Se uinuu ...

runo64

Talven valkoinen marmori
kaikkialle levittäytyy
ja tuiskussa kuljen
halki ajattoman maiseman

jonka pakkanen kylmään käärii
ja sydämeni vaikeroi
mutta äänetön on sen huuto
tähtien merelle ...

Se uinuu
alla hohtavien nietosten
tunturissa
sen rosoisissa haavoissa

ja mustikan
puolukan varvuissa
punastellen karpalon lailla
makeana kuin kultainen hilla.

Uinuu vain
Lapin maan kauneudessa
odottaa
valmiina sinulle

rakkaudella ...

5

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä pehmeys ja talvinen ihmemaa runosi kautta
      lukijalle avautuukaan. Säkeissäsi kiertää kuitenkin
      vahvana kaipaus, kaipaus rakkauteen - kaipaus
      hetkiin, jotka olisivat ikuistamisen arvoisia.

      Mausteikas, kirpeä ja kaunis teksti.
      Upea kokonaisuus, kertakaikkiaan Jouni !

    • mies-v57

      Se tuhisee, torkkuu, se niin
      koettaa pitää silmänsä auki,
      lämpöisenä, pehmoisena ja
      niiiin söpönä, hyväiltävänä..

      Se kipuaa, aina leikkin mielessä
      ja nälkäkin tulee, se itseään pesee,
      huolehtii välittää, kunnioittaakin,
      ja kynsiäänkin se teroittaa..

      Ja kun toisen tapaa, on yhdessä
      kivaa, virekkäin olla, lämmitellä ja
      toista koetella, naamaset vastakkain,
      on päivä kiva näin...kamuina..

      Se sydämeen tulee, hellyttävä, pää
      kekalaan katsoo ihan silmiin, Rakkauden
      tuo mieleen, hennon yhteuden, välittämisen
      ja että pienikin voi olla niin isoa..Rakasta..

      ..ja jos on luontoa rakastaa kaikkein pienimipiä,
      sisällä silloin asuu jotain suurta..

      http://www.youtube.com/watch?v=HBFX37Vx2EM&feature=related

      Kiitos Runostasi.

      Toisinaan inhimillisyys asuu pikkuisen
      olennon pinnalla, olemuksessa..

      Viestinä, että voi olla heiveröinen,
      kypsymätön, kuitenkin niin paljon
      ja sydämeen osuvaa..

      Ei suuria tekoja, täydellisyyttä,
      vaan pikkuisista asioista koostuva,
      hellyttävä kokonaisuus..

      Kuin ihminen, tunteet,
      Rakkaus..

      Tässä Rakkausrunossa tuli kirpeänä ja
      hienona esiin rakkaus maata kohtaan,
      johon astuu..

      Rakkaus hienona tekstinä ja ilmaisuna,
      ja itse vastineella koetin etsiä pikkuisen
      vastasävyjä..

      Että Rakkauden voi kohdata monesta,
      jos sydän on valmis ja kypsä..

      Upea kokonaisuus Sinulta ja tästä et voi kokea
      muuta kuin onnistumisen riemua..

      Tämä oli kypsä ja kaunis, upea
      Runosi.

      Voimia ja jaksamista koko tähän
      kauniiseen helmikuiseen päivääsi
      hyvä ystävä..

    • *saaga*

      Silmäni kun
      kiinni painan
      näen kauniin
      luojan luoman
      taulun
      Runoosi kätkenyt olet
      kaipuun ja kauneuden

      uinuu piilossa
      siksi kunnes kohtaan
      hänet jonka luoja
      antanut on minulle???

      Kiitos kiitos sinulle:)

      • Kevät odottaa siellä hangen alla,että koska pääsee taas tänne..Se tulee..valo lisääntyy jatkuvasti..Onhan tänään Valon päiväkin..On ihanaa asua tämmöisessä maassa,missä on näin selvät erot, vuodenajoilla..
        Jokainen vuodenaika on odotettu,ja jokaisessa on oma viehätyksensä.. Runosi on kaunis..Keväällä,odotamme rakkauttakin..Sekin varmaan viipyilee hangen alla..On ihanaa,kun on aina toivoa,toivo ei koskaan katoa..
        No,emme ainakaan saa menettää koskaan toivoamme..Tänään on ,todella kaunsi päivä.. Kaikkea hyvää sinulle sinne kauas ja toivon mitä ihaninta päivää.. Kiitos runostasi,oli todella hieno! ILOA! t.Irkku


    • Tapiontytteli

      Niin ylväästi alkaa Runosi
      Valkoisella marmorilla, tuolla jalolla kivellä
      Jonka varaan voi rakentaa
      Runoesikielesi mahtavat rakennelmat

      Lapin maan kauneus avautuu eteemme
      Ja lakkasuon lumous kultaisine hillamarjoineen
      Hieno , ylevä runo
      Jossa kuuluu äänetön huuto
      mikä huutaa puoleensa taipumaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe