d90 vai d300?

farkku

Kumpi olisi mielestänne parempi järkkäri, kun kuvataan liikkuvaa kohdetta? Esimerkiksi jyrsijöitä tai kissoja. Minulla on kotisivut lemmikeilleni ja haluaisin tarkkoja kuvia eläimistäni. Tarkennettuna, eli haluaisin tarkkoja liikekuvia ilman salamaa :)

Esimerkki hyvin onnistuneesta liikekuvasta:
http://i6.photobucket.com/albums/y207/myheritage/New Cats on the Blog Pics/agility15.jpg
http://belgialainen.kuvat.fi/kuvat/Espoossa/nitamaalis8.jpg
http://belgialainen.kuvat.fi/kuvat/Eukanuba Summer Show KR/irkkunarttu.jpg ( tuo aika sumea joiltakin osin)

Minkälainen obiska sitten tulisi hankkia?

5

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko Pesko

eipä taida noissa rungoissa olla suurempaa eroa tuon kaltaisia kuvia kuvatessa.
      Mutta objektiivi tulee kyllä valita huolella, jos se tarkennusnopeus huolettaa.

kumpikin esimerkkikuva(näin vain kaksi viimeistä) on kuvattu sivusuunnasta, joten kohteen liike ei juurikaan tarkennusmoottoria vaivaa, koska kohteen etäisyys kamerasta ei juurikaan muutu.

Tuon tapaisia kuvia saannee kohtuuhelpolla esim 70-200/2,8 -tyyppisellä objektiivillä.

• d90

Valovoimainen ennen kaikkea, kuvailet kaiketi niitä jyrsijöitä ja kissaeläimiä sisätiloissa. En sulkisi pois kiinteä polttovälisiäkään linssejä jos ei se tele nyt sitten ole aivan välttämätön. esim. AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G. Toiminut henkilö ja lemmikki kuvauksessa aivan täysin, etenkin hämärässä pesee monet muut linssit ihan 6-0. D90 kitin (eli AF-S 18-105 mm VR ja runko) maksaa simplyelectronicsilla briteissä 830 ja risat ja siihen tuo kiinteä objektiivi päälle niin hintaa jää rapea tonni. Ite tilasin sieltä, vaikka kauppa vähän moitteita kerännyt Kaikki toimi mielestäni paremmin, kuin suomessa missään nettikaupassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      145
      1628
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      54
      1534
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      68
      1143
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      103
      1067
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      108
      960
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      53
      860
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      88
      825
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      743
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      705
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34