Puro batik-lanka

Himoneuloja

Joko olette kokeilleet uutta novitan Puro batik-lankaa joka on 100% akryylia.Puro villalankaan ihastuneena ostin nyt tätä keväistä lankaa vaikka edellinen neule on vielä kesken:)
Uudessa Novita-lehdessä on muutama kiva malli kyseisestä langasta.
Tuolta edellisistä kirjoituksista luin että Puro-lankaa pitäisi pätkiä että saisi raidat menemään kohdilleen.
Niin varmaan mutta kun tein esim. Boleroa niin aloitin aina uuden kerän sillä värillä kun sattui tulemaan eikä sitä huomaa että raidat ei kulje "oikeassa järjestyksessä".Tietysti jos tekee vaikka lapasia niin olisi kiva jos olisivat samanlaisia:)

5

2313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purottaa

Se, huomaako valmiista neuleesta asioita, tuntuu olevan aika laaja käsite. Se mikä sinulle on ihan ok ja et huomaa, väitän että itseäni häiritsisi. Tietysti riippuu mallistakin, miten värit vaihtuu ja kuinka suuria kappaleita tekee kerralla, mutta jos jokin "väriraita" jää välistä tai värit alkavat kulkea väärään suuntaan, en usko että lopputulos on paras mahdollinen.

Ja riippuu myös siitä onko lanka oikeasti raitoja ja liukuvärjättyä kuten purot. Ja siinä väri vaihtuu vaaleasta tummaan ja takaisin, se on eri asia kuin sellainen lanka jossa vaihtuu vaikka 3 väri raitaa tietyssä järjestyksessä.

Suosittelisin kyllä että tulevaisuudessa hieman huomioisit värien vaihtoa. Tai no omat on neuleesi, mitäpä se minulle kuuluu.

• purottaa

Jäi vielä mainitsematta, että itseäni ainakin häiritsee suunnattomasti esim. Novitan sivujen omat mallikuvat, siellä on raitaneuleet kursittu kasaan miten sattuu, ja huomaa sivusaumoissa miten raidat heittää. Ja samoin juuri purosta tehdyt kappaleet joissa eri puolet on tehty eri väreillä. En itse tekisi noin, koskaan. Mutta kai ne jollekkin kelpaa sitten.

• Willowbark

Annettaisiinko kaikkien nyt tehdä neuleensa juuri siten kuin itse haluaa? Toteat ensin, että kukin tekee neuleensa niinkuin tekee, mutta sitten päsmäröitkin että pitäisi tehdä juuri niinkuin sinä teet... Älä ole tympeä, annetaan kaikkien nauttia käsillä tekemisen taidosta! Sepä vasta inhottavaa ja tylsää oliskin, jos kaikki asiat pitäs tehdä yhden ihmisen mielipiteen mukaan ja kaikki tekeleet olis sitten kuin yhdestä puusta.

Puro Batik vaikuttaa ihan mukavalla langalle, vaikka akryyli materiaalina minusta rajoittaakin sitä mihin sitä käyttäisin.

• purottaa
        Willowbark kirjoitti:

Annettaisiinko kaikkien nyt tehdä neuleensa juuri siten kuin itse haluaa? Toteat ensin, että kukin tekee neuleensa niinkuin tekee, mutta sitten päsmäröitkin että pitäisi tehdä juuri niinkuin sinä teet... Älä ole tympeä, annetaan kaikkien nauttia käsillä tekemisen taidosta! Sepä vasta inhottavaa ja tylsää oliskin, jos kaikki asiat pitäs tehdä yhden ihmisen mielipiteen mukaan ja kaikki tekeleet olis sitten kuin yhdestä puusta.

Puro Batik vaikuttaa ihan mukavalla langalle, vaikka akryyli materiaalina minusta rajoittaakin sitä mihin sitä käyttäisin.

Nyt kyllä luit väärin, en todennut ensin mitään tuollaista!
        Esitin vasta-argumentin sille, ettenkö muka huomaa (tai kukaan tuntemani neuloja) jos värit eivät jatku saman skaalan mukaisesti. Ja yritin selittää sitä miten eri langoissa sen huomaa.

Mun puolesta teette ihan niinku huvittaa, ja senkin totesin!! Suosittelu ja ikävä päsmäröinti ovat kaksi ihan eri asiaa, anteeksi vain. Ei tarvitse tehdä niinkuin suosittelin, jos se niin vatuttaa. Toin vain mielipiteeni ja kokemukseni esille, koska ajattelin että jollekin tämä tieto voisi olla arvokas, jos ei ole monivärilangoista mitään tehnyt. Tai aikaisemmin tätä kerän vaihtoa edes tarkemmin huomioinut.

• Ehkäpä tarkoituksesi
        purottaa kirjoitti:

Nyt kyllä luit väärin, en todennut ensin mitään tuollaista!
        Esitin vasta-argumentin sille, ettenkö muka huomaa (tai kukaan tuntemani neuloja) jos värit eivät jatku saman skaalan mukaisesti. Ja yritin selittää sitä miten eri langoissa sen huomaa.

Mun puolesta teette ihan niinku huvittaa, ja senkin totesin!! Suosittelu ja ikävä päsmäröinti ovat kaksi ihan eri asiaa, anteeksi vain. Ei tarvitse tehdä niinkuin suosittelin, jos se niin vatuttaa. Toin vain mielipiteeni ja kokemukseni esille, koska ajattelin että jollekin tämä tieto voisi olla arvokas, jos ei ole monivärilangoista mitään tehnyt. Tai aikaisemmin tätä kerän vaihtoa edes tarkemmin huomioinut.

olikin ihan hyvä, mutta tapasi ilmaista asioita on 'päällekäyvä', siitä varmastikin johtui tuo päsmäröinti-fiilis.

Olen arvostelijasi kanssa samaa mieltä, että jokainen toteuttakoon luomisvimmaansa parhaan taitonsa mukaisesti - toiset tekevät sen taitavammin kuin toiset, mutta silloin kun on kysymys lähinnä itsensä viihdyttämistä, niin ei välttämättä tarvitse pyrkiä täydellisyyteen - riittää, että lopputulos tyydyttää omaa silmää.

Muistelen nykyään ihan lämmöllä vanhaa sukulaistätiä (oli muuten aika topakka päsmäröitsijä ja käsityöalan ammattilainen - pedagogiset taidot vaan suoraan hanurista !), joka aikoinaan puratti minulla, pienellä tytöllä, pienetkin virheeni. Se teki käsitöiden tekemisestä suorastaan vastenmielistä, ja into oli sammua monet kerrat. Nyt vanhempana olen kiitollinen hänen opeistaan ja neuvoistaan, ja kuinka ollankaan, minusta tuli samanlainen piukkis omien töiden laadun suhteen. Pystyn kuitenkin suomaan erivapauden muiden toteutustavoille, ja neuvon vain pyynnöstä, ettei kenkään tarvitsisi kokea itseään 'jyrätyksi'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe