Leirintäalueen...

telttamamma

...kehitys,eli miten telttailen mukavasti.

Hyvät leirintäalueen kehittäjät.

Tässä tietoa siitä,mitä telttailijat haluavat. Ensinnäkin; kuka idiootti on keksinyt,että telttailu-alue on varjoton nurmikenttä??

En ikinä laita telttaani paikkaan,jossa aurinko räkittää suoraan jos sen voi välttää.
Sellainen sopii ehkä henkilöille,jotka lähtevät matkaan jo kukonlaulun aikaan,mutta se ei sovi ihmisille,jotka leiriytyvät pidempään,vaikkapa useammaksi päiväksi.

Nurmikentilläkin pitäisi olla tasaisin välein puita varjostamassa telttoja. Kukaan ei halua oikeasti olla suorassa auringonpaisteessa.
Ihmiset vain ei sano siitä,vaikka pitäisi.
Telttailijat kuvittelevat,ettei heillä ole oikeuksia halvan hinnan tähden,mutta niin ei suinkaan ole.


Itse aion tästä lähtien sanoa asiasta joka leirialueella,jossa olen.

Outoja poikkeuksiakin on!!!
Esim Keiteleellä on hienon varjoisa leirialue,tavallaan.
Telttailijat pakotetaan samoille paikoille kuin karavaanarit,mutta alusta on teltoille sopimaton.Karkeaa hiekkaa,joka repii teltan pohjan ja jossa ei telttatikut pysy kuin nuijalla...
Muuten paikalla olisi upeaa potentiaalia oikeissa käsissä...
Paikka kun on tosi upea.

3

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha ratkaisee

      Telttamammalle sanoisin, että vaikka aina kannattaa antaa palautetta, niin parhaiten se menee perille, jos sen antaa oikeaan osoitteeseen. Eli kannattaa muistaa, että monet leirintäalueet ovat kaupunkien tai kuntien omistamia. Niiden henkilökunta on joko kaupungin/kunnan palkkalistoilla, tai leirintäaluetoiminta on vuokrattu jollekin yritykselle, jonka palkkalistoilla henkilökunta on. Kummassakaan tapauksessa henkilökunta ei mahda tuollaiselle valitukselle, mitä sinä suunnittelet, yhtään mitään. Jälkimmäisessä tapauksessa sille ei mahda mitään edes leirintäaluetta pyörittävä yritys.

      Ja syy on selvä, maasto ja sitä koskevat muutokset - ja niiden kustannukset - ovat aina alueen omistajan vastuulla. Tokihan vaikka yrittäjävetoiselle alueelle yrittäjä voisi jonkun pikkupuun jonnekin istuttaa, mutta mitä iloa siitä olisi vuosikausiin siihen tarkoitukseen, mihin sitä kaipaat? Ja isojen puiden istuttaminen vaatii isoja koneita, isoja rahoja ja isoja ammattilaisia, jotka tietävät, mitkä puut minnekin milloinkin kannattaa istuttaa.

      Se nyt vaan on niin, että jos leirintäalue on perustettu peltoaukealle, niin vaikea sinne on nopeasti mistään puita taikoa. Ja kaupungeilla/kunnilla on yleensä paljon kiireellisempiäkin rahareikiä kuin leirintäalueelta puuttuvat puut! Siellä leirintäalueellakin voi olla kiireellisempiä kohteita.

      Keiteleen alueesta en tiedä mitään, kun en ole siellä koskaan käynyt, mutta leirintäalueella olen ollut töissä ja nähnyt, että varakaskaan kunta ei anna leirintäalueen kehittämiseen rahaa vaikka vuosia ruinattaisiin. Sori vaan, telttamamma, mutta paras tapa helpottaa tilannettasi on valita sellainen alue, jossa telttapaikat jo valmiiksi ovat mieluisia.

      • Telttamamma

        ...se on.

        Tuossa kesänä muutamana kävin Rauhanlahdessa,Kuopiossa.
        Tuollakin suurin osa telttailijoista yritti epätoivoisesti tunkea telttojaan sinne metsänreunaan,vaikka maa oli kaltevaa.

        No,itse olen huomannut nyttemmin yhden pika-avun paisteelle.
        Otetaan tuollaisia halpoja avaruuslakanoita ja teipataan laadukkaalla teipillä kaksi yhteen.
        Viritetään teltan päälle mielellään niin ettei suoraan kosketa teltan kattoon. Tuo heijastaa osan lämmöstä pois niin ettei teltta kuumu ihan mahdottomaksi.Ja tämä heijastin mahtuu yleensä hyvin sinne telttapakettiin mukaan.

        Itse ostin pyöräretkeilyyn peräkärryn ja nyt voin kuljettaa mukana tuollaista väh. 3x3m tarppia ja saloilla pystyttää sen teltan päälle.
        Tuollainen katos myös antaa lisämukavuutta sateen sattuessa.

        Eli oli puita tai ei,olen sittemmin viisastunut ja varusteeni ovat nyt ajantasalla.

        Hyvää tulevaa kesää kaikille.


    • jälkeen vaikka

      Ruokkeen lomakylää Kesälahdella. Varjoisa eteläranta, missä nurmikkokaistelekin löytyy. vesi on aina lähellä ja palvelut myös parhaasta päästä. Siistit keittiötilat ja mahtava grillikatos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe