Mita tukia saan jos hoidan lasta kotona?

hippeli hei

Mitä kaikkea mulla on mahdollisuus saada, jos jään äitiysloman jälkeen lasta hoitamaan kotiin? Lapsilisä toki, mutta muuta?
Kotohoidontuki? Paljonko se on? Kaupunkilisä? Oululisä? Paljonko ne on?
Mitä muuta? Asun Oulussa ja miehen brottotulot 4000 euroa.

13

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veettäää

      on kurjat oltavat teilläkin. Meillä vastaava tilanne miehen tulojen osalta. Minä sain sen kotihoidontuen 314,- miinus 20% verot eli käteen jää kaikki 260,-!! Täällä maksetaan kuntalisää 150,- miinus verot yksivuotiaaksi asti tuloihin katsomatta. Sen jälkeen kun täytetään yksi, eli kuukauden kuluttua, meillä saa heittää hyvästit kuntalisille.

      No herroiksi eletään kun maksan asuntolainan oman osuuteni 250,- jää 10,- koko kuukaudeksi. Saa sillä vähän maitoa!! Rikkaaksi syyttäville tiedoksi jokainen voi käydä katsomassa mitä miehen palkasta jää käteen verojen jälkeen, kaukana neljästä tonnista.... Kiitos yhteiskunnan että Kela laskee kaikki tulot bruttona kun on sieltäpäin tulevasta rahasta kyse.

      • vm cx,.

        kerroppas paljon mieheltäs jää käteen niitten verojen jälkeen??

        tosi "kurjat tulot" on joo ukollas. jos te ette pärjää noilla tuloilla niin voitte katsoa peiliin. meillä ukon tulot on ollut verojen jälkeen 1200e/kk omat tuloni(kotih.tuki ja lapsilisä) on 440e/kk.

        onko teillä kenties mun rahat ja sun rahat -tyyli?? väitätkö tosissas että miehes ei voi mitenkää antaa sulle rahaa tai maksaa sitä sun osuutta asuntolainasta? jos näin on niin kannattaisko alkaa miettimään vähän asioita ja jutella sen ukon kanssa? kai vielä maksat omat laskusikin vaikka ukollas on noin hyvät tulot??

        meillä mies maksaa kaikki laskut, oli kyseessä sitten oma puh.laskunsa tai mun. mies maksaa ne kaikki ja minä ostan ruuat. ja jos itelläni rahat loppuu ja ukolla on rahaa niin saan kyllä siltä rahaa jos tartten.

        AP: kotihoidontuen saat, määrä riippuu miehesi tuloista. lapsilisä tietty tulee myös. kaupunkilisä riippuu ihan kaupungista. jyväskylässä oli 90e, kunnes se muuttui sitten elokuussa siten että sitä sai vain alle 2vuotiaista ja määrä nousi 100euroon/kk. kaupunkikohtaista.

        voisin ap ihan sanoo että jos haluat jäädä lapsen kanssa kotiin niin jää, kyllä noilla miehes tuloilla pärjää aika hyvin, vaikka siitä lähtee vielä verotkin. ja jos ei pärjää niin sitten voipi miettiä menoja että minne se kaikki raha menee.


      • rewq
        vm cx,. kirjoitti:

        kerroppas paljon mieheltäs jää käteen niitten verojen jälkeen??

        tosi "kurjat tulot" on joo ukollas. jos te ette pärjää noilla tuloilla niin voitte katsoa peiliin. meillä ukon tulot on ollut verojen jälkeen 1200e/kk omat tuloni(kotih.tuki ja lapsilisä) on 440e/kk.

        onko teillä kenties mun rahat ja sun rahat -tyyli?? väitätkö tosissas että miehes ei voi mitenkää antaa sulle rahaa tai maksaa sitä sun osuutta asuntolainasta? jos näin on niin kannattaisko alkaa miettimään vähän asioita ja jutella sen ukon kanssa? kai vielä maksat omat laskusikin vaikka ukollas on noin hyvät tulot??

        meillä mies maksaa kaikki laskut, oli kyseessä sitten oma puh.laskunsa tai mun. mies maksaa ne kaikki ja minä ostan ruuat. ja jos itelläni rahat loppuu ja ukolla on rahaa niin saan kyllä siltä rahaa jos tartten.

        AP: kotihoidontuen saat, määrä riippuu miehesi tuloista. lapsilisä tietty tulee myös. kaupunkilisä riippuu ihan kaupungista. jyväskylässä oli 90e, kunnes se muuttui sitten elokuussa siten että sitä sai vain alle 2vuotiaista ja määrä nousi 100euroon/kk. kaupunkikohtaista.

        voisin ap ihan sanoo että jos haluat jäädä lapsen kanssa kotiin niin jää, kyllä noilla miehes tuloilla pärjää aika hyvin, vaikka siitä lähtee vielä verotkin. ja jos ei pärjää niin sitten voipi miettiä menoja että minne se kaikki raha menee.

        eipäole ihme jos naisten palkat nouse jos ajattelumaailma on tollanen. ihan kuin ottaisitte miehen vaan laskujenmaksajaksi ja elämänne rahoittajaksi.ilmankos rouvien elintaso romahtaa kun mies jää työttömäksi, mutta siihenhän auttaa masennuslääkitys.ostin itselleni juuri sijoitusyksiön, ja ennestään mulla on omakotitalo.yksinhuoltajana olin 15 vuotta mutta miehen siivellä en ole koskaan elänyt.


      • fjsrt

        kannattas toimittaa kelaan muutosverokortti sosiaalietuutta varten niin ei menis veroja 20%...


      • Veettää
        fjsrt kirjoitti:

        kannattas toimittaa kelaan muutosverokortti sosiaalietuutta varten niin ei menis veroja 20%...

        asiaa Kelasta ja sieltä vastattiin että ei ole muuta vaihtoehoa kuin maksaa se 20%??? Ihmetyttää... Mutta olen ajatellut että saan sitten jouluna joululahjarahat verottajalta takasin. :)

        Nimim vm cx:lle halusit ymmärtää tahallas väärin kirjoitukseni! Minä väitän tosissani että mieheni just maksaa elämisen vai miten luulet meidän pärjäävän 10,- eurolla kuukauden?? Asuntolaina, sijoitusasunto, kaksi autoa, lasten harrastukset, loma-asunto, töissä kulkeminen (lue polttoaine), ruoka, vakuutukset, eläkesäästäminen jne lista on loputon asioista jotka eivät häviä minnekään vaikka tulee perhettä - pakko on kuule kiristää kun toinen saa pitkän aikaa valtiolta 260 euroa. Ei tarvi edes haaveilla etelänmatkoista! Miten muuten tosiaan tulette toimeen reilulla 1600,-?? Ei sillä paljon suunnitella omaa tai lasten tulevaisuutta vaan eletään päivä kerrallaan.
        Alkuperäinenkin kirjoittaja on tottunut tietynlaisen elintasoon, johon kuuluu varmankin hänen itse tienaamansakin rahat ja nyt kotona ollessa miehen tulot otetaan viimeistä senttiä myöten huomioon, jolloin vaimo ei saa valtiolta kun suolarahat....


      • Kotiäiti32
        Veettää kirjoitti:

        asiaa Kelasta ja sieltä vastattiin että ei ole muuta vaihtoehoa kuin maksaa se 20%??? Ihmetyttää... Mutta olen ajatellut että saan sitten jouluna joululahjarahat verottajalta takasin. :)

        Nimim vm cx:lle halusit ymmärtää tahallas väärin kirjoitukseni! Minä väitän tosissani että mieheni just maksaa elämisen vai miten luulet meidän pärjäävän 10,- eurolla kuukauden?? Asuntolaina, sijoitusasunto, kaksi autoa, lasten harrastukset, loma-asunto, töissä kulkeminen (lue polttoaine), ruoka, vakuutukset, eläkesäästäminen jne lista on loputon asioista jotka eivät häviä minnekään vaikka tulee perhettä - pakko on kuule kiristää kun toinen saa pitkän aikaa valtiolta 260 euroa. Ei tarvi edes haaveilla etelänmatkoista! Miten muuten tosiaan tulette toimeen reilulla 1600,-?? Ei sillä paljon suunnitella omaa tai lasten tulevaisuutta vaan eletään päivä kerrallaan.
        Alkuperäinenkin kirjoittaja on tottunut tietynlaisen elintasoon, johon kuuluu varmankin hänen itse tienaamansakin rahat ja nyt kotona ollessa miehen tulot otetaan viimeistä senttiä myöten huomioon, jolloin vaimo ei saa valtiolta kun suolarahat....

        tuolla pankkitunnuksilla voit laskea itsellesi uuden verokortin KELAa varten.

        nimim. vero 6% kolmen lapsen kotiäiti...


      • -.
        fjsrt kirjoitti:

        kannattas toimittaa kelaan muutosverokortti sosiaalietuutta varten niin ei menis veroja 20%...

        sosiaalietuuksista menee aina vähintään 20% veroa


      • kotiäiti85
        Veettää kirjoitti:

        asiaa Kelasta ja sieltä vastattiin että ei ole muuta vaihtoehoa kuin maksaa se 20%??? Ihmetyttää... Mutta olen ajatellut että saan sitten jouluna joululahjarahat verottajalta takasin. :)

        Nimim vm cx:lle halusit ymmärtää tahallas väärin kirjoitukseni! Minä väitän tosissani että mieheni just maksaa elämisen vai miten luulet meidän pärjäävän 10,- eurolla kuukauden?? Asuntolaina, sijoitusasunto, kaksi autoa, lasten harrastukset, loma-asunto, töissä kulkeminen (lue polttoaine), ruoka, vakuutukset, eläkesäästäminen jne lista on loputon asioista jotka eivät häviä minnekään vaikka tulee perhettä - pakko on kuule kiristää kun toinen saa pitkän aikaa valtiolta 260 euroa. Ei tarvi edes haaveilla etelänmatkoista! Miten muuten tosiaan tulette toimeen reilulla 1600,-?? Ei sillä paljon suunnitella omaa tai lasten tulevaisuutta vaan eletään päivä kerrallaan.
        Alkuperäinenkin kirjoittaja on tottunut tietynlaisen elintasoon, johon kuuluu varmankin hänen itse tienaamansakin rahat ja nyt kotona ollessa miehen tulot otetaan viimeistä senttiä myöten huomioon, jolloin vaimo ei saa valtiolta kun suolarahat....

        Ei ne sitä Kelalla sanokaan. Mene käymään tai soita verotoimistoon haluavasi muutosverokortin sosiaalietuuksia varten niin veron osuus tippuu.


      • losdhvnloapVH
        -. kirjoitti:

        sosiaalietuuksista menee aina vähintään 20% veroa

        "sosiaalietuuksista menee aina vähintään 20% veroa "

        Vitut. Jo se on sanottu täällä monesti. Tulojen mukaan. Itselläåni vero % on nyt tasan NOLLA äitiyspäivärahoissa.


    • iewvfivni

      ...kyselevät mitä voisivat saada lypsettyä yhteiskunnalta. Kaikki avustukset pitäisi ottaa tarkasteluun ja suurin osa sietäisi lopettaa. Joka lapsia hankkii hoitakoot ne itse.

      • Kotiäiti32

        sulla ei taida olla lapsia... Tuskin yksikään (tai ainakin tosi harvassa ne on) vanhempi on sen vuoksi lapsia hankkinut, että sillä jotenki lypsää yhteiskuntaa tai yrittäs lapsilla rikastua! Kannattaa muuttaa vaikka jenkkeihin, siellä ei tartte maksaa turhia veroja ;)...


      • biiklo
        Kotiäiti32 kirjoitti:

        sulla ei taida olla lapsia... Tuskin yksikään (tai ainakin tosi harvassa ne on) vanhempi on sen vuoksi lapsia hankkinut, että sillä jotenki lypsää yhteiskuntaa tai yrittäs lapsilla rikastua! Kannattaa muuttaa vaikka jenkkeihin, siellä ei tartte maksaa turhia veroja ;)...

        "Joka lapsia hankkii hoitakoot ne itse."

        Suomessa varmaakin loppuisi lapset, kun kukaan ei niitä enään tekisi. En ainakaan minä naisena!
        Mistäs saatais sitten lisää veronmaksajia?


      • leglfeanhl
        biiklo kirjoitti:

        "Joka lapsia hankkii hoitakoot ne itse."

        Suomessa varmaakin loppuisi lapset, kun kukaan ei niitä enään tekisi. En ainakaan minä naisena!
        Mistäs saatais sitten lisää veronmaksajia?

        maailma on täynnä ihmisiä, pieniä ja isoja. veronmaksajat ei siis lopu vaikka muutama suomalaisnainen pitäisiskin ehkäisyn kunnossa. tuo veronmalaksajakortti on muutenkin vähän huono, koska useimmiten näiden kotiäitien lapsista tulee juurikin äitiensä kaltaisia eli kaukana veronmaksajista ovat. ei siis kannata liikaa laskea ja luvata sen varaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2300
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1902
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1203
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1192
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1176
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      942
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      869
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      847
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      765
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      757
    Aihe