vapaaehtoistyöstä

totaalikieltäytyjä

En sinänsä vastusta kenenkään valintaa tehdä vapaaehtoistyötä, mutta itse en siihen eettis-poliittisen vakaumukseni vuoksi kykene. Olen totaalikieltäytynyt kaikesta maanpuolustuksesta, mukaanlukien kaikista, nimenomaan kaikista siviilitehtävistäkin, jotka palvelevat jollakin lailla joko armeijan tai sitä komentavan hallituksen eduskunnan intressejä. Totaalikieltäytyjänä katson, etten voi tehdä myöskään sellaista vapaaehtoistyötä, josta olisi mahdollisesti hyötyä instanssille, jonka olemassaoloa en voi missään muodossa hyväksyä. En hyväksy asevelvollisuuteen perustuvaa maanpuolustusta, jossa _jokaisella_ on velvollisuus esimerkiksi kuolla. En hyväksy minkäänlaisia kansalaisvelvollisuuksia, koska kansainväliset ihmisoikeussopimukset kieltävät pakottamasta ketään osallistumaan yhteiskunnan toimintaan yksilön etiikan vastaisesti.

Tämän takia en voisi olla mukana esimerkiksi vapaapalokunnassa tai missään vapaaehtoisessa pelastuspalvelussakaan, jotka kriisin tullen linkitetään kuitenkin toimimaan osana maanpuolustusta, johon nimenomaisesti en suostu osallistumaan edes siviilitehtävissä. Vastustan kokonaisuutena koko olemassaolevaa maanpuolustusjärjestelmää, joka on kohtuuton, kallis, velvoittava ja joustamaton yksilöille. Käytännössä armeija ampuu jos et osallistu sotaan. Miksi kenelläkään pitäisi olla velvollisuus osallistua poliittisen järjestelmän säilyttämiseen, etenkään väkivallalla millään lailla? Jos Venäjä haluaisi vaihtaa Suomen hallituksen, minun puolestani he saavat sen tehdä. Olisi sitäpaitsi äärimmäisen typerää asettua vastustamaan suurvaltaa jolla on ydinase. Se on käytännössä ihan yksi paskan maku onko pääkaupunki nimeltään Helsinki vai Moskova. Sen takia ei kannata kuolemaan ruveta.

Olen eronnut kirkostakin koska en hyväksy valtapyrkimyksistä, patavanhoillista ja velvoittavaa kirkkoa, jolla on tässä maassa sellainenkin kummallisuus kuin verotusoikeus. Katson, ettei minun ole pakko osallistua kirkon kuluihin, eikä olla seurakunnan jäsen vastoin omaa eettistä vakaumustani. Olen moraaliltani vapaa-ajattelija, enkä tarvitse kirkkoa kertomaan mikä on oikein ja mikä väärin. Enkä maksa kirkon pohjattomaan kankkulan kaivoon heitettäväksi verorahoja.

En osallistu YLE:n pystyssä pitämiseen kun en sen palveluja käytä, en ole velvollinen osallistumaan mielestäni. En tule maksamaan tulevaa YLE-maksua. YLE on nimenomaisesti olemassaolevan poliittisen järjestelmän äänitorvi.

Kokonaisuutena, en voi tehdä sellaista vapaaehtoistyötä, josta on hyötyä joko hallitukselle, puolustusvoimille tai olemassa olevalle viranomaiskoneistolle. En yksinkertaisesti aio osallistua millään lailla minkäänlaisen kriisin tullen.

Vihaan tätä maata, oikein sydämeni pohjasta.

3

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

      ...mukaan mielenterveysyhdistykseen vapaaehtoiseksi työntekijäksi.



      Itse kuulun Vapepaan Espoon ladun kautta ja sielläkin vain etsintäporukaan.

      Olen myös ollut SPR:n toiminnassa mukana,lähinnä ensiapupuolella.
      En ole koskaan ryhtynyt ruotimaan asiaa niin syvällisesti,kuin sinä. Itselleni se on ollut ajanvietettä,ilman poliittisia tms kytkentöjä.
      En kuulu kirkkoon,mutta siihenkin päätökseen olen tullut vain sillä perusteella,että miksi maksaa noin kallista jäsenmaksua jostakin,minkä palveluja en edes käytä.Ja kun kuolen,ei sillä ole edelleenkään minulle merkitystä.Joku minut hautaa kumminkin,tai mieluummin polttaa,toivottavasti.

      Mielenterveys on minulle itselleni kiinnostava asia ja yhdistyksessä toimiminen auttaa ymmärtämään erilaisuutta.Olen itse kokenut burnoutin aikanaan ja siitä toivuttuani olikin helppo lähteä mukaan.

      Asioiden liian syvällinen analysointi voi johtaa vinoutumiin. Mieti,mistä asenteesi kumpuaa ja mitä siinä on taustalla.
      Itse en todellakaan haluaisi olla Venäjän vallan alla,ajatuskin on outo ja apsurdi.
      Ja jos niin kävisi,niin sinunkin valinnanvapautesi saattaisi kaventua aika tavalla...

      Minä vihaan tässä maassa ainoastaan sitä,ettei se pidä heikoimmistaan huolta ja aseta omaa kansaansa etusijalle.

    • Voi ressua

      ..oikein sydämeni pohjasta!
      Miksi et muuttaisi muualle? Oikeinko joukolla sinua täällä kaipaisimme? Ehdotan, että kokeilet muuttaa jonnekin, vaikka kehitysmaahan ja katsomme sitten miten rakkaaksi tämä hyvinvointivaltio sinulle tulee.
      Eihän täällä kenenkään ole pakko olla, vaikka tänne on sattunut syntymään. Vapaassa maassa on sekin hyvä puoli, että sieltä voi myös vapaasti lähteä sinne, missä asiat ovat paremmin.
      Useimmiten juuri niiltä valittajilta puutuu rohkeus ja aloitekyky, kun se kaikki energia menee valittamiseen.

    • muuttori

      On hyvä että pärjäät omillasi noin hyvin ! Kaikki eivät vain voi olla ja pärjätä maailmassa ihannoin yksin.
      Minä osallistun jonkinverran vapaa-ajallani pakattomaan yhteiseen hyvään toimintaan vapaaehtoisena.
      Saan itsekin apua kun sitä tarvitsen, joten annan apuani niille jotka sitä tarvitsee. Vastavuoroisuusperiaate antaa minulle hyvää oloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3752
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      115
      1474
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1164
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      58
      1044
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe