Tulipahan haettua kaupungin virkaa

mutta ei ole kuulunut eikä näkynyt missään pöytäkirjoissa ketä on valittu tai onko päätöstä tehty.5 viikkoa on kulunut hakuajan päätyttyä.Ilmoitus oli molin sivuilla,lehdessä ja ko kaupungin nettisivuilla.Kysymys kuuluu:Onko kaupunki velvollinen ilmoittamaan hylätyille hakijoille että virka täytetty?Olen ymmärtänyt että pitäisi,kertokaa viisaammat.

5

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virallinen vastaus

Mutta on hyvinkin mahdollista, että virkaa ei ole vielä täytetty. Tuo 5 viikkoa loppujen lopuksi on aika lyhyt aika ilmoituksesta päätökseen. Päätökset tehdään yleensä jossain kokouksessa, jonka ajankohta ei määräydy viran mukaan. Kuitenkin viidessä viikossa jo varmaan on valittu haastateltavat ja tuo rekrytointi edennyt jo sen verran, ettet varmaan sitten yltänyt eteenpäin. Jos mietityttää, niin kysy suoraan sieltä, kenelle hakemukset osoitit /tai jos siellä oli joku henkilö, kuka oli ns. yhteyshenkilönä.

Kyllä viran täyttämisestä ilmoitetaan kaikille hakijoille julkishallinnossa. Yrityksissä on vähän eri juttu, heitä ei laki velvoita.

• fksfhkshfoawöpsjk

No tänään tuli sitten vastaus etten tullut valituksi.Oikeen oli viralliset paperit kaikkine valitusohjeineen
        plus mainittu ketkä kaikki oli hakenut.Tuskinpa oli paljoo ollu haastateltuja toinen oli mielestäni hallintokunnasta sisäisesti siirtynyt ja toinen oli tehnyt hommaa toisella paikkakunnalla sijaisena.

• petkutatmista
        fksfhkshfoawöpsjk kirjoitti:

No tänään tuli sitten vastaus etten tullut valituksi.Oikeen oli viralliset paperit kaikkine valitusohjeineen
        plus mainittu ketkä kaikki oli hakenut.Tuskinpa oli paljoo ollu haastateltuja toinen oli mielestäni hallintokunnasta sisäisesti siirtynyt ja toinen oli tehnyt hommaa toisella paikkakunnalla sijaisena.

No, se nyt on tunnettu tosiasia, että jos avoimeksi julistettu virka on haettavana, niin siihen valitaan joku jo palveluksessa oleva, ellei sitten ole kyse jostain päällikkötason paikasta - jolloin valituksi voi tulla joku musta hevonenkin!

Että silleen. Nämä kuntien avoimet työpaikat ovat ihan turhaa, tyhjää ilmoittelua esim. mollissa, missä ne sotkevat jopa tilastoja siitä kuinka monta paikkaa on ollut auki. Ajatelkaas nyt sitäkin, kuinka monta esim. sairaanhoitajan vakipaikkaa ilmoittelevat, no, sijainenhan siellä sitten kuitenkin tulee valituksi - joo, joo, antaa tulla vaan joku nyt sitten, että ai, no mä hain just ihan ulkopuolelta ja tulin valituksi - juu, poikkeus vahvistaa säännön. Ja tietysti sitten on mahdollista, että joku ulkopuolinen hakija saa jonkin sijaisuuden.

No joo!

• Kunnan työntekijä
        petkutatmista kirjoitti:

No, se nyt on tunnettu tosiasia, että jos avoimeksi julistettu virka on haettavana, niin siihen valitaan joku jo palveluksessa oleva, ellei sitten ole kyse jostain päällikkötason paikasta - jolloin valituksi voi tulla joku musta hevonenkin!

Että silleen. Nämä kuntien avoimet työpaikat ovat ihan turhaa, tyhjää ilmoittelua esim. mollissa, missä ne sotkevat jopa tilastoja siitä kuinka monta paikkaa on ollut auki. Ajatelkaas nyt sitäkin, kuinka monta esim. sairaanhoitajan vakipaikkaa ilmoittelevat, no, sijainenhan siellä sitten kuitenkin tulee valituksi - joo, joo, antaa tulla vaan joku nyt sitten, että ai, no mä hain just ihan ulkopuolelta ja tulin valituksi - juu, poikkeus vahvistaa säännön. Ja tietysti sitten on mahdollista, että joku ulkopuolinen hakija saa jonkin sijaisuuden.

No joo!

Kuntien on pakko laittaa avoimet työpaikat julkisesti haettavaksi.
        Jos ei olisi pakko, eivät he tietenkään turhaa laittaisi ilmoituksia ja teettäisi hakijoilla turhaa työtä.

Kunnilla nyt vaan on paljon näitä pakollisia juttuja, joista ei kunnan työntekijätkään pidä ja ne vain haittaavat kuntien toimintaa, mutta pakko on tehdä... ja sitten vaan arvostellaan kaikkialla.

• nimikielto

nuorempana kaupungin virkaa. Olin vakituisessa työpaikassa, mutta olisin halunnut yletä. En oikein tuntenut kuvioita. Kukaan ei minulle ilmoittanut, mutta sitten paikallisessa lehdessä oli nimet, jotka siihen virkaan oli hakenut. Jos olisin tiennyt, olisin kieltänyt mainitsemasta nimeäni. No, työnantaja tuli lehden kanssa ja haukkui, että eikö ole hyvä olla meillä töissä. Ei mennyt montaa kuukautta kun minut lomautettiin ja vuoden kuluttua irtisanottiin. Oletko sinä katsonut lehdistä onko nimesi kenties mainittu. Niin, enpä minä siihen kaupungin virkaan päässyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe