Pyyntö!

Olen ollut palstalla n. kahdeksan vuotta. Tänä aikana en ole nähnyt ainuttakaan puskiksen avausta. Asiattomia vastauksia on kyllä, lähes kaikki. Kerotte omasta paremmuudestanne, jopa erinomaisuudestanne, todistakaa se

Pyyntöni kuuluu: Avatkaa yksi kunnollinen viestiketju keskusteltavaksi!

50

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Onhan siitäkin ollut puhetta ettei kaikkien aloittamat ketut saa kirjoittajia, mutta miesten aloitukseen tulee kyllä vastauksia.
      Kauniisti pyydät mutta tämäkin on mielenkiintoinen aloitus, saadaan mielipiteitä tähänkin.
      Voi olla että saa kovastikin kannatusta, eikä koirat löydä haukuttavaa.

      • Olen pitänyt rekisteröitymistä tärkeänä kunnon keskustelujen kannalta. Myöhemmin on käynyt selväksi, että vakinikit linjalla Maalaismies, Hintriika, *Kukkahame* ym. ovat yhtä hyviä.


      • eikö,,,,

        se koiriksi herjaaminen aa jo loppua!!!???


      • Blommahameeton
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen pitänyt rekisteröitymistä tärkeänä kunnon keskustelujen kannalta. Myöhemmin on käynyt selväksi, että vakinikit linjalla Maalaismies, Hintriika, *Kukkahame* ym. ovat yhtä hyviä.

        Jos Puavo-ketju on sitä kaipaamaasi "hyvää" tekstiä (Kukkahameen aloitus ja sisältökin pääosin), niin miksi et ole ole Puavo-ketjuun kirjoittanut?

        Niinpä niin. On meitä moneksi! Kaikki kukat kuitenkin vapaasti kukkikoon, on siinä vara jokaisella omat yrttinsä poimia ja tykätä.


      • *Kukkahame*
        Blommahameeton kirjoitti:

        Jos Puavo-ketju on sitä kaipaamaasi "hyvää" tekstiä (Kukkahameen aloitus ja sisältökin pääosin), niin miksi et ole ole Puavo-ketjuun kirjoittanut?

        Niinpä niin. On meitä moneksi! Kaikki kukat kuitenkin vapaasti kukkikoon, on siinä vara jokaisella omat yrttinsä poimia ja tykätä.

        Luehan tarkemmin, *Kukkahame*, ei ole sekarotuinen....Kukkamekko on!


      • nikitön!!
        Blommahameeton kirjoitti:

        Jos Puavo-ketju on sitä kaipaamaasi "hyvää" tekstiä (Kukkahameen aloitus ja sisältökin pääosin), niin miksi et ole ole Puavo-ketjuun kirjoittanut?

        Niinpä niin. On meitä moneksi! Kaikki kukat kuitenkin vapaasti kukkikoon, on siinä vara jokaisella omat yrttinsä poimia ja tykätä.

        No etkös huomannut, että Puavo ketjun aloitti Kukkamekko eikä Kukkahame.
        Kyllä sai Puavo itse ketjunsa rakentaa.


      • kun kaikki

        ei kuulu "piireihin".


      • *Kukkahame*
        kun kaikki kirjoitti:

        ei kuulu "piireihin".

        Katsos..kun tiedän sen!
        Aivan asiaton huomautus, nyt menen untenmaille, sinne voi mennä kaikki lepäämään.

        Minä ja sinä ja Hentun Liisa, Juorkunan Jussi ja ketkä vaan haluaa ;-DD


        5 7 Ei ole 12


      • se nuppu vaa
        Blommahameeton kirjoitti:

        Jos Puavo-ketju on sitä kaipaamaasi "hyvää" tekstiä (Kukkahameen aloitus ja sisältökin pääosin), niin miksi et ole ole Puavo-ketjuun kirjoittanut?

        Niinpä niin. On meitä moneksi! Kaikki kukat kuitenkin vapaasti kukkikoon, on siinä vara jokaisella omat yrttinsä poimia ja tykätä.

        Olet sinä tosi Sittiäinen, pyörit ja kiusaat ihmisiä, luulet itsestäsi jotain ihmeellistä tekemällä jotain huu haa ilmoituksia palstalla.
        Ethän sinä Bummahameeton ole kuin olet kukkamekkona esiintynyt, hyvin ala-arvoisena.
        Tämä mies on arvostuksen alapuolella


    • Lorena*

      Pitkään palstalla keikkailleena, aloituksia rönsyineen ja lillukanvarsineen ollut varsin paljon. Eivät ne häiritse jos juttu ajautuu pienestä alusta uusille ulapoille. On vaikea löytää aihetta joka olisi kaikkien mieleen, varsinkin kun moni aihe on moneen kertaan juteltu läpi. Sanoille ja kirjoitetulle tekstille jää aina kasvot jotka pilkahtavat rivien välistä esiin. Pidän kaikenlaisista aiheista, jos en asiaiheista ymmärrä, googletan tietoa.

      Elmässä on monen monta vaihetta, on ylämäkee, alamäkee joka elää voi nähdä monen monta asiaa. Ruuneperi tietämyksesi tekniikan alalla on varsin eri lukemilla kuin monilla muilla kirjoittajilla. Monen kirjoittajan kohdalla näyttää käyvän toteen "totuuden puhuja ei saa yösijaa".

      Palsta on kuin suolakaivos, jossa viipyy usein hetken. Parahimmat jutut miellyttävät, muut mustat, kikkoniska-, lakoharja-, luppakorva- jutut jäävät vaille huomiota. Yhyy, yhyy ja kyyneleitä, koneella istujalle jää vain perä paksu leveä, syltä pitkä, kahta paksu, elä siinä sitten.

      • miksi päitä pölkylle

        Oivalluksia toki on puskissa olevillakin; Ei sitä aina niin minäkeskeinen ja omakehuinen tarvitse olla. Sitäpaitsi väitämpä, että monen vakinikin kirjoitus on jämähtänyt aika pahasti paikoilleen. Ja kyllähän jokainen vastaa omasta kirjoituksestaan, olipa rekattu tai puskassa.


      • Illan varjoon him...
        miksi päitä pölkylle kirjoitti:

        Oivalluksia toki on puskissa olevillakin; Ei sitä aina niin minäkeskeinen ja omakehuinen tarvitse olla. Sitäpaitsi väitämpä, että monen vakinikin kirjoitus on jämähtänyt aika pahasti paikoilleen. Ja kyllähän jokainen vastaa omasta kirjoituksestaan, olipa rekattu tai puskassa.

        Sen verran olen tässä lueskellut ja miettinyt että nyt jo voin kertoa omat ajatukseni, koska sekamelska on todella ainut joka täällä vallitsee.
        Muutama perin härski ja todella inhottavia kirjoitteleva, jotenkin yhdistän naiseen, vaikka mieskin siellä voisi olla, olkoon vaikka mörkö, mutta itsehillintä, -tunto ja normaalikäytös on tosi puutteellista.
        Mietin mitä tuollaiselle hapatukselle sanoisin jos vaikka marketin kassalla alkaisi vääntämään tuollaista tekstiä?
        Alueellisesti tämäkin sivu kattaa jopa Australiaa myöten, joten kyllä me melkoisen metsäkansaa olemme.
        Löytyy yritystä, jotkut pyörittää ja veivaa samaa asiaa sanomatta yhtään mitään, no sekin kertoo jotain kirjoittajastaan.
        Siis minä minä minä ....ainut.


      • miksi päitä pölkylle kirjoitti:

        Oivalluksia toki on puskissa olevillakin; Ei sitä aina niin minäkeskeinen ja omakehuinen tarvitse olla. Sitäpaitsi väitämpä, että monen vakinikin kirjoitus on jämähtänyt aika pahasti paikoilleen. Ja kyllähän jokainen vastaa omasta kirjoituksestaan, olipa rekattu tai puskassa.

        Kun en ole nähnyt viisaita tai muita kunnollisia kirjoituksianne tein pyyntöni. Oliko pyntöni niin vaikea, ettette kukaan sitä ymmärtänyt.


      • *Kukkahame*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kun en ole nähnyt viisaita tai muita kunnollisia kirjoituksianne tein pyyntöni. Oliko pyntöni niin vaikea, ettette kukaan sitä ymmärtänyt.

        Johtuu varmaan tästä jatkuvasta lumentulosta, voi olla että kevään odotuksestakin, ken ties?
        Tunnustan kunhan selitän ensin, en ymmärtänyt perimmäistä tarkoitustasi, mutta ei heitetä lasta pesuveden mukana, että jää edes pieni mahdollisuus että saamme jotain lisä vinkkejä.


      • Lorena*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kun en ole nähnyt viisaita tai muita kunnollisia kirjoituksianne tein pyyntöni. Oliko pyntöni niin vaikea, ettette kukaan sitä ymmärtänyt.

        Mikä sinulla oikein on, näyttää siltä ettei sinua kenenkään vastaus kannanottoineen tyydytä. Joskus vain voi olla sellainen draivi päällä, kun sen huomaa, asiat näyttävät taas toisenlaisilta. Huono täällä on avata jutun tynkää, jotkut katsovat pitkin nenänvartta aloittajaa, vain sopiville vastaillaan, ole siinä sitten idearikas jutun aloittaja.


      • pilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kun en ole nähnyt viisaita tai muita kunnollisia kirjoituksianne tein pyyntöni. Oliko pyntöni niin vaikea, ettette kukaan sitä ymmärtänyt.

        Erittäin selvästi muotoiltu pyyntö on tähä mennessä saanut ainoastaan nim.m. Loreenalta vastauksen joka takaa asian ymmärtämisen.

        Tuntuu sinänsä niin turhalta osallistua keskusteluun, joka sanoisin on kuin hanskan heitto, eli haaste!

        Ruuneperinkin luulisi jo 8 v. aikana kokeneen, ettei essen tai ainekirjoituksen kirjoittaminen kaikille ole helppoa. Tämä tulee olemaan jatkuva tyyli tällä palstalla, näiden säännösten puitteissa, joka sinänsä on toiminut melko hauskastikin, sisältäen niinkuin joku huomautti, myös melko osuvia oivalluksia nikittömiltä.

        Nämä ala-arvoiset herjailut taas puolin ja toisin, pilaavat ilmapiiriä ajoittain, eikä kovin sivistyneeltä vaikuta tuo koiritteleminenkaan, tähtimerkeistä huolimatta. odottaisi sitä...."järjenkäyttöä".... hieman siinäkin. Morjens


      • Ensilempi
        pilvi* kirjoitti:

        Erittäin selvästi muotoiltu pyyntö on tähä mennessä saanut ainoastaan nim.m. Loreenalta vastauksen joka takaa asian ymmärtämisen.

        Tuntuu sinänsä niin turhalta osallistua keskusteluun, joka sanoisin on kuin hanskan heitto, eli haaste!

        Ruuneperinkin luulisi jo 8 v. aikana kokeneen, ettei essen tai ainekirjoituksen kirjoittaminen kaikille ole helppoa. Tämä tulee olemaan jatkuva tyyli tällä palstalla, näiden säännösten puitteissa, joka sinänsä on toiminut melko hauskastikin, sisältäen niinkuin joku huomautti, myös melko osuvia oivalluksia nikittömiltä.

        Nämä ala-arvoiset herjailut taas puolin ja toisin, pilaavat ilmapiiriä ajoittain, eikä kovin sivistyneeltä vaikuta tuo koiritteleminenkaan, tähtimerkeistä huolimatta. odottaisi sitä...."järjenkäyttöä".... hieman siinäkin. Morjens

        Koira on ihmiselle paras ja uskollisin ystävä, mitäs nyt tuosta, on täällä ollut paljon härskimpiä juttuja ja ne eivät ole rouvaa häirinneet ollenkaan.
        Entä jos aletaan ainekirjoittamaan ja esseilemään kahvin juonnista ja piirakoiden leipomisista,
        olisiko kahvipöhösairaat tukkimassa lääkärikeskuksia.
        Ne loput sikapiikit vois jalostaa kahvipöhöä vastaan...Juuuu!


      • pilvi*
        Ensilempi kirjoitti:

        Koira on ihmiselle paras ja uskollisin ystävä, mitäs nyt tuosta, on täällä ollut paljon härskimpiä juttuja ja ne eivät ole rouvaa häirinneet ollenkaan.
        Entä jos aletaan ainekirjoittamaan ja esseilemään kahvin juonnista ja piirakoiden leipomisista,
        olisiko kahvipöhösairaat tukkimassa lääkärikeskuksia.
        Ne loput sikapiikit vois jalostaa kahvipöhöä vastaan...Juuuu!

        sekä häirinneet, että kauhistaneet, sanattomaksihan sitä jää eikä ole syytäkään noteerata sellaista! Tässä keskustelussa ymmärtääkseni voisi kuunnella mitä sanottavaa niilä on, jotka mieluimmin osallistuvat tavalla johon heillä on parhaat edellytykset! Monet ovat arkojakin esiintymään, eikä se silti ihmisen arvoa alenna. Jo kouluaikoina monella oli suorastaan rimakauhu "ex tempore"
        esiintymiseen:D Hauskaa jatkoa.....


    • hyviä avauksia

      on palstalla siinä missä vakituisten ja rekattujen, vähintään yhtä paljon. Selitä nyt ensin, mitä sinä puskiksella tarkoitat. Urputuksestasi käy ilmi että puskis on sinulle sellainen nikki, jota et tunnista joksikin tutuksi. Nämä rekatut ja tähtikirjoittajat (*) voivat ihan hyvin tehdä myös vaihtelevilla puskanikeillä avauksia ja kommentoida. Se on täysin sallittua , joten lopeta tuo vinkuminen.

      • *Kukkahame*

        Nyt menit jo hienosäädön puolelle.
        Rekattukin voi kirjoittaa millä nikillä hyvänsä, ei valttämättä omallaan.
        Mutta mielestäni samalla nikillä voi kirjoittaa aina, eikä joka kerta kirjoittaessa nimeä vaihda.
        Tähti on vain siksi koska käytin tätä nikkiä jo chatissa, sitten joku ehti nappaamaan sen ja rekkasi, enkä halunnut luopua tuosta ja lisäsin tähdet, tämä on tähtien tarina.
        Asian voitte tarkistaa galleriasta, samanlainen tapaus oli jo aikaisemmin napattiin ja rekattiin, ja sitten enää antanut periksi.


      • Atolfia
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Nyt menit jo hienosäädön puolelle.
        Rekattukin voi kirjoittaa millä nikillä hyvänsä, ei valttämättä omallaan.
        Mutta mielestäni samalla nikillä voi kirjoittaa aina, eikä joka kerta kirjoittaessa nimeä vaihda.
        Tähti on vain siksi koska käytin tätä nikkiä jo chatissa, sitten joku ehti nappaamaan sen ja rekkasi, enkä halunnut luopua tuosta ja lisäsin tähdet, tämä on tähtien tarina.
        Asian voitte tarkistaa galleriasta, samanlainen tapaus oli jo aikaisemmin napattiin ja rekattiin, ja sitten enää antanut periksi.

        Ruuneperin aloitus kaipaa puskiksia ketjujen aloittajiksi. Onhan siellä joitakin sellaisia, jotka minä katson "puskiksiksi".

        Esim: Mitä pidi, vilosohvi(taitaaa olla yksi entisiä vaikka mitä), less is more, kermakko(en ole tavannut häntä ennen, onko niins. vakinikki?), exstadila, Leppoisa, ?????-( viisi kysymysmerkkiä), käsittämätön,
        hahaaahaha.

        Tässä muutama puskkisten aloittamia ketjuja. En ole kaikkia lukenut, joten en tiedä, kuinka ovat älykkäitä aloituksia, mutta kun näitä Ruuneperi kaipasi, niin pistinpähän näkyville. Enkä tullut katsoneeksi Oletko, Ruuneperi, käynyt viestiä jättämässä kyseisiin ketjuihin.

        Minä en tee aloituksia, en ainakaan ole vielä kuunaan tehnyt, vaikka olenhan minäkin täällä muutaman vuoden pyörinyt.

        Hyvää Yötä sanon kumminkin!


      • yhdessä viisaampia?
        Atolfia kirjoitti:

        Ruuneperin aloitus kaipaa puskiksia ketjujen aloittajiksi. Onhan siellä joitakin sellaisia, jotka minä katson "puskiksiksi".

        Esim: Mitä pidi, vilosohvi(taitaaa olla yksi entisiä vaikka mitä), less is more, kermakko(en ole tavannut häntä ennen, onko niins. vakinikki?), exstadila, Leppoisa, ?????-( viisi kysymysmerkkiä), käsittämätön,
        hahaaahaha.

        Tässä muutama puskkisten aloittamia ketjuja. En ole kaikkia lukenut, joten en tiedä, kuinka ovat älykkäitä aloituksia, mutta kun näitä Ruuneperi kaipasi, niin pistinpähän näkyville. Enkä tullut katsoneeksi Oletko, Ruuneperi, käynyt viestiä jättämässä kyseisiin ketjuihin.

        Minä en tee aloituksia, en ainakaan ole vielä kuunaan tehnyt, vaikka olenhan minäkin täällä muutaman vuoden pyörinyt.

        Hyvää Yötä sanon kumminkin!

        En minä oikeasti ajatellen halua teitä ketään persoonakohtaisesti tunteakaan. Enkä aiokaan, joten on turha kuvitella että minä aina samalla nimellä ja aina samalla mielipiteellä johonkin tiettyyn asiaan vastaan. Minusta tämä nettikeskustelun luonne on sellainen, että tänne voi kuka tahansa avoimesti esittää mielipiteensä, kysymyksensä ja asiansa. Ja voi vaikka esitää pyyntönsakin (eri asia sitten haluaako kukaan näin nettipyyntöön sitoutua). Ja yhtälailla minä nikitön tai sinä nikillinen olemme vastuussa kirjoituksistamme (ja säännöthän on laatinu Suomi24).


    • BilMan.

      Täällä on , kuten ymmärtänet muitakin kuin Sinä! -Täällä osataan jo halutaan. - Ei siinä Sinun neuvojasi tarvita.
      Mien olet niin omahyväinen, juin kertoessasi kuinka kauan olet palsoilla oleskellut? -onkoha siinäkin puolet jo liikaa? -kysyn vaan!
      Minäkin ole palstalla ollut jo kotvasen. Jotain minäkin ymmärrän! Sinä luulet olevasi jo mentori? .voi hyssykät senttän. Pentin kanssa painitte samassa sarjassa.
      -joten kirjoittelemisiin

      BilMan

      • Puunikki

        Mitä hyödyttää asia keskustelun avaaminen jos palstalla valtaosa on kulloisestakin asiasta tietämättömiä. Keskustelu menee pelkäksi jaaritteluksi, Tyhjän minä toistamiseksi. Varsin hyvä esimerkki on nämä Maalaismiehen ketjut. Itse asia muuttuu matkan varrella tyhjän päiväiseksi jankutukseksi.
        Ruuneperi ei sovi verrata hajupoikaan, joka älykkyydellään on ylitse palstan tason. Joskin sitten osaa olla hänkin särmikäs ja saa keskustelua aikaiseksi, johdatellen sen halumaansa suuntaan .


      • pilvi*
        Puunikki kirjoitti:

        Mitä hyödyttää asia keskustelun avaaminen jos palstalla valtaosa on kulloisestakin asiasta tietämättömiä. Keskustelu menee pelkäksi jaaritteluksi, Tyhjän minä toistamiseksi. Varsin hyvä esimerkki on nämä Maalaismiehen ketjut. Itse asia muuttuu matkan varrella tyhjän päiväiseksi jankutukseksi.
        Ruuneperi ei sovi verrata hajupoikaan, joka älykkyydellään on ylitse palstan tason. Joskin sitten osaa olla hänkin särmikäs ja saa keskustelua aikaiseksi, johdatellen sen halumaansa suuntaan .

        Kyllä asia-aloitukset minusta puolustavat paikkaansa myös tietolähteinä.Kyllä ne hyödyttävät nissä keskustelevia. Siinäkin eriävät mielipiteet tuovat mahdollisesti uusia näköaloja joillekin.

        No Jepulis on ohjannut näin laman kourissa ,ja elämän laitapuolelle joutuneen Puavon rakkaustarinaa, kansanomaisen realisesti, mikä nostaa jokus niskavilloja tottumattomalla, joskus jopa hellän hymyn!


      • 2+10
        Puunikki kirjoitti:

        Mitä hyödyttää asia keskustelun avaaminen jos palstalla valtaosa on kulloisestakin asiasta tietämättömiä. Keskustelu menee pelkäksi jaaritteluksi, Tyhjän minä toistamiseksi. Varsin hyvä esimerkki on nämä Maalaismiehen ketjut. Itse asia muuttuu matkan varrella tyhjän päiväiseksi jankutukseksi.
        Ruuneperi ei sovi verrata hajupoikaan, joka älykkyydellään on ylitse palstan tason. Joskin sitten osaa olla hänkin särmikäs ja saa keskustelua aikaiseksi, johdatellen sen halumaansa suuntaan .

        alias puunikki, hyvin se tuo itsekehu onnistuu sinulta. En ole ikinä nähnyt esim. Ruuneperin kehuvan itseään kuten sinä nyt, mutta tämä on vapaa maa, saahan sitä kehuskella ja kirjoitella vaikka kuinka monella nikillä ja aina laittaa väliin jonkin hyvän adjektiivin. Terve mieheen vaan!!!!





        Hauska tappa vanha


    • jallun ketale

      Lainaukset ketjun aloittaneesta tekstistä:

      "Tänä aikana en ole nähnyt ainuttakaan puskiksen avausta."
      - Mitähän "puskiksen avaus" on ja mistä sen voi päätellä? Kun ei ole nähnyt, niin ehkei ole lukenutkaan.

      "Asiattomia vastauksia on kyllä, lähes kaikki."
      - Siinäpä tuomio muista palstan kirjoittajista. Ainakin vastaukset on siis lukenut.

      "Kerotte omasta paremmuudestanne, jopa erinomaisuudestanne, todistakaa se."
      - Missähän täällä tuollaista itsekehuntaa näkee - poikkeuksena on juuri kyseinen R... . Esimerkin vuoksi hän voisi aloittaa vaatimansa todistelun itsestään,

      "Pyyntöni kuuluu: Avatkaa yksi kunnollinen viestiketju keskusteltavaksi!"
      - Tässähän nyt on se yksi kunnollinen viestiketju, kun ainakin eräästä asiasta tuli totuus mainituksi.

      Siinä oli aloituksessa haisevaa itsekehua ja muiden palstalaisten aliarviointia. Kunkku on suvainnut valistaa 70 -ikäisiä. On tarkoittanut varteen otettavaksi ja noudatettavaksi.

      Siinä sen luitte.

      • LLootus

        Sano Pilvi*nyt jotain kaunista!


      • pilvi*
        LLootus kirjoitti:

        Sano Pilvi*nyt jotain kaunista!

        Muuta kaunista ei nyt löydy kuin sävel joka on soinut sisimmässäni aamulla, taitaa olla Jukka Kuoppamäen säveltämä:

        Kaunis on maailmain.....sävel on jäänyt mieleen, mutta sanat....ehkä joku voisi täydentää?


      • sama*
        pilvi* kirjoitti:

        Muuta kaunista ei nyt löydy kuin sävel joka on soinut sisimmässäni aamulla, taitaa olla Jukka Kuoppamäen säveltämä:

        Kaunis on maailmain.....sävel on jäänyt mieleen, mutta sanat....ehkä joku voisi täydentää?

        taitaa laulun nimi olla, katson vielä Youtubesta....


      • pilvi*

      • Miten voin kertoa muista kuin omista näkemyksistäni? Kenen näkemyksistä sinä kerroit?

        Ketjuissa on toistuvasti mainittu, erinomaisista tai ainakin paremmista, puskisten viesteistä. Avauksia en ole nähnyt kyseisten henkilöiden tehneen.

        Olenko joskus kehunut itseäni? Missä, koska ja miten?

        En aliarvioi ketään, kerron vain pitkällä kokemuksella saamastani kuvasta.

        Puskisnikit ovat syntyneét halusta loukata ja ilkeillä ilman vastuuntuntoa.

        Sinä kirjoitat vain minua koskevista näkemyksistäsi, minä taas vuosien kokemuksista koko palstasta.

        Minä en määräile vaan esitän vain mielipiteeni


      • *Kukkahame*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miten voin kertoa muista kuin omista näkemyksistäni? Kenen näkemyksistä sinä kerroit?

        Ketjuissa on toistuvasti mainittu, erinomaisista tai ainakin paremmista, puskisten viesteistä. Avauksia en ole nähnyt kyseisten henkilöiden tehneen.

        Olenko joskus kehunut itseäni? Missä, koska ja miten?

        En aliarvioi ketään, kerron vain pitkällä kokemuksella saamastani kuvasta.

        Puskisnikit ovat syntyneét halusta loukata ja ilkeillä ilman vastuuntuntoa.

        Sinä kirjoitat vain minua koskevista näkemyksistäsi, minä taas vuosien kokemuksista koko palstasta.

        Minä en määräile vaan esitän vain mielipiteeni

        Kyllä kaikki tietävät sinusta ihan kaiken paremmin kuin sinä itse, jos täällä joku hämmentää ja kaivelee vanhoja ketjuja, niin toiset taas vaihtelee tekstiä, siis mikään ei ole niin kuin se on ollut.
        Tuo sama kaivelija nokki jokaista, luinkin tuolta jonkun 'ohikulkijan' kirjoituksen, että voi olla tilattua kiusantekoa, ja se on kyllä helppo uskoa.
        Antaa toisten vaan uskoa mitä haluavat , pysytään palstalla, kirjoitellaan vaikka lumen sulamisesta, se kun on tosiasiaa pika puoliin!
        Eihän sekään tietty mene oikein mutta kun se korjaaja kulkee niin se auttaa meitä, ja kansa saa siitä huvia.


      • pilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miten voin kertoa muista kuin omista näkemyksistäni? Kenen näkemyksistä sinä kerroit?

        Ketjuissa on toistuvasti mainittu, erinomaisista tai ainakin paremmista, puskisten viesteistä. Avauksia en ole nähnyt kyseisten henkilöiden tehneen.

        Olenko joskus kehunut itseäni? Missä, koska ja miten?

        En aliarvioi ketään, kerron vain pitkällä kokemuksella saamastani kuvasta.

        Puskisnikit ovat syntyneét halusta loukata ja ilkeillä ilman vastuuntuntoa.

        Sinä kirjoitat vain minua koskevista näkemyksistäsi, minä taas vuosien kokemuksista koko palstasta.

        Minä en määräile vaan esitän vain mielipiteeni

        Kirjoitat puskanikkien syntyneen halusta loukata tai ilkeillä? Varmaan vuosia kun on ollut sellaistenkin kohteena, voi tulla se "tunne", mutta puskat voivat myös tarjota suojan! Joskus sitä ottaa jalat alleen, kuka milläkin tavalla.Ei haluta asettaa itseään alttiiksi "sakinhivutukselle". Voisihan näinkin ajatella ja sitten voi tulla kostonhalu, elämä on kimuranttia:DDD

        Tämä olis yksi vaihtoehto...keskustelussa


      • kostonhaluko
        pilvi* kirjoitti:

        Kirjoitat puskanikkien syntyneen halusta loukata tai ilkeillä? Varmaan vuosia kun on ollut sellaistenkin kohteena, voi tulla se "tunne", mutta puskat voivat myös tarjota suojan! Joskus sitä ottaa jalat alleen, kuka milläkin tavalla.Ei haluta asettaa itseään alttiiksi "sakinhivutukselle". Voisihan näinkin ajatella ja sitten voi tulla kostonhalu, elämä on kimuranttia:DDD

        Tämä olis yksi vaihtoehto...keskustelussa

        iskenyt ?


      • unipilvi*
        kostonhaluko kirjoitti:

        iskenyt ?

        ole mitään sellaista iskenyt, mutta jossakin joku hoki kostosta, en tiedä kaipa täällä on keljuiltu vuosien varrella.

        Nyt ei viitsi tuollaista ajatella, Illan rauha jo maan syliin sulkee, ja silmät menevät onnen unelmiin kesään ja lempeään tuuleen....

        Hyvää yötä kaikki rakkaat tappelu, ärhäkät ja vitsiniekat! Nukkukaa kuin pienet possut:)


      • matkit
        unipilvi* kirjoitti:

        ole mitään sellaista iskenyt, mutta jossakin joku hoki kostosta, en tiedä kaipa täällä on keljuiltu vuosien varrella.

        Nyt ei viitsi tuollaista ajatella, Illan rauha jo maan syliin sulkee, ja silmät menevät onnen unelmiin kesään ja lempeään tuuleen....

        Hyvää yötä kaikki rakkaat tappelu, ärhäkät ja vitsiniekat! Nukkukaa kuin pienet possut:)

        tuossa nikin käytössä susmorsianta, koeta keksiä omaa ! Pilvi sitä ja pilvi tätä. Rajansa kaikella .


      • unenpilvessä jo!
        matkit kirjoitti:

        tuossa nikin käytössä susmorsianta, koeta keksiä omaa ! Pilvi sitä ja pilvi tätä. Rajansa kaikella .

        En ole lukenut Susmorsianta , paitsi joku sussie, en edes muista! Jep, puskis, pää pensaaseen takas, Harijapp!!!


      • mustaa valkoisella
        unenpilvessä jo! kirjoitti:

        En ole lukenut Susmorsianta , paitsi joku sussie, en edes muista! Jep, puskis, pää pensaaseen takas, Harijapp!!!

        Jos minulla on vakinikki sitä odotetaan aina tietyntyyppistä kirjoitusta tai mielipidettä, jopa määrätynlaisia vastauksia eri avauksiin. En todellakaan tahdo, että joku sanoo minusta täällä netissä: ' No se on 'se' ja 'sen' luonne on sellainen ja siksi 'se ' on tuollainen, 'sen' sivistystaso ym on mitä on..... Puskassakin elävänä minulla on selkäranka ja vastuu huutamisestani. Ja Ruunebergille sanon, että nikitön on aivan yhtä rehellinen kuin nikillinenkin - ja heidän kummankin mielipiteet voivat olla yhtä arvokkaita tai arvottomia - kultajyviä tai potaskaa.


      • se oli siinä
        mustaa valkoisella kirjoitti:

        Jos minulla on vakinikki sitä odotetaan aina tietyntyyppistä kirjoitusta tai mielipidettä, jopa määrätynlaisia vastauksia eri avauksiin. En todellakaan tahdo, että joku sanoo minusta täällä netissä: ' No se on 'se' ja 'sen' luonne on sellainen ja siksi 'se ' on tuollainen, 'sen' sivistystaso ym on mitä on..... Puskassakin elävänä minulla on selkäranka ja vastuu huutamisestani. Ja Ruunebergille sanon, että nikitön on aivan yhtä rehellinen kuin nikillinenkin - ja heidän kummankin mielipiteet voivat olla yhtä arvokkaita tai arvottomia - kultajyviä tai potaskaa.

        Nyt teet itsestäsi aivan erikoisen, tee rauhassa, "Jos minulla on vakinikki sitä odotetaan aina tietyntyyppistä kirjoitusta tai mielipidettä", no tuskin tämä nyt sentään kaavoissa kulkevaa keskustelua, en ole muuta erikoisuuksia huomannut kuin mahdottoman pitkiä vastauksia joskus.
        Niissä pitkissä sitten tulee selväksi taustat ja mielipiteet, eikä se nyt niin huomioitava ole kun taso täällä on aivan blää, ainakin muutaman kirjoittajan ansiosta, voi olla vain yksikin, joka saa tämän aikaan, mutta hymistelyjä saa ja jatkaa mielellään.


      • jallun ketale
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miten voin kertoa muista kuin omista näkemyksistäni? Kenen näkemyksistä sinä kerroit?

        Ketjuissa on toistuvasti mainittu, erinomaisista tai ainakin paremmista, puskisten viesteistä. Avauksia en ole nähnyt kyseisten henkilöiden tehneen.

        Olenko joskus kehunut itseäni? Missä, koska ja miten?

        En aliarvioi ketään, kerron vain pitkällä kokemuksella saamastani kuvasta.

        Puskisnikit ovat syntyneét halusta loukata ja ilkeillä ilman vastuuntuntoa.

        Sinä kirjoitat vain minua koskevista näkemyksistäsi, minä taas vuosien kokemuksista koko palstasta.

        Minä en määräile vaan esitän vain mielipiteeni

        "Sinä kirjoitat vain minua koskevista näkemyksistäsi, minä taas vuosien kokemuksista koko palstasta."
        - Ei nyt noinkaan ihan ole. Näkemyksistä oli kieltämättä puhe, mutta R.;n näkemyksistä palstan muista kirjoittajista, ja ne eivät kieltämättä ole kovin arvostavia. Jos kyseiset näkemykset perustuvat vuosien kokemuksiin, niin uskottava kai on.


      • ullapulla*

    • puskissss

      Puskis vai ei ???Milloin tämäkin älytön tappelu loppuu ? Säännöissä sallitaan ilman rekattua kirjoittaminen ja silloin nikin paikalla voi olla ihan mitä vaan.

      • osaanpäätellä

        sinä *nostaja* näitä riitoja vielä vuosien takaa nostat esille....
        ja vielä kyselet kuka..kuka, noyksi vastaus klaari se olet S I NÄ


    • Tappeluhan onkin enemmän lisääntynyt kuin vähentynyt. Asiaviestit ovat huvenneet ja henkilökohtaisuudet täyttävät pian palstan kokonaan.

      Taisi tuo aika, 1910, olla parempaa aikaa kuin nykyinen.

      • Mitäh ? Ei ollut äiti kulta kuin 2 v tuolloin, syntynyt kun oli 1908.
        Varmaan kipitteli sinnikkäästi isompien perässä Kuhmoisten Pihlajakoskella.
        Sinnikäs oli tosin koko ikänsä, huoliteltu ja mikséi aikansa tuote,...viehättäväkin, mutta kovin riippuvainen kampausten onnistumisista 😋 pakko nauraa, vaikka hiukset silmillä hulmuten !

        Heippa vaan Ruuneman ja muut, ulos lumituiskuun on mieli nyt,..moikka


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Mitäh ? Ei ollut äiti kulta kuin 2 v tuolloin, syntynyt kun oli 1908.
        Varmaan kipitteli sinnikkäästi isompien perässä Kuhmoisten Pihlajakoskella.
        Sinnikäs oli tosin koko ikänsä, huoliteltu ja mikséi aikansa tuote,...viehättäväkin, mutta kovin riippuvainen kampausten onnistumisista 😋 pakko nauraa, vaikka hiukset silmillä hulmuten !

        Heippa vaan Ruuneman ja muut, ulos lumituiskuun on mieli nyt,..moikka

        Meidän vanhempiemme aikana maailma muuttui todella käsittämättömällä tavalla. He syntyivät Venäjän suuriruhtinaskunnassa. He elivät kodeissa, joissa ei ollut sähköä, ei puhelinta, kerrostaloissakaan ei ollut vesijohtoja kaikkialla, lämmitys puilla. Upeat uunit joka huoneen kulmassa. Kaupungeissa kaasuhellat.
        Hevoset olivat ainoa kulkuneuvo. Rautatiellä sentään päästiin paikasta toiseen, enää ei tarvinnut hevospelillä matkustaa. Helsingissä hevoset vetivät raitiovaunuja, edistyksen huippu!
        Sitten äkkiä - autot ja onnibussit. Hevoset vähenivät jopa maalta, kun traktorit yleistyivät.
        Äänioikeus naisille ,itsenäisyys, sodat, kaikki ne keksinnöt, jotka meille tänäpäivänä ovat itsestäänselvyyksiä! Puhelin, sähköt, radio. Maatalousvaltiosta teolliseen.
        Televisio, raketit, matkat kuuhun.

        Ja selvisivät tästä kaikesta. Ihmetellä pitää, kuinka joustava ihmismieli on.


    • Vanhan.kertausta

      Pitäisi saada esto ikivanhojen ketjujen avaamiselle.
      Jos ei ole tuoreempia ajatuksia, niin kannattaa lepuuttaa aivojaan.

      • muistutuss

        Tuliko vastaan joku kommenttisijoka saa sinut nolostumaan ? Tässä ihan hyvä muistutus, että nämä viestit säilyy hamaan maailmaloppuun ja varmaan senkin jälkeen avaruudessa. Ihan uusi luento makriinalta vielä tuossa.


      • muistutuss kirjoitti:

        Tuliko vastaan joku kommenttisijoka saa sinut nolostumaan ? Tässä ihan hyvä muistutus, että nämä viestit säilyy hamaan maailmaloppuun ja varmaan senkin jälkeen avaruudessa. Ihan uusi luento makriinalta vielä tuossa.

        Hyvä ketju minustakin luettuani, tässä pieni kokeilu perään,...

        https://www.facebook.com/groups/334317666615098/?multi_permalinks=1412973992082788&notif_t=group_highlights&notif_id=1485755309150421


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      190
      2933
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      246
      2508
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      5
      2138
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      13
      1459
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      380
      1367
    6. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      356
      1258
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      53
      1152
    8. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      253
      1141
    9. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      167
      1124
    10. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      80
      1116
    Aihe