Tm Rakennusmaailma testasi vedeneristeet ja yllätys oli melkoinen kun Suomessa paljon käytetty vedeneriste Kerafiber ei pitänyt vettä ! Testi tehtiin uudelleen ja sama tulos ! Itsellenikin tehtiin juuri sauna/pesuhuoneremontti jossa käytettiin em. ainetta. Kyllä potuttaa mutta tuotevastuu on valmisteen valmistajalla eli Kiilto Oy:llä . Toivottavasti tuote korjataan pikaisesti vaikka eipä se niitä tuhansia rakentajia auta jotka Kerafiberia ovat käyttäneet . Valmistaja yrittää varmaan kaikin keinoin päästä tukalasta tilanteesta pois !
Kiilto vedeneriste vuotaa
26
8207
Vastaukset
- 2+17
mitään uutta ole,liikaa kovettajaa tulee halkeimia,vähän kovettajaa jää liian pehmeeksi liukenee,ei näitä kukaan annostele oikein,sama juttu lujitemuovin kans kovettajan ja hartsin suhde oikea.
- uoonuujn
Kerafiber on yksikomponettiaine. Sähän se spede olet jos siihen vielä kovettajaa olet lisäämässä.
- järki hoi!
Mitä vain voi testailla, kukin meistä vaikka autotallissa..aiemmin on TM teettänyt testinsä VTT:llä vaan ei tällä kerralla...liekö rahapula iskenyt? Itse vakuutuin kun luin Kiillon kotisivuilta vastineen (www.kiilto.com) ja viimeisimmän VTT:n laadunvalvontaraportin. Se on muuten tehty joka vuosi ilman ongelmia! Viimeisin raportti on päivätty 28.1. Lisäksi Kiillon vedeneriste on testattu Rakennusmaailmassa 4E/2006 ja 4E/2007, ja laatua ja vedenpitävyyttä on erityisesti kiitelty(!) Siis VTT:n testaamina...Ei ole mitenkään mahdollista, että Kiilto ja toinen "testissä" pompannut Mapei tekisivät vuotavaa vedeneristettä! Jos kaiken maailman koulutuskeskusten opiskelijat alkavat testejä tehtailemaan ja niistä lehtijuttuja tehdään niin huh-huh!!
Testin voitti tavara jonka kulutus oli tupla valmistajan ilmoitukseen nähden(!), ja sama tavara toisella merkillä jäi testin keskikastiin...kertonee jotain testistä......lisäksi testivoittajakin saatiin ensimmäisessä testissä vuotamaan...- hö
tuollaista pintaa mikä näkyy esim. lehden kannessa voi muka hyvin laatoittaa, on kuin kyntöpelto levitä nyt siihen sitten laasti tasasesti tökkää täkuuvarmasti ja laatat jää kantamaan korkeimpien kohoumien huippuihin.
Ei mun käsittääkseni tuollalailla vedeneristettä levitetä mikä tää juttu nyt oikein on? - Skrippaduidaah
hö kirjoitti:
tuollaista pintaa mikä näkyy esim. lehden kannessa voi muka hyvin laatoittaa, on kuin kyntöpelto levitä nyt siihen sitten laasti tasasesti tökkää täkuuvarmasti ja laatat jää kantamaan korkeimpien kohoumien huippuihin.
Ei mun käsittääkseni tuollalailla vedeneristettä levitetä mikä tää juttu nyt oikein on?Amislaiset opetelleet lehden tekoa.... Tahtoo olla, että ihan kaikessa on nykyään "asiantuntijoita". Aikanaan oli paljon helpompaa kun maassa ilmestyi vain rauhan tervehdys ja tekniikan maailma. Ekassa oli nämät huuhaa-jutut ja tokassa faktat. Nut kaikki on ihan mitä sattuu. Kandee muuten hakea "tietoa" nettipalstoilta, nämät on parasta viihdettä päättömine "asiantuntija"- kommentteineen. :DDDD
- Laatta meinas lentää
Se että tuote on selvinnyt VTT:n testistä, ei tarkoita sitä, että tavara olisi samaa kuin kaupasta saatavasta. Mielestäni testi olisi toistettava kolmannen osapuolen suorittamana.
RAKENTAJAT: Tehkää oma testi ja laittakaa raporttia tulemaan! Kuvia saa ottaa.- asentaja..
Minulle tuli tänään Kiillolta postia jossa vakuutettiin tuotteen olevan sitä mitä pitääkin ja jonka VTT on hyväksynyt.
Mun ei asentajana tartte lähteä epäilemään tuotetta sen takia että joku lehti jotain väittää.
- kiiltokiilto
seuraavassa numerossa ole kiillon vastine asiaan.
Sama matskuhan oli kärkimestoilla muutavuosi sitten tehdyssä testissä.- kiillon laatu
Rakennusmaailman testi oli kyllä artikkelin perusteella tehty pykälien mukaan. Ja mielestäni tuo uusintatesti vielä varmisti että kyseisten vedeneristeiden laatu ei ole kohdallaan. Onko sitten Kiillolta päässyt markkinoille erä tuotetta joka ei täytä vaatimuksia vai mistä tuotevirheet johtuvat, en tiedä. Mutta joka tapauksessa Kiillon oma laadunvalvonta on pettänyt.
Se että joku toisen yrityksen (VTT) tekemä testi on osoittanut tuotteen olevan kunnossa, ei tarkoita että TM:n testissä olisi jotain vikaa. Sen luulisi olevan päivänselvä asia. - kookookoo
kiillon laatu kirjoitti:
Rakennusmaailman testi oli kyllä artikkelin perusteella tehty pykälien mukaan. Ja mielestäni tuo uusintatesti vielä varmisti että kyseisten vedeneristeiden laatu ei ole kohdallaan. Onko sitten Kiillolta päässyt markkinoille erä tuotetta joka ei täytä vaatimuksia vai mistä tuotevirheet johtuvat, en tiedä. Mutta joka tapauksessa Kiillon oma laadunvalvonta on pettänyt.
Se että joku toisen yrityksen (VTT) tekemä testi on osoittanut tuotteen olevan kunnossa, ei tarkoita että TM:n testissä olisi jotain vikaa. Sen luulisi olevan päivänselvä asia.Pykälien mukaan tehty, just joo... oletteko te hyvät ihmiset edes lukeneet koko artikkelia? Siellähän on ihan selvä moka, Keraprimeria ohennettu vaikka Kiillon ohje on, ettei tarvitse primeroida ja jos primeroidaan niin ohentamattomalla??? Ensin lisänneet siis vettä sen kipsilevyn päälle ja sitten tehneet testin... niinpä niin. Varmaan sama juttu Mapeilla ja entäs testivoittaja... miten voi voittaa testin jos ekalla kerralla ei mene läpi ja uusintakerralla voittaa koko paskan? Eikö kenelläkään herää epäillystä, että tässä on jotain mätää? Jos mussa, niin henkilöissä, jotka testin suorittivat.
- Keramies
Meillä on vuonna 2005 vedetty kaikki kosteat tilat Kiillon Kerafiberilla. Samainen aine oli testissä Rakennusmaailmassa vuonna 2006 (testin pdf versio löytyy esim maxit.fi sivustolta tai hieman googlettamalla, vaikkapa sanoilla maxit vetonit testi) ja sai 4 tähteä. Vedeneristysominaisuuksia kiiteltiin.
Miksi nyt on perseellään, voi johtua neljästä asiasta:
1. Kiilto on muuttanut aineen koostumusta (pakkaus on ainakin muuttunut)
2. Kiillon laatu on epätasaista ja nyt sattui testiin kaksi huonoa erää
3. Testaustapa on muuttunut oleellisesti
4. Kiilto käyttää VTT:ta omiin laatututkimuksiin. RM:n vuoden 2006 testi tehtiin myös VTT:llä. On selvää että VTT:n oli pakko rankata Kiilto korkealle, jotta lypsylehmä ei suuttuisi. Tässä uudessa testissä ei VTT:llä ollut osuutta, joten totuus alkaa paljastua.
Olen aina välillä ollut haistavinani homeen hajua meidän pesutiloissa. Alkaa syy selviämään. No eihän nämä nykyiset talot muutenkaan kestä kuin 30 vuotta ja sitten on vedettävä maan tasalle. Onneksi on lainat maksettu jo tuolloin ja jotain arvoa on kuitenkin tontilla. Ikävämpi homma niillä onnettomilla, jotka asuu vuokratontilla.- ei myynnissä
mutta kuka sitä nyt tai koskaan" hometontin"ostaa.
- liippari
Rakennusalan ammattilaisena tiedän että tuotteet eivät pysy samanlaisena vaan niitä kehitetään koko ajan.
Mutta ei aina parempaan suuntaan ! Ja vaikka tuotteet ovat kuinka sertifioituja tahansa , aina sattuu virheitä . Mutta kuinka paljon se on eri asia .Tässä tapauksessa kyse on tuotteesta joka ei saisi missään tapauksessa olla virheellinen koska se jää piiloon rakenteisiin ! Ja jos vedeneriste vuotaa se on nykyrakentamisessa katastrofi. Piilevänä vuotona se voi ilmetä vasta vuosien päästä kun se on liian myöhäistä. Asia on syytä tutkia perin pohjin ennenkuin Kerafiiberiä käytetään jatkossakin luotettavasti !- kuitenkin suurin osa
vedestä menee viemäriin :)
Itse asiassa Kerafiberin ohjeessa (ladattu Kiillon sivuilta) neuvotaan sekä seinä että lattia työohjeessa "Pohjusta kuivunut ja pölytön lattiapinta Kiilto Keraprimerilla. Kiilto Keraprimer ohennetaan vedellä 1:1" Ensimmäisen sivun taulukossa on ohjeistettu: Kipsilevykartonki - pohjustusaine ei välttämätön. Joten tuo kookookoon mainitsema työvirhe TM testissä ei tuolta osin pidä paikkaansa.
Odotan mielenkiinnolla mitä Kiilto vastaa. Tuo Kiillon sivuille lisätty "TÄRKEÄ TIEDOTE KIILTO KERAFIBERISTÄ, LUE HETI" (avautuu VTT:n raportti) on vain tekohengitystä vihaisille rakentajille. VTT:n testiraportista en ole nähnyt muuta kuin lopputuloksen, mutta siitä huolimatta en epäile sen tuloksia. Tuskin Kiilto pystyy tai edes haluaa painostaa VTT:tä tällaisessa asiassa.
TM testistä mielenkiintoista on että tuotteet on ostettu rautakaupan hyllyltä, joten valmistajat eivät pysty vaikuttamaan valintaan. Se on juurikin sitä samaa tavaraa mitä jokainen meistä hankkii omaan kylppäriin. - ammattilainen1234567
kuitenkin suurin osa kirjoitti:
vedestä menee viemäriin :)
Itse asiassa Kerafiberin ohjeessa (ladattu Kiillon sivuilta) neuvotaan sekä seinä että lattia työohjeessa "Pohjusta kuivunut ja pölytön lattiapinta Kiilto Keraprimerilla. Kiilto Keraprimer ohennetaan vedellä 1:1" Ensimmäisen sivun taulukossa on ohjeistettu: Kipsilevykartonki - pohjustusaine ei välttämätön. Joten tuo kookookoon mainitsema työvirhe TM testissä ei tuolta osin pidä paikkaansa.
Odotan mielenkiinnolla mitä Kiilto vastaa. Tuo Kiillon sivuille lisätty "TÄRKEÄ TIEDOTE KIILTO KERAFIBERISTÄ, LUE HETI" (avautuu VTT:n raportti) on vain tekohengitystä vihaisille rakentajille. VTT:n testiraportista en ole nähnyt muuta kuin lopputuloksen, mutta siitä huolimatta en epäile sen tuloksia. Tuskin Kiilto pystyy tai edes haluaa painostaa VTT:tä tällaisessa asiassa.
TM testistä mielenkiintoista on että tuotteet on ostettu rautakaupan hyllyltä, joten valmistajat eivät pysty vaikuttamaan valintaan. Se on juurikin sitä samaa tavaraa mitä jokainen meistä hankkii omaan kylppäriin.olen itse lattia-alan ammatilainen ja voin sanoa ainakin kiillon lattiatasotteista aika paljon mutta en hyvää. kiilto on tuonut muutamalle isomalle työkohteelleni pomoni mukaan ilmaiseksi ja niinhän ne yrittävät tuotettaan markkinoida ja sitten myydä. joka ikisellä kerralla kun olen käyttänyt kyseisen firman lattiatasotteita nin parin päivän päästä on saanut tarttua petkeleeseen koska tasoite korkkaa eli lähtee irti. muutama vuosi sitten olin tekemässä kuopion yliopistolle laboratiotiloja. ja kun siellä taas kerran korkkasi nin soitin kiillolle ja sanoin asiasta nin he kysyiyvät että kauanko tasoite on ollut päällystämättä? minä sanoin että noin 4 päivää koska ei meinannut kuivaa nin he tokasivat sanoa että tasoituspinta on ollut liian kauan päällystämättä sillloin minä rupesin jo nauramaan ja soitin maxitille koska käytämme yleensä heidän tasoitteitaan ja he sanoivat että heidän tasoite voi olla vaikka vuoden päällystämättä ja se ei lähde irti. jos kiillolla on tollaisia ongelmia että se pitäisi heti päällystää nin miksi sitä ei lue pussin kyljessä. sitten tuli paikalle kiillon edustaja joka heti sano että lähetäähän pojat nyt ensin oikein hienosti syömään kiilto tietysti tarjoaa. ja heti seuraavana päivänä tuli monta lavaa kiillon kaikenlaisia tasotteita ja edustaja uudestaan mtokasin sanoa että nyt jos haluat tehä hyvän työn nin työnnä nuo pihala olevat tasote lavat tuoho alapuolella olevaan lampeen. ei näkyny enää kiillon edustajia ja siinä pihalla meni muutama lava tasotetta sitten paskaks ku ei kellekään kelevanu. mutta kiilto osaa tehdä hyvät ja helppo käyttöiset parkettilakat niistä ei ole moittimista niinkun myöskään en moiti vesieristeitä minun mielestäni jos ne saa vuotamaan nin se taitaa olla kyllä asentajassa se vika miks vuotaa.
- -*-*
ammattilainen1234567 kirjoitti:
olen itse lattia-alan ammatilainen ja voin sanoa ainakin kiillon lattiatasotteista aika paljon mutta en hyvää. kiilto on tuonut muutamalle isomalle työkohteelleni pomoni mukaan ilmaiseksi ja niinhän ne yrittävät tuotettaan markkinoida ja sitten myydä. joka ikisellä kerralla kun olen käyttänyt kyseisen firman lattiatasotteita nin parin päivän päästä on saanut tarttua petkeleeseen koska tasoite korkkaa eli lähtee irti. muutama vuosi sitten olin tekemässä kuopion yliopistolle laboratiotiloja. ja kun siellä taas kerran korkkasi nin soitin kiillolle ja sanoin asiasta nin he kysyiyvät että kauanko tasoite on ollut päällystämättä? minä sanoin että noin 4 päivää koska ei meinannut kuivaa nin he tokasivat sanoa että tasoituspinta on ollut liian kauan päällystämättä sillloin minä rupesin jo nauramaan ja soitin maxitille koska käytämme yleensä heidän tasoitteitaan ja he sanoivat että heidän tasoite voi olla vaikka vuoden päällystämättä ja se ei lähde irti. jos kiillolla on tollaisia ongelmia että se pitäisi heti päällystää nin miksi sitä ei lue pussin kyljessä. sitten tuli paikalle kiillon edustaja joka heti sano että lähetäähän pojat nyt ensin oikein hienosti syömään kiilto tietysti tarjoaa. ja heti seuraavana päivänä tuli monta lavaa kiillon kaikenlaisia tasotteita ja edustaja uudestaan mtokasin sanoa että nyt jos haluat tehä hyvän työn nin työnnä nuo pihala olevat tasote lavat tuoho alapuolella olevaan lampeen. ei näkyny enää kiillon edustajia ja siinä pihalla meni muutama lava tasotetta sitten paskaks ku ei kellekään kelevanu. mutta kiilto osaa tehdä hyvät ja helppo käyttöiset parkettilakat niistä ei ole moittimista niinkun myöskään en moiti vesieristeitä minun mielestäni jos ne saa vuotamaan nin se taitaa olla kyllä asentajassa se vika miks vuotaa.
kävi kans jokunen vuosi sit et tasoitteet korkkas.Kaksi kertaa laitoin ja sit vaihdoin merkkiä.Samaa selittivät et pitäs pinnoittaa nopeesti jne,,,
- tutkimukset jatkuu..
-*-* kirjoitti:
kävi kans jokunen vuosi sit et tasoitteet korkkas.Kaksi kertaa laitoin ja sit vaihdoin merkkiä.Samaa selittivät et pitäs pinnoittaa nopeesti jne,,,
Tänään tipahti postilaatikkoon uusin TM rakennusmaailma. TM:n testaamat Kiillon ja Mapein tuote-erät (yhteensä 4 erää) oli toimitettu VTT:lle testattavaksi. Lisäksi oli hankittu vielä kokonaan uusi erä Mapegum WPS:ää. Testi oli aloitettu 10.2.
Kaikki testissä olleet näyte-erät vuotivat. VTT:n testit vahvistivat TM:n testeissä saadut tulokset.
Mapein edustaja kuulemma koittaa kiistää kaikki tulokset edelleen. Sakretin maahantuoja selvittää tilannetta valmistajan kanssa. Kiilto on nähtävästi hyväksynyt tulokset ja etsii syytä tuotevirheisiin. Kiillon mukaan viime syksyn tuote-erissä on havaittu lievää laatuongelmaa. Kiillon omissa testeissä vuotaminen on loppunut muutamassa vuorokaudessa.
Mapei kuulostaa hyvältä; laadukas tuote ja ennekaikkea luotettava edustaja takaavat onnistumisen vaikeimmassakin remottikohteessa! Suosittelemme myös aloittelijoille. Lopputulos onnistuu yhtä varmasti niin amatööriltä kuin ammattilaiseltakin. - muurari11
tutkimukset jatkuu.. kirjoitti:
Tänään tipahti postilaatikkoon uusin TM rakennusmaailma. TM:n testaamat Kiillon ja Mapein tuote-erät (yhteensä 4 erää) oli toimitettu VTT:lle testattavaksi. Lisäksi oli hankittu vielä kokonaan uusi erä Mapegum WPS:ää. Testi oli aloitettu 10.2.
Kaikki testissä olleet näyte-erät vuotivat. VTT:n testit vahvistivat TM:n testeissä saadut tulokset.
Mapein edustaja kuulemma koittaa kiistää kaikki tulokset edelleen. Sakretin maahantuoja selvittää tilannetta valmistajan kanssa. Kiilto on nähtävästi hyväksynyt tulokset ja etsii syytä tuotevirheisiin. Kiillon mukaan viime syksyn tuote-erissä on havaittu lievää laatuongelmaa. Kiillon omissa testeissä vuotaminen on loppunut muutamassa vuorokaudessa.
Mapei kuulostaa hyvältä; laadukas tuote ja ennekaikkea luotettava edustaja takaavat onnistumisen vaikeimmassakin remottikohteessa! Suosittelemme myös aloittelijoille. Lopputulos onnistuu yhtä varmasti niin amatööriltä kuin ammattilaiseltakin.missä lukee KIILTO, niin pitää lykätä välittömästi ovesta pihalle, minäkin joskus käytin, mutta ongelmien ilmettyä hylkäsin eikä ole sen kummemmin ollut propleemia.
- saumari
muurari11 kirjoitti:
missä lukee KIILTO, niin pitää lykätä välittömästi ovesta pihalle, minäkin joskus käytin, mutta ongelmien ilmettyä hylkäsin eikä ole sen kummemmin ollut propleemia.
Alle 10 v rivitaloyhtiössä on käytetty huonoa "vihreää" eristettä koska märkätiloista yli puolet vuotavat kuin seula…onneksi on takuut päällä. Onneksi meillä on vapaa julkinen sana!
- Perzza
saumari kirjoitti:
Alle 10 v rivitaloyhtiössä on käytetty huonoa "vihreää" eristettä koska märkätiloista yli puolet vuotavat kuin seula…onneksi on takuut päällä. Onneksi meillä on vapaa julkinen sana!
Uskomatonta! Uusimmassa TM Rakennusmaailmassa todellakin vahvistetaan VTT:n tekemin kokein suomalaisen Kiillon tuotteen ongelmat. Jutussa haastateltu Kiillon edustaja toteaa, että Kiilto jatkaa asiassa sisäisiä tutkimuksiaan. Kiillon edustaja toteaa myös, että he ovat itsekin havainneet joissakin tuote-erissä virheitä. Lisäksi edustaja vakuuttelee, että he korvaavat mahdolliset ongelmat tuotevastuun perusteella ja että käyttäjien ei ole syytä olla huolissaan.
Toivottavasti TM ei jätä asiaa tähän. Ainakin minä olisin kiinnostunut vielä siitä, mikä on Kiillon omien jatkoselvitysten tulos. Haluaisin myös tarkempia tietoja siitä, missä tuote-erissä ja koska Kiilto on havainnut virheitä, jotta voisin itsekin arvioida, onko syytä ryhtyä johonkin toimiin vahinkojen välttämiseksi.
Tällaisessa asiassa en oikein usko valmistajan vakuutteluihin tuotevastuun kantamisesta. Lehdelle on helppo vakuutella yrityksen vastuuta, mutta käytännössä valmistajan on ongelmien ilmetessä helppo vedota väärään työtapaan tai työkohteen sopimattomiin olosuhteisiin tms. Näin näyttää tämän keskustelun perusteella ainakin Kiilto monessa tapauksessa toimineen.
Uskaltaako Kiillon tuotteita näillä selvityksillä enää käyttää vai pitäisikö ne jättää suosiolla kaupan hyllyyn? Ilmeisesti remonttiporukoiltakin kannattaa jatkossa ennen työmaalle päästämistä tiedustella, minkä yrityksen tuotteita ne käyttävät? - Paikallisvalvoja
Perzza kirjoitti:
Uskomatonta! Uusimmassa TM Rakennusmaailmassa todellakin vahvistetaan VTT:n tekemin kokein suomalaisen Kiillon tuotteen ongelmat. Jutussa haastateltu Kiillon edustaja toteaa, että Kiilto jatkaa asiassa sisäisiä tutkimuksiaan. Kiillon edustaja toteaa myös, että he ovat itsekin havainneet joissakin tuote-erissä virheitä. Lisäksi edustaja vakuuttelee, että he korvaavat mahdolliset ongelmat tuotevastuun perusteella ja että käyttäjien ei ole syytä olla huolissaan.
Toivottavasti TM ei jätä asiaa tähän. Ainakin minä olisin kiinnostunut vielä siitä, mikä on Kiillon omien jatkoselvitysten tulos. Haluaisin myös tarkempia tietoja siitä, missä tuote-erissä ja koska Kiilto on havainnut virheitä, jotta voisin itsekin arvioida, onko syytä ryhtyä johonkin toimiin vahinkojen välttämiseksi.
Tällaisessa asiassa en oikein usko valmistajan vakuutteluihin tuotevastuun kantamisesta. Lehdelle on helppo vakuutella yrityksen vastuuta, mutta käytännössä valmistajan on ongelmien ilmetessä helppo vedota väärään työtapaan tai työkohteen sopimattomiin olosuhteisiin tms. Näin näyttää tämän keskustelun perusteella ainakin Kiilto monessa tapauksessa toimineen.
Uskaltaako Kiillon tuotteita näillä selvityksillä enää käyttää vai pitäisikö ne jättää suosiolla kaupan hyllyyn? Ilmeisesti remonttiporukoiltakin kannattaa jatkossa ennen työmaalle päästämistä tiedustella, minkä yrityksen tuotteita ne käyttävät?Tuossa kuuluisassa testissä osoitettiin, että tomusokerin ja metylencinin seos ei siedä kosteutta. Valmissa seinärakenteessa ei ole tomusokerin ja metylencinin seosta. Mitenkään ei mainittu, että itse kipsilevyssä olisi todettu mitään muutoksia. Mikä siis on se ongelma?
Omassa työssäni en ole vielä kohdannut sellaista märkätilaa, joka olisi vaurioitunut nykyaikaisten siveltävien vedeneristeiden vuoksi. Sen sijaan sellaisia tulee vastaan jatkuvasti, jotka ovat vaurioituneet ammattitaidottoman tekijän virheiden vuoksi. - korvauksen saanut
Perzza kirjoitti:
Uskaltaako Kiillon tuotteita näillä selvityksillä enää käyttää vai pitäisikö ne jättää suosiolla kaupan hyllyyn? Ilmeisesti remonttiporukoiltakin kannattaa jatkossa ennen työmaalle päästämistä tiedustella, minkä yrityksen tuotteita ne käyttävät?Kyllä viallisen vesieristee myyjä vastaa vahngosta. Näin kävi Thomsit CL 51:lle. Piti mennä kuitenkin hoviin asti.
http://www.taloyhtiosivut.fi/taloyhtio/default.aspx?id=42484900&nid=101169 - korvauksen saanut
korvauksen saanut kirjoitti:
Kyllä viallisen vesieristee myyjä vastaa vahngosta. Näin kävi Thomsit CL 51:lle. Piti mennä kuitenkin hoviin asti.
http://www.taloyhtiosivut.fi/taloyhtio/default.aspx?id=42484900&nid=101169Tarkempi prosessin kulku:
http://www.taloyhtiosivut.fi/taloyhtio/default.aspx?id=42484900
- Kaakelinkaakeli
Oletteko muuten huomanneet, TM on poistanut ko. testin sivuiltaan !? Itse en ainakaan löytänyt artikkelia 1/2010 nettilehdestä. Lehden etusivukuvassa testiä kyllä mainostettiin, mutta itse vertailuun ei pääse.
Kuka muistaa testin tulokset, löytyykö lehteä keltään? Pitäisi nimittäin pian valita vedeneriste taloon.- TM-tilaaja
Löytyy sekä lehtenä, että CD:nä
- kotis
Menet Fescon:in nettisivuihin, pystyt lataamaan artikkelin pdf-muodossa sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951870
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3761353Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna191281- 991099
Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6884Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36881- 63878
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.164815- 20795
- 46746