mitä tehdä??

hukassatänään...

hei

minulla on tälläinen tilanne. olemme menossa naimisiin.. tai no suunnittelemme naimisiin menoa reilu vuoden päästä ja tässä on tilanteemme.

mies on minua varakkaampi, omistaa maatilan, omakotitalon, kesämökkejä kaksi muuta kuten autoja sun muita. minä en lähellekkään yhtä varakas kuin hän. mies siis haluaa avioehdon ja minä suostuisin siihen... MUTTA

ongelma on tämä. mies haluaa että en mene töihin kun avioidumme, vaan jään kotia hoitamaan talot, lemmikit ja tulevat lapset. minulla ei olisi siis lainkaan tuloja, kun mies haluaa elättää, vaikka olen sanonut haluavanu tehdä töitä. mies kuitenkin kiven kovaan väittää, että olisi huonoksi suhteelle, ei olisi enää aikaa toisillemme

mutta jos tulisi ero, niin minähän jäisin ihan rahattomaksi??? kun ei tuloja, kun en kävisi töissä, mutta hoitaisin maatilan, mökit ja talot kun mies on töissä (matkustelee työkseen, on noin 2-5pv viikossa poissa)

minä en todellakaan halua hänen omaisuuttaan ja haluan elää hänen kanssaan loppuelämäni, mutta pelkään, että jos tulee ero, niin mitä sitten?

voisiko joku puhua mulle nyt järkevästi, että mitä kannattaisi tehdä :(

tässä ei siis olisi ongelmaa, jos kävisin töissä, mutta mies niin kovasti haluaisi, että jättäisin työni, että suhde ei kärsisi

4

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimus paperille

Pyydät että hän maksaa sulle käyttörahaa, ja ottaa sulle eläkevakuutuksen. Vakuutuksella tienaat itsellesi eläkettä näiltä kotivuosilta, kestivät ne sitten 5 tai 55 vuotta. Jos ero tulee, hänen ei tarvitse jatkaa vakuutuksen maksamista vaan menet töihin, eikö vaan?
      Käyttörahaa sen verran että saat itse nostettua rahaa automaatista ja maksettua niitä ostoksia, joita naiset yleensäkin tekevät (omasta palkastani menee max 100-150 euroa kuukaudessa vain itseeni, muu nettopalkka kuluu perheeseen). Itse ainakin olen aina ostanut lasten vaatteet ja suurimman osan ruoasta perheeseemme, maksan asunnon vastikkeen, sähkölaskun, puhelin- ja nettiyhteyslaskut.

Ei asiat ole hankalia kunhan sovitaan periaatteet. Kenenkään ei kannata jäädä kotiin ilman palkkaa, uhrata ammattiaan ja koulutustaan, vaikka olisi kuinka rakastunut. Kyllä sitä pystyy käymään töissäkin vaikka on naimisissa, me oltiin naimisissa melkein 4 vuotta ennen esikoisen syntymää.

• nix nax

>>mies on minua varakkaampi, omistaa maatilan, omakotitalon, kesämökkejä kaksi muuta kuten autoja sun muita. minä en lähellekkään yhtä varakas kuin hän. mies siis haluaa avioehdon ja minä suostuisin siihen...

• Sitä tarvitaan?

Maatila?
      Ja siellä 100 lypsävää, 200 ha peltoa 50 ha metsää?
      Omakotitalo jollain muulla tontilla?
      2 kesämökkiä joita vuokraa matkailijoille?
      Haluaa sun hoitavan nuo kun on 2-5 päivää/viikko reissussa ja asustelee hotelleissa?
      Haluaa sun jättävän (nykyisen? vuorotyön?) palkkatyösi, ettei suhde kärsi?

Onnea matkaan ;)

• näin on....

mennä naimisiin jos joku rupee sanelemaan mitä tehdä ja mitä ei. Teidä avioliiton onnistumisprosentti on 5 %. Valitettavasti. Jos sulla on kaupunkiasunto, niin älä myy sitä vaan kun lähdet on paikka mihin mennä. Monet naiset tekevät sen virheen että myyvät omaisuuden ja ovat tyhjänpäällä ja joutuvat elämään pakosta parisuhteessa, kun ei ole paikkaa mihin mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      785
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      721
    Aihe