eiköhän ihan tavallisenkin 1 min puuron voi helposti tehdä siten, että laittaa hiutaleet lautaselle tai kulhoon (kuumuutta kestävään) ja sitten kaataa kiehuvan veden päälle ja sekoittaa ja antaa hautoa vähän aikaa. Sitten sekaan vaikka kylmää maitoa tai hedelmäsosetta, niin jäähtyykin. Nopeasti ja vaivattomasti valmis syötäväksi.
Ei tarvi erikseen ostella kalliita pikapuuro-annospusseja... Tai vauvojen 4-5kk tai 8kk puurojauheita.
1 min puuro
15
2626
Vastaukset
- öujgxcdp
Meillä nallen pikapuuro hiutaleet mutta pidän kyllä mikrossa vajaalla teholla n.2,5min että tulee kunnolla kypsäksi, kun vähemmän keitetty tuppaa meidän lapselle aiheuttamaan kovasti ilmaa vatsaan.
- turhaa puuroa
Minä en kyllä ymmärrä miksi edes tarvitaan tollasia vauvapuuroja? Meillä syödään ihan tavallista puuroa (Nalle-puuro, Eloveena etc). Olen keittänyt ihan kattilassa, kuitenki vähän yli sen 3min. mitä paketissa sanotaan, että on varmasti pehmeätä ja kypsää, ettei tule mahavaivoja. Siihen vaan hedelmäsosetta (tai ise soseutettua banaania, omenaa yms) kaveriksi ja hyvin maistuu. Kalliiksi tulee jos kaikenmaailman vauvapuurot ym ruoat aina ostaa, sitä paitsi pitäähän sen lapsen jossain vaiheessa oppia syömään ihan tavallistakin ruokaa.
- nallepuuroa kans
olen kokeillut tehdä nallen pikapuuroa (veteen tehtynä) mikrossa, mutta siitä tulee kamalaa liisteriä. Mistä toi liisterisyys tulee eli miten saisi sellaista pehmeää ja hyvää puuroa?
- turhaa puuroa 2
nallepuuroa kans kirjoitti:
olen kokeillut tehdä nallen pikapuuroa (veteen tehtynä) mikrossa, mutta siitä tulee kamalaa liisteriä. Mistä toi liisterisyys tulee eli miten saisi sellaista pehmeää ja hyvää puuroa?
Kokeilepa keittää ihan kattilassa, tulee parempi. Ja jäähtyessään puuro saattaa mennä liisterimäiseksi mutta lisää siihen vähän kylmää vettä niin jopas löystyy ja jäähtyykin nopeammin. Eikä se pieni liisterisyys haittaa. Meillä ainakin poika oppi sitä kautta pureskelemaan ruokaa, kun puuro oli vähän sakeampaa. Pyöritteli sitä aikansa suussa ja sitten tajusi vähän pureskella ikenillä ja niillä parilla hampaalla mitä sillä on. Eikä siinä loppujen lopuksi mene juurikaan kauemmin, kuin mikrossa kypsennykseen. Meneehän siinäkin aikaa kun mittaat oikeat määrät lautaselle ja pistät mikroon. Vesi kiehuu siinä samassa ajassa ja puuro kypsyy 3-5minuutissa.
- disa80
noi nallen pikakaurahiutaleet ovat kyllä tosi hyviä ja niistä tuleva puuro ihanan pehmeätä! mutta joo saa kyllä reilusti pitää mikrossa että kypsyy. Itsellekin kyllä maistuu tuo puuro=)
- disa80
disa80 kirjoitti:
noi nallen pikakaurahiutaleet ovat kyllä tosi hyviä ja niistä tuleva puuro ihanan pehmeätä! mutta joo saa kyllä reilusti pitää mikrossa että kypsyy. Itsellekin kyllä maistuu tuo puuro=)
Heip!
Edelleen kun malttaa pitää tarpeeksi kauan ja vettä reilusti niin tulee aivan ihanan pehmeä puuro. Ja tuo nyt ei mun mielestä edes ole mitään "vauvapuuroa", maistuu aikuisellekin. Ihan samalla tavalla voisi kysyä, miksi sitten "oikeaan" puuroon pitää sotkea kaikenmaailman hedelmäsoseet. Tuo Nalle-puuro menee meillä ainakin ihan sinällään. Mut joo, siis tarpeeksi kauan mikrossa ja neste! Huomaa kyllä eron, tulee tosi kuohkea ja pehmeä puuro=) - heipsissssss
teettäkö puuron mikrossa veteen vai maitoon?
- rautalangasta
disa80 kirjoitti:
Heip!
Edelleen kun malttaa pitää tarpeeksi kauan ja vettä reilusti niin tulee aivan ihanan pehmeä puuro. Ja tuo nyt ei mun mielestä edes ole mitään "vauvapuuroa", maistuu aikuisellekin. Ihan samalla tavalla voisi kysyä, miksi sitten "oikeaan" puuroon pitää sotkea kaikenmaailman hedelmäsoseet. Tuo Nalle-puuro menee meillä ainakin ihan sinällään. Mut joo, siis tarpeeksi kauan mikrossa ja neste! Huomaa kyllä eron, tulee tosi kuohkea ja pehmeä puuro=)eli hämmennätkö sitä puuroa välissä? Ja millä teholla ja kauanko siell mikrossa?
En saa millään kuohkeaa ja pehmeää puuroa... - disa80
rautalangasta kirjoitti:
eli hämmennätkö sitä puuroa välissä? Ja millä teholla ja kauanko siell mikrossa?
En saa millään kuohkeaa ja pehmeää puuroa...mielelläni=) eli siis teho 800w ja ainakin sen pari min. Ja sit heti hämmennän välissä kun alkaa sieltä tursuilee yli. Sit viellä vähäks aikaa ja sit pois kun alkaa taas tulee yli äyräiden. Jos nestettä laittaa paljon,. niin ei välttämättä tursuile välissä yli, mut sekoitan silti ainakin kerran välissä.
- 17+11
huomattavasti enemmän vettä, kuin ohjeessa sanotaan. Laitan siis suhteessa 1 hiutaleita ja 3,5 vettä. Annan kypsyä hieman kauemmin kuin sen kolme minuuttia ja tosi hyvää tulee. Meillä vauva kakoo heti, jos on paksua ja liisterimäistä, enkä kyllä itsekään söisi sellaista.
- 19+7
17+11 kirjoitti:
huomattavasti enemmän vettä, kuin ohjeessa sanotaan. Laitan siis suhteessa 1 hiutaleita ja 3,5 vettä. Annan kypsyä hieman kauemmin kuin sen kolme minuuttia ja tosi hyvää tulee. Meillä vauva kakoo heti, jos on paksua ja liisterimäistä, enkä kyllä itsekään söisi sellaista.
ja siis teen ihan pikkuisessa kattilassa, en mikrossa.
- bamse
heipsissssss kirjoitti:
teettäkö puuron mikrossa veteen vai maitoon?
kysyn teiltä viisailta kysymyksen..Siis kun mulla on 8kk vauva ja ollaan käytetty nyt muksu puuroja yms. kun en tiennyt saako antaa ihan elovenaa.Mutta se kysymys: Onko noiden elovenan ja muksu puuron ravintoarvoissa eroja?kun eikös lasten puuroihin lisätä kaikenlaista..
- öujgxcdp
Minä teen tutteliin, 1,5dl tuttelia ja n.0,6dl hiutaleita, 80% teholla 2.30-2.50min riippuen onko tutteli kylmää vai huoneenlämpöstä. Kun puuro valmis, laitan kylmää tuttelia vähän sekaan ja kylmään veteen lautanen jotta puuro jäähtyy ja hyvää tulee.
- puuro2
bamse kirjoitti:
kysyn teiltä viisailta kysymyksen..Siis kun mulla on 8kk vauva ja ollaan käytetty nyt muksu puuroja yms. kun en tiennyt saako antaa ihan elovenaa.Mutta se kysymys: Onko noiden elovenan ja muksu puuron ravintoarvoissa eroja?kun eikös lasten puuroihin lisätä kaikenlaista..
mä olen koittanu antaa jo 6kk ikäiselle tytölle ihan elovena puuroa tutteliin tehtynä tai maissi puuroa mut ei neiti vaan suostunut syöämään sitä. Meillä on niin sihtikurkku ollu et ei vaan ole menny alas. Mut sitten olen antanut muksu puuroa niin kylläpäs on maistunut :) Koitin myös teharilla silppoa elovena puurohiutaileita ja siitä tehdä puuroa mut eih sekään kelvannut. Nyt sit aattelin pikkuhiljaa sekoitella oikeeta puuroa ja muksu puuroa sekaisin, jotta maistuisi karkeempiki ruoka. :)
- .........
Itse ainakin sekoitan tota muksun jauhepuuroa nallen pikakaurapuuron sekaan, niin saa vähän makeutta ja sitten kun niihin muksun puuroihin on kans lisätty niitä vitamiineja ja hivenaineita, niin saa sitten vähän niitäkin :) Itse kyllä annoin aika kauan ihan pelkkiä muksun jauhepuuroja juuri sen takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 866338
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283160Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691716- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859