Onko kukaan lähettänyt oikaisuvaatimusta työkkäriin tapahtuneiden virheiden ja laittomuuksien takia? Miten on käynyt?
Olen itse harkitsemassa oikaisuvaatimuksen tekemistä ja kaipaisin vähän vinkkejä.
Muuten, voiko oikaisuvaatimuksen lähettää, vaikka olisi laittanut valitukset eteenpäin?
Oikaisuvaatimus
3
227
Vastaukset
- ´´´´´´´´´´
Tarkoitat ilmeisesti, että teet oikaisuvaatimuksen virheellisen lausunnon vuoksi. Kyllä se onnistuu ihan hyvin. Tosin taitaa olla niin, että valitus menee automaattisesti maksajan toimesta työkkäriin oikaisukäsittelyyn. On ainakin ennen mennyt. Tosin nuo oikaisuvaatimukset taitavat yleensä olla aika tuloksettomia, vaikka kyllä onnistuneitakin tiedän, mutta niissä on tapahtunut selkeästi virkailijan virhe, minkä oikaisun tekijä on onnistunut vedenpitävästi ja selkeästi osoittamaan.
Ei oikaisuvaatimus ole sen kummempi kuin valituskaan, se vain otsikoidaan oikaisuvaatimukseksi. Sen lisäksi selkeästi esiin se, miksi lausunto on virheellinen. Sekä mahdolliset kirjalliset todisteet liitteeksi.
Oikaisuvaatimuksen voi tehdä valituksesta huolimatta. Tosin työkkäri voi sitten todeta vain, että koska asia on valituskäsittelyssä, niin.... Mutta jos kyse selkeästä virkailijan virheestä tms., niin kyllä työkkäri lausuntonsa saattaa oikaistakin ja lähettää sen jälkeen oikaistun lausunnon tiedoksi valitusasteelle, minkä jälkeen valitusaste toteaa asian oikaistuksi ja valituskäsittelylle ei näin ollen enempää aihetta. Jotenkin noin se menee.- TestiMan
>>Tarkoitat ilmeisesti, että teet oikaisuvaatimuksen virheellisen lausunnon vuoksi.
Tarkoitan juuri tuota. Minulle on nimittäin annettu aivan virheellinen lausunto, joka rikkoo mm. oikeuksiani todella pahasti (minusta lausunto on täysin laiton).
>Tosin taitaa olla niin, että valitus menee automaattisesti maksajan toimesta
>työkkäriin oikaisukäsittelyyn.
Epäilinkin tuollaista... Eli työkkäri ei tee mitään asian eteen?
>Ei oikaisuvaatimus ole sen kummempi kuin valituskaan, se vain otsikoidaan
>oikaisuvaatimukseksi. Sen lisäksi selkeästi esiin se, miksi lausunto on virheellinen.
>Sekä mahdolliset kirjalliset todisteet liitteeksi.
Kiitos neuvosta. :)
>Mutta jos kyse selkeästä virkailijan virheestä tms., niin kyllä työkkäri
>lausuntonsa saattaa oikaistakin ja lähettää sen jälkeen oikaistun lausunnon
>tiedoksi valitusasteelle, minkä jälkeen valitusaste toteaa asian oikaistuksi ja
>valituskäsittelylle ei näin ollen enempää aihetta.
Minun kohdallani tuon luulisi olevan mahdollista. Kyseessä on nimittäin virkailijan tekemä virhe, joka on todella vakava virhe.
- 10+13
Kahdesti olen tehnyt, molemmat menivät läpi. Ensimmäisessä tapauksessa minulle oli osoitettu työpaikka, johon en missään nimessä voinut mennä allergiani takia. Tästä oli olemassa lääkärin lausunto työkkärissä, joten asia oli siinä mielessä selvä. Lisäksi saadussa päätöksessäni sanottiin, että alkuperäisen karenssipäätöksen tehneen virkailijan olisi pitänyt huomioida, että äitiyslomani alkoi vain kuusi päivää työsuhteen alkamisen jälkeen (olin siis viimeisilläni raskaana), joten työn aloittaminen olisi tässäkin suhteessa kohtuutonta myös työn tarjoajaa kohtaan, koska työtä oli tarjolla ainakin 12.:sta kuukaudeksi.
Toisella kertaa oli kyse puolisostani, joka teki työtä, johon kutsuttiin vain tarvittaessa. Työ kesti kerrallaan siis aina vain yhden työpäivän, vaikka kutsuja saattoi aamuisin toki tulla peräkkäin parinkin viikon ajan. Lopulta työtä ei taloudellisen tilanteen vuoksi tarjottu enää ollenkaan. Mieheni haki ja sai harjoittelupaikan, johon myöhemmin työllistyi. Työkkärin virkailija oli kuitenkin sitä mieltä, että mieheni oli itse irtisanoutunut aiemmasta osa-aikatyöstä. Hankittiin tältä edelliseltä työnantajalta todistus siitä, että kyseessä ei ollut osa-aikainen työ, vaan useita kertaluontoisia töitä, joita ei siis enää ollut ollenkaan tarjolla. Tämä auttoi, eikä karenssia rapasahtanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532