aavista kun läheiseni kuolee

Riivattu?

Olen tähän mennessä aavistanut viisi kertaa kun joku läheiseni on kuollut.
Joka kerta minut on vallannut sellanen ahdistus ja shokkitila etten ole pystynyt liikkumaan ja
ajattelemaan rationaalisesti. Koin tämän ensimmäisen kerran kun olin viettänyt kavereitteni kanssa
viikonloppua ja olin jäännyt yöksi kaverini luo. Hieman klo neljän jälkeen aamulla minulle iski sellainen
ahdistava pelkotila jolle ei ollut mitään järkevää selitystä. Sitä kesti noin 2-4 minuuttia ja sitten se
vain loppui äkillisesti. Noin klo 10 aamulla isäni soitti ja kertoi että vaarini oli kuollut viime yönä?
En kysynyt häneltä tarkkaa kuolinaikaa, vaikka minulle tuli sellainen tunne että öisellä kohtauksella
olisi ollut jotain tekemistä vaarini kuoleman kanssa. Toinen tapaus sattui kun olin puolisen vuotta myöhemmin ollut lomalla Latviassa. Minuun iski sellainen henkeä ahdistava kohtaus kesken ravintolassa ruokailun, mutta tällä kertaa se ei kuitenkaan kestänyt hädintuskin puoltaminuuttiakaan.
Kun kahden päivän päästä palasin Suomeen, kertoi hyvä ystäväni, että hänen äitinsä oli kuollut toissa päivänä. Kaverini kertomuksesta kävi ilmi että hän oli kuollut noin puolenpäivän aikaan sairaalassa
äkilliseen sairaskohtaukseen, ja minun ahdistus siellä ravintolassa oli iskenyt samaan aikaan,
Kolmannella kerralla n. 5kk toisen tapauksen jälkeen kun olit palannut töistä kotiin ja olin
juuri tullut sisään kotiin iski se ahdistus ja shokkitila uudestaan, tälläkin kertaa se kesti noin
10-20 sekunttia mutta aloin välittömästi pelätä pahinta ja seuraavana päivänä töissä oli heti alkuun
pieni kokous jossa meille ilmoitettiin että yksi työkavereistani kuoli eilen iltapäivästä auto-onnettomuudessa. Neljäs kerta sattui n. 10kk myöhemmin olin juuri menossa nukkumaan kun heräsin
siihen samaan tuttuun ennetilaani ja tällä kertaa se kesti peräti 5 minuuttia. Hetken kulttua kuulin kuinka
ambulanssi ajoi naapurini pihaan. Aavistin heti että mistä oli kyse. Naapurin vanhan pariskunnan mies
jolle oli tehty ohitusleikkaus oli todennäköisesti kuollut ja tähän sain vahvistuksen kun luin myöhemmin lehdestä hänen kuolinilmoituksen jossa kuolinpäivä oli sama kuin jolloin ambulanssi oli tullut hänen
pihaan. Viimeinen viides tapahtui noin kuukausi sitten kun olin joululomalla vieraillut mummoni luona.
Olin nukkumassa kun keskellä yötä sama kohtaus iski minuun ja kesti kutakuinkin 30-40 sekunttia.
Jälleen aloin pelätä, että kukahan nyt oli kuollut, seuraavana päivänä soittelin äidilleni, isälleni, siskoilleni
ja kavereilleni. Onneksi he olivat kaikki kunnossa eikä kukaan heidänkään lähipiiristä ollut kuollut, mutta
minua askarrutti kuka oli kuollut. Vasta tänään minulle selvisi, että entinen luokkatoverini ala-asteelta
oli tehnyt itsemurhan ennen uudenvuodenaattoa. Nyttemmin olen miettinyt asiaa todella paljon.
Onko tämä jokin yliluonnollinen kyky vaiko ennakkovaroitus joka valmistelee minua huonon uutisen varalle?
Onko joku muu kokenut samanlaista? Olenko minä vain ainut tässä maailmassa?

7

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos, että kerroit kokemuksistasi. Vastaavia tapauksia on kirjallisuudessa joukottain. Toivottavasti pidät tapauksista päiväkirjaa, se varmasti kannattaa.

      Hyvin perusteltuja ja tarkistettuja tapauksia pitäisi julkistaa mahdollisimman paljon, niin että niistä puhuisivat muutkin kuin rajatietoihmiset ja saataisiin tutkimusta aikaan. Nykyään liian monet pelkäävät tulevansa mielisairaaksi tällaisten kokemusten takia tai sitten lankeavat rajatiedon helppojen mutta huonosti perusteltujen mielikuvien ansaan.

    • Siunattu!

      minullekin.
      Yleensä saan tietää tuntemieni ihmisten kuolemasta unen välityksellä. Olen ymmärtänyt asian niin, että nämä henkilöt ovat halunneet vierailla viimeisen kerran luonani jättämässä jäähyväiset. Ne ovat aina olleet erilaiset, henkilöstä riippuen. Eräs vähän kaukaisempi henkilö "lähetti" vain kultareunaisen kortin. Myöhemmin sain kuulla, että tämä kyseinen henkilö oli samoihin aikoihin kuollut.
      Nämä jäähyväiset ovat olleet joka kerta erittäin ihana ja liikuttava kokemus ja ovat muuttaneet käsitystäni elämästä ja kuolemasta. Olen vakuuttunut että elämä jatkuu kuoleman jälkeen.

      Mutta miksi suhtaudut asiaan niin negatiivisesti? Miksi ajattelet olevasi riivattu? Arvelen, että sinulla on tavallista herkemmät antennit näille henkimaailman värähtelytasoille. Se ei suinkaan ole riivaus vaan lahja, joka sinulle on annettu. Yritä ainakin ajatella niin ja suhtautua ilmiöön positiivisesti. Ehkä seuraava kokemuksesi on silloin miellyttävämpi. Ehkä se kauhun ja paniikin tunne, mikä sinulle on tullut, on lähinnä omaa kuolemanpelkoasi ja kauhua läheisen "lopullisesta" menettämisestä?

      Kävin itse hiljattain meedion luona. Mulla ei ollut surua eikä kaipuuta edesmenneisiin sukulaisiini, enkä oikein edes osannut kuvitella, mitä tällaisiin sessioihin oikein sisältyy. Halusin vain vähän jännitystä tylsään elämääni. Se käynti kuitenkin muodostui elämää suuremmaksi kokemukseksi, kun hänen käuttaan sain "tavata" poismenneitä rakkaita. Elämäni muuttui, koska en enää ajattele sen päättyvän kuolemaan, vaan jatkuvan jossain muualla vähän toisessa, ei-materiaalisessa, muodossa.

      • koettu on sekin

        Oman äitini kuollessa satojen kilometrien päässä minä koin hyvin edellä kuvatun kaltaisen kokemuksen. Tunne on lähinnä ahdistava ja surumielinen. Kyllä noin voi tapahtua.


      • Serkkuni
        koettu on sekin kirjoitti:

        Oman äitini kuollessa satojen kilometrien päässä minä koin hyvin edellä kuvatun kaltaisen kokemuksen. Tunne on lähinnä ahdistava ja surumielinen. Kyllä noin voi tapahtua.

        Kun kesken kotitäiden purskahti itkuun, ilman mitään näkyvää syytä. Mutta kohta tuli tieto, että hänen nuorin poikansa merten takana, oli tuona hetkenä pudonnut syvään kaivoskuiluun ja kuollut silmänräpäyksessä.


    • rukoilu on parasta

      rukoilemalla lisää aikaa toisille voitte muuttaa tapahtumien kulkua. voitte aloittaa rukoilemalla esim näin: salli (kyseisen henkilön) jäädä elämään,.....jne....

      • tästä se lähtee

        muistakaa keskittyä rukoillessanne lopputulokseen, kun olette rukoilleet, niin alkaa muutos. muistakaa kärsivällisyytenne ja luottakaan tähän rukoukseen. rukoillessanne voitte käyttää esim sanoja: elämä, terve, rakkaus, rauha, kiitos, paranna...

        millä tasolla tahansa tämä henkilö on kipeä, niin keskittykää siihen, että hän on terve.


    • FrozenCorpse

      Sinulla on sama kyky kuin minulla, eli selvätietoisuus. Saat kuoleman tietoosi saman vuorokauden aikaa tapahtuvasta. Se voi tuntua joskus ahdistavalta, joskus vain vankalata tiedolta tapahtuvasta.
      Ei pidä huolestua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe