Mikähän olisi puuelementtitalon sopiva ilmankosteus? Lämmönlähteinä ovat sähkölämmitys lattialämmityksenä ja varaava takkaleivinuuni, jota lämmitetään joka päivä. Nyt pakkaskautena on käytetty ilmankostutinta ja sen avulla saatu huoneilman kosteus nousemaan n 40%:iin, aluksi oli alle 20%. Mutta missä vaiheessa sitten alkavat jo rakenteet kostua liikaa, kun toisaalta ilmastointilaitteella yritetään poistaa liikaa kosteutta esim. saunomisen aikana.
Vastaukset 5
- joojoo2
eikös 25-45 ole normaalin rajoissa lämmityskaudella. ja saunasta se räppänä auki ku on saunottu ni menee isommat höyryt pihalle. kai siellä saunassa ilmanvaihto on? saunan rakenteethan pitäs olla suunniteltu paremmin kosteutta kestäväksi.
- xcfvgbnm
Luonnollisesti hengittävässä talossa joka kestää vuosisatoja. Eipä tukehdu pölyyn kuten modernissa kuivaamossa.
- JH
Missä on talo, jonka kosteus on näillä pakkasilla 60 %? Lisätään vaatimuslistaan vielä se, että ilmanvaihto, vaikka painovoimainenkin, pelaa asiallisesti.
- Marja Tyrni
on ihanne. Hirsitalossa se kuuluu toimitukseen, muovitetuissa taas käytettävä kostutinta.
- mä_mitään_tiiä
Hirsitalossahan kosteus nimenomaan siirtyy pihalle tehokkaammin kuin kelmutalossa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll251171Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän561140Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl519858- 50844
- 46755
- 37679
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63633Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30626Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE182619- 53603