Eroan vaimostani ja meillä on avioehto maistraatissa.
Olenkin jo mennyt sekaisin näitä tekstejä lukiessa mutta eikö niin että omat rahat, omaisuus yms pysyy avioehdon mukaan myös itselläni?
Meillä ei ole mitään yhteistä omaisuutta joka olisi hommattu avioliiton aikana että sekään ei tuota ongelmia.
Ostin auton omilla rahoillani omiin nimiini tuona aikana ja kai sekin on eron sattuessa minun?
Viimeinen kysymys. Vaimoni on pahasti mielenvikainen ja katkera että ei kai avioehto paperia pysy maistraatista toinen mennä hakemaan yms repimään ja hukkaamaan??
Hölmö kysymys kai mutta hänestä en ikinä tiedä.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Avioehto ja ero
3
597
Vastaukset
- oikein kun sopimus
Rekiströidyt ja vahvistetut asiakirjat kyllä säilyy maistraateissa ja pitäisi löytyä.
Senhän kysyy jo oikeuskin kun avioeroasi käsitellään ja liittää eroon mikäli jompi kumpi vaatii jotain pesän selvitystä. Asiat todellakin kannattaa sopia ja tyytyä siihen ja tietenkin oma omaisuus itse hankittuna ja kustannettuna on omaa. Niikuin tulisi olla ilman avioehtoakin.
Pesän päältä selvittäjät eli juristit rahastaa selvityskulut ja ne voi ja ovat aina todella kalliit ja erossa oikeus määrää selvitysmiehen ellei eroavat sovi omaisuus asioita. Mutta avioehdon ollessa (riippuu sisällöstä) ei pitäisi olla kuin toteamista.- nix nax
>>Senhän kysyy jo oikeuskin kun avioeroasi käsitellään
>>eikö niin että omat rahat, omaisuus yms pysyy avioehdon mukaan myös itselläni?>Ostin auton omilla rahoillani omiin nimiini tuona aikana ja kai sekin on eron sattuessa minun?>ei kai avioehto paperia pysy maistraatista toinen mennä hakemaan yms repimään ja hukkaamaan??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.873545Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,753125SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.822586Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52386Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2122220Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302121- 41900
- 95898
- 52796
Haapaveille jotain uutta!
Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.16760