Primera huolto ja varaosat - Hämärää hommaa

Kusetusta..

Mikä siinä on että Nissan Primeran valtuutetusta huolto- ja varaosaliikkeestä eli Turussa Autokeskus Oy:stä ei saa yleistä tietoa netin kautta vaikkapa määräaikaishuoltojen hinnoista, vaan aina pyydetään ottamaan puhelimitse yhteyttä.

Toisekseen netistä ei löydy enää Autokeskus Oy:ltä Nissan Primeran alkuperäisvaraosien hintalistoja tai listoja yleensäkään. Niitä ei saa edes Autokeskus Oy:ssä käydessä mukaansa, vaan jokainen Primeran varaosa-lisäosa pitää erikseen kysyä ja niitä kaivetaan kaupan koneen uumenista. Miksi alkuperäisosien mainostaminen voi olla noin vaikeaa?

Mikä tässä on oikein takana? Koska ilmeisesti sekä huolloista että varaosista koitetaan repiä maksimaalinen hinta, niitä ei kannata mainostaa tarkemmin, vaan revitään pärstäkertoimen mukaan.

Vaikka Nissan Primeran myynti Suomessa lopetettiin syksyllä 2007, autoja on paljon liikenteessä. Luulisi olevan kannattavaa myydä alkuperäistarvikkeita jonkin printti- tai nettihinnaston/kuvaston avulla. Vaan ei, jokainen osa ja lisävaruste täytyy erikseen osata kysellä merkkihuollosta. Tai onhan nämä Motonetit ja Biltemanit, mutta uskaltaako korvikeosia ja lisävarusteita laittaa uudehkoon autoon?

Onko Turussa Autokeskus Oy:lle vaihtoehtoja jossain lähiseuduilla jossa vaikkapa määräaikaishuoltojen hinnat saisi selville kirjallisesti ja varaosat ja niiden hinnat saisi katsottua hinnastosta?

12

2753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      onneksi itselläni ei noita huolia ole,huollan itse autoni ja varaosat hankin mistämilloinkin,yleensä tutusta harakiriliikkeestä,näin toimien säästän ison egemäärän kun huollan omani,vaimoni ja tyttären autot

      • Elämä on...

        Nissan antaa varaosilleen 10% alennuksen tinkiessä kun teettää huollon heidän liikkeessään. Ts. He tekevät työn käytännössä ilmaiseksi, jos vaihdattaa vaikkapa 800 euroa maksavan osan, jota ei tarvikkeena saa. Tyhmä turhaa työtä tekee! Näin siis täällä Vaasassa.

        Huollon hinnat on merkkihuolloissakin erilaiset riippuen alueen korjaamoiden hintatasoista yleensä. Esim. Täällä Vaasassa huolto on mielestäni kallista, kun tuntitaksa huoltoliikkeellä pyyhkii 85€ hinnassa. Halvimmillaan rasvapajalla auton saa huollatettua 55€:n tuntitaksalla ja sekin on kallista!

        Vertailun vuoksi eräässä toisessa kaupungissa asioidessani huollatin autoni tuntitaksaltaan 15€ halvemmassa merkkihuollossa. Tuntitaksa kyseisen kaupungin rasvapajalta kysyttäessä oli 45€ tunnilta.


      • imhola

        Kannattaako Nissan Primeraa vuosimalli 2005 tai 2006 enää edes merkkihuollossa huoltaa? Mitä takuita Primerassa on enää tässä vaiheessa voimassa, siis lukuunottamatta rungon sisältäpäin puhkiruostumistakuuta, joka varmasti on korvattava vaikka autoa olisi huoltanut missä tahansa. Se kun ei voi johtua huollosta. Vai vaativatko rahoitusliikkeet että rahoitettu auto huolletaan ajallaan ja vain merkkihuollossa?


      • Nissanisti-
        Elämä on... kirjoitti:

        Nissan antaa varaosilleen 10% alennuksen tinkiessä kun teettää huollon heidän liikkeessään. Ts. He tekevät työn käytännössä ilmaiseksi, jos vaihdattaa vaikkapa 800 euroa maksavan osan, jota ei tarvikkeena saa. Tyhmä turhaa työtä tekee! Näin siis täällä Vaasassa.

        Huollon hinnat on merkkihuolloissakin erilaiset riippuen alueen korjaamoiden hintatasoista yleensä. Esim. Täällä Vaasassa huolto on mielestäni kallista, kun tuntitaksa huoltoliikkeellä pyyhkii 85€ hinnassa. Halvimmillaan rasvapajalla auton saa huollatettua 55€:n tuntitaksalla ja sekin on kallista!

        Vertailun vuoksi eräässä toisessa kaupungissa asioidessani huollatin autoni tuntitaksaltaan 15€ halvemmassa merkkihuollossa. Tuntitaksa kyseisen kaupungin rasvapajalta kysyttäessä oli 45€ tunnilta.

        Turussa Nissanin huolto repii osistakin sen viimeisen hinnan. Onneksi nykyään voi tehdä määräaikaishuollot muualla, säästää satasia äkkiä.


    • kokemukseni

      monesti merkki liikkeen varaosat pitää käydä kysymässä paikan päältä eli ne etsitään koneelta. mutta jos mietit mikä on se halvin paikka ostaa varaosia autoosi,se ei aina ole harakiri tai motonet. itse ostin nissaniini taka jarrulevyt merkki liikkeestä koska sain ne paljon halvemmalla kun tarvike liikkeestä!. samoin monesti tuskastelaan korjausten kalleutta.mutta minun kohdallani merkkiliikkeen huollot\korjaukset on osottautunu loppujen lopuksi paljon halvemmiksi kun pienten korjaamoidet tekemät. merkki liikkeellä on kunnon laitteet vikojen paikallistamiseen joten ns arvaamalla korjauksia ei tule. jatkossa aijon kiertää pikku korjaamot kaukaa koska en halua käyttää autoa saman vian takia useaan kertaan korjaamolla joka aina arpoo seuraavan vaihdettavan osan.
      ajan tosin saa aina runsaan viikon päähän,kun taas pikku korjaamoilla pääset melkein heti sisään. mutta sen runsaan viikon odottaa kun tietää että auto on taas ajo kunnossa.

      • elämä on...

        Merkkihuollossa myös yleensä osataan etsiä vikoja automaattisesti oikeasta paikasta. Itse en niinkään niiden laitteiden perään usko, vaan uskon siihen, että merkkihuollossa huoltajat on koulutettu paremmin korjaamaan juuri oman merkkinsä autoja.


      • geronimo
        elämä on... kirjoitti:

        Merkkihuollossa myös yleensä osataan etsiä vikoja automaattisesti oikeasta paikasta. Itse en niinkään niiden laitteiden perään usko, vaan uskon siihen, että merkkihuollossa huoltajat on koulutettu paremmin korjaamaan juuri oman merkkinsä autoja.

        Olen hiukan erimieltä osaamisesta. Vaikka on laitteet niin kuitenkin sen todellisen vian löytyminen on kuitenkin no... se... mahdollisesti on...tai sitten se on... Vika on jostain aina löytynyt ja osoittanut eriksi mitä se mahdollisesti on tai sitten se on. Hinta on pyörinyt 200-2000 euron välillä tietysti varaosista ja työajasta koostuen. Tämä olkoon esimerkkinä hyvästä huollosta. Vuosikatsastuksessa käskettiin vaihtaa jarrupalat ja levyt etupäähän. Auto huollettin merkkiliikkeessä. Uusi näyttö ja hylkäys. Vasen etu oikeaa heikompi. Merkkiliike vaihtoi jarruletkun. Näytille. Hylkäys. Vasen etu ei jarrua. P....le! Merkkiliikkeeseen. Siellä autoa tutkittiin viikon verran vikaohjelmalla ja olivat sitten vaihtaneet uudet jarrusatulat sekä oikealle että vasemmalle.Näin väittivät. Auto tuli hyväksytyksi ja sai leiman. Inssi moitti edelleenkin vasenta puolta alitehoiseksi, mutta oli kuitenkin hyväksyttävissä. Vasta sitten kun vein auton vuosihuoltoon merkkikorjaamolle jarruvikakin tuli korjatuksi. Kaikelle tuolle löytyi kuitenkin inhimillinen hinta ja vuosihuoltoonkin sai vähän alennusta. Paljon turhaa työtä ennekuin ahtauma jarruputkessa havaittiin. Tällaisen tiedon sain kuin hain nissanin huollosta.


    • ee

      "ei saa yleistä tietoa netin kautta vaikkapa määräaikaishuoltojen hinnoista, vaan aina pyydetään ottamaan puhelimitse yhteyttä."

      vastaan tuohon kun kerrot missä muussa automerkissä saa ? samallaista .

      • Nissanistikin

        Vaimo käytti kulkinettaan pikkurempassa, työtä 1,5h, hinta 84€, sikakallista?
        (Oletin työn olevan 2-3h/100-150€ joten olen sinänsä tyytyväinen palveluun!)


    • Primera-mies

      Missä Turussa sitten kannattaa Primeransa huoltaa, siis vuosimallin 2005 tai 2006, joissa ei takuut edes ole voimassa enää. Kehuttua Varissuon Autohuoltoa olen ajatellut, mutta eihän niillä ole edes sähköpostiosoitetta, josta voisi kysellä huollon hintoja. Saako huoltokirjaan leimat vai pitääkö laittaa huoltokirjan väliin vaan kuitit?

    • pistaasi

      Kusetukselle!
      Siltähän se tuntuu. Olet aivan oikeassa. Voit ihan rauhassa ostaa joko motonetista tai biltemasta kyseiset osat ja asennuttaa ne autoosi. Voivat kestää yhtäkauan tai kauemminkin kuin alkuperäiset. Itselläni kesti alkuperäiset seuraavaan vuosikatsastukseen. Huolto tehtiin merkkiliikkeessä. Että tällä tavalla.

    • Harriba

      Konalassa asioidessa homma toimi, mulla oli vesipumppu mennyt. Kyselin hintaa sille, oli kyllä rasvanen. Mut sitten huomattiin, että kannattaa vaihtaa hihnat samalla, kun muutenkin joutuu purkamaan. Maksoihan se sitten 400€. Muuten teen itse mitä osaan.
      Iskarit vaihdoin eteen ja paikkaillut koria. Enää yks koteloreikä ja sitten uusintaan. Ne tekee mielellään just silleen et katsovat mitä kaikkee kannattaa tehdä samalla, laittavat ja hinta tulee sitten sen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe