meidän tenava oli neuvolan 8kk tarkastuksessa "vaan" 68cm ja 7300g..nyt joutuu sitten pomppimaan vähän väliä neuvolaan mittailemaan sitä.Ärsyttävää,minkäs mä sille voin ettei tuo kasva..Kyllä syö 5-6 ateriaa päivässä ja leikkiä touhottaa niin ettei päiväunille meinaa saada.Tulee kohta huono äiti -kohtaus:/
minkä kokoisia 8kk?
12
490
Vastaukset
- Ra
Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta. Meillä 8kk ikäinen tyttö 70 cm ja 7830 g. Neuvolassa sanoivat että on kasvanut odotettua enemmän lähtömitoistaan (2380 g/46 cm). Jos lapsesi on pirteä ja iloinen ja jaksaa leikkiä niin asiat ovat kunnossa vaikkei ihan käyrien mukaan kasvaisikaan. Sinä tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät kyllä jos asiat eivät olisi niinkuin pitäisi, luota vain vaistoosi. Ja nauti kun pikkuisesi vielä on vauva, sitä ei kestä enää kauaa! Kaikki "huono äiti" ajatukset romukoppaan.
- cassu_
Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Jos käyttäytyy ihan normaalisti niinkuin kuvailitkin, niin ei mitään hätää! Jotkut neuvolatädit vaan on vähän hysteerisiä.:D
- ¨poo
Oltiin just 8kk neuvolassa ja tyttö oli 70 cm pitkä ja painoi 8,5kg. Painokäyrä oli normaali, mutta pituuskäyrä meni alaspäin. Niinpä täälläkin käydään myöhemmin painokontrollissa.
Tuollaisesta ei kannata huolestua, koska on ihan normaalia, että jokainen kasvaa omaan tahtiin. - 8+6
et kertonut, onko kyseessä tyttö vai poika. Lisäksi täällä keskustelupalstoilla on aika yhdentekevää sanoa vain yhden mittauskerran tulokset, ne eivät kerro kovinkaan paljoa. Olennaista on nähdä käyrät ja tietää mihin suuntaan ne ovat menossa.
Sinun lapsesi on keskimääräistä pienempi, olis itten tyttö tai poika, mutta etenkin jos on poika. Sinun ei kuitenkaan tarvitse tästä hätääntyä, eikä varsinkaan saada mitään huono äiti -kohtauksia. Neuvolassa vain on tietyt raja-arvot, joiden mukaan toimitaan. Tarkoituksenahan ei ole katsoa, miksi SINÄ et saa lasta kasvamaan, vaan kasvaako lapsi ja jos ei kasva, niin mistä johtuu. Syitä on kuule paljon sellaisiakin, joihin äiti ei voi vaikuttaa. Lisäksi jotkut ovat tietenkin vain hoikempia ja pienempiä luonnostaan, eikä se haittaa.- aloittaja
niin unohdin mainita,kyllä tuo poika on..
ja aikaisemmin tällaisia mittoja..syntymämitat 3000g ja 48cm
1kk 3665g ja 52cm 3kk 5160g ja 58cm 5kk 6200g ja 62cm 6kk 6600g ja 65cm ja nyt siis tuo 7300g ja 68cm
Niin pääasiahan on että edes ylipäätänsä kasvaa,ehkä se ottaa joskus toisia kiinni:) vaikka en mäkään mikään superpitkä ihminen ole.. - Haahuu2
aloittaja kirjoitti:
niin unohdin mainita,kyllä tuo poika on..
ja aikaisemmin tällaisia mittoja..syntymämitat 3000g ja 48cm
1kk 3665g ja 52cm 3kk 5160g ja 58cm 5kk 6200g ja 62cm 6kk 6600g ja 65cm ja nyt siis tuo 7300g ja 68cm
Niin pääasiahan on että edes ylipäätänsä kasvaa,ehkä se ottaa joskus toisia kiinni:) vaikka en mäkään mikään superpitkä ihminen ole..Meillä poika oli 6kk neuvolassa 70 cm ja 7825 g. Syntymämitat oli 49 cm ja 2600g, joten onhan teidän poika aika pienikokoinen. Uusimpia mittoja en tiedä, koska 8kk neuvola vasta kuukauden päästä (7kk neuvolaahan ei ole).
MUTTA! En olisi yhtään huolissaan. Mun kaveripiirissä on hirveesti lapsia (alle 3-vuotiaita) ja sekaan mahtuu vaikka minkälaista. Osalla on pituuskäyrä ollut ok, muttei paino, toisella taas toisinpäin. Toisella taas on niin pienikokoinen, että erikoisseurannassa ja kaikki silti näyttää olevan aivan ok. Yhdellä taas 1v poika käyttää samankokoisia vaatteita kuin meidän 7kk (tosi pieni kokoinen) ja hänen neuvolatätinsä, joka vanha ja kokenut ei ole ikinä katsonut tarpeelliseksi laittaa poikaa mihinkään seurantaan.
Joten poikasi kasvaa omaa tahtia ja syö varmasti sen minkä tarvii. - -elisad-
Haahuu2 kirjoitti:
Meillä poika oli 6kk neuvolassa 70 cm ja 7825 g. Syntymämitat oli 49 cm ja 2600g, joten onhan teidän poika aika pienikokoinen. Uusimpia mittoja en tiedä, koska 8kk neuvola vasta kuukauden päästä (7kk neuvolaahan ei ole).
MUTTA! En olisi yhtään huolissaan. Mun kaveripiirissä on hirveesti lapsia (alle 3-vuotiaita) ja sekaan mahtuu vaikka minkälaista. Osalla on pituuskäyrä ollut ok, muttei paino, toisella taas toisinpäin. Toisella taas on niin pienikokoinen, että erikoisseurannassa ja kaikki silti näyttää olevan aivan ok. Yhdellä taas 1v poika käyttää samankokoisia vaatteita kuin meidän 7kk (tosi pieni kokoinen) ja hänen neuvolatätinsä, joka vanha ja kokenut ei ole ikinä katsonut tarpeelliseksi laittaa poikaa mihinkään seurantaan.
Joten poikasi kasvaa omaa tahtia ja syö varmasti sen minkä tarvii.meillä tyttö
8kk
6400g ja 66cm
neuvolassa ei "valitettu" kasvusta ja seuraava neuvola 10kk niinkuin muillakin
hyvin kasvaa mielestäni ja neuvolatäti ja neuvolalääkäri samaa mieltä
iloinen,konttaa,energinen
- lgdsu
Meidän poika oli 8kk 73cm ja 9820g. Syntyessään 51cm ja 3225g.
- talvikeiju
Meillä poika 76cm ja 9320g. Syntyessääm 55cm ja 4790g.
- Iiso pikkupoika meil
8kk poika oli 74cm 10400g mutta sanoivatkin neuvolassa että yläkäyrillä kasvaa. syntyessään oli 50cm ja 3490g. Itse olen 150cm äiti joten jostain isän puolen suvusta oletettavasti on kasvugeeninsä hakenut.. nyt 10kk iässä on 79cm ja 11200g.
Itse vilkuilen täältä ja tuon mukaan ainakin on ihan normaali lapsi tuo sinun pienokainen että ihan turhaan murehdit huonoa äitiyttä.. ihan hyvä äiti jos tuota käyrää katsotaan :)
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/- annissa
itsekään en ole mikään kovin pitkä joten ihan mielenkiinnosta kysyn että onko miehesi minkä pituinen?
kysyn vaan kun teillä on noin hyvin kasvanut lapsi:).
entä oletko sinä eli Iiso pikkupoika meil tekstin kirjoittanut äiti joka aikuisena olet 150cm niin ollut itse 1 vuoden ikäisenä minkä pituinen?
mielenkiinnosta siis vaan kusyn kun itse en ole mikään pitkä eikä miehenikään,ihan kiva kuulla että lyhyetkin voi siis saada pitkiä lapsia vaikka on ne lyhyetkin ihan yhtä hyviä tietenkin:)
- ...
poika 8 kk iässä 76 cm ja 10,4 kiloa. Kasvanut alun huiman startin jälkeen tasaisesti pituutta 2 käyrällä. Varmaan teillä on tapahtunut jokin notkahdus käyrältä, (mitä siellä ainakin meillä aina tuijotellaan) minkä takia joudutte tarkempaan seurantaan. Hyvähän se on. Meillä oli alussa pituuskasvu niin hurjaa, että olisimme joutuneet tarkkailuun, jos se olisi jatkunut samaa tahtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663