Itse olin aloitteleva kuorsaaja ja pudotin painoa vhh:lla ja korina loppui. Sama tepsi vaimon kohdalla, paino putosi ja rohina loppui!


      • nämä asiat
        happo67 kirjoitti:

        Mitäs mun pitäisi tehdä? Nukun avovaimostani kahden välioven takana ja hän herää aamuöisin aina potkimaan ja valittamaan että koko talo tärisee.
        Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.

        #Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.# Vähennä tai mieluimmin lopeta tupakointi. Laihduta 25kg (tärkein syy kuorsaamiseen)vähennä huomattavasti (sikäli jos päivittäinen lonkeromääräsi nyt edes on noin huomattava.)alkoholinkäyttöäsi, sillä alkoholi rentouttaa kitapurjettasi ja nielun lihaksia, joten ne pääsevät nukkuessasi "värähtelemään" ja aiheuttamaan tuota meteliä. Rupea liikkumaan ja hakeudu töihin, niin tuo nukkumisentarvekkin lisääntyy.


      • Tiikeri98
        nämä asiat kirjoitti:

        #Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.# Vähennä tai mieluimmin lopeta tupakointi. Laihduta 25kg (tärkein syy kuorsaamiseen)vähennä huomattavasti (sikäli jos päivittäinen lonkeromääräsi nyt edes on noin huomattava.)alkoholinkäyttöäsi, sillä alkoholi rentouttaa kitapurjettasi ja nielun lihaksia, joten ne pääsevät nukkuessasi "värähtelemään" ja aiheuttamaan tuota meteliä. Rupea liikkumaan ja hakeudu töihin, niin tuo nukkumisentarvekkin lisääntyy.

        Mullaki oli sellanen vika et jo pienenä lapsena olin kuorsannu nii sit nyt 11.v poistettii nielu- ja kitarisat ja en oo sen jälkeen kuorsaanu! :D


      • ExKuorsaaja
        happo67 kirjoitti:

        Mitäs mun pitäisi tehdä? Nukun avovaimostani kahden välioven takana ja hän herää aamuöisin aina potkimaan ja valittamaan että koko talo tärisee.
        Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.

        vastasit jo omaan kysymykseesi, luovu (mieluiten) / vähennä reilusti noista tupakoista ja lonkeroista sekä ylipainosta näin aluksi jo ihan terveydellisistä syistä!! Jos ne ei poista ongelmaa niin mene lääkärille juttelemaan kuorsaus ongelmasta. Röökistä on tooodella vaikea luopua... itselläni siihen ei pelkkä tahdonvoima ja nikotiini laastarit riittänyt vaan piti lopettaa sekin "hupi" reseptilääkkeillä (zyban, lääkäriltäsi) mutta se auttoi :) Kahvinjuonnin olen taas aloittanut ja sen sauna oluenkin hörppäsen joskus mutta tupakkaan en ***kele enää sekaannu sillä se jos mikä oli myrkkyä.

        Ainoa miinus mikä nielurisa leikkauksesta tuli minulle... tuskin tulee kenellekkään muulle =D mutta välillä kun syön jotain niin nielu päästää sellaisen pienen "röhkäisyn" ja aina mä mietin että kuuliko sitä kukaan =D Kaipa sekin menee ohitse kunhan tuo suu taas tottuu tuohon uuteen olomuotoonsa. Niin, leikkauksesta on nyt 2kk aikaa.


      • Laita pepantteenia

        Kuorsaus johtuu eri ihmisillä eri syistä. Jollain liian suurista risoista, jolloin kuorsaus saattaa leikkauksella loppuakin. Risoilla on ikävä taipumus kasvaa takaisin, jolloin niiden aiheuttama kuorsauskin alkaa uudelleen.

        Yksi mahdollinen kuorsauksen syy on tulehdus poskionteloissa (sivuonteloissa), joka aiheuttaa nenän tukkoisuutta ja ohjaa hengityksen kulkemaan helpompaa reittiä eli suun kautta nukahdettua. Myös nenän rakenteellinen ahtaus, esim. vino väliseinä voi aiheuttaa tukkoisuutta ja siten kuorsausta, samoin nenän limakalvoilla olevat polyypit tai esim. poskiontelossa oleva tulehdus tai kasvain.

        Kuorsaus voi johtua myös liian ahtaasta nielusta, jota voidaan hoitaa kirurgisesti. Vanhetessa nielun pehmytkudokset keräävät rasvaa ja alkavat roikkua, jolloin kuorsaus pahenee. Liikoja kudoksia voidaan poistaa tai lämpökäsitellä, jolloin ilmatie ryhdistyy ja avartuu.

        Jos nielun ahtaus johtuu liian pienestä leuasta, on mahdollista katkaista leuka ja saada luuduttamalla aikaan tilavampi nielu, kun pehmytkudokset vetäytyvät pidennetyn leuan mukana eteen- ja alas päin. Tämä on harvinainen ja riskialtis toimenpide, johon ei ensimmäisenä ryhdytä.

        Näiden alueiden hoitoon erikoistunut lääkäri on korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri. Korvat, nenä ja nielu kun ovat yhteydessä toisiinsa, vaikka ei päältä katsoen huomaa.


      • Raitis läski
        happo67 kirjoitti:

        Mitäs mun pitäisi tehdä? Nukun avovaimostani kahden välioven takana ja hän herää aamuöisin aina potkimaan ja valittamaan että koko talo tärisee.
        Nukun epäsäännöllisesti ja erittäin vähän.
        Tupakkaa poltan askin-puolitoista päivässä.
        Alkoholia menee vähimmillään 7-8 lonkerotölkkiä päivässä,enimmillään 15-16 tölkkiä.
        Ylipainoa on noin 20 kiloa.

        Tupakka ja läski pois. Oletko koskaan kuullut, että tupakka lisää limaneritystä ja hengitysteiden turvotusta sekä kuivattaa limakalvot? Kaikki nämä asiat yhdessä tukkivat röörisi nukkuessa. Hengitysilman kuuluisi kulkea nenästä keuhkoihin, ei shitille haisevan myrkyn. Keksi parempi harrastus, vaikka seksi. Kumman vaimosi valitsisi: että kuolet keuhkosyöpään ja lakkaat kuorsaamasta, vai että tervehdyt ja raitistut ja hän saa nauttia rakkaansa seurasta vielä pitkään.

        Jos vielä raittiina ja laihtuneena kuuluu korinaa, lääkäri auttaa puukon kanssa. Lihoessa kun sitä läskiä kertyy paitsi vyötärölle, myös kitalakeen ja nieluun. Siksi sellaista pulskaa ihmistä ei olekaan, joka ei kuorsaisi.

        Aski- puolitoista on helvetin paljon myrkkyä kahteen keuhkoon.


    • hmmpoiiyg

      yskä ja nenän vuotaminen kuulostaa tutulta. myös perheessäni kaikilla on kuorsaamisongelmia ja uniapeaa,poskiontelutulehduksia,mutta veljellä se johtuu suuresta ylipainosta, isä taasen ei ole oikastaan ole ylipainoinen,mutt varmaan jo lievä mahakertymä haitta..

    • ...........

      Aloin vain ihan piruuttani katselemaan näitä kokemuksia täältä... Itselläni leikattiin nielurisat pari vuotta sitten ja tyytyväinen kyllä olen. Minulla ei ollut minkäänlaista kuorsausta kylläkään tai ainekaan ketään ei ole valitellut että olisin kuorsannut :P.

      Muistan vieläkin varsin hyvin sen kun olin alvariinsa kipeenä, voi sanoa että joka toinen kuukausi oli kauhea flunssa ja joka toinen kuukausi nielurisatulehdus tai sitten nielurisatulehdus oli kuukausittaista. Ensimmäinen minulle tuli noin 6 vuotta sitten, tuolloin kävin yksityisellä kun kunnallisesta ei ollut mtn apua, aina vain sanottiin, että syö buranaa. Tällöin yksityisellä kun käytiin niin sanoi ihan suoraan, että yksi vielä niin hän suosittelisi leikkausta minulle koska olivat jo aika kookkaat.

      Noh niitä alkoi sitten tulemaan silloin 3-4 vuotta sitten, kävin vähän väliä lääkärissä, antibiootti kuuria antibiootti kuurin perään. Työpaikkalekurilla kävin ja sanoin että laittaa lähetteen, "minun mielestäni ei aiheellista laittaa lähetettä"... Tappelin noin 20 minuuttia hänen kanssaan ja sanoin että olen kyllästynyt näihin ainaisiin lekuri reissuihin yms. Noh suostuipa sitten vihdoin ja viimein laittamaan... Tarkastuksessa kävin sitten korva- ja kurkkulääkärillä niin ihmetteli kovasti miksi on alunperin sanottu ettei muka tarvitse leikata, sanoi aivan suoraan että ne on todellakin aiheellista leikata....

      Ja tyytyväinen olen, enpä ole leikkauksen jälkeen enää kipeänä kovinkaan usein ollut... Vaikka parantuminen leikkauksesta ni huh... Ei kyllä ollut se pari vkoa kovin hauskaa mutta sen arvoista :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe