raha=energiaa

Chetas

Onko suomalaiset pihejä. Olen samaa mieltä Bhaktanin ja Kokijan kanssa, että raha on vain energiaa. Joko pihtaat sitä, kuten siinä tapauksessa varmasti myös tunteita tai meditatiivista energiaa…tai laitat sen pyörimään.

Ihmiset ovat ottaneet kirkolta asenteen, että mikään ei saisi maksaa, mutta kirkollisverollahan maksetaan vaikka mitä. jne jne, jota kukaan ei kyseenalaista. Sahaja jooga kiinnostaa ihmisiä, koska se on muka ilmaista. En jaksa enää mennä yksityiskohtiin tässä asiassa. Kaikki, jotka tunnen näistä piireistä, ovat äärettömän pihejä. Ja muutenkin kaksinaismoralistisia ja valheellisia tässä (ja muussakin).

Toisaalta, on totta, että kun alat harjoittamaan henkisiä harjoituksia, materialistiset tavoitteet menettävät merkityksensä. Totta siis sekin. Tätä eri lahkot käyttävät taitavasti hyväkseen väittäessään omia juttujaan ilmaisiksi. Tavallaan sitä idealistista rakkausenergiaa, joka henkisistä harjoituksista syntyy. Vuokra on vuokra on vuoka (=rahaa)….vaikka voissa paistaisi, osataan ainakin Suomessa hyödyntää “taitavasti”.

Sielua ei kannta kaupata halvalla. En siis suosittele kävelemistä takki auki Mannerheimintietä pitkin. Itselleni toimii parhaiten mitä rajumpi juttu, mitä enemmän mahdollisuuksia nähdä itseäni, sen parempi. Jonkun toisen tie on tietty jotain muuta. Omaa juttuani en siis suosittele muille.

Venäläinen Gurdijeff vaati rikkailta oppilailtaan kaiken omaisuuden luovuttamista (jota ei sitten välttämättä tarvinnut tehdä), ihan vain henkisenä harjoituksena. Mikä olisi sinun mielestäsi sopiva henkinen harjoitus näille piheille tyypeille, joilla ei ole mitään mistä luopua? Mä neuvoisin ensin tekemään rahaa. Eihän egostakaaan voi luopua, jos se on surkean heikko. Vai?

9

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chetas

      en ole missään tekemisissä, enkä erityisen kiinnostunut suomalaisen Gurdijeff seuran kanssa (nyt, jäkikäteen huomasin et sellainen on). Mun filtteri ja kokemukset tulee muualta, oli vain yksi esimerkki. en ole täällä tai missään muualla kertomassa mitään ilosanomaa. Jokainen hakee itse.

    • Eräs pöljä

      Raha = paperia tai eurokolikot nikkelikuparia, keskiosa kolmikerrosmetallia (uushopea–nikkeli–uushopea).

      1 peruna on arvokkaampi kun miljoona euroa rahaa. Yritäppä joskus syödä rahaa.

      "Onko suomalaiset pihejä."

      -On ja ahneita.

      "Ihmiset ovat ottaneet kirkolta asenteen, että mikään ei saisi maksaa, mutta kirkollisverollahan maksetaan vaikka mitä. jne jne, jota kukaan ei kyseenalaista."

      -Kyllä kyseenalaistetaan
      -http://eroakirkosta.fi/

      "Kaikki, jotka tunnen näistä piireistä, ovat äärettömän pihejä. Ja muutenkin kaksinaismoralistisia ja valheellisia tässä (ja muussakin)."

      -Näet itsesi muissa.

      "Toisaalta, on totta, että kun alat harjoittamaan henkisiä harjoituksia, materialistiset tavoitteet menettävät merkityksensä."

      -Hengellisyys on poisoppimista.

      "Sielua ei kannta kaupata halvalla."

      -Eikä kalliilla.

      "Mikä olisi sinun mielestäsi sopiva henkinen harjoitus näille piheille tyypeille, joilla ei ole mitään mistä luopua?"

      -eläminen ja viimeistään elämässä tapahtuva kriisi.

      "Eihän egostakaaan voi luopua, jos se on surkean heikko. Vai? "

      -eikö ego ole vain tiellä?

    • Eräs pöljä
      • Chetas

        “Raha = paperia tai eurokolikot nikkelikuparia, keskiosa kolmikerrosmetallia (uushopea–nikkeli–uushopea).”

        Ei pidä paikkaansa. Jos maksat 70,- paprulapulla astanga tai airobic-kuukausikortista, sitoudut PAREMMIN käymään siellä. Toimii ainakin mulle, joten väittämäsi

        “Näet itsesi muissa.”

        On totta. Ja olen myös pihi, tavoitteenani ei ainakaan ole heittää rahaa kaivoon, vaan joudun maksamaan laskuja jne. hankkimaan myös huvitusta ja hyötyä. Asian laidan tunnistaminen itsessäni, on tietenkin

        “Hengellisyys on poisoppimista.”

        Oman elämän toiminnan ja puheiden SUURI ristiriita on paha kierre. Muiden saaminen samaan valheeseen on karmallisesti varmasti vielä typerämpää. Vaikka olisi tämän tehnyt silkkaa tiedostamattomuuttaan, eikä edes pahantahtoisesti.

        “Eikä kalliilla.” (siis sielua kannata myydä)
        No Ei kannata ei! Vaan maksaa siitä mitä saa! Henkimarkkinoilla pätee sama kuin muuallakin: ilmaista lounasta ei ole olemassa. Näissä nk. “ilmaisissa” jutuissa hyvässä lykyssä meneekin sielu ihan ilmaiseksi. Kukkaro sitten parin “ilmaisen” session jälkeen.

        “eläminen ja viimeistään elämässä tapahtuva kriisi, eikö ego ole vain tiellä?”
        Uskon yms. lahkot ovat aina käyttäneet uhriutuvia ihmisiä hyväkseen tarjoamalla erilaisia pelastusmenetelmiä. Kriisissä oleva ihminen ei tunnista egoansa, vaan on identifioitunut kriisiinsa ts. egoonsa. Uhrin ego on hyväksikäyttäjän egoa sitä paitsi hankalampi tiputtaa. Egoa voi todistaa missä tahansa tilanteessa. Itsekkin tunnistan uhrin roolin yhdeksi lempilapsekseni omassa egossani. Toinen on besser wisseröinti, jota saatan nytkin harrastaa..:)

        Mua kiinnostaa teidän ajatukset tästä rahasta, koska se on näissä piiressä yleensä suuri tabu. Ja tabuista on mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia.


      • Eräs pöljä
        Chetas kirjoitti:

        “Raha = paperia tai eurokolikot nikkelikuparia, keskiosa kolmikerrosmetallia (uushopea–nikkeli–uushopea).”

        Ei pidä paikkaansa. Jos maksat 70,- paprulapulla astanga tai airobic-kuukausikortista, sitoudut PAREMMIN käymään siellä. Toimii ainakin mulle, joten väittämäsi

        “Näet itsesi muissa.”

        On totta. Ja olen myös pihi, tavoitteenani ei ainakaan ole heittää rahaa kaivoon, vaan joudun maksamaan laskuja jne. hankkimaan myös huvitusta ja hyötyä. Asian laidan tunnistaminen itsessäni, on tietenkin

        “Hengellisyys on poisoppimista.”

        Oman elämän toiminnan ja puheiden SUURI ristiriita on paha kierre. Muiden saaminen samaan valheeseen on karmallisesti varmasti vielä typerämpää. Vaikka olisi tämän tehnyt silkkaa tiedostamattomuuttaan, eikä edes pahantahtoisesti.

        “Eikä kalliilla.” (siis sielua kannata myydä)
        No Ei kannata ei! Vaan maksaa siitä mitä saa! Henkimarkkinoilla pätee sama kuin muuallakin: ilmaista lounasta ei ole olemassa. Näissä nk. “ilmaisissa” jutuissa hyvässä lykyssä meneekin sielu ihan ilmaiseksi. Kukkaro sitten parin “ilmaisen” session jälkeen.

        “eläminen ja viimeistään elämässä tapahtuva kriisi, eikö ego ole vain tiellä?”
        Uskon yms. lahkot ovat aina käyttäneet uhriutuvia ihmisiä hyväkseen tarjoamalla erilaisia pelastusmenetelmiä. Kriisissä oleva ihminen ei tunnista egoansa, vaan on identifioitunut kriisiinsa ts. egoonsa. Uhrin ego on hyväksikäyttäjän egoa sitä paitsi hankalampi tiputtaa. Egoa voi todistaa missä tahansa tilanteessa. Itsekkin tunnistan uhrin roolin yhdeksi lempilapsekseni omassa egossani. Toinen on besser wisseröinti, jota saatan nytkin harrastaa..:)

        Mua kiinnostaa teidän ajatukset tästä rahasta, koska se on näissä piiressä yleensä suuri tabu. Ja tabuista on mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia.

        Niin, rahaa ei nykyään juurikaan näe, se on ykkösiä ja nollia, eli bittejä ja luultavasti tulevaisuudessa materiaalinen raha häviää kokonaan ja kaikki käsitellään biteillä.

        Jos olet katsonut zeitgeist addendumin, niin siinä esitellään tämä resurssipohjainen talousjärjestelmä joka on minun makuun. Siinä esitellään paljon muutakin josta olen samaa mieltä.

        http://video.google.com/videoplay?docid=5582448293644760013&ei=SZRpS771CIuc2wKQ3umqCA&q=zeitgeist addendum finnish&hl=fi#

        (ikävän pitkä linkki)

        Minulle raha ei merkkaa mitään joten en sitä myöskää pihtaa, mutta yritän käyttää kuitenki sillein fiksusti että ostan laatua ja hyvin paljon myös käytettynä ja pyrin kierrättämään itsekki :)


      • Chetas
        Eräs pöljä kirjoitti:

        Niin, rahaa ei nykyään juurikaan näe, se on ykkösiä ja nollia, eli bittejä ja luultavasti tulevaisuudessa materiaalinen raha häviää kokonaan ja kaikki käsitellään biteillä.

        Jos olet katsonut zeitgeist addendumin, niin siinä esitellään tämä resurssipohjainen talousjärjestelmä joka on minun makuun. Siinä esitellään paljon muutakin josta olen samaa mieltä.

        http://video.google.com/videoplay?docid=5582448293644760013&ei=SZRpS771CIuc2wKQ3umqCA&q=zeitgeist addendum finnish&hl=fi#

        (ikävän pitkä linkki)

        Minulle raha ei merkkaa mitään joten en sitä myöskää pihtaa, mutta yritän käyttää kuitenki sillein fiksusti että ostan laatua ja hyvin paljon myös käytettynä ja pyrin kierrättämään itsekki :)

        Ok., tää kaveri on yrittänyt laittaa dokumenttiinsa KOKO MAAILMAN, höystettynä Krishnamurtilla ja Goethella ja….suurella paranoialla. Hyvin tehty ja mielenkiintoinen.
        Niin, Krishnamurti taisi todellakin olla valaistunut. Goethella oli varmasti mielenkiintoisia ajatuksia…Krishnamurti ei vain jättänyt – omien opetustensa mukaisesti – mitään jälkeensä, jotta tää olis yhtään helpompaa.
        Sä olet Pöljä erikoinen, mitä olen sua pari kuukautta tässä lueskellut. Ja koskettava, ihan selvästi. Mun täytyy antaa tämän laskeutua vähän. Onneksi on viikonloppuna tiedossa meditointia oikein urakalla. Niitä kokemuksia, ja varmasti kans tilanteita.


      • Eräs pöljä
        Chetas kirjoitti:

        Ok., tää kaveri on yrittänyt laittaa dokumenttiinsa KOKO MAAILMAN, höystettynä Krishnamurtilla ja Goethella ja….suurella paranoialla. Hyvin tehty ja mielenkiintoinen.
        Niin, Krishnamurti taisi todellakin olla valaistunut. Goethella oli varmasti mielenkiintoisia ajatuksia…Krishnamurti ei vain jättänyt – omien opetustensa mukaisesti – mitään jälkeensä, jotta tää olis yhtään helpompaa.
        Sä olet Pöljä erikoinen, mitä olen sua pari kuukautta tässä lueskellut. Ja koskettava, ihan selvästi. Mun täytyy antaa tämän laskeutua vähän. Onneksi on viikonloppuna tiedossa meditointia oikein urakalla. Niitä kokemuksia, ja varmasti kans tilanteita.

        jiddu jätti hyviä kysymyksiä jälkeensä ja hän halusi kuulijansa itse pohtivan ja oivaltavan miten asiat ovat.

        "sinä olet guru, opettaja, oppilas, sinä olet kaikki"

        Jokainen voi siis opettaa jollekki jotakin, jokainen voi aina oppia jotakin, jokainen voi oppia pois jotakin, jokainen voi olla jotakin tai olla olematta. Onko olemassa täysin oppinutta ihmistä, tai täysin valaistunutta? Eiköhän ne suuretki ajattelijat myös ajattele elämänsä loppuun asti?

        Onko meidän tärkein oppi täällä fyysisessä maailmassa henkinen oppi joka ei katoa kuoleman jälkeen? Mikä on meidän tärkein oppi? Vai onko jokaisella sielulla omanlaisensa oppi jonka jakaa muiden kesken (jakaa koska yksi on jakautunut moneksi), jolloin muutki (jakautuneet sielut) oppii tämän saman opin ja lopuksi kaikki on oppinut kaikki (tai oppinut pois kaikki, miten vaan) jonka jälkeen on vain meidän keskinen yhteys tai siis me yksi??

        En muista sen yhden ajattelijan nimeä joka oli jopa viimeiset vuotensa puhumatta, kun piti puhumista aivan turhana. Voisin sen nimen tonkia jostain joskus.

        ps. Voisin kopata tämän tonne "meidän" valaistuminen thrediin, kun tämä nyt poikkesi "vähän" tuosta sinun aiheesta.


      • Eräs pöljä
        Eräs pöljä kirjoitti:

        jiddu jätti hyviä kysymyksiä jälkeensä ja hän halusi kuulijansa itse pohtivan ja oivaltavan miten asiat ovat.

        "sinä olet guru, opettaja, oppilas, sinä olet kaikki"

        Jokainen voi siis opettaa jollekki jotakin, jokainen voi aina oppia jotakin, jokainen voi oppia pois jotakin, jokainen voi olla jotakin tai olla olematta. Onko olemassa täysin oppinutta ihmistä, tai täysin valaistunutta? Eiköhän ne suuretki ajattelijat myös ajattele elämänsä loppuun asti?

        Onko meidän tärkein oppi täällä fyysisessä maailmassa henkinen oppi joka ei katoa kuoleman jälkeen? Mikä on meidän tärkein oppi? Vai onko jokaisella sielulla omanlaisensa oppi jonka jakaa muiden kesken (jakaa koska yksi on jakautunut moneksi), jolloin muutki (jakautuneet sielut) oppii tämän saman opin ja lopuksi kaikki on oppinut kaikki (tai oppinut pois kaikki, miten vaan) jonka jälkeen on vain meidän keskinen yhteys tai siis me yksi??

        En muista sen yhden ajattelijan nimeä joka oli jopa viimeiset vuotensa puhumatta, kun piti puhumista aivan turhana. Voisin sen nimen tonkia jostain joskus.

        ps. Voisin kopata tämän tonne "meidän" valaistuminen thrediin, kun tämä nyt poikkesi "vähän" tuosta sinun aiheesta.

        Se oli Tuomas Akvinolainen joka ei elämänsä loppupuolella halunnut kirjoittaa eikä puhua.

        Ne jotka tietävät, eivät puhu, ne jotka puhuvat eivät tiedä.


      • J.R.
        Eräs pöljä kirjoitti:

        Se oli Tuomas Akvinolainen joka ei elämänsä loppupuolella halunnut kirjoittaa eikä puhua.

        Ne jotka tietävät, eivät puhu, ne jotka puhuvat eivät tiedä.

        Ne jotka tietävät, eivät puhu, ne jotka puhuvat eivät tiedä. Tähän voisi lisätä vielä että: Ja se kuka huutaa ja mölyää eniten ja kovemmin, pääsee valtaan ja johtajaksi.
        Sen takia saamme nauttia nykyisestä maailman menosta. Ketä siitä sitten nauttii ja ketä ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe