Larssonin trilogia

siya

Sain juuri luettua Larssonin trilogian. Ja se oli hyvä! Kaikkien kehujen arvoinen, vaikka aluksi pelkäsin pettyväni. Niin paljon sarjaa on kuitenkin hehkutettu, että ajattelin, ettei se millään voi olla NIIIIN hyvä. Mutta oli se.
Paras kirjoista oli mielestäni nro 2, Tyttö joka leikki tulella. Ja nro 3, Pilvilinna joka romahti täydentää koko trilogian mahtavasti.
Tätä sarjaa ei pystynyt lopettamaan kesken millään, yömyöhään on tullut luettua useana iltana, että saisi tietää vielä vähän mitä tapahtuu. Näiä kirjoja on harvassa.

Mitä muuta yhtä hyvää kirjaa voisit suositella minulle?

13

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilma_a

      olen kahlannut kaikki läpi, ovat myös lukemisen arvoisia!Muita Henning Mankellin kirjoja en ole lukenut, ovat kuulemma sitten enemmän poliittispainotteisia eikä niinkään dekkareita.
      Nyt luen Eppu Nuotion kirjaa Musta, joka on suomalaiseksi dekkariksi myös hyvä. Tosin vielä on tuon "Salander"-trilogian jälkeen hieman tyhjä olo...Tuntuu ettei mikään voi olla niin hyvä!

      • siya

        Wallandereja en vielä olekaan lukenut. Niitä voisinkin nyt kokeilla. Ainakin tykkäsin niistä elokuvina. Jonkun Mankelin kirjan (ei Wallander) joskus aloitin lukemaan, mutta se ei edennyt mielestäni tarpeeksi nopeasti, joten lopetin puolivälissä kesken. Siitä jäi pieni H. Mankell kammo, mutta toivottavasti Wallanderit ovat lukemisen arvoisia.


    • Vaaleatyttö90

      Mä sain just lahjaks ton Pilvilinna joka romahti. En ole vielä lukenut kahta ensimmäistä kirjaa. Kannattaako ne siis lukea järjestyksessä vai voinko huoletta aloittaa kolmannesta?

      • siya

        Kannattaa ehdottomati lukea kirjat järjestyksessä, muuten et kyllä pysy kärryillä.
        Lukemisen iloa.


      • Vaaleatyttö90
        siya kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomati lukea kirjat järjestyksessä, muuten et kyllä pysy kärryillä.
        Lukemisen iloa.

        Paljon! Muuten oisin jo alottanu kolmosesta. Ei auta ku varata kirjastosta kaks ekaa.


    • olliomituinen

      Luin yhdenjo ennen kuin niitä alettiin yleisesti kehua. Ei kai näin vanhoille ole tarkoitettukaan (61 v.). "Muotidekkari, josta kuluu pitää".

      • horridus

        taitaa sitten olla vanhoillinen ajattelutapa...Itse pidin tämän S. Larssonin trilogian erittäin hyvänä ja ikää minulla on jo 62 vee...


    • tosihyviäkirjoja

      Itse kahlasin koko trilogian läpi muutamassa päivässä! Ihan mielettömiä!!!En ole koskaan aikaisemmin lukenut dekkareita ja olen aina ajatellut etteivät sellaiset minua kiinnosta. Mutta pahoin pelkään, että larssonit ovat niin ainutlaatuisia,että löydänköhän toisia dekkareita jotka imaisisivat mukaansa yhtä hyvin.

      Eli mainioita dekkarivinkkejä kaipaisin minäkin. Ja ehdottomasti sellaisia jossa henkilöhahmot eivät jäisi pinnallisiksi!

      • penelopee

        Kokeilkaa hänen Kiirunaan sijoittuvia Rebecka Martinsson -dekkareitaan. Paras on se eka eli Aurinkomyrsky. Rebecka ei ole ainakaan pinnallinen. Hän on Kiirunasta kotoisin, toiminut juppilakifirmassa Tukholmassa ja palaa auttamaan ystävätärtään lumihankien keskelle pohjoiseen. Kirjoja on 3-4 ja ne kannattaa ehkä lukea järjestyksessä Viimeisin eli Kunnes vihasi asettuu oli myös hyvä. Keskimmäiset mielestäni vähemmän hyviä.


    • Larsson RiP

      Upea trilogia. Pakko lukea yhteen menoon kaikki kolme teosta!

    • Nerokas teossarja

      Seuraava alkaa hetkestä johon edellinen teos päättyy. Nerokas trilogia. Pitää otteessaan alusta loppuun.

      • Stieg Larsson

        Hieno klassikkosarja. Piti dekkareista tai ei. Näitä ei voi jättää kesken.


      • astilbe
        Stieg Larsson kirjoitti:

        Hieno klassikkosarja. Piti dekkareista tai ei. Näitä ei voi jättää kesken.

        Todella hyviä kirjoja!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe