Olen joskus kauan sitten käynyt hambokurssin, mutta pyörähtäminen osoittautui silloin tosi hankalaksi. Yksinään ne kuviot vielä selvitti, mutta ne pyörähdyksen niiaukset tahtoivat väkisin mennä parin mukaan.
Kurssista on jo nyt kulunut aikaa, enkä enää muista monennellako askeleella se naisen niiaus oli. Nainen kai kuitenkin niiasi ensin?
Tanssitko hamboa?
10
431
Vastaukset
- Kohtelias tanssija
En hambosta tiedä piirun vertaa. Mitenkäs ne kumarrukset ja niiaukset siinä "kohteliaassa valssissa" menee, vai onko se sama juttu kuin hambossa, mutta tanssitaan vain valssimusiikkiin.
Tanhuujilla ja kansantanssijoilla taitaa olla noita "kohteliaita" versioita lähes kaikkiin perusaskelikkoihin. - -heikkopäinen-
Pää menee pyörälle tuosta tanssissa, ei siis niin kiva. Harvoin tulee tanssittua, puhumattakaan että tulisi sopivaa musiikkia.
- Ei mamboa
Tässä hyvää perustietoa hambosta, mukana myös videolinkkejä:
http://www.tanssi.net/fi/tausta/hambo.html
Youtubesta löytyy lisää videoita hakusanalla.
Hamboa on alkanut kuulla lavoilla entistä enemmän, mm. Taikakuu sitä soittelee joka keikalla.
Monipuolinen, vaikkakin alkuun vaikea tanssi. Kädenalikuvioita vaikka kuinka, ja tarvittaessa vaikka kärrinpyöriä jos tilaa on... :-)- niiaus hukassa
Olen tuohon tanssinetin linkkiin jo tutustunut, mutta niiauksista niissä ei valitettavasti puhuta mitään. Askelikon osaan, mutta niiauksen ajoitus unohtunut...
Hamboa aina silloin tällöin kuulee ja olisi hauska päästä kokeilemaan, kunhan osaisin niiailla oikeaan aikaan ja vielä eriaikaisesti viejän kanssa. - Niiaus hukassa
niiaus hukassa kirjoitti:
Olen tuohon tanssinetin linkkiin jo tutustunut, mutta niiauksista niissä ei valitettavasti puhuta mitään. Askelikon osaan, mutta niiauksen ajoitus unohtunut...
Hamboa aina silloin tällöin kuulee ja olisi hauska päästä kokeilemaan, kunhan osaisin niiailla oikeaan aikaan ja vielä eriaikaisesti viejän kanssa.Etsiydyin youtube:en ja löysinkin sen variantin, mitä minulle aikoinaan on opetettu, taisipa olla nimeltään Hälsinge hamboa.
Joten nyt pyörähtelen olkkarin lattialla ja toivottavasti pääsen seuraavassa mahdollisessa tilaisuudessa ihan tanssilattialle saakka taitojani koettelemaan.
Yritin niistä muistakin videonäytteistä etsiä sitä niiauksen eriaikaisuutta, mutta silmäni ovat kai huonot, koska en sitä havainnut, tai sitten hamboa voidaan tanssia myös niin, että nainen niiaa syvempään ja mies ihan vain pienesti. Enpä ollut ennen niitä kädenalikuvioita nähnytkään, joten kiitos sinulle "Ei mamboa" hyvästä vinkistä.
Taikukuun lisäksi myös ainakin Martti Metsäkedon orkesteri taitaa hambon soiton (eikä sen puoleen, hehän soittavat kaikkia lajeja monipuolisesti ja lajinmukaisesti). - ______
"Hamboa on alkanut kuulla lavoilla entistä enemmän, mm. Taikakuu sitä soittelee joka keikalla."
- no jaa suhteellistahan tuo on mikä on entistä enemmän. Eipä sitä paljon pääse tanssimaan, kun vain Taikakuu sattuu soittamaan yhden kappaleen jotenkuten hamboksi sopivana, tahdin toinen kappale onkin sitten mentävä jo masurkkana..
- minäkin tanssin
Kyllä se tavallisin tyyli on että yhtä aikaa niiataan tanssin edetessä.
- hambo ukko
hambo on kiva tanssi
- Anonyymi
soittaako vielä orkesterit hamboa? masurkkaan ollaan sitä tanssittu, mutta on melko hätäistä
- Anonyymi
Mie osaan hamboo 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473