Pakkanen ei yhtään laannu,
kiristyykin melkein.
Kumma jos ei tässä taannu,
ratkaisu on selkein.
Kaivoin esiin karvalakin,
vanhan nahkareuhkan.
Käyttöön otin talvitakin,
lämmöstänsä leuhkan.
Jalkaan paksut toppahousut,
kengät kotimaiset.
Näillä kestää lämmönnousut
toiset samanlaiset.
Lämpöaalto nyt voi tulla,
sitä lehdet povaa.
Varustus on valmis mulla,
vaikka tulis kovaa.
Ilmastonmuutos
4
290
Vastaukset
- Laudi
Karvareuhka lämmittää
poskia ku nipistää
Topan alla tarkenee
pyllymäkkeen en kuitenkaan mee
Sukset ja muut jätin kuitenki nurkkaan
pilkillekki vain ne pakolliset mukkaan
Toppaa olis kannattanu alesta hamstrata
jokunen litra diiseliäki säiliöön tankata
nuista ilmoistakaan vaan ei tiiä
ens viikkoki ehkä pakkasessa viellä
rehkiä- tee.
Taitaa sielläpäin olla pakkasta vielä enemmän kuin täällä etelähkössä. Ja täälläkin pitää jo varustautua ulos mennessä kuin siihen alkavaan pikkujääkauteen, jota osa tiedemiehistä ennustaa. Villahousut ja karvalakki ovat tarpeen. Onneksi nuorisokin on tainnut jo luopua paljaspäämuodista.
niin melkein voisi tästä kuluvasta sanoa,
jonka Sinäkin olet runoosi ikuistanut.
Se on näämmä aihe kuin aihe mistä Sinä taiot
runon ja vielä muodosssa, joka lukijan silmää
viehättää.
Elämä maistui tässäkin.- tee.
Pitää tunnustaa, että runo on pilailua ilmastonmuutoshysterian suhteen. Kun nykyinen lämpökausi on vain lyhyt haalea jakso pitkien jääkausien kiertokulussa. Kahden edellisen jääkauden välinen Eem-kausikin oli huomattavasti lämpimämpi nykyistä jaksoa. Jalot lehtipuut peittivät Suomen lähes Lappiin asti. Viimeisen jääkauden jälkeenkin on ollut paljon lämpimämpiä vaiheita kuin mitä nyt eletään; tammilehtoineen ja vesipähkinöineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624