Vauvan

korvista

Muokkautuuko vauvan korvat vauvan kasvaessa? Meidän vauvalla toinen korva on hieman kuin menninkäiskorva.Toinen taas ei. mietin että venyykö se niinkun ylöspäin vauvan kasvaessa ja häviää se kulma. Vai oisko se voinut litistyä jotenkin kohdussa :)

7

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henni78

      Meidän poika syntyi kauniiden ja pienien päätä myötäilevien korvien kanssa. Huokasin jo helpotuksesta, ettei saanut äitinsä (minun) korvia. Mutta kyllähän se kuukausien kuluessa niin meni, että korvat eivät olleekaan enää niin päätä myöten ja samanlaiset isommat lerputtimet sieltä sitten muovaantui kuin äidillänsäkin. Noh, onneksi tuo poika vieläkin on suloinen, vaikka äitinsä korvat saikin sitten.

      • korvista

        Vauvakuvia kun kattoo niin olen huomannut että aika monilla vauvoilla toinen korva on sellainen menninkäiskorvamainen?! Mistähän se johtuu...


      • dumboäiti
        korvista kirjoitti:

        Vauvakuvia kun kattoo niin olen huomannut että aika monilla vauvoilla toinen korva on sellainen menninkäiskorvamainen?! Mistähän se johtuu...

        meidän vauvalla oli toinen korva ihan lytyssä,vähän kuin luppakorva:) Synnytyksessä vissiin meni(lääkärin mukaan ainakin) ja kyllä se nyt on jo ns. normaalin näköinen..jonkun 4 kk meni ennen kuin se normalisoitui.


    • Niins

      Mahdatkohan tarkoittaa korvanlehden päässä olevaa nipukkaa? Tosiaan ihan kuin jollain menninkäisellä tai keijulla tms. Yhdellä kaverillani on sellainen toisessa korvassa. Toisella kummassakin korvassa. Ei se ainakaan heitä ole haitannut.

      • korvista

        ei nipukkaa siinä vaan siinä on tavallaan semmonen kulma, vähän niinkun taittais korvaa ylhäältä niin jää semmonen kulma siihen...


      • köös
        korvista kirjoitti:

        ei nipukkaa siinä vaan siinä on tavallaan semmonen kulma, vähän niinkun taittais korvaa ylhäältä niin jää semmonen kulma siihen...

        Meillä on pojalla tällainen toinen korva ja edelleen on lysyssä. Ikää jo 7kk. :) Oikeneekohan ikinä?


    • lapsenakiusattu

      Nostanpa tämän kysymyksen. Meillä 5v poika jolla toinen korva juurikin kuvatusti ikään kuin taitettu ylhäältä alas eli lupallaan. Aina ollut. Kun hän oli vauva, pidin sitä niin söpönä etten edes harkinnut korjausta kotikonstein leikkauksesta puhumattakaan. Nyt koulun jne lähestyessä mietin että olisiko pitänyt... Tupon laittaminen taitoksen alle voisi korjata asian mutten halua tehdä sitä niin että poika aattelee että korjataan vikaa. Söpöhän se on eikä kolo komiassa haittaa :) mutta oon myös havahtunut että aika selkeä ero on korvissa ja pojalla kun hiukset eivät mitään peitä. Kun vain säästyisi kiusaamiselta rakas pieni <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe