Avioehto ja ero

Miksu...

Eroan vaimostani ja meillä on avioehto maistraatissa.
Olenkin jo mennyt sekaisin näitä tekstejä lukiessa mutta eikö niin että omat rahat, omaisuus yms pysyy avioehdon mukaan myös itselläni?
Meillä ei ole mitään yhteistä omaisuutta joka olisi hommattu avioliiton aikana että sekään ei tuota ongelmia.
Ostin auton omilla rahoillani omiin nimiini tuona aikana ja kai sekin on eron sattuessa minun?
Viimeinen kysymys. Vaimoni on pahasti mielenvikainen ja katkera että ei kai avioehto paperia pysy maistraatista toinen mennä hakemaan yms repimään ja hukkaamaan??
Hölmö kysymys kai mutta hänestä en ikinä tiedä.
Kiitos asiallisista vastauksista!

3

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein kun sopimus

      Rekiströidyt ja vahvistetut asiakirjat kyllä säilyy maistraateissa ja pitäisi löytyä.

      Senhän kysyy jo oikeuskin kun avioeroasi käsitellään ja liittää eroon mikäli jompi kumpi vaatii jotain pesän selvitystä. Asiat todellakin kannattaa sopia ja tyytyä siihen ja tietenkin oma omaisuus itse hankittuna ja kustannettuna on omaa. Niikuin tulisi olla ilman avioehtoakin.

      Pesän päältä selvittäjät eli juristit rahastaa selvityskulut ja ne voi ja ovat aina todella kalliit ja erossa oikeus määrää selvitysmiehen ellei eroavat sovi omaisuus asioita. Mutta avioehdon ollessa (riippuu sisällöstä) ei pitäisi olla kuin toteamista.

      • nix nax

        >>Senhän kysyy jo oikeuskin kun avioeroasi käsitellään


    • >>eikö niin että omat rahat, omaisuus yms pysyy avioehdon mukaan myös itselläni?>Ostin auton omilla rahoillani omiin nimiini tuona aikana ja kai sekin on eron sattuessa minun?>ei kai avioehto paperia pysy maistraatista toinen mennä hakemaan yms repimään ja hukkaamaan??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe