Nissan Tiida

Nissanko?

Olen miettinyt uudeksi autoksi Nissan Tiidaa. Onko kokemusta siitä ja jos on millaista? Mieluiten oikeita vastauksia eikä kettuilua.

10

12872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiida...

      Hyvä luotettava peruskärry ostat sitten noten tai tiidan saat laatupelin.Ainoo miinus on ulkonäkö vähän vanhanaikanen ei juuri päät käänny eikä naapurit kade,mut haitanneeko tuo sitten.Ajomukavuus suorituskyky varustelu ym seikat on kohillaa Tiidassa.

    • i30cw 2.0crdi style

      Itsekin koeajoin tiidan vuosi sitten, 1.6 bensakone.. autosta jäi muuten oikein hyvä fiilis mutta vaihteisto oli ihme rimpula. Se päästeli yhtä paljon sivuääniä kuin 13v vanha 280tkm ajettu primera. Huomaat kyllä tuon asian, jos eivät ole tilannetta vuodessa korjanneet. Auto tuntui muuten oikein vankalta, hyvältä ajaa jne.. mutta puhtaasti vaihteiston takia tuo jäi kauppaan.

      • fghjfghjfgh

        moiseen törmännyt. Olen ajellut useita Tiidoja. Missään ei tuonkaltaista ongelmaa.


    • sörsselssönikö

      Hommasin muutama viikko sitten vajaan vuoden ikäisen 5-ovisen Tiidan. Kilsoja 12000. Tyytyväinen olen autoon, myös ulkonäköön ja 6-loviseen laatikkoon. Takapenkille saa ihan julmetun hyvät tilat kun heittää sen taka-asentoon. Ja kontti taas kasvaa melkolailla kun siirrät takajakkaroita eteenpäin.

      Kulkupuolta tuntuu riittävän 1.8:ssa - tosin keli on ollut liukas eli sutimisen esto toimii vähän väliä.

      Varustelu ja ajo-ominaisuudet on paremmat kuin -01 Avensis Solissa. Välillä Tiidan käytös on vähän leijuvaa tai levotonta - lieko kumeista kiinni (Nokian 7). Saa nähdä muuttuuko kun saa kesänakit alle.

      Auto on korkea ja se antaa tilaa sisään. Istuma-asento on korkea ja ulos näkee loistavasti.

      • peku6

        Ostin 2008 uuden Tiidan ja 1000km paikkeilla alkoi vaihteisto ujeltaa kuin Mossen perä konsanaan. Vaihtoivat takuuseen kolme laakeria, mutta ulina ei hävinnyt. Sain korjauksen ajaksi käyttööni liikkeen esittely Tiidan ja siinä ujelsi vaihteisto samalla tavoin. Korjaamopäällikkö sanoi etteivät osaa korjata vaihteistoa eivätkä ala sitä vaihtamaankaan. Auto oli varsinkin kesärenkailla luikertelija jota piti koko ajan paimentaa. Korjaamopäällikkö sanoi , että on ominaisuus ja käski laittaa takarenkaisiin 2,8 paineita niin se auttaa vaivaan. Kulutus nousee moottoritie nopeksilla lähelle 10litraaa/100km. Onneksi pääsin siitä eroon. Kerttoohan se sekin jotain kun auton hintaa pudotettiin tuhansia euroja jotta kauppa kävisi.


      • vai sillä tavalla
        peku6 kirjoitti:

        Ostin 2008 uuden Tiidan ja 1000km paikkeilla alkoi vaihteisto ujeltaa kuin Mossen perä konsanaan. Vaihtoivat takuuseen kolme laakeria, mutta ulina ei hävinnyt. Sain korjauksen ajaksi käyttööni liikkeen esittely Tiidan ja siinä ujelsi vaihteisto samalla tavoin. Korjaamopäällikkö sanoi etteivät osaa korjata vaihteistoa eivätkä ala sitä vaihtamaankaan. Auto oli varsinkin kesärenkailla luikertelija jota piti koko ajan paimentaa. Korjaamopäällikkö sanoi , että on ominaisuus ja käski laittaa takarenkaisiin 2,8 paineita niin se auttaa vaivaan. Kulutus nousee moottoritie nopeksilla lähelle 10litraaa/100km. Onneksi pääsin siitä eroon. Kerttoohan se sekin jotain kun auton hintaa pudotettiin tuhansia euroja jotta kauppa kävisi.

        .... ja kiitos näistä tiedoista, en todellakaan edes harkitse vaihtoa tiidaan. note pelaa kuin ihmisen mieli.


      • MONININISSANAJAJA
        vai sillä tavalla kirjoitti:

        .... ja kiitos näistä tiedoista, en todellakaan edes harkitse vaihtoa tiidaan. note pelaa kuin ihmisen mieli.

        ASIA ON näin että jokainen esine,asia, persoona on omayksilönsä. Kaikki me koemme erilailla jokaisen tilanteen ja hetken. Mulla on vuoden vanha tiida. En koe vaihteiden siirtoa hevinä enkä pehmeänä kehtolauluna. Vaihteisto toimii mallikkasti kuten muutenkin autoni. En ole koskaan ajanut mitään kokokansan testivoittajia. En halua naapureiden kateellisia katseita velka mersun perään. Haluan ajaa autolla jolla pääsen luotettavasti työ matkani ja vahän muutenkin liikkua paikasta toiseen. Kieltämättä tiida ei ole mikään hyvä maantieauto paljon liikkuvalle perheelle. Mutta kaupunki autona se on mulle ja vaimolle ( lapset jo lentäneet pesästä) auto ilman mitään suuria elämyksiä ja kiksejä
        Tiida muistuttaa ehkä olemukseltaan vanhan itäblokin jengin ja eläkeäisten viimeistä kärryä. MUTTA mulle tämä on ook kärry . En vielä tunne kuuluvani kumpaankaan jengiin . SILTI MEILLÄ ON TIIDA.


      • Pitkätiida

        Tiida on yksi harvoista nykyautoista johon pitkä ihminen sopii istumaan!
        Esim. kaikki saksalaiset merkit ovat liian matalia ja ahtaita hyvän istuma-asennon saamiseksi.
        Tiidassa ei tarvitse olla pää vinossa puolittain makuuasennossa persusta maata viistäen...
        Minulle se oli tärkein syy jonka takia päädyin Tiidaan.
        Lisäksi isot ikkunat joista on erittäin hyvä näkyvyys ulos sekä sen sai myös automaattivaihteisena.
        Neljä kuukautta olen ajellut tyytyväisenä.
        Hyvä auto pitkille...


      • useampaa ajanut
        Pitkätiida kirjoitti:

        Tiida on yksi harvoista nykyautoista johon pitkä ihminen sopii istumaan!
        Esim. kaikki saksalaiset merkit ovat liian matalia ja ahtaita hyvän istuma-asennon saamiseksi.
        Tiidassa ei tarvitse olla pää vinossa puolittain makuuasennossa persusta maata viistäen...
        Minulle se oli tärkein syy jonka takia päädyin Tiidaan.
        Lisäksi isot ikkunat joista on erittäin hyvä näkyvyys ulos sekä sen sai myös automaattivaihteisena.
        Neljä kuukautta olen ajellut tyytyväisenä.
        Hyvä auto pitkille...

        ajamatta nuo saksalaiset tila autot;))) -hullua väittää etteikö niissä ole tilaa sitä määrää kuin nissanissa, ja penkki tukee koko jalkaa, ja tämä on usein ongelma minulle kuten selkänikin jolle nissan ei sovi.


      • Työjuhta
        useampaa ajanut kirjoitti:

        ajamatta nuo saksalaiset tila autot;))) -hullua väittää etteikö niissä ole tilaa sitä määrää kuin nissanissa, ja penkki tukee koko jalkaa, ja tämä on usein ongelma minulle kuten selkänikin jolle nissan ei sovi.

        Itselläni on Tiida automaattivaihteistolla, joka on ollut tosi mukava kehäteillä ajellessa. Auto on kyseiseen kaupunkiajoon juuri sopiva peli. Pidemmällä matkalla mukava taas miellyttävä, muttei todellakaan mitenkään urheilulllinen.
        Mitään ylimääräisiä ääniä en ole havainnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe