Olen miettinyt uudeksi autoksi Nissan Tiidaa. Onko kokemusta siitä ja jos on millaista? Mieluiten oikeita vastauksia eikä kettuilua.
Nissan Tiida
10
17183
Vastaukset
- Tiida...
Hyvä luotettava peruskärry ostat sitten noten tai tiidan saat laatupelin.Ainoo miinus on ulkonäkö vähän vanhanaikanen ei juuri päät käänny eikä naapurit kade,mut haitanneeko tuo sitten.Ajomukavuus suorituskyky varustelu ym seikat on kohillaa Tiidassa.
- i30cw 2.0crdi style
Itsekin koeajoin tiidan vuosi sitten, 1.6 bensakone.. autosta jäi muuten oikein hyvä fiilis mutta vaihteisto oli ihme rimpula. Se päästeli yhtä paljon sivuääniä kuin 13v vanha 280tkm ajettu primera. Huomaat kyllä tuon asian, jos eivät ole tilannetta vuodessa korjanneet. Auto tuntui muuten oikein vankalta, hyvältä ajaa jne.. mutta puhtaasti vaihteiston takia tuo jäi kauppaan.
- fghjfghjfgh
moiseen törmännyt. Olen ajellut useita Tiidoja. Missään ei tuonkaltaista ongelmaa.
- sörsselssönikö
Hommasin muutama viikko sitten vajaan vuoden ikäisen 5-ovisen Tiidan. Kilsoja 12000. Tyytyväinen olen autoon, myös ulkonäköön ja 6-loviseen laatikkoon. Takapenkille saa ihan julmetun hyvät tilat kun heittää sen taka-asentoon. Ja kontti taas kasvaa melkolailla kun siirrät takajakkaroita eteenpäin.
Kulkupuolta tuntuu riittävän 1.8:ssa - tosin keli on ollut liukas eli sutimisen esto toimii vähän väliä.
Varustelu ja ajo-ominaisuudet on paremmat kuin -01 Avensis Solissa. Välillä Tiidan käytös on vähän leijuvaa tai levotonta - lieko kumeista kiinni (Nokian 7). Saa nähdä muuttuuko kun saa kesänakit alle.
Auto on korkea ja se antaa tilaa sisään. Istuma-asento on korkea ja ulos näkee loistavasti.- peku6
Ostin 2008 uuden Tiidan ja 1000km paikkeilla alkoi vaihteisto ujeltaa kuin Mossen perä konsanaan. Vaihtoivat takuuseen kolme laakeria, mutta ulina ei hävinnyt. Sain korjauksen ajaksi käyttööni liikkeen esittely Tiidan ja siinä ujelsi vaihteisto samalla tavoin. Korjaamopäällikkö sanoi etteivät osaa korjata vaihteistoa eivätkä ala sitä vaihtamaankaan. Auto oli varsinkin kesärenkailla luikertelija jota piti koko ajan paimentaa. Korjaamopäällikkö sanoi , että on ominaisuus ja käski laittaa takarenkaisiin 2,8 paineita niin se auttaa vaivaan. Kulutus nousee moottoritie nopeksilla lähelle 10litraaa/100km. Onneksi pääsin siitä eroon. Kerttoohan se sekin jotain kun auton hintaa pudotettiin tuhansia euroja jotta kauppa kävisi.
- vai sillä tavalla
peku6 kirjoitti:
Ostin 2008 uuden Tiidan ja 1000km paikkeilla alkoi vaihteisto ujeltaa kuin Mossen perä konsanaan. Vaihtoivat takuuseen kolme laakeria, mutta ulina ei hävinnyt. Sain korjauksen ajaksi käyttööni liikkeen esittely Tiidan ja siinä ujelsi vaihteisto samalla tavoin. Korjaamopäällikkö sanoi etteivät osaa korjata vaihteistoa eivätkä ala sitä vaihtamaankaan. Auto oli varsinkin kesärenkailla luikertelija jota piti koko ajan paimentaa. Korjaamopäällikkö sanoi , että on ominaisuus ja käski laittaa takarenkaisiin 2,8 paineita niin se auttaa vaivaan. Kulutus nousee moottoritie nopeksilla lähelle 10litraaa/100km. Onneksi pääsin siitä eroon. Kerttoohan se sekin jotain kun auton hintaa pudotettiin tuhansia euroja jotta kauppa kävisi.
.... ja kiitos näistä tiedoista, en todellakaan edes harkitse vaihtoa tiidaan. note pelaa kuin ihmisen mieli.
- MONININISSANAJAJA
vai sillä tavalla kirjoitti:
.... ja kiitos näistä tiedoista, en todellakaan edes harkitse vaihtoa tiidaan. note pelaa kuin ihmisen mieli.
ASIA ON näin että jokainen esine,asia, persoona on omayksilönsä. Kaikki me koemme erilailla jokaisen tilanteen ja hetken. Mulla on vuoden vanha tiida. En koe vaihteiden siirtoa hevinä enkä pehmeänä kehtolauluna. Vaihteisto toimii mallikkasti kuten muutenkin autoni. En ole koskaan ajanut mitään kokokansan testivoittajia. En halua naapureiden kateellisia katseita velka mersun perään. Haluan ajaa autolla jolla pääsen luotettavasti työ matkani ja vahän muutenkin liikkua paikasta toiseen. Kieltämättä tiida ei ole mikään hyvä maantieauto paljon liikkuvalle perheelle. Mutta kaupunki autona se on mulle ja vaimolle ( lapset jo lentäneet pesästä) auto ilman mitään suuria elämyksiä ja kiksejä
Tiida muistuttaa ehkä olemukseltaan vanhan itäblokin jengin ja eläkeäisten viimeistä kärryä. MUTTA mulle tämä on ook kärry . En vielä tunne kuuluvani kumpaankaan jengiin . SILTI MEILLÄ ON TIIDA. - Pitkätiida
Tiida on yksi harvoista nykyautoista johon pitkä ihminen sopii istumaan!
Esim. kaikki saksalaiset merkit ovat liian matalia ja ahtaita hyvän istuma-asennon saamiseksi.
Tiidassa ei tarvitse olla pää vinossa puolittain makuuasennossa persusta maata viistäen...
Minulle se oli tärkein syy jonka takia päädyin Tiidaan.
Lisäksi isot ikkunat joista on erittäin hyvä näkyvyys ulos sekä sen sai myös automaattivaihteisena.
Neljä kuukautta olen ajellut tyytyväisenä.
Hyvä auto pitkille... - useampaa ajanut
Pitkätiida kirjoitti:
Tiida on yksi harvoista nykyautoista johon pitkä ihminen sopii istumaan!
Esim. kaikki saksalaiset merkit ovat liian matalia ja ahtaita hyvän istuma-asennon saamiseksi.
Tiidassa ei tarvitse olla pää vinossa puolittain makuuasennossa persusta maata viistäen...
Minulle se oli tärkein syy jonka takia päädyin Tiidaan.
Lisäksi isot ikkunat joista on erittäin hyvä näkyvyys ulos sekä sen sai myös automaattivaihteisena.
Neljä kuukautta olen ajellut tyytyväisenä.
Hyvä auto pitkille...ajamatta nuo saksalaiset tila autot;))) -hullua väittää etteikö niissä ole tilaa sitä määrää kuin nissanissa, ja penkki tukee koko jalkaa, ja tämä on usein ongelma minulle kuten selkänikin jolle nissan ei sovi.
- Työjuhta
useampaa ajanut kirjoitti:
ajamatta nuo saksalaiset tila autot;))) -hullua väittää etteikö niissä ole tilaa sitä määrää kuin nissanissa, ja penkki tukee koko jalkaa, ja tämä on usein ongelma minulle kuten selkänikin jolle nissan ei sovi.
Itselläni on Tiida automaattivaihteistolla, joka on ollut tosi mukava kehäteillä ajellessa. Auto on kyseiseen kaupunkiajoon juuri sopiva peli. Pidemmällä matkalla mukava taas miellyttävä, muttei todellakaan mitenkään urheilulllinen.
Mitään ylimääräisiä ääniä en ole havainnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592